Розвиток дитини відбувається постійно, воно не знає перерв, канікул або вихідних днів: воно здійснюється під час праці, ігор, в побуті, в спілкуванні з людьми. Мої учні поки ще маленькі. Але уваги до себе вимагають великої. Прищеплене, засвоєне в перші шкільні роки позначається на протязі всього життя. Закладене з дитинства, міцно і стійко.
Виховання - процес, що починається з раннього дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, які допомагають йому стати Людиною з великої літери, зайняти гідне місце в житті, усвідомлюючи себе особистістю, індивідуальністю. Цей процес повинен мати такий зміст, завдяки якому людина адаптується в сучасному світі, реалізує свої можливості і в майбутньому зробить внесок в розвиток цього світу.
Моя мета - виховання і розвиток активної і вільної особистості, яка вміє самостійно діяти, з урахуванням індивідуальних здібностей та власних інтересів, готової до творчої діяльності.
Способами досягнення мети вважаю:
1. Організацію різноманітної творчої діяльності дітей
- в процесі навчання (на уроках);
- поза процесом навчання (участь в колективних творчих справах, гуртках, секціях, святах, бесідах і т.д.)
2. Створення умов для самоствердження кожної дитини
- різні форми колективної і групової роботи зі школярами (гри, ігрові програми, дискусії, змагання, конкурси і т.д.).
3. Створення можливостей для прояву творчості дітей в школі (виставки, конкурси, фестивалі, індивідуальні виступи).
Маленька людина йде у школу. Яким буде його шлях, важким і тернистим, або легким і радісним? Чи підтримають його на цій дорозі, протягнуть долоні, зігріють теплом, або змусять виживати, викручуватися, страждати? Багато в чому це залежить від мене, як класного керівника, від того наскільки я широко володію інформацією про особливості молодшого шкільного віку і використовую цю інформацію в виховній роботі з класом.
Виходячи з вище викладеного, я розробляю для свого класу конспекти виховних заходів та уроків під назвою «Разом у майбутнє ».
Метою виховної роботи класу є формування дружного класного колективу і розвитку особистості в ньому.
Завдання для реалізації даної мети:
допомогти кожній дитині усвідомити неповторність своєї особистості, а також особистість кожного однокласника,
розвиток фантазії, розкриття індивідуальних творчих здібностей та пізнавальних інтересів кожної дитини;
виховання здорового способу життя;
створення умов для успіху і інтелектуального, морального і емоційного самовираження особистості молодшого школяра;
Позакласна діяльність учнів будується за такими принципами:
Принцип відкритості. Діти планують життя в класі спільно з класним керівником, вносять свої пропозиції.
Принцип привабливості майбутнього справи. Необхідно захопити учнів кінцевим результатом виконуваного справи.
Принцип діяльності. Молодші школярі переживають бум діяльності, їм хочеться взяти участь у всіх заходах.
Принцип свободи участі. Надати можливість вибору завдань з урахуванням своїх інтересів і можливостей.
Принцип зворотнього зв'язку. Необхідно обговорити в кінці заходу, що вийшло, а що не вийшло.
Принцип співтворчості. У дитини має бути право вибору партнера по виконуваного справі.
Принцип успішності. Я намагаюся бачити участь кожної дитини в позакласній роботі і гідно його оцінити. Оцінка успішності учня повинна бути щирою, вона повинна відзначати реальний успіх і реальне досягнення.
Діяльність в колективі будується за наступними напрямками:
1. Здоров'я
Необхідно займатися зміцненням здоров'я учнів і формуванням навичок санітарно-гігієнічної культури. Формувати свідоме ставлення до зміцнення свого здоров'я, прагнення до участі в спортивних змаганнях і санітарно-оздоровчих заходах.
2. Інтелект
Основний зміст діяльності - осмислення школярем необхідності наукових знань для нормального життя в сучасному світі. Метою діяльності є надання допомоги учням у розвитку в собі здатності мислити раціонально, ефективно застосовувати свої інтелектуальні вміння в нашому житті. Необхідно створити умови для просування учнів в інтелектуальному розвитку. Розвивати кругозір, допитливість.
3. Моральність
У зміст діяльності входить формування у дітей свідомої дисципліни і культури поведінки, виховання моральності.
4. Спілкування
Формувати у дитини усвідомлену приналежність до колективу, розуміння його ролі в житті людини, вміння поєднувати особисті і громадські інтереси, вчити цінувати свій і чужий час, бути прикладом для молодших, вміти тримати своє слово.
5. Дозвілля
Створення умов для прояву учнями ініціативи і самостійності, відповідальності, щирості і відкритості в реальних життєвих ситуаціях, розвиток інтересу до позакласної діяльності, використання активних і нестандартних форм діяльності класу, що відповідають і нестандартних форм діяльності класу, що відповідають інтересам і можливостям учнів.
6. Громадянин
У зміст діяльності входить осмислення дитиною себе як частини своєї Батьківщини, її громадянина і патріота, розвиток громадської активності учнів, виховання свідомого ставлення до праці, вірності бойовим і трудовим традиціям старшого покоління.
7. Сім'я
Ефективність моєї виховної роботи багато в чому залежить від уміння працювати в тісному контакті з батьками, так сім'я грає формуючу роль, впливаючи на особистісний розвиток, характер, поведінку дитини. Я намагаюся спільно з батьками створити умови для вільного розвитку учнів, враховуючи інтереси дітей і їх вікові особливості.
Тому моя робота з батьками включає наступні напрямки:
а) вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня (анкетування, бесіди, відвідування сім'ї);
б) психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід, круглих столів;
в) організація та спільне проведення вільного часу дітей і батьків. Допомога батьків у навчально-виховній роботі.
г) захист інтересів і прав дитини в деяких сім'ях.
Батьки - перші помічники у всіх починаннях. Вони допомагають в організації роботи гуртків і секцій, проведення екскурсій і колективних творчих справ.
Прогнозований результат
Готовність до продовження освіти: наявність стійкого пізнавального інтересу, прагнення до успіху; наявність знань і умінь, необхідних для успішного продовження навчання в основній школі.
У розвитку дітей я активно використовую культурний потенціал школи, села і м. Чугуєва та Харькова.
В ході діагностики отримані наступні результати ефективності виховної роботи класу: захищеність і комфортність дитини в класі; задоволеність учнів і батьків життєдіяльністю в класі; у дітей сформована культура почуттів, моральні якості, вихованість, розвинена фантазія, вони не соромлячись проявляють свої творчі здібності і пізнавальні інтереси, із задоволенням беруть участь у всіх заходах в класі і школі; учні намагаються дотримуватися норм життя колективу, правила поведінки; хлопці усвідомлюють особисту відповідальність за доручену справу; репутація класу в школі добра, учні активні учасники багатьох заходів на рівні школи.
Дуже важливо виховувати в дітях доброту, щедрість душі, впевненість в собі, вміння насолоджуватися навколишнім світом. Це підготує дітей до вступу у "доросле" життя, за її нормами і вимогами, прищепить їм оптимістичне сприйняття життя, зробить їх колективістами, які прагнуть зробити нашу землю ще краще.
Позитивним результатом роботи можна вважати тісні взаємини з сім'ями учнів, активну участь батьків у справах класу, допомога у створенні умов для виховання і розвитку дітей (свята, екскурсії, контроль за успішністю, участь в конкурсах)
Методична скринька
« Морально-етичне виховання особистості
через збагачення духовного світу дитини »
Розвиток дитини відбувається постійно, воно не знає перерв, канікул або вихідних днів: воно здійснюється під час праці, ігор, в побуті, в спілкуванні з людьми. Мої учні поки ще маленькі. Але уваги до себе вимагають великої. Прищеплене, засвоєне в перші шкільні роки позначається на протязі всього життя. Закладене з дитинства, міцно і стійко.
Виховання - процес, що починається з раннього дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, які допомагають йому стати Людиною з великої літери, зайняти гідне місце в житті, усвідомлюючи себе особистістю, індивідуальністю. Цей процес повинен мати такий зміст, завдяки якому людина адаптується в сучасному світі, реалізує свої можливості і в майбутньому зробить внесок в розвиток цього світу.
Моя мета - виховання і розвиток активної і вільної особистості, яка вміє самостійно діяти, з урахуванням індивідуальних здібностей та власних інтересів, готової до творчої діяльності.
Способами досягнення мети вважаю:
1. Організацію різноманітної творчої діяльності дітей
- в процесі навчання (на уроках);
- поза процесом навчання (участь в колективних творчих справах, гуртках, секціях, святах, бесідах і т.д.)
2. Створення умов для самоствердження кожної дитини
- різні форми колективної і групової роботи зі школярами (гри, ігрові програми, дискусії, змагання, конкурси і т.д.).
3. Створення можливостей для прояву творчості дітей в школі (виставки, конкурси, фестивалі, індивідуальні виступи).
Маленька людина йде у школу. Яким буде його шлях, важким і тернистим, або легким і радісним? Чи підтримають його на цій дорозі, протягнуть долоні, зігріють теплом, або змусять виживати, викручуватися, страждати? Багато в чому це залежить від мене, як класного керівника, від того наскільки я широко володію інформацією про особливості молодшого шкільного віку і використовую цю інформацію в виховній роботі з класом.
Виходячи з вище викладеного, я розробляю для свого класу конспекти виховних заходів та уроків під назвою «Разом у майбутнє ».
Метою виховної роботи класу є формування дружного класного колективу і розвитку особистості в ньому.
Завдання для реалізації даної мети:
допомогти кожній дитині усвідомити неповторність своєї особистості, а також особистість кожного однокласника,
розвиток фантазії, розкриття індивідуальних творчих здібностей та пізнавальних інтересів кожної дитини;
виховання здорового способу життя;
створення умов для успіху і інтелектуального, морального і емоційного самовираження особистості молодшого школяра;
Позакласна діяльність учнів будується за такими принципами:
Принцип відкритості. Діти планують життя в класі спільно з класним керівником, вносять свої пропозиції.
Принцип привабливості майбутнього справи. Необхідно захопити учнів кінцевим результатом виконуваного справи.
Принцип діяльності. Молодші школярі переживають бум діяльності, їм хочеться взяти участь у всіх заходах.
Принцип свободи участі. Надати можливість вибору завдань з урахуванням своїх інтересів і можливостей.
Принцип зворотнього зв'язку. Необхідно обговорити в кінці заходу, що вийшло, а що не вийшло.
Принцип співтворчості. У дитини має бути право вибору партнера по виконуваного справі.
Принцип успішності. Я намагаюся бачити участь кожної дитини в позакласній роботі і гідно його оцінити. Оцінка успішності учня повинна бути щирою, вона повинна відзначати реальний успіх і реальне досягнення.
Діяльність в колективі будується за наступними напрямками:
1. Здоров'я
Необхідно займатися зміцненням здоров'я учнів і формуванням навичок санітарно-гігієнічної культури. Формувати свідоме ставлення до зміцнення свого здоров'я, прагнення до участі в спортивних змаганнях і санітарно-оздоровчих заходах.
2. Інтелект
Основний зміст діяльності - осмислення школярем необхідності наукових знань для нормального життя в сучасному світі. Метою діяльності є надання допомоги учням у розвитку в собі здатності мислити раціонально, ефективно застосовувати свої інтелектуальні вміння в нашому житті. Необхідно створити умови для просування учнів в інтелектуальному розвитку. Розвивати кругозір, допитливість.
3. Моральність
У зміст діяльності входить формування у дітей свідомої дисципліни і культури поведінки, виховання моральності.
4. Спілкування
Формувати у дитини усвідомлену приналежність до колективу, розуміння його ролі в житті людини, вміння поєднувати особисті і громадські інтереси, вчити цінувати свій і чужий час, бути прикладом для молодших, вміти тримати своє слово.
5. Дозвілля
Створення умов для прояву учнями ініціативи і самостійності, відповідальності, щирості і відкритості в реальних життєвих ситуаціях, розвиток інтересу до позакласної діяльності, використання активних і нестандартних форм діяльності класу, що відповідають і нестандартних форм діяльності класу, що відповідають інтересам і можливостям учнів.
6. Громадянин
У зміст діяльності входить осмислення дитиною себе як частини своєї Батьківщини, її громадянина і патріота, розвиток громадської активності учнів, виховання свідомого ставлення до праці, вірності бойовим і трудовим традиціям старшого покоління.
7. Сім'я
Ефективність моєї виховної роботи багато в чому залежить від уміння працювати в тісному контакті з батьками, так сім'я грає формуючу роль, впливаючи на особистісний розвиток, характер, поведінку дитини. Я намагаюся спільно з батьками створити умови для вільного розвитку учнів, враховуючи інтереси дітей і їх вікові особливості.
Тому моя робота з батьками включає наступні напрямки:
а) вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня (анкетування, бесіди, відвідування сім'ї);
б) психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід, круглих столів;
в) організація та спільне проведення вільного часу дітей і батьків. Допомога батьків у навчально-виховній роботі.
г) захист інтересів і прав дитини в деяких сім'ях.
Батьки - перші помічники у всіх починаннях. Вони допомагають в організації роботи гуртків і секцій, проведення екскурсій і колективних творчих справ.
Прогнозований результат
Готовність до продовження освіти: наявність стійкого пізнавального інтересу, прагнення до успіху; наявність знань і умінь, необхідних для успішного продовження навчання в основній школі.
У розвитку дітей я активно використовую культурний потенціал школи, села і м. Чугуєва та Харькова.
В ході діагностики отримані наступні результати ефективності виховної роботи класу: захищеність і комфортність дитини в класі; задоволеність учнів і батьків життєдіяльністю в класі; у дітей сформована культура почуттів, моральні якості, вихованість, розвинена фантазія, вони не соромлячись проявляють свої творчі здібності і пізнавальні інтереси, із задоволенням беруть участь у всіх заходах в класі і школі; учні намагаються дотримуватися норм життя колективу, правила поведінки; хлопці усвідомлюють особисту відповідальність за доручену справу; репутація класу в школі добра, учні активні учасники багатьох заходів на рівні школи.
Дуже важливо виховувати в дітях доброту, щедрість душі, впевненість в собі, вміння насолоджуватися навколишнім світом. Це підготує дітей до вступу у "доросле" життя, за її нормами і вимогами, прищепить їм оптимістичне сприйняття життя, зробить їх колективістами, які прагнуть зробити нашу землю ще краще.
Позитивним результатом роботи можна вважати тісні взаємини з сім'ями учнів, активну участь батьків у справах класу, допомога у створенні умов для виховання і розвитку дітей (свята, екскурсії, контроль за успішністю, участь в конкурсах)