Основне завдання корекційно- розвивальної роботи- підвищення загального розвитку дитини; восповнення прогалин її попереднього розвитку і навчання, розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок і підготовка дитини до адекватного сприймання навчального матеріалу.
Даний матеріал стане внагоді вчителям початкових класів для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
МЕТОДИ ПРАКТИЧНОЇ КОРЕКЦІЇ
Система корекційно – відновлювальної роботи
із затримкою психічного розвитку.
Технологічна карта корекційної педагогічної програми роботи вчителя
Вид роботи
|
Коли?
|
Навіщо?
|
Що?
|
Як?
|
Робота на уроці
|
При визначенні стадії розвитку учня з'ясувати зони його найбільшого розвитку. Регулярно відстежувати, як учень засвоює предмет, фіксувати результати, діагностувати
|
Запобігання відставанню у розумовому розвитку, своєчасному засвоєнні предмета
|
|
• Контрольна карта. •Фронтальне опитування. •Робота в групах, підготовчі консультації, уроки корекції знань. • Опорні конспекти. • Пам'ятки. • Картки, робота в парах
|
Позаклас на робота
|
За наявності труднощів: • Під час вивчення нового матеріалу. • При визначенні прогалин у знаннях
|
• Упередження неуспішності. • Ліквідація виявлених прогалин. • Формування мотивації, інтересу до навчання
|
• Іидивідуально-особистісний підхід у роботі з учнями, які потребують допомоги. • Визначення типу характеру учня і причин його проблем у навчанні
|
• Індивідуальні та групові консультації. • Допомога під час виконання домашніх завдань (картки, інструкції, індивідуальна допомога). • Участь у предметних гуртках, виконання творчих завдань
|
Робота з батьками
|
Підчас відставання у навчанні, пропусках занять, невиконанні домашніх завдань. Робота проводиться ПОСТІЙНО: • відведено певні години; • індивідуальний графік; • певні умови в родині та класі
|
• Надання професійної педагогічної допомоги батькам. • Висування причин виникнення проблем у навчанні учня. • Встановлення єдиних вимог до знань учнів
|
• Формування, узгодження внутрішніх і зовнішніх мотивів. • Допомога батькам у корекції успішності 'учня
|
• Створення в школі постійно діючого семінару для вчителів. • Педагогізація батьків. • Корекційна робота з батьками. •Індивідуальна робота
|
Само освітня діяльність
|
• На уроці. • Під час виконання домашніх завдань. • У процесі виконання самостійно! роботи з додатковою, довідковою, художньою літературою, в Інтернеті
|
• Ліквідація прогалин у знаннях. • Формування інтересу до навчання. • Розвиток та саморозвиток учнів. • Підготовка учнів до участі, в конкурсах та олімпіадах
|
• Підготовка роздаткового та дидактичного матеріалу. • Підготовка списку рекомендованої літератури. • Організація групової, парної та індивідуальної роботи
|
• Індивідуальні та групові заняття. • Відвідування бібліотеки. • Написання творчих звітів і рефератів
|