Методи релаксації для зняття напруги на уроках англійської мови

Про матеріал
Підібрані вправи допоможуть вчителям на уроках англійської мови провести недовготривалі паузи релаксації для учнів з метою зняття напруги, стресу та тривоги. Рухливі вправи у вигляді ігор допоможуть учням закріпити лексичні одиниці та структури завдяки комунікації та імітації.
Перегляд файлу

Методи релаксації для зняття напруги на уроках англійської мови.

       Щодня вчителі працюють над створенням нових сучасних методик та технік, які допоможуть учням та вчителям зняти напругу та відновити свої сили. Після неспокійних ночей, від страху темряви до спроб впоратись із особистими переживаннями та хвилюваннями однолітків– кожна дитина відчуває свої власні страхи та тривоги, і переживає свої особливі стресогенні ситуації. Варто навчити учнів деяких з найбільш ефективних методів релаксації під час освітнього процесу, щоб допомогти їм управляти їх щоденними стресами. Надати учням  необхідні інструменти, які будуть допомагати їм протягом усього життя. Під час вивчення англійської мови на уроці, учні можуть скористатися різними інструментами , щоб розслабитися та зняти напругу. Але слід зазначити, що все це буде сприяти не лише рефлексії, а і розвитку комунікативних здібностей учнів.

Ось деякі із найбільш широковживаних методів, які застосовують вчителі на уроках англійської мови.

1.  Візуалізація. Візуалізація також відома як метод візуально керованих образів. Ця техніка використовує уяву, щоб уповільнити мозкову діяльність і позбутись негативних думок і тривоги. Цей метод особливо ефективний після виконання прогресуючої релаксації м'язів і дозволяє спочатку розслабити м'язи, а потім заспокоїти розум. Уявлення за допомогою сили образного мислення прекрасного, спокійного місця – це один з видів візуалізації для зниження рівня стресу, доступний майже кожній дитині. Також може бути корисна колірна візуалізація, їй легко навчити дитину.

  • Попросіть дитину відтворити в уяві улюблений колір, який примушує її відчувати себе спокійно й безпечно.
  • Нехай вона уявить, що «вдихає» цей колір у себе й поширює його по всьому тілу разом з видихом.
  • Нехай дитина продовжує візуалізувати, доки не наповниться цим особливим релаксуючим  кольором.

Замість кольору можна використовувати заспокійливий звук, особливий аромат або відчуття тепла чи світла.

2. Музика. Прослуховування заспокійливої музики на іноземній мові може допомогти дитині зосередитись. Навіть дуже маленькі діти можуть насолоджуватись класичною музикою, яка сприяє релаксації.

Виконання пісень разом із діями.

“ALOUETTA” (suit the actions to the words)

 

 

Alouetta, little Alouetta,

Alouetta, play the game with me:

Put your finger on your head,

Put your finger on your head,

On your head, on your head,

Don’t forget, Alouet! Oh!

 

Alouetta, little Alouetta,

Alouetta, play the game with me:

Put your finger on your nose,

Put your finger on your nose,

On your nose, on your nose,

On your head, on your head,

Don’t forget, Alouet! Oh!

 

Alouetta, little Alouetta,

Alouetta,play the game with me:

Put your finger on your mouth,

Put your finger on your mouth,

On your mouth, on your mouth,

On your nose, on your nose,

On your head, on your head,

Don’t forget, Alouet! Oh!

 

YOU TAKE YOUR LITTLE HANDS (suit the actions to the words)

 

You take your little hands and go

Clap, clap, clap!

You take your little hands and go

Clap, clap, clap!

You take your little hands and go

Clap, clap, clap!

Clap, clap, clap your hands!

You take your little toes and go

Tap, tap, tap!

You take your little toes and go

Tap, tap, tap!

You take your little toes and go

Tap, tap, tap!

Tap, tap, tap your toes!

You take your little eyes and go

Blink, blink, blink!

You take your little eyes and go

Blink, blink, blink!

You take your little eyes and go

Blink, blink, blink!

Blink, blink, blink your eyes!

You take you little lips and go

Kiss, kiss, kiss!

You take you little lips and go

Kiss, kiss, kiss!

You take you little lips and go

Kiss, kiss, kiss!

Kiss your dear Mum and Dad!

 

 

DO EVERYTHING TOGETHER (suit the actions to the words)

 

 

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Sing, sing, sing a song,

Sing a song together.

Sing, sing, sing a song,

Sing a song together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Dance, dance, dance a dance,

Dance a dance together.

Dance, dance, dance a dance,

Dance a dance together.

Spin, spin, spin around,

Spin around together.

Spin, spin, spin around,

Spin around together.

Ride, ride, ride your bikes,

Ride your bikes together.

Ride, ride, ride your bikes,

Ride your bikes together.

Wash, wash, wash your face,

Wash your face together.

Wash, wash, wash your face,

Wash your face together.

March, march, march, march to bed,

March to bed together.

March, march, march, march to bed,

March to bed together.

 

3. Фізичні вправи. Фізичні вправи – це дієвий вид відпочинку. Ходьба, біг та активні ігри – це ті види вправ, які подобаються дітям. Обов'язково робіть це під музику. Використовуйте CD та DVD із вправами для будь-яких вікових категорій. Вправи у вигляді ігор створять невимушену релаксуючу атмосферу на уроках англійської мови, а також сприятиме узагальненню комунікативних навичок.

«У супермаркеті » ( 8 хвилин).На столі розкладені малюнки із зображенням фруктів, овочів та інших продуктів. Учні по черзі стають біля столу в ролі «продавця», решта – «покупці». Гра відбувається у формі діалогу:

-Good morning!

-Good morning!

-Can I have / buy a plum?

-Here you are!

-Thank you.

-You are welcome.

-Good-bye!

 «Pass the ball round»

Учитель дає учням два м’ячі. За командою «Pass the ball round!» учні починають передавати м’ячі по колу: один праворуч від себе, а другий ліворуч. Всі учні промовляють слова: «Pass the ball round!» Коли м’ячі зустрінуться, учні з м’ячами виходять на середину кола, підкидають м’ячі вгору, промовляючи: «Up!Up!Up!». Після цього учні стають на свої місця, і гра повторюється.

 «Смачно – несмачно»

Учитель вибірково кидає м’яч учням, які стоять перед ним, і називає різні слова, як їстівні (слова до теми «Їжа /Food»), так і неїстівні. Якщо учень ловить м’яч, це означає, що він згоден з’їсти те, що учитель йому пропонує. Якщо ні – це означає, що він відмовляється. Потім роль вчителя може виконувати учень.

«Хто швидше рахує?»

Група ділиться на дві команди. Команди встають у коло і починають рахувати. Перший учень кидає м’яч і каже: «One». Потім другий кидає і каже: «Two». Вони намагаються зробити це якнайшвидше. Якщо м’яч упав, лічба починається спочатку. Учитель може зупинити гру в будь-який момент. Та команда, яка дорахувала до більшого числа, отримає бал.

 «Збери портфель/сумку/ранець»

На столі розкладено шкільне приладдя. Учням пропонується як швидше скласти речі у портфель. При цьому вони повинні називати їх англійською.

«Зіпсований телефон»

Гра проводиться по рядах, де у кожному не менше 5 гравців. Учитель або учень пошепки говорить першому гравцеві в кожному ряді одну і ту саму фразу (з теми уроку). Перший повертає голову вліво і шепоче другому і т.д. Говорячи інше слово, гравець повертає голову вправо.

 «Упізнай слово»

Для цієї гри необхідна кольорова крейда.

Учитель у довільному порядку пише на дошці вивчені слова. Учні читають їх вголос. Потім клас ділиться на дві команди. Кожна з команд отримує крейду різного кольору. Учитель називає слово, а перший учень з кожної команди біжить до дошки та обводить слово. Потім – другий, третій… Виграє команда, яка обведе більшу кількість слів.

«Крок – слово»

Ведучий розкладає на столі картки зворотною стороною до гори. На них написано: animals, food, furniture, numbers, colors, school, house, transport, sport. Один з учасників витягає картку і починає робити кроки, називаючи, наприклад, тварин, якщо йому дісталася ця картка. Якщо запас слів гравця вичерпався, а хтось інший знає ще якісь слова, він може спробувати зробити більше кроків.

«Снігова куля»

Перший гравець вимовляє коротке речення, яке складається з 3-4 слів. Другий повинен повторити його і додати до нього своє. Наступні гравці за чергою роблять те саме. Той, хто не може в пам’яті відновити усі речення, вибуває з гри.

«Назви слова на букву»

Необхідно за чергою вставати та називати слова, які починаються на одну й ту саму букву. При цьому можна називати не лише іменники, але й дієслова, прикметники, інші частини мови. Виграє той, хто назве більше слів.

«Guess who is that»

Один учень призначається ведучим. Тримаючи одну руку за спиною долонею вгору, він стає спиною до інших гравців, які стоять півколом біля нього. Гравці вимовляють:

We are very funny guys,

Turn away and close your eyes!

We will pat you on the back.

Say “one, two, three” and guys who’s that.

Один з гравців непомітно підходить до ведучого, торкається його руки та відходить на своє місце. Як  тільки ведучий відчуває чиєсь торкання, він починає вголос рахувати “one, two, three”, потім повертається обличчям до гравців та намагається відгадати, хто до нього підходив. Усі гравці переступають з ноги на ногу. Якщо ведучий відгадує, він міняється місцями з тим гравцем, котрий до нього підходив. Якщо ні, то гра продовжується з тим же самим ведучим.

4. Релаксація м'язів. Релаксація м'язів – це прекрасний спосіб зняти стрес та напругу. Релаксація досягається шляхом напруги й подальшого розслаблення різних груп м'язів тіла. Виконуючи різні жести, просіть учнів імітувати тварин та пригадувати їх англійською мовою.

  • Обличчя – попросіть дитину наморщити ніс і лоб, ніби вона нюхає щось неприємне, а потім розслабити м’язи обличчя. Повторити три рази.
  • Щелепи – попросіть дитину щільно стиснути щелепи, ніби вона собака, який висить на кістці, а потім відпустити уявну кістку й повністю розімкнути щелепи. Повторити три рази.
  • Руки та плечі – попросіть дитину витягнути руки перед собою, потім підняти їх над головою й потягнутись якомога вище. Після цього нехай дитина опустить вниз і розслабить руки. Повторити три рази.
  • Кисті рук – нехай дитина уявить, ніби вона щосили стискає апельсин однією рукою, а потім кидає його на підлогу і розслабляє кисть і руку. Повторити три рази, а потім виконати вправу іншою рукою.
  • Живіт – нехай дитина ляже на спину і всього на мить максимально напружить м'язи живота. Потім нехай розслабить живіт. Повторити три рази, а потім виконати цю ж вправу стоячи.
  • Ноги й ступні – попросіть дитину стоячи втиснути пальці ніг у підлогу, ніби вона проробляє це з піском на пляжі. Нехай почергово вдавлює кожний палець у підлогу й розставить їх настільки, щоб відчувати напругу в ногах, а потім розслабиться. Повторити три рази.

Виконуючи ці вправи, попросіть дитину спостерігати, як добре почувається тіло, коли вона розслабляє кожну його частину. Мета виконання цих вправ полягає в тому, щоб досягти повного розслаблення м'язів тіла та назвати всі дії та частини тіла на англійській мові.

 

5. Глибоке дихання. Глибоке дихання – це ефективний спосіб уповільнення природної реакції організму на стрес. Воно уповільнює серцевий ритм, знижує кров'яний тиск і забезпечує почуття впевненості. Цей простий метод підходить практично всім.

  • Вдихніть глибоко.
  • Затримайте дихання на мить.
  • Повільно видихніть. Продовжуйте дихати глибоко, поки не віднайдете почуття спокою.
  • Імітація рухів.

The wind blows

The wind blows.

The leaves fall down,

The leaves fall down.

We gather the leaves,

We gather the leaves

And we jump!

  • Up, down, up, down                                              

(Піднімаємо та опускаємо руки)

Which is the way to London town?

(Крокуємо на місті)

Where? Where?

(Повороти в сторони.)

Up in the air,

(Дивимося вгору.)

Close your eyes

(Закриваємо очі руками.)

And you are there!

(Розводимо руки в сторони)

( обертальні рухи кистями)

I can shut them up tight,

I can open them wide,

I can put them together

Or make them all hide.

(стиснути пальці в кулак, широко розкрити,

притиснути подушечки пальців до великого пальця, заховати руки за спину.)

I can make them jump high,

I can them jump low, I can fold them quietly

6. Сміх. Сміх – це чудовий спосіб зняти стрес і допомогти організму розслабитись. Ось кілька способів змусити дитину сміятись:

  • робіть гримаси по черзі;
  • дивіться смішні мультфільми
  • коли вона закінчить рахувати до п'ятдесяти на англійській мові, їй треба зробити дуже глибокий вдих, повільно видихнути й відкрити очі.

7. Обійми. Заохочуйте дитину, коли вона притискає до себе домашнього улюбленця або людину, яку любить. Така взаємодія знижує кров'яний тиск і зменшує кількість гормонів стресу.

Let’s play with your toy!

Stand up! Stand straight!

Hands up! Hands down!

Hands to the sides! Hands forward! Hands backward!

        Hands on your hips!

Turn to the left! Turn to the right!

Bend left! Bend right!

Bend down, your hands touching your toes.

Hands up! Grow as tall as a tall tree! Nod your head!

Turn your head to the left, to the right!

Stretch yourselves! Move your fingers!

8. Напруга пальців ніг. Напруга пальців ніг знімає напругу іншої частини тіла. Цю просту вправу слід повторювати по десять разів в одному підході.

  • За допомогою м'язів зігніть всі десять пальців ніг у напрямку обличчя й рахуйте до десяти.
  • Розслабте пальці й порахуйте до десяти.

Також можна виконати вправи-римівки із імітацією рухів.

 «Boasting game».Учні змагаються у кількості рухів, які вони можуть назвати й продемонструвати. Кожний  по  черзі  показує  рух  і  називає його  англійською, а  всі повторюють.

 Виграє той, хто назве найбільшу кількість дієслів.

-I can jump (стрибає).

-I can swim (імітує плавання).

-I can run (біжить).

-I can dance (танцює).

Виконуйте вправи разом.

«Відчуття ліктя» Учні стають у коло. Потім повертаються попарно обличчям один до одного. Це партнери. Коли вчитель або учень промовляє фразу: «Elbow to elbow», учні мають доторкнутися ліктями один до одного. Далі подаються команди «head tohead», «nose to nose», «ear to ear», «hand to hand», «leg to leg», «knee to knee», використовуючи назви різних частин тіла.

«Make a figure»

Учні роблять коло і всі разом кажуть:

Hop and run and play and crawl,

These are movements

We do all.

Make a figure we will try

In the twinkling of an eye.

Наприкінці рисівки вчитель плескає в долоні, і діти розбігаються по всій кімнаті. Після цього сигналу всі гравці зупиняються на місці і набувають певної пози. Учитель запитує, кого зображає учень, або відгадує сам. Гру можна проводити 2-3 рази. Можна обрати ведучого, який буде визначати, яка фігура найкраща.

 

       Зразки  методів у цьому списку ефективні для учнів будь-якого віку. Ви можете змінювати кожний з методів, щоби зробити їх придатними для будь-якої вікової категорії учнів, заохочуючи їх до комунікації через дії релаксації. Зниження рівня напруги та тривоги позитивно впливають на усіх учасників освітнього процесу.

     Проведення недовготривалих рухливих вправ у вигляді рухомих ігор  допомагає  боротися  проти  порушень  постави  та зору, активізувати пам’ять, увагу, розумову  працездатність. Водночас хвилинки релаксу розвивають  навички мовлення, збагачують словниковий запас, підтримують інтерес  учнів до  вивчення англійської мови. Римівки, пісні, ігри сприяють  міцному  запам’ятовуванню слів та словосполучень. Вони урізноманітнюють уроки, роблять  їх цікавішими.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семенченко Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
526
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку