Інтегрований захід з патріотичного виховання у формі майстер-класу стане в нагоді класним керівникам, заступникам директорів з НВР та ВР. Дає можливість залучити до роботи батьківську громадкість та учнівське самоврядування, розвивати педагогіку партнерства з метою вивчення та популяризації національної спадщини українського народу.
Майстер-клас
«Спільна діяльність
класного керівника, учнівського самоврядування
та батьків у проектній діяльності.»
Підготувала заступник директора з НВР - Лазарь О.В.
Майстер-клас
Спільна діяльність класного керівника, учнівського самоврядування та батьків у проектній діяльності.
Слово вчителя майстра: Доброго дня, діти, батьки, шановні колеги! Гарного вам настрою і здійснення очікувань і сподівань від сьогоднішнього майстер-класу . Насамперед, хочу розповісти вам одну історію-притчу.
У концертній залі зібралися музиканти. На сцені було тихо і темно. Але раптом засвітили світло. Усі музиканти почали готуватися до концерту. Вони виймали свої інструменти і спробували відтворювати їхні голоси. Ось низьким баритоном заскрипів контрабас, голосно рипнула скрипка, ніжним, оксамитовим голосом заспівала флейта. Але кожен з інструментів грав свою мелодію, не рахуючись з іншими. На сцені стало шумно і гамірно. Та ось, раптово, несподівано для всіх, на сцену вийшов диригент. Він підняв руку зі смичком вгору і музиканти затихли. Почали уважно дивитися за змахом руки керівника. Згодом зі сцени зазвучала ніжна, мелодійна музика. Кожен з музикантів виконував свою партію , дивлячись на досвідченого диригента. Так і в школі. Перед кожним уроком у класі завжди шумно і гамірно. Але з'являється вчитель зі своєю диригентською паличкою і починається злагоджена робота усього учнівського колективу .
Мені також хотілося б, щоб нині наша робота була злагоджена та плідна, схожа на мелодійну та милозвучну пісню. Але результативність нашого заняття залежить від кожного з вас. Тому мені хотілося б, щоб ви сьогодні були активними учасниками нашого заняття.
А для оцінки заходу пропоную вам скористатися кольоровими кульками, які ви впродовж заняття вкидатимете до кошика. Синя - означатиме ваше негативне ставлення до того чи іншого виду роботи, а жовта - свідчитиме про те, що у ході роботи вам сподобався той чи інший момент і ви б використали його у своїй практиці. Після закінчення заняття вам легше буде оцінити захід, підрахувавши кульки, тобто відзначити плюси і мінуси у роботі.
Відомий художник Микола Реріх казав: «Я бачу сонце в глибині себе і в кожному я бачу сонце» Я також переконана, що в кожному з вас є це сонце і давайте відтворимо його образ на малюночках, виконавши наступну ізотерапевтичну вправу. На ваших столах є індивідуальні карточки з зображенням сонечка. Відтворіть свій настрій показавши його виразом обличчя сонця. Далі підберіть відповідний до вашого настрою колір олівця і розфарбуйте сонечко. Отже , сонячним теплом і світлом ми зігріли класну кімнату і готові працювати далі.
Працювати будемо так. Всі учасники утворять групи ( за бажанням), кожна група отримає завдання в якому сама повинна буде швидко винайти оригінальне, творче рішення, створити шедевр , підібрати влучні вислови і звісно, презентувати пророблену роботу.
Скажіть, з чим або з яким поняттям, або, що в першу чергу спадає вам на думку, коли ви чуєте слово Батьківщина, Вітчизна? Якими кольорами ви б передали це слово на папері?.................
Багато митців передавали свої почуття до Батьківщини у різний спосіб та різними формами, тим самим розвиваючи свій талант та здібності все більше і більше. Сьогодні ми з вами спробуємо створити спільну патріотичну енергетично-позитивну композицію «Це - моя Україна» Як я вже казала сьогодні ми працюватимемо в групах. Зараз розподіліться на групи. У кожній групі повинна бути однакова кількість осіб. Керівники груп підійдуть і оберуть колір конверта і відповідно до нього колір пазла, а також отримають матеріали необхідні для виконання вашого завдання. (Керівники підходять, обирають конверти і отримавши завдання та матеріали для його виконання повертаються до груп)
Перед вами аркуш білого паперу, а неподалік всі необхідні матеріали для виконання завдання. Свій виріб ви робите на білому картоні потім прикріплюєте до пазла. Ваше завдання: у будь-який спосіб зобразіть Україну. Тобто творчо відтворіть все те, що у вашій уяві асоціюється з Батьківщиною. Для цього вам виділено лише 10 хвилин. Готові проекти прикріпіть до стенду.
Молодці, всі справились з завданням. А зараз на вас чекає поетичний воркшоп. Отже, наша Батьківщина - люба й мила серцю сторона. Що може подарувати своїй Вітчизні людина, яка любить її по-справжньому?
А зараз ви особисто спробуєте свої зусилля у ролі поета, станете творцями, бо зможете написати і подарувати своїй Батьківщині прекрасний шедевр - вірш.
Що б ви хотіли побажати Україні, які слова сказало б ваше серце на її адресу. будьте щирими, відвертими і Всі свої найтепліші почуття висловіть у невеличкому вірші – сенкані. Запишіть його на аркуші паперу і прикріпіть до плакату, який виготовила ваша група.
Поетичний воркшоп «Моїй Україні присвячую"
Написання сенкану на тему УКРАЇНА
(Сенкан – це вірш - мініатюра з п’яти рядків за певною схемою. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.)
1) іменник, що відображає тему;
2) прикметники (2 слова), ознака теми;
3) дієслова (3 слова), що вона (тема) робить;
4) фраза (4 слова), яка виражає особисте ставлення автора до теми;
5) синонім до назви теми (1 слово)
Україна
вільна, велика
живе, розквітає, гомонить
Я дуже люблю тебе
Вітчизно!
Україна
Рідна, гомінка
Зростаєш, кріпнеш, розквітаєш
Мене ти змалечку плекаєш
Батьківщино!
Презентація проекту «Українського цвіту – всюди повно по-світу»
Гра-розминка для педагогів , батьків та всіх присутніх на занятті
(проводиться після фізкультхвилинки «Веселий гопачок»)
Учитель: Шановні вчителі, любі батьки. Я бачу ви щось притихли. Але ми не дамо вам сумувати. Правда, дітки. Тому наступне завдання стосуватиметься саме вас. Ми пропонуємо вам взяти участь у грі-розминці "Український салат".
Гра-розминка "Український салат"(для вчителів та батьків)
Уявіть собі, що ви учасники української версії телевізійного ток-шоу «Пекельна кухня». Вам випала чудова нагода спробувати себе у ролі шеф-кухаря. Як ви гадаєте, чи можна приготувати салат з трьох фруктів? Назвіть фрукти, які б ви використали для вашого фірмового салату (Відповіді учасників. Розрахунок на 1,2,3 за назвами фруктів.)
Розподіліться на фруктові команди. А тепер розпочнемо приготування нашого колективного українського салату. По моїй команді ті, хто почують назву фрукту своєї команди встають і пересідають на будь-яке інше вільне місце. УВАГА! Час пішов…(Розповідь про приготування салату починається повільним темпом, а згодом переходить у швидкий)
Ми беремо доспілі _____________, жовтогарячі __________________, ароматні __________________. Кладемо у емальовану посудину і ретельно миємо під протічною водою кімнатної температури . Далі знімаємо шкірку з смачних _____________ . Потім беремо свіжі _______________ і очищуємо їх від корененіжок. Видаляємо пошкоджені частинки від апетитних ___________________. Тоненькою соломкою нарізаємо привабливі _________________ , стиглі _______________, червонобокі __________________. Ретельно перемішуємо наш фруктовий салат і додаємо за смаком корицю, пучечок м'яти та приправляємо солоденьким медком. Дозрілі _______________ наповнять салат приємним ароматом, соковиті ___________________ додадуть неперевершеного терпкого присмаку, а _________________ підкреслять шовковистість свого м'якуша. Наш салат готовий до вживання. Винятковий, вишуканий, незрівнянний, дивовижний, рідкісний, несказанний вийшов український салат. І це все дякуючи вам, шановні шеф-кухарі, вашій інтуїції та майстерності, вашій креативності та компетентності, вашій професійній підготовці та енергійності. Під час приготування салату ви зуміли створити дружню, товариську атмосферу і довели це в злагодженій, побудованій на взаємоповазі та підтримці роботі. Тому, використовуйте щоденно ваші позитивні сторони, а їх, я впевнена,у кожного з вас багато, у своєму житті на практиці. Дякую за співпрацю.
Продовження презентації проекту
Вчитель: Наше життя, якщо добряче придивитись, схоже на індивідуальний, неповторний проект, який кожен будує по-своєму. Тому ніхто з нас не повинен зупинятися на досягненому, а продовжувати працювати над проектом свого життя, шукаючи нові креативні рішення та вдосконалюючи себе з дня на день. І обов’язково прийде час , коли наше життя стане прикладом для наслідування, стане майстер-класом для наступних поколінь у якому, я гадаю, буде чому повчитися.
Вдома я пропоную вам виконати одне із творчих завдань на вибір:
Домашнє завдання:
1) Дивлячись на сучасне життя України, яку квітку ви додали б до списку «Квіти – символи України»? Чому? Що вона б символізувала? (5-6 речень)
2) Як, на ваш погляд, могла б виглядати незвичайна квітка під назвою «Україна»? Намалюйте її або напишіть 5-6 речень.
3) Усно створіть квітку – символ нашого педколективу, спираючись на досягнення, кращі уроки, заняття, заходи, свята тощо проведені вчителями на базі школи . Намалюйте її і напишіть 5-6 речень.
Заключне слово вчителя – майстра.
І на завершення нашого заняття хочу запропонувати вам рецепт цілющого креативного напою, який складається з таких компонентів:
Екстракт багатої фантазії Настій оригінальних думок
Бальзам неповторних мрій Коктейль імпровізації
Відвар миттєвих творчих рішень
Добре все перемішайте і наливайте щодня до келиху успіху та випивайте натщесерце.
І на остаток я пропоную вам виконати вправу «Скриня скарбів»
Вправа «Скриня скарбів»
Ваше завдання взяти і опустити 5 копійок у «Скриню скарбів», висловивши своє враження від майстер-класу. Першою хочу вкинути монету я . Шановні колеги! Щиро дякую вам, що ви в такому складі відвідали мій майстер-клас, були активними, творчо поставилися до роботи, дякую вам за чудову співпрацю і за увагу.
Дорогі мої колеги. Якщо у вас сьогодні активно працювала думка, озивалося сумління, не дрімала уява, щемливо стискалося серце і зернини мого досвіду потрапили до вашої душі – то вони неодмінно проростуть і зацвітуть, а життя наше обов’язково, стане прекраснішим! Дякую за співпрацю і бажаю вам творчих успіхів! Нехай щастить вам у всьому! На все добре!