Ментальні (інтелект) карти як засіб формування та розвитку предметних компетентностей на уроках української і зарубіжної літератур

Про матеріал
Сучасне суспільство ставить нові вимоги до людини, потребує розвитку її духовного та лідерського потенціалу. Сьогодні зростає попит на обдаровану особистість, яка нестандартно мислить, наділена сильною волею, високою працездатністю, особистісними уміннями і навичками, пов’язаними з ефективними комунікаціями, організацією власної справи, створенням команди і вмінням працювати в ній, мистецтвом вести переговори тощо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ментальні (інтелект) карти як засіб формування та розвитку предметних компетентностей на уроках української і зарубіжної літератур. Підготувала учитель української мови, літератури та зарубіжної літератури. Одеської ЗОШ № 41 Полєводова Наталія Григорівна

Номер слайду 2

Сучасне суспільство ставить нові вимоги до людини, потребує розвитку її духовного та лідерського потенціалу. Сьогодні зростає попит на обдаровану особистість, яка нестандартно мислить, наділена сильною волею, високою працездатністю, особистісними уміннями і навичками, пов’язаними з ефективними комунікаціями, організацією власної справи, створенням команди і вмінням працювати в ній, мистецтвом вести переговори тощо.

Номер слайду 3

Тому проблема лідерства, особливо молодіжного, набуває великого значення. Це визначено в програмних документах: Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХI століття), Національній доктрині розвитку освіти України у ХХI столітті, Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Концепції позашкільної освіти та ін.

Номер слайду 4

У новому базовому Законі «Про освіту» визначено 10 груп компетентностей Компетентність – динамічна комбінація знань, способів базового мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/ або подальшу навчальну діяльність.

Номер слайду 5

10 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИСпілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Спілкування іноземними мовами. Математична грамотність. Компетентності в природничих науках і технологіяхІнформаційно-цифрова компетентність

Номер слайду 6

10 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ:6. Уміння навчатися впродовж життя7. Соціальні і громадянські компетентності8. Підприємливість9. Загальнокультурна грамотність10. Екологічна грамотність і здорове життя

Номер слайду 7

Спільними для всіх компетентностей є: • уміння читати і розуміти прочитане; • уміння висловлювати думку усно і письмово; • критичне мислення; • здатність логічно обґрунтовувати позицію; • ініціативність; • творчість;

Номер слайду 8

Спільнимидля всіх компетентностей є: • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення; • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект;• здатність до співпраці в команді

Номер слайду 9

Формуванню лідерських якостей учнів, відчуття успіху допоможе створення ними ментальних карт на уроках чи під час виконання домашніх завдань

Номер слайду 10

Ментальні картита шляхи їх використання у навчальному процесі

Номер слайду 11

Якщо ви хочете сприйняти яку-небудь інформацію і для цього оформлюєте її у вигляді таблиць, списків, звичайного тексту і так далі, то вашому мозку потрібно буде зробити додаткову роботу по перекладу цієї інформації зрозумілою для нього мовою.

Номер слайду 12

Якщо ж ця інформація оформлена у вигляді Ментальних карт, то вона легко і просто укладеться у вашій голові, тому що записана на "мові мозку".style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 13

Тоні Бьюзен (Tony Buzan), автор техніки ментальних карт, пропонує нам перестати боротися з собою і почати допомагати своєму мисленню.

Номер слайду 14

Mind Map. Термін інтелектуальні карти, або карти знань, (Mind Map) був запропонований саме Т. Б`юзеном. Синоніми:«карти розуму»,«інтелект-карти», «карти пам'яті» або «ментальні карти». Найбільш дослівний переклад – «схеми мислення».

Номер слайду 15

Що таке карта знань та як з нею працювати?Карта знань — це засіб для подання графічної комп’ютерної моделі, що передбачає відображення об’єктів певної предметної галузі та зв’язків між ними.style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 16

Карти пам'яті використовуються для створення, візуалізації, структуризації і класифікації ідей, а також як засіб для навчання, організації, вирішення завдань, ухвалення рішень, при написанні статей. 

Номер слайду 17

Карти знань застосовують для створення інформаційних моделей, візуалізації нових ідей, фіксування та структурування даних, аналізу й впорядкування даних, класифікації понять, відображення процесів, прийняття рішень тощо.r

Номер слайду 18

Ментальні карти на уроках

Номер слайду 19

Як створювати карти знань?Карти знань можна зображати на папері або на дошці вручну. Але зручнішим та ефективнішим є їх створення з використанням різного про­грамного забезпечення, що розроблене для роботи з картами знань. Таким чином, створюють комп’ютерні моделі, що відображають структурно-логічні схеми. Сьогодні є достатня кількість безкоштовних для користувачів програм для створення карт знань. Є й такі, за користування якими потрібно сплатити певні кошти.

Номер слайду 20

Можливості ментальної карти поліпшити пам’ять, нагадати факти, слова й образи;генерувати ідеї;надихнути на пошук рішення;продемонструвати концепції і діаграми;аналізувати результати або події;структурувати роботу (реферат, доповідь);підбивати підсумки зробленого;організовувати взаємодію при груповій роботі або у рольових іграх;ефективно структурувати і опрацьовувати дані.

Номер слайду 21

Висновок. Ментальні карти - це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі. МК можна використовувати, щоб "застенографувати" ті думки і ідеї, які проносяться в голові, коли ви роздумуєте над яким-небудь завданням. МК дозволяють так оформити інформацію, що мозок легко її сприйме, бо інформація записана на "мові мозку".

Номер слайду 22

І наостанок… Вислови, афоризми

Номер слайду 23

Якщо ми віримо в те, що навчання – це не лише передача знань, а й творчий процес людських взаємин, то створюючи в групі атмосферу визнання, ентузіазму і підтримки, таким чином формуємо у дітей і дорослих позитивне ставлення до навчання

Номер слайду 24

Якщо ти хочеш, щоб твоїм предметом щиро зацікавились діти, подумай над тим, як зробити його привабливим, незвичайним для сприйняття, схожим на гру. І не йми віри в те, що гра лише для маленьких. Навчаючи - грайся, граючи - вчись!

Номер слайду 25

«Не навчайте дітей так, як навчаливас – вони народилися в інші часи». Конфуцій Якщо ви хочете навчити дітей мислити по-іншому, вам доведеться навчитися учити по-іншому.

Номер слайду 26

Якщо знання – це новий капітал,то інновації – нова валюта». Кевін Келлі

Номер слайду 27

Дякую за увагу!

pptx
Додано
5 квітня 2021
Переглядів
1553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку