Майстер клас
Теоретичний блок
Доброго дня усім присутнім. Дозвольте нам розпочати на майстер –клас. Зараз ми хочемо трішечки з вами познайомитися. Ми представники дошкільної освіти міста Вільногірськ, мене звуть Дубицька Анна Іванівна - я вихователь – методист, зі мною мої колеги інструктори з фізкультури Сафонова Анастасія Федорівна, Горб Світлана Іванівна. На базі нашого заклад дошкільної освіти в 2007 році був створений центр розвитку дитини, лікувально – оздоровчого напрямку. Наша діяльність спрямована на збереження, зміцнення, відновлення здоров’я дітей, забезпечення їх своєчасного та повноцінного, гармонійного розвитку. Найбільш ефективним для впровадження даного напрямку є створення умов для емоційного благополуччя, побудова навчальної діяльності в динамічному режимі, а також спеціальні оздоровчі заходи. Маючи за основу таке направлення ми поглиблено вивчаємо новітні технології, створюємо нестандартне обладнання, яке допомагає нашим вихованцям. Одним із видів нестандартного обладнання є Rainbow (райдужний) купол. Цей купол ми використовуємо підчас проведення ранкових гімнастик, індивідуальної роботи в групах, як один із засобів казкотерапії, ігор релаксацій, ігор з різними видами рухливості, підчас практичних занять з фізкультури, Rainbow купол використовуємо для навчання елементів спортивних ігор таких, як футбол.
В нашому закладі дошкільної освіти працює спортивний клуб для батьків, який має назву «На зустріч один одному», підчас проведення відкритих заходів, або тренувань батькам разом з дітьми також пропонують комплекс вправ з парашутом. Всі звісно в захваті від такого дійства оскільки ігровий парашут - це яскрава тканина, що складається з декількох кольорових секторів, у якій по колу розташовані ручки. В нашому садочку парашут пошитий з тканини чотирьох основних кольорів, та складається з восьми секторів
Ми використовуємо три варіанти парашута : найменший призначений для індивідуальної роботи, має діаметр 1 метр; звичайний та з п'ятьма умовними віконцями мають діаметр 3 метри . А для великих компаній роблять парашути і куди більш солідні - 5 метрів, 7 метрів в діаметрі. Маленьким парашутом можна грати в спортивному залі або в групі, парашут підходить і для ігор на свіжому повітрі.
Перевагою такого нестандартного обладнання є те, що ним можуть грати одночасно 8 дітей, а краще - 10-15(можна і більше), всім вистачить ручок, і всі зможуть насолодитися грою.
З парашутом можна грати з цілою групою, а можна –з декількими дітьми , також з різновіковою компанією дітей і дорослих.
Даний посібник дає можливість ефективно організувати педагогічний процес, дозволяє успішно вирішувати завдання дидактичного, оздоровчого і розвиваючого характеру, а саме:
-формування рухових навичок в основних видах рухів і розвиток фізичних якостей;
-попередження порушень опорно-рухового апарату;
- розвиток уваги, пам'яті;
-творчих здібностей;
-вироблення узгодженості рухів з музикою;
-розвиток звуковисотного, тембрового слуху, почуття ритму;
-виховання позитивних, морально-вольових рис особистості;
-активності, самостійності та організованості;
- створення сприятливих умов для активного відпочинку, радісної змістовної діяльності в колективних іграх, розвагах, заняттях.
Ігри в парашут не змагальні, вони вчать узгодженості дій, і вмінню відчувати рух інших гравців. Для дітей дуже важливо відчути саме через рухи те, що вони можуть бути частиною команди. В іграх з парашутом це можуть відчути навіть найменші гравці!
Парашут - така яскрава річ, яка добре запам'ятовується , що відмінно підходить для свят і для знайомства, для об'єднання дітей в команду. Парашут нікого не залишає байдужим, він в рівній мірі подобається однорічним і шести річним дітям, та й батьки не можуть стримати усмішки, коли грають з парашутом оскільки всі ми з вами родом із дитинства.
Дитині будь-якого віку важливо навчитися узгоджувати свої дії з командами ведучого і з діями інших гравців. В іграх з парашутом це трапляється само собою, без особливих зусиль.
Парашут дає дитині багатий спектр нових вітчутів: це і яскравий зоровий образ, і сильний вітер, і дзвін натягнутого парашута, і відчуття м'якої тканини, що обіймає дитину, що сидить під парашутом.
Парашут настільки привабливий сам по собі, що зазвичай дітей не доводиться довго вмовляти - вони самі кидають свої справи і мчать до нього з усіх ніг. Навіть дуже сором'язливі діти, які не поспішають зазвичай приєднатися до групових ігор, люблять грати з парашутом. Для тихих і сором'язливих дітей парашут дає масу можливостей для поступового приєднання до компанії дітей. Адже в цих іграх ніхто не вимагає відразу давати руку іншим дітям, як в хороводі, або відразу входити в коло. Кожна дитина може вибрати свою швидкість і свою ступінь активності.
Парашут дуже корисний як для тихих і повільних дітей, так і для активних, в тому числі і для гіперактивних дітей, оскільки ігри з парашутом дають можливість як розбуркати тихих дітей, так і заспокоїти особливо спритних.
Парашут дає масу можливостей для ігор з правилами, ігор з кордонами. Адже, якщо ти стоїш під парашутом, то всі інші для тебе нехай ненадовго, але відділені цією тканиною, і є діти, яких таке лякає.
Крім того, ігри з парашутом розвивають фантазію, вміння наслідувати і показувати пантомімою якісь характерні рухи. Ви можете уявити, що парашут - це будиночок, або море, або капелюшок гриба ... Діти під парашутом то зображують горобчиків, то вкладаються спати, то стукають в теремок.
Як і в інших рухливих іграх, діти вчаться дотримуватися правил гри, чекати своєї черги, Таким чином, ігровий посібник «Парашут» не тільки розважає, а й розвиває.
А зараз той момент коли ми з вами перейдемо до практичної частини і мої колеги інструктори з фізкультури продемонструють вам, як можна легко і цікаво використовувати парашут в своїй педагогічній діяльності.
Практичний блок
Малорухливі ігри для вихователів
Гра «Витівники»
Мета: розвиток слухової і зорової уваги; активізація рухових навичок; формування утримувати красиву статичну позу.
«Зміна місць»
Мета: Розвиток кольоросприйняття, розумових і рухових здібностей.
У цій грі кожному гравцю буде відповідати свій колір (наприклад, зелений, синій, червоний і т.д.)
«Попкорн»
Мета: Створення сприятливого психоемоційного стану.
Додатковий інвентар - багато маленьких м'ячиків, кульок.
Рухливі ігри для вихователів
«Кішки – мишки»
Мета: Розвиток уміння співпрацювати, взаєморозуміння, уміння сприймати і виконувати правила гри.
«Лисички і зайчики»
Мета: Удосконалення вміння швидко реагувати на сигнал, спритність, швидкість.
«Каруселі»
Мета: Розвиток ритмічності рухів, вміння узгоджувати їх зі словами, бігати і ходити по колу
Казкотерапія
«Райдужна країна» (кольоротерапія, казкотерапія)
Мета: Співвіднесення кольору з психічними характеристиками, створення в групі дружньої атмосфери, взаємодопомоги, довіри, згуртованості, доброзичливого і відкритого спілкування один з одним і з дорослими
«Теремок»
Мета: Створення сприятливого психоемоційного стану, виконання рухів відповідно до тексту.
оброзичливого і відкритого спілкування один з одним і з дорослими.
Ігри-релаксації
«Чарівна бульбашка»
Мета: Емоційна розрядка.
«Добраніч малюки»
Мета: Зняття псіхом'язової напруги.
Індивідуальна робота
Гра «Салют»
Мета: Виховання вміння діяти узгоджено.
Гра «Закоти м’яч»
Мета: Виховання вміння діяти узгоджено, в команді.
Рухливі ігри для інструкторів
«Чапля та жабки»
Мета: Розвиток швидкості, спритності, реакції.
Гра для команд
«Збери краплинки»(сніжинки, ягідки, кульки)
Мета: : Виховання вміння діяти узгоджено в команді.
Гра-естафета
«Пробіжи під куполам»
Мета: : Виховання вміння діяти узгоджено в команді, розвиток швидкості, спритності, реакції.
Музична гра
«Хвилі або« Полум'я »
Мета: Розслаблення дітей, розвиток узгодженості рухів, уваги, почуття ритму, зняття нервово-психічної напруги.
«Танок з парашутом»
Мета: Розвиток довільності, рухової творчості під музичний супровід.
Руханка
«Політ на чарівному парашуті»
Мета: Розкріпачення дітей, розвиток узгодженості рухів, уваги, почуття ритму, зняття нервово-психічної напруги, згуртування колективу.
Гра-розвага
«Бажання під куполом»
Мета: Створення сприятливого психоемоційного стану.