2 червня о 18:00Вебінар: Як розвивати дослідницьку компетентність учнів: створюємо прилади для шкільної лабораторії власними силами

Метод світлової мікроскопії. Збільшувані прилади та їх призначення

Про матеріал
Ознайомлення учнів із приладами, за допомогою яких вивчають клітини, а також з сучасними досягненнями в області мікроскопії
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку:: Метод світлової мікроскопії. Збільшувані прилади та їх призначення. L/Levkova

Номер слайду 2

Найпростіший збільшувальний прилад - лупа. Ручна лупа – це скло, опукле з двох сторін, яке вставлене в оправу(збільшення у 2-25 разів)Штативна лупа – це пара лінз, укріплених на підставці - штативі(збільшення у 10-25 разів)

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Сучасні світлові мікроскопи дозволяють збільшувати у 3500 разівзбільшення лінзи окуляра. Окулярзбільшення лінзи об’єктива. Об’єктив. Збільшення даного мікроскопа = 16 х 60 = 960

Номер слайду 5

Електронний мікроскоп — прилад для отримання збільшеного зображення мікроскопічних предметів, в якому використовуються пучки електронів4-денний ембріон риби даніо. Хромосоми. Коронавірус під мікроскопом. Нервова клітина під мікроскопом

Номер слайду 6

Скануючий електронний мікроскоп. Електронні мікроскопи можуть збільшувати зображення у 2 млн разів 

Номер слайду 7

Вага найменшого в світі мікроскопу становить 1,1 грама. Крихітнірозміри цього пристрою дозволяють імплантувати його в головумиші, що в результаті дає вченим можливість відстежувати клітиннуактивність цих тварин у вільному переміщенні.

Номер слайду 8

Найдорожчим мікроскопом світу на сьогоднішній день є Великий Адронний Колайдер. Він дозволяє розглядати зіткнення елементарних часток. Вартість цього гігантського пристрою перевищує шість мільярдів доларів.

Номер слайду 9

Практична робота №1: Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Мета: поглибити знання про будову світлового мікроскопа та навчити прийомам роботи з ним. Зовнішній вигляд та основні складові шкільного мікроскопа

Номер слайду 10

Хід роботи1. Розгляньте механічну систему мікроскопа. Знайдіть підставку, гвинти, предметний столик, затискачі, тубус, штатив.2. Розгляньте освітлювальну систему мікроскопа. Знайдіть дзеркало та конденсор.3. Розгляньте оптичну систему мікроскопа: окуляр та об’єктив. Визначте загальну кратність збільшення мікроскопа.4. Підготуйте мікроскоп до роботи.— Окуляр, об’єктив, дзеркало протріть серветкою. Поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5–10 см від краю стола.— Підніміть за допомогою гвинта об’єктив над предметним столиком на висоту 0,5 см. Відкрийте діафрагму і підніміть конденсор.— Дивлячись в окуляр одним оком, не заплющуючи друге, поверніть дзеркало в напрямку джерела світла, доки поле зору не буде освітлене яскраво і рівномірно.5. Після роботи приберіть мікроскоп у футляр. Підпишіть схему будови мікроскопа.

Номер слайду 11

Установіть відповідність між частинами світлового мікроскопа та їх зображенням1. тубус2. предметний столик3. окуляр4. об’єктив. АБВГ

Номер слайду 12

Основний прилад, за допомогою якого вивчають клітини,— це лупа . Головний принцип його роботи полягає в тому, що через непрозорий предмет, розміщений на спеціальному предметному штативі , проходять промені світла. Сонячні промені спрямовуються на об’єкт дослідження за допомогою особливого скла . Після того як промені світла пройшли крізь об’єкт дослідження, вони потрапляють на систему лінз окуляра , які зменшують зображення. Далі промені світла рухаються до об’єктива , через який дослідник спостерігає предмет вивчення. Щоб знайти загальну кратність збільшення мікроскопа, необхідно додати показники збільшення об’єктива й окуляра. Знайти і виправити помилки в тексті.

Номер слайду 13

Основний прилад, за допомогою якого вивчають клітини,— це лупа (світловий мікроскоп). Головний принцип його роботи полягає в тому, що через непрозорий (прозорий) предмет, розміщений на спеціальному предметному штативі (столику), проходять промені світла. Сонячні промені спрямовуються на об’єкт дослідження за допомогою особливого скла (дзеркальця). Після того як промені світла пройшли крізь об’єкт дослідження, вони потрапляють на систему лінз окуляра (об’єктива), які зменшують (збільшують) зображення. Далі промені світла рухаються до об’єктива (окуляра), через який дослідник спостерігає предмет вивчення. Щоб знайти загальну кратність збільшення мікроскопа, необхідно додати (перемножити) показники збільшення об’єктива й окуляра. Правильна відповідь

Номер слайду 14

Дякуємо за увагу!

pptx
Додано
8 жовтня 2020
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку