1
Розділ 3 . Що таке історія та як її вивчають
Тема 4. Роль простору в розумінні минулого і сучасного світу.
№ 26. ЩО ТАКЕ ІСТОРИКО-ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР. 6 кл. - НУШ
ОЧІКУВАНІ ОСВІТНІ РЕЗУЛЬТАТИ: учень/учениця:
- Використовує карту як джерело інформації [6 ГІО 2.1.1];
- пояснює, як географічне положення впливає на спосіб життя і світогляд людей [6 ГІО 2.2.1]
УЧНІ МАЮТЬ НАВЧИТИСЯ:
- Зіставляти картографічну інформацію різних історичних періодів;
- Співвідносити дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо);
- позначати розміщення об’єктів на карті, прокладати уявні маршрути, визначати відстані
ПРОПОНОВАНІ ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:
- Ознайомлення з історією картографії.
- Порівняння уявлень про простір на основі картографічної інформації різних історичних періодів.
- Співвіднесення даних карти з іншими джерелами інформації (розповіддю вчителя, текстом книжки тощо).
- Пояснення умовних позначень на картах, укладання розповіді про зображене на карті за
допомогою елементів карти та її легенди
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: історична географія, істотко-географічний простір, карта.
НМЗУ: підручники, презентація.
ТУ: комбінований, урок засвоєння нових знань, умінь, навичок та формування компетентностей.
Хід уроку:
І. Оргмомент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
А. ПРЕДСТАВЛЕННЯ Д/З(д/з ( с.99)*) – 2-3 учня, решта – здають зошити на перевірку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ПУ: чому при розповіді якоїсь історії ми завжди говоримо про те, де саме відбулася подія?
ІV. Оголошення теми, ключового питання параграфа, очікуваних результатів. СЛАЙД №1-2
А.ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА/ПІДРУЧНИК.
1. Яким є ключове питання уроку?
2. На які запитання будемо шукати відповіді?
СЛАЙД № 3 Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З. §18, д/з : з.2 ( с.105)
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Що досліджує історична географія?
А.ПІДРУЧНИК - §18, п.1 до з.1
Завдання учням ( далі ЗУ): задати запитання до тексту
ПОНЯТТЯ: історична географія – допоміжна історична наука, що вивчає географію певної території на певному етапі її історичного розвитку СЛАЙД № 4
Б.СХЕМА СЛАЙД №5
В. з.1-4 ( с.100-102)
Кіммер – територія Пн причорномор’я та Приазов’я
Таврика – давня назва Крима показуємо на карті!
Істр - Дунай
ВИСНОВКИ: відповідно до 1-2 абзаців знизу на с. 100
2. Як люди малювали карти в різні часи?
А. БЕСІДА
Що люди навчилися раніше: писати чи малювати карти?
СЛАЙД № 6 + з.5 ( с. 102)
Б. з.6-8 ( с. 102)
В. ВИСНОВКИ: відповідно до 1-2 абзаців знизу на с. 102
3.Що можна дізнатися про простір зі старовинних карт?
А. з.9 ( с. 104)
Б. УЧИТЕЛЬ: Зміна ж назви свідчить про те, що землею тепер володіє хтось інший, або що часи змінилися і вона сприймається по-іншому. Наприклад, та сама територія в різні часи мала різні назви: Галицьке князівство, Галицько-Волинська держава, Королівство Галичини та Володимерії, ЗУНР (Західноукраїнська Народна Республіка). СЛАЙД №7
Для істориків кожна із цих назв відображає не лише державу на конкретній території, а й час її існування.
В. Д/з.№1 ( с. 105)
Г. з.10 ( с. 104)
Д.ПІДРУЧНИК - §18, п.3 с.105
VІ. Рефлексія.
А.ПІДСУМКОВІ ЗАПИТАННЯ: №1-3 на с.105
СЛАЙД №8-9 Б. НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ
СЛАЙД №10 VІІ. Домашнє завдання. §18, д/з : з.2 ( с.105)
VІІІ. Завершення уроку
Похвала учнів за те, що … Оголошення оцінок.
Зібрати зошити з письмовим д/з.