Майстер-клас з досвіду роботи вчителя «Впровадження інноваційних технологій для розвитку соціальної компетентності учня».

Про матеріал
У даному майстер-класі ви маєте змогу ознайомитися з особливостями використання інноваційних технологій, доцільності їх використання на уроках для формування соціальних компетентностей учнів.
Перегляд файлу

Сьогодні ви маєте можливість прийняти участь у майстер-класі «Впровадження інноваційних технологій для розвитку соціальної компетентності учня». Участь у даному майстер-класі дасть вам змогу ознайомитися з особливостями використання інноваційних технологій, доцільності їх використання на уроках для формування соціальних компетентностей.

 Представлений досвід відповідає словам Бернарда Шоу «Єдиний шлях до знання – це діяльність».

 Ідея – креативність, уміння орієнтуватися в інформаційному просторі і самостійно конструювати свої знання.

 Актуальність застосування:

  • дає можливість реалізувати діяльнісний підхід;
  • формування у школярів соціальної, коммунікативної, інформаційної компетентностей.

 

  1. Прийом «Вільних асоціацій».
  • Визначте у своїх групах поняття «соціальна компетентність».

 

Соціальна компетентність – це поняття є мінливим та його зміст не прив’- язано до певного освітнього рівня.

 За Державним стандартом початкової освіти України це поняття трактується як здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами у групі та команді , виконувати різні ролі та функції у колективі. Саме для цього я на своїх уроках використовую інноваційні технології навчання, такі як технологію проблемного навчання з використанням тренінгових форм,

інформаційно – комунікаційні технології технологію розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера, технологію розвивального навчання Ельконіна – Давидова, проектні технології.

 За власним досвідом зрозуміла доцільність проведення нестандартних уроків: КВК, урок-подорож, урок-проект, урок-шоу, урок-казка, урок рольової гри, веб-квест.

 

 

  1. Занурити в життєву ситуацію. Постановка проблеми.

Інтерактивна гра « Домалюйте малюнок»

Кожна команда отримує тему малюнка. Свій малюнок вони передають сусідній команді, яка домальовує на ньому те, чого на їхню думку не вистачає на ньому.

  1. Вирішення проблеми безконфліктним способом:
  • застосувати вправу « Сильна людина» (дод.1);
  • Поставитися з гумором;
  • вправа «Вибачення».

 

  1.  Вирішення проблеми , якщо конфлікт виник.

 

Задача: вирішити конфлікт з урахуванням потреб різних соціальних груп, індивідумів, відповідно до соціальних норм та правил наявних в українському суспільстві.

 

  1.           Перегляд конфліктної ситуації (відео);

 

  • Зараз ми об єднаємося у 2 групи:  «Потерпілий» , «Відповідач». Кожна команда має відстояти свою позицію відносно своїх дій                   ( по 3 репліки кожна команда).

 

3.2.Дебати.

   

  1. Висновок.

  Кожен правий зі своєї сторони, але чи враховувались у цей час соціальні норми та правила, потреби різних соціальних груп та індивідумів? ( Ні.)

Чому?

Ми діємо імпульсивно, спрацьовує бажання не зрозуміти когось, а захистити себе, самоствердитися у соціумі... У колективі учнів початкових класів відбувається те саме. Учень знає норми моралі « Чини так, як хочеш, щоб чинили з тобою», але діє спонтанно. Тому корисно «занурювати» дитину у життєві ситуації . Вчити розв ’язувати потреби з урахуванням інтересів та потреб  різних соціальних груп та брати на себе відповідальність за наслідки вчинків.

 

 5. Інтерактивна вправа «Коло ідей».

 Зараз кожна група спробує представити своє бачення вирішення проблемної ситуації і обмінятися результатами, використовуючи план дій, який лежить у вас на столах.

                                  План дій

  1. Висловити думки у групі.
  2. Направити представника в інші групи з метою донесення інформації іншим групам.
  3. Внести поправки у свої судження.
  4. Презентація своєї думки, подяка групі, яка допомогла своїми думками.

 


docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку