Урок з курсу "Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти" на тему: "Що таке історико-географічний простір " 6 клас

Про матеріал
Розробка уроку на тему : "Що таке історико-географічний простір " 6 клас НУШ до підручника Кафтан М. . Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти / М.Ф.Кафтан, І.А.Костюк, К.О.Новікова. - Київ: Світич, 2023. У розробці указані очікувані освітні результати, пропоновані види діяльності учнів, основні поняття, запропоновані слайди для презентації.
Перегляд файлу

1

 

Розділ 3 . Що таке історія та як її вивчають

Тема 4. Роль простору в розумінні минулого і сучасного світу.

№ 26. ЩО ТАКЕ ІСТОРИКО-ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР.     6 кл. - НУШ

ОЧІКУВАНІ ОСВІТНІ  РЕЗУЛЬТАТИ: учень/учениця:

-       Використовує карту як джерело інформації [6 ГІО 2.1.1];

-       пояснює, як географічне положення впливає на спосіб життя і світогляд людей [6 ГІО 2.2.1]

УЧНІ МАЮТЬ НАВЧИТИСЯ:

-       Зіставляти картографічну інформацію різних історичних періодів;

-       Співвідносити дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо);

-       позначати розміщення об’єктів на карті, прокладати уявні маршрути, визначати відстані

ПРОПОНОВАНІ ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

-       Ознайомлення з історією картографії.

-       Порівняння уявлень про простір на основі картографічної інформації різних історичних періодів.

-       Співвіднесення даних карти з іншими джерелами інформації (розповіддю вчителя, текстом книжки тощо).

-       Пояснення умовних позначень на картах, укладання розповіді про зображене на карті за

допомогою елементів карти та її легенди

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: історична географія, істотко-географічний простір, карта.

НМЗУ: підручники, презентація.

ТУ: комбінований, урок засвоєння нових знань, умінь, навичок та формування компетентностей.

Хід уроку:

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А. ПРЕДСТАВЛЕННЯ Д/З(д/з ( с.99)*) 2-3 учня, решта – здають зошити на перевірку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ПУ: чому при розповіді якоїсь історії ми завжди говоримо про те, де саме відбулася подія?

ІV. Оголошення теми, ключового питання параграфа,  очікуваних результатів. СЛАЙД №1-2


 

А.ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА/ПІДРУЧНИК.

1. Яким є ключове питання уроку?

2. На які запитання будемо шукати відповіді?

СЛАЙД № 3 Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З. §18,  д/з : з.2 ( с.105)

V. Вивчення нового матеріалу.

1.Що досліджує історична географія?

А.ПІДРУЧНИК - §18, п.1 до з.1

Завдання учням ( далі ЗУ): задати запитання до тексту

ПОНЯТТЯ: історична географія – допоміжна історична наука, що вивчає географію певної території на певному етапі її історичного розвитку СЛАЙД № 4

 

 

 

 

 

 

 

Б.СХЕМА СЛАЙД №5

 

 

 

 

 

 

В. з.1-4 ( с.100-102)

Кіммер – територія Пн причорномор’я та Приазов’я

Таврика – давня назва Крима показуємо на карті!

Істр - Дунай

 

ВИСНОВКИ: відповідно до 1-2 абзаців знизу на с. 100

2. Як люди малювали карти в різні часи?

А. БЕСІДА

Що люди навчилися раніше: писати чи малювати карти?

СЛАЙД № 6  + з.5 ( с. 102)

Б. з.6-8 ( с. 102)

 

В. ВИСНОВКИ: відповідно до 1-2 абзаців знизу на с. 102

3.Що можна дізнатися про простір зі старовинних карт?

А. з.9 ( с. 104)

Б. УЧИТЕЛЬ: Зміна ж назви свідчить про те, що землею тепер володіє хтось інший, або що часи змінилися і вона сприймається по-іншому. Наприклад, та сама територія в різні часи мала різні назви: Галицьке князівство, Галицько-Волинська держава, Королівство Галичини та Володимерії, ЗУНР (Західноукраїнська Народна Республіка). СЛАЙД №7

Для істориків кожна із цих назв відображає не лише державу на конкретній території, а й час її існування.

 

В. Д/з.№1 ( с. 105)

Г. з.10 ( с. 104)

Д.ПІДРУЧНИК - §18, п.3 с.105

VІ. Рефлексія.

А.ПІДСУМКОВІ ЗАПИТАННЯ: №1-3 на с.105

СЛАЙД №8-9 Б. НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ

СЛАЙД №10 VІІ. Домашнє завдання. §18,  д/з : з.2 ( с.105)

VІІІ. Завершення уроку

Похвала учнів за те, що … Оголошення оцінок.

 

Зібрати зошити з письмовим д/з.

docx
Додано
29 лютого
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку