Сьогодні ви маєте можливість прийняти участь у майстер-класі «Впровадження інноваційних технологій для розвитку соціальної компетентності учня». Участь у даному майстер-класі дасть вам змогу ознайомитися з особливостями використання інноваційних технологій, доцільності їх використання на уроках для формування соціальних компетентностей.
Представлений досвід відповідає словам Бернарда Шоу «Єдиний шлях до знання – це діяльність».
Ідея – креативність, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі і самостійно конструювати свої знання.
Актуальність застосування:
Соціальна компетентність – це поняття є мінливим та його зміст не прив’- язано до певного освітнього рівня.
За Державним стандартом початкової освіти України це поняття трактується як здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами у групі та команді , виконувати різні ролі та функції у колективі. Саме для цього я на своїх уроках використовую інноваційні технології навчання, такі як технологію проблемного навчання з використанням тренінгових форм,
інформаційно – комунікаційні технології технологію розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера, технологію розвивального навчання Ельконіна – Давидова, проектні технології.
За власним досвідом зрозуміла доцільність проведення нестандартних уроків: КВК, урок-подорож, урок-проект, урок-шоу, урок-казка, урок рольової гри, веб-квест.
Інтерактивна гра « Домалюйте малюнок»
Кожна команда отримує тему малюнка. Свій малюнок вони передають сусідній команді, яка домальовує на ньому те, чого на їхню думку не вистачає на ньому.
Задача: вирішити конфлікт з урахуванням потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил наявних в українському суспільстві.
3.2.Дебати.
Кожен правий зі своєї сторони, але чи враховувались у цей час соціальні норми та правила, потреби різних соціальних груп та індивідумів? ( Ні.)
Чому?
Ми діємо імпульсивно, спрацьовує бажання не зрозуміти когось, а захистити себе, самоствердитися у соціумі... У колективі учнів початкових класів відбувається те саме. Учень знає норми моралі « Чини так, як хочеш, щоб чинили з тобою», але діє спонтанно. Тому корисно «занурювати» дитину у життєві ситуації . Вчити розв ’язувати потреби з урахуванням інтересів та потреб різних соціальних груп та брати на себе відповідальність за наслідки вчинків.
5. Інтерактивна вправа «Коло ідей».
Зараз кожна група спробує представити своє бачення вирішення проблемної ситуації і обмінятися результатами, використовуючи план дій, який лежить у вас на столах.
План дій