Майстер-клас на тему:
«Шкіряні фантазії. Виготовлення квітів із шкіри»
Мета заняття: ознайомити із прийомами художньої обробки шкіри;
навчити створювати оригінальні декоративні картини, використовуючи елементи із шкіри;
розвивати творчу уяву, художні смаки;
виховувати акуратність при виконанні практичної роботи та свідоме дотримання правил безпечної робити і санітарно-гігієнічних вимог.
Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, щаблони (лекала), заготовки із шкіри, ножиці, інструкційні картки, рамки, термопістолет, клейові стержні, свічки.
Міжпредметні зв’язки: українська література, художня культура, образотворче мистецтво, інформатика.
Тип заняття: комбіноване.
Практична робота: Виготовлення квітів із шкіри.
Епіграф заняття: «Вчитися і постійно вправлятися у вивченому….Хіба це не задоволення?» (Конфуцій)
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Теоретична частина заняття:
Шкіра – це матеріал, який люди почали обробляти і використовувати одним із перших.
Найпростіший одяг із шкір тварин в епоху Неоліту змінюється досконалішим одягом із шкіри. Так з’являються перші декоративні прийоми для художньої обробки шкіри: аплікація і гравірування.
Натуральна шкіра володіє пластичністю, довготривалістю, вона слухняна, добре дихає і дозволяє почувати себе комфортно в будь-яку пору року. Якщо у вас є старі шкіряні речі, дайте їм друге життя. Вклавши частинку себе, ці речі створять оригінальність і затишок вашій оселі. Такі вироби будуть нести в дім радість і тепло ваших рук.
Це можуть бути декоративно оформлені пляшечки, шкатулки, фантазійні панно, браслети, рамки для фотографій і картини. Виготовити нескладні та оригінальні вироби зі шкіри дуже просто.
В залежності від призначення виробу, існує багато прийомів і технологій художньої обробки шкіри:
Хочу сказати ще декілька слів про клей. Його слід підбирати, виходячи з умов приміщення, провітрювання, токсичності клею, швидкості висихання. Перед використанням слід ретельно прочитати інструкцію з використання. Ми будемо використовувати клейові силіконові стержні для термопістолетів.
ІІІ. Практична частина заняття:
Демонстрація презентації про весну.
Перед початком роботи, необхідно пригадати правила безпечної праці з електричними приладами, ножицями, а також санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання практичних робіт.
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги при виготовленні квітів зі шкіри:
1. Одягнути робочий одяг.
2. Перевірити наявність і справність необхідних інструментів та матеріалів.
3. Працювати слід у добре провітреному приміщенні, при достатньому денному чи електричному освітленні.
4. Під час роботи необхідно сидіти прямо, притулившись до спинки стільця, не нахиляти низько голову до полум’я.
5. Усі матеріали необхідно тримати у спеціально відведеному місці (коробці чи мішечку).
6. Передавати або класти ножиці зімкнутими лезами, кільцями вперед.
7. Забороняється залишати ввімкненими електричні прилади без нагляду.
8. Після закінчення роботи прибрати своє робоче місце;
Інструменти покласти у коробку.
Ваші робочі місця зорганізовані на плідну працю, яка принесе вам велике задоволення і позитивні емоції від власної роботи.
Інструкційна карта №1. Виготовлення троянди Крок перший. Малюємо викрійки пелюсток на цупкому папері. Вирізуємо їх.
Крок 1. Крок 2.
Крок другий. На шматочках шкіри із зворотнього боку обводимо контури викрійок ручкою.
Крок третій. Вирізуємо пелюстки. Ширшу частину пелюсток нагріваємо над свічкою для того, щоб вона загнулася. Спершу слід потренуватися над відходами.
Крок четвертий. Беремо найменші викрійки.Проколюємо шилом два отвори та пронизуємо дротину.
Крок 4. Крок 5.
Крок п'ятий. Скручуємо пелюстку. Наступну пелюстку змащуємо клеєм та обгортаємо попередню.
Крок шостий. Таким чином утворюємо серединку квітки.
Крок 6. Крок 7. Крок сьомий. Ширші пелюстки наклеюємо на серединку і утворюємо повністю квітку.
Крок 7. Крок 8.
Крок восьмий. Листочки виготовляємо так. Малюємо викрійку на цупкому папері. Вирізуємо. та обводимо ручкою із зворотнього боку на шкірі. Випалювачем формуємо рельєф листочка. на лицевій стороні.
Із зворотнього боку приклеюємо скручену дротину.
Таким чином формуємо гілочку. Дротини прикриваємо шматочками шкіри.
Інструкційна карта №2.
Хризантема із шкіри
Ми вже робили квіти зі шкіри. А зараз ми розглянемо ще одну техніку виготовлення квітки зі шкіри. Отже, робимо хризантему.
Для роботи нам потрібні:
• Шкіра (обрізки)
• Клей гарячий
• Ножиці
1.Нарізаємо 4 широкі смужки .
Зверніть увагу на першу смужку. Спочатку вона вузька і без зубчиків, потім вирізаються дрібні зубчики, а далі більші за розміром. Це пелюстки з серединки хризантеми - пелюстки першого віночка. Довжина смужки приблизно 30 см, ширина - 3см. Три наступні смужки коротші й кожна вужча за попередню. Розрізаємо шкіру так, як показано на фото. Круглий клаптик шкіри потрібен для того, щоб на нього клеїти пелюстки. Тепер в кожному трикутнику треба вирізати пелюстки хризантеми. Пелюстки з кожної смужки складайте окремо, аби легше було їх потім збирати .
На фото можна побачити кружечки – віночки з пелюстками, за розмірами вони трохи відрізняються один від одного.
2. Закручування шкіряних пелюсток. Гарячим ножем для квітів (якщо немає такого інструменту, то можна взяти звичайний ніж з тупим кінцем, нагріти на вогні) швидко з натиском провести по кожній пелюстці від кінців до центру, трохи розтягуючи шкіру, щоб кінці закрутились і стали вузенькими. Кожен кружок віночків з пелюсток складати окремо.
3. Збирання хризантеми. На фото показано, як загорнути початок першої смужки, де нема пелюсток, завитком. Далі на цей завиток загорнути іншу частину смужки з пелюстками. Кінець підклейте. Вийшла серединка квітки. Тепер починаємо клеїти на круглий клаптик шкіри пелюстки першого кола. Потім другий ряд пелюсток, третій… Кожне наступне коло пелюсток коротше за попереднє.
Клеїти гарячим клеєм .
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
РЕФЛЕКСІЯ
4.1. Що нового Ви дізнались на уроці?
4.2. Чого навчились? Яку роботу виконали?
4.3. Які завдання були визначені на заняття?
4.4. Порівняйте реальні результати із завданнями, які були визначені на заняття?
4.5. Чому отримали саме такий результат?
4.6. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращий результат роботи?
4.7. Де можна використати набуті на занятті знання та вміння?
V. Підсумки заняття.