Майстер-клас з теми "Animals" для учнів 1 класу

Про матеріал
У статті представлено цікаві завдання відповідно до вікових особливостей учнів 1 класу НУШ на різних етапах уроку з теми "Animals"
Перегляд файлу

This article will be focused on the practice class of English -  how to make the lessons in primary school better by means of innovation technologies, games and interesting visual aids.

All pupils want to know English and teacher can influence on their desire to learn English, creating appropriate situations and circumstances to achieve knowledge they need.

English language is the aim and the way to teach. Famous English Methodist and linguist Harold Palmer said “Take care of the first stages and the rest will take care of itself”.

 GAME is the main activity on the lessons because children not enough developed to concentrate their attention to the material  of the topic. Games help children to understand difficult material  according to their age.

Exercises must occupy 80 persons of the lesson.

These are interesting tasks according to each stage of the lesson

Topic “Pets and animals”.

Practical Aim. To form dialogue  and monologue speech, read and listen words, word-combinations, text; write words.

Educational aim. To acquaint with new words and repeat vocabulary of the topic.

Developing aim. To develop skills of writing, reading, to train memory and attentive.

Cu[a]ltivating aim. Cultivate  prosperous relation to the animals.

  1.              Warming up 
  1.             Topic and aim will be puzzle question
  • Good morning! How are you?(Interesting song to start with.) If you are well – listen the song and say what’s this song about? If you guess the objects of the song you guess the topic of the lesson. (учні можуть не знати назв тварин англійською, але вони все одно розгадають, що пісня про тварин)

Song  “OLD MCDONALD HAD A FARM”

What animals have you heard in this song? Cow, pig, horse, chicks, lamb.

  • Also you can offer to children to make the picture from puzzles. Look at this book. You see separate puzzles. Make a picture and say what can you see on the picture?
  1.             Phonetic drills
  •  You’ll hear the tale. Казка про язичок Mr. Tongue, який зустрів тваринок і потоваришував з ними.

Жив собі язичок Mr. Tongue у своєму будиночку, а стінками в будинку були щічки – cheeks, дверцятами був рот – mouth. Одного разу Mr. Tongue побіг - run до річки погуляти. В річці він побачив  риб -  fish: великих риб -  big fish і малих риб -  small fish. Big fish плавали повільно, а little fish плавали швидко – swim, swim, swim.

Mr. Tongue поплававши, вийшов на берег і привітався – hello, how are you? – Im fine, thank you – відповіла жабка і запропонувала пострибати. Вони стрибали jump, jump, jump. Вони так весело стрибали, що розбудили папугу - parrot, який спав на сусідньому дереві. Вони привіталися з ним hello і запропонували разом погратися. З того часу всі вони стали друзями friends.

 

  • Have you ever seen a pony? Of course, you have. Ponies are very popular in England. That’s why when English children play hobby-horse they imagine a pony before them. Now let’s divide into two groups: first group will be riders, the other will be ponies.  Sound [ ev ] don’t similar to native Ukrainian language.

1 group: Go, my little pony, go!

2 group: Go, go, go!

1 group: Go, my little pony, go!

2 group: Go, go, go!

1 group: Gallop, pony, gallop, go!

2 group: Gallop, gallop, go!

1 group: Go, my little pony, go!

2 group: Go, go, go!


[θ ]

An old grey goose am I.

Th! Th! Th!

I stretch my neck and cry

At puppies passing by!

I like to make them cry!

Th! Th! Th!

I think it’s lots of fun!

I’m sure they’d like to be

An old grey goose like me!

Th! Th! Th!

[  ð]

Little monkey in the tree.

This is what he says to me

“They, they, they,

Thee, thee, thee”.

Monkey jumps from limb to limb

While I chatter back to him:

 “Thee, thee, thee

They, they, they,”.


  1. Main part
  1.     Presentation  of new words у молодшій школі надається перевага наочному без перевідному способу семантизації і однослівному перекладу.діти мають знати не менше 500 ЛО.
  • Перевідні способи семантизації

Однослівний переклад cat - кіт

 

Багатослівний переклад pet – домашній улюбленець, пестити, улюбленець. Англійці дуже дбайливо відносяться до тварин , вони прищеплюють цю любов своїм дітям. Тому майже у кожного вашого ровесника у Великій Британії є якийсь домашній улюбленець – a  pet. A pet – це улюблена домашня тварина, яку доглядають з любов’ю.

 

Пофразовий  переклад It is a cat. – Це кіт.

 

Тлумачення рідною мовою tortoise – водо плаваюча прісноводна чи морська черепаха, turtle – це черепаха, що ходить по землі, живе вдома

 


  • Без перевідні способи семанзизації

 Наочна – плакат

ПЛАКАТ АБО ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРО ТВАРИН

Мовна – синоніми, антоніми. Pig – swine, pork.

 

Тлумачення  іноземною мовою Beaver- is a large animal that lives at the river. It gnaws [no:s] trees and makes wooden houses.

 

Дефініція – опис іноземною мовою

 


  • I have 4 legs and a tail.

I am very smart.

I like to play with you.

When I see a cat,

I say «Woof, woof»

 I am …. (DOG)

  • I am a pet.

 I am soft and fluffy.

 I like to sleep and drink milk.

I do not like mice and dogs.

 I say «Meow, meow».

I am …. (CAT)

  • I live on a farm

 I am pink.

 I have a little tail.

My nose is called a snout.

And I say «Oink, oink». I am … (PIG)

  • I am a big farm animal.

I can be black, white or brown.

I like to eat green grass.

 I give milk.

 I can say «Moo, moo».

I am …. (COW)

  • I have 4 legs and a long tail.

 I like to run fast.

I let you ride on my back.

I eat hay.

And say «Neigh, neigh».

I am …. (HORSE)

  • I have four legs and a tail.

 I have no teeth.

 I can swim and dive underwater.

I carry my house around with me.

I am a … (TORTOISE)

  • I’m very, very big.

I like to eat peanuts and hay.

 I have four legs and two big ears.

My long nose is called a trunk.

 I am an … (ELEPHANT) 

  • I am yellow and brown.

I have 4 long legs and a very long neck.

I like to eat green leaves.

I am a … (GIRAFFE)

  • I am small and shy.

I have eight legs.

 I eat bugs.

 I catch them in my web.

 I am a … (SPIDER)


 

  • Автоматизація ЛО і введення ГС I have got….

In the next exercise we join lexical and grammar information.

Ви вже знаєте англійські назви деяких тварин, це допоможе краще підготуватися до відвідування англійського зоомагазину – a pet shop.  Багато малюків люблять дивитися цей мультик і знають його героїв.

Уявіть, що ви власники такого pet shop і хочете розповісти, яких тваринок ви в ньому маєте, для цього нам потрібно сказати фразу

  - I have got a cat. (presentation of grammar  structure)

 

Repeat after me:  I have got a cat. (repeating 2-3 times;automation of the structure)

I have got a tortoise. Choose from the list - I have got a cat. I have got a dog ect. – зорова опора на слайді, це нерозгорнута фраза, а ви зробіть розгорнуту, як гра “Snowballs” – I have got a big cat. I have got a brown cow. Etc. відбувається монологічне мовлення – репродукція, підстановка, поширення, а згодом і комбінування ГС до інших тем.

  1.     Speaking
  • Puppet theatre (it can be puppet cat, dog, bear ect. I have tiger and beaver.)

 

Listen a dialogue and try to make your own.

  •         Hello!-
  •         Hi!-
  •         What is your name?-
  •         My name is Beaver. And you?-
  •         My name is Tiger.

And now you speak about your friends.

  • Play “Three bears” (4 plates) – за мотивами казки «Маша і Медвідь»

 (Ведмеді сидять за столом перед тарілками)

  1. Mother Bear: Take your plate, Father!

Father Bear: Thank you!

Mother Bear: Take your plate, Baby Bear!

Baby Bear: Thank you, mummy… Oh, it is too hot!

Father Bear: Then let us go for a walk!

(Ведмеді виходять, забігає маленька дівчинка)

  1. Little Girl: Whose room can it be? I am hungry. (підходить до першої тарілки) Oh, this porridge is too hot for me. (підходить до другої тарілки) Oh, this porridge is too cold for me. (підходить до третьої тарілки) This porridge is just right for me. (їсть і тікає).

(З’являються ведмеді, які не бачать дівчинки, а вона їх бачить зі своєї схованки)

  1. Father Bear: My plate is not full!

Mother Bear: My plate is not full too!

      Baby Bear: My plate is empty! Oh, and who is this? A little girl!

Father Bear: Let’s catch her!

Mother Bear: Let’s catch her!

Baby Bear: Let’s catch her!

Little Girl: No, you won’t!

All together: And the Little Girl has run away. Oh! Oh! Oh!

  • GAME “Frogs”. Try to catch a black ball and describe your frog – colour, likes/dislikes.
  1.     Physical activity

Please, do the exercise as in the song. Head Shoulder Knees

 

  1.     Reading (poem about animals -  children keep in mind for example nouns, objects better than adjectives, abstract notions

  • My pet

I’ve got the pets.

It’s a dog and a cat,

A guinea-pig and a rat,

A hamster and a parrot,

A tortoise and a rabbit.

They are black and white and grey,

Very kind, friendly, gay.

Clean and dirty, calm and naughty,

Fast and slow, big and small.

We are friends, I love them all!


 

  • At the zoo

Giraffe, elephant, monkey too.

I like to visit them at the zoo.

The robin redbreast sings the song

You are the early bird of spring

The tortoise wears a heavy shell,

And it protects it very well.

The tiger does not like his cage,

It  walks around and snarls.

Little squirrel in the tree

Come and take that nut from me!

The parrot is singing by its nest

In which there are two tiny eggs.

The sheep gives us wood and meat,

Clothes to wear and food to eat.

The pig lives in it’s muddy  pen,

It  likes to eat again.

The sparrow chirps: “Twit, twit, twit!”

“Throw me crumbs, I want to eat”.

I have a horse. I have a fox

I have a brown cow

I have a hen, I have a chick

And I’m playing now

I love all kinds of animals:

Dogs and cats and rabbits,

I love all kinds of animals,

I know their little habits.


  1. Listening

Listen the text and find the picture of the animal from the text.

I would like to tell you about fox. It is a dangerous wild animal. It has four short legs, a long fluffy tail, a black nose and clever eyes. 

 

  1.                  Summarizing and homework

Mini project – make an animal and describe it. Це може бути огірамі, аплікація, малюнок, витинанка, вишивка, з пластиліну.

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку