1
Методичну панораму «Територія творчості» підготували: Андрущенко Світлана Володимирівна, заступник з виховної роботи та Морейко Тетяна Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Комунального закладу «Івківський ліцей» Ладанської селищної ради
МЕТОДИЧНА ПАНОРАМА «ТЕРИТОРІЯ ТВОРЧОСТІ»
Завдання: розвивати здатність генерувати ідеї для розв’язання проблем; підвищувати мотивацію до креативної, інноваційної діяльності; удосконалювати навички роботи в команді.
Тренер. Шановні колеги! Запрошуємо вас на методичну панораму «Територія творчості». Сьогодні свій досвід роботи презентуватимуть наші колеги, що атестуються. Покажуть учительську майстерність, поділяться професійними вміннями. Не дивина, що люди обирають певні позиції для сидіння – найбільш зручні та відповідні для себе. Але не всім відомо, що кожна із них особлива й може багато розповісти про людину.
Тренер. Пропонуємо вам сісти зручно на стільці, схрестивши ноги та підперши рукою підборіддя. Отож, якщо ви підперлися правою рукою і права нога зверху – то ви налаштовані позитивно на наш захід і бажаєте продуктивно працювати. Якщо все навпаки – ліва рука й нога – підсвідомо ви вважаєте, що це не ваше особисте бажання, але потрібно... Якщо рука й нога протилежні – усе залежить від ситуації: якщо цікаво – буду працювати, якщо ні – зроблю вигляд, що працюю. Тому щоб вас зацікавити, ми розкажемо вам легенду «Як Господь створював учителя».
Бог творив учительку… Він працював уже шостий день. Ангел, який спостерігав за ним, сказав: «Господи, Ви, так довго працюєте над цією моделлю!». А Бог відповів: «Ти бачив, які спеціальні побажання до цього замовлення? Вона повинна бути легкою у всьому, але в той же час не з пластику. Вона повинна мати 160 рухомих частин, нерви, як сталеві троси, три пари очей. Її слова повинні лікувати все - від шишок до душевного болю, а ще у неї має бути шість пар рук, щоб вона все встигала».
Ангел похитав головою і сказав: «Мене найбільше турбують три пари очей, які повинна мати учителька».
Бог відповів: «Одна пара очей для того, щоб бачити через зачинені двері, у той час як запитає: «Що ви там робите?», хоча вона це вже давно знає. Друга пара - на потилиці, цими очима вона бачить те, що не зобов'язана бачити, але повинна знати. І, звичайно ж, вона повинна ще мати два ока попереду, якими, дивлячись на пустотливого учня, промовлятиме: «Я тебе розумію, і я тебе дуже люблю, не сказавши при цьому ні слова!».
Ангел смикнув Бога тихенько за рукав: «Ідіть спати, а завтра продовжите свою роботу». «Я не можу, - відповів Бог, - адже вже близько до того, щоб здійснити задумане. Я вже зробив так, що вона себе лікує, якщо захворіє , що вона шестирічних навчить мити руки перед їжею без нагадування, переконає 14 літніх в тому, що цигарки шкідливі і зможе вселити їм думку, що ноги задумані мною не для бігу, а для ходьби».
Ангел повільно обійшов навколо моделі учительки. «Занадто м'яка», - зітхнув він. «Але зате стійка, - сказав енергійно Бог, - ти навіть не уявляєш, що учителька може зробити і витримати ВСЕ».
-А може вона думати?
-Не тільки думати, а й судити і примиряти, - сказав Бог, - а іноді і забувати!
Ангел нахилився і провів пальцем по щоці моделі. «Тут протікає, - сказав він. Я ж казав Вам, що занадто багато намагаєтеся вкласти в цю модель».
-Це не вода, - відповів Бог, - це сльоза.
-А вона для чого?
-Вона тече від радості й печалі, розчарування і вдячності.
-Ви - геній, - захоплено сказав Ангел.
Бог задумливо подивився на модель і сказав: «А ще ця сльоза ця для того, щоб не переповнити чашу її терпіння».
Отож, Господь Бог кожного учителя творив як найкращу у світі людину. Але щоб високо тримати цю планку, нам також потрібно докладати не малі зусилля. І як підсумок професійної майстерності вчителя - атестація. Це демонстрація найкращих професійних умінь, це новий етап на шляху до підняття учительського авторитету серед колег та учнів, змога показати свої здібності.
Тренер. Пропонуємо до вашої уваги вісім секретів професійного успіху від наших педагогів.
Але спочатку пропонуємо за словесним портретом вгадати вчителя, який буде презентувати свій досвід роботи (опис кожного вчителя).
Виступи вчителів.
Отже, коли порівняти бачення українцями ідеального педагога з нашими колегами, то вони відповідають усім критеріям, а саме:
Тренер. Комфортно працюється в колективі, де панує взаєморозуміння й доброзичлива атмосфера.
Тренер. Пропонуємо вам елемент гри «АЛІАС» (оберіть папірець, на якому написане слово). Завдання. Пояснити слово колегам, але під час пояснення не можна використовувати однокореневі слова, озвучувати переклад з іноземних слів ( використовуємо слова пов’язані зі школою і навчанням).
Тренер. Хороший учитель , як вважають учні ( і деякі батьки) - це той учитель , який ставить «гарні оцінки». Але ми з вами знаємо, що оцінки повинні бути справедливі, а ще це може бути не бал у щоденнику, а словесна підтримка. Прийом «Абетка вербального оцінювання» продемонструє вміння наших колег. Ваше завдання навести приклади словесного оцінювання навчальних досягнень учнів за літерами абетки.
Тренер. Які б новації не вводилися, лише на уроці, як сотні років тому, зустрічаються учасники освітнього процесу: учитель та учень. Вони завжди долають лабіринт знань і протиріч. І це – нормально. На уроці трималася традиційна й базується сучасна школа. Наступне завдання. У лабіринті літер визначити типи уроків:
Тренер. Наступне для вас не менш цікаве завдання «Перевернуте прислів’я».
1.Проволай – умію, й промовчи – розучусь.
Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь!
2.Трутень великий , а ще який ледар.
Бджола мала, а й та працює.
3.За роботою рік перестає бути днем .
Без роботи день роком стає.
Тренер. Психологи говорять, що зв'язок між уявленнями, думками, почуттями, унаслідок якого одне уявлення, почуття викликає інше. Це є асоціація. А з якими методами і формами роботи на уроці асоціюються ці зображення? Знайдіть пару між ключовими компетентностями учнів за новим Державним стандартом із відомими у світі людьми.
11.Підприємливість та фінансова грамотність. Білл Гейтс
Тренер. Давня мудрість говорить: "Хто стоїть на місці, той відстає". А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя. Уже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути в постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній учительській праці. Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. І це для всіх учителів нашого ліцею звичний стиль роботи.