Методична розробка ігрового проекту «Міркуй, фантазуй і твори…» для учнів 5-6 класів

Про матеріал
Розробили учителі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 методичного об’єднання учителів математики, інформатики, технології: Полюк Л. В, Савчук Л.Є, Гусак Г.В, Пасека В.М, Гетьман П.К Квест «Міркуй, фантазуй і твори…» для учнів 5-6 класів проводиться у вигляді змагання , що дає можливість учасникам команд висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи; працювати самостійно та в команді з іншими на результат, досягати компромісу та успіху, прагнення пізнавати нове, експериментувати.
Перегляд файлу

Хмельницька середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 14

 

 

 

 

Методична розробка

ігрового проекту

«Міркуй, фантазуй і твори…»

для учнів 5-6 класів

 

 

 

Розробили учителі

Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 

методичного об’єднання учителів математики, інформатики, технології:

Полюк Л. В, Савчук Л.Є, Гусак Г.В, Пасека В.М, Гетьман П.К.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Хмельницький

2021


 

Квест для 5-6 класів

Тема: «Міркуй, фантазуй і твори…»

Мета: формувати ключові  компетентності.

Спілкування державною мовою: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших;

Математична компетентність: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного потенціалу держави, успішного вивчення інших дисциплін; застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для виконання технологічних завдань у різних сферах діяльності, розуміти, використовувати і будувати прості математичні моделі для вирішення технологічних проблем.

Інформаційно-цифрова компетентність:діяти за алгоритмом та складати алгоритми; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування задач.

Ініціативність і підприємливість:генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення.

Уміння вчитися впродовж життя:допитливість, прагнення пізнавати нове, експериментувати, відвага і терплячість.

Соціальна та громадянська компетентності: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи; працювати самостійно та в команді з іншими на результат, досягати компромісу.

Обладнання: картки - лото (Додаток 1), завдання на відповідність (Додаток 2), кросворд (Додаток 3), набір для головоломки з дерев’яних фігур (Додаток 4), набір фігур для танграму, набір геометричних фігур для аплікації (Додаток 5), картки-завдання «диво-слово» (Додаток 6), ребуси (Додаток 7), картки-завдання «Отримай малюнок» (Додаток 8), картки-завдання «Гімнастика для розуму» (Додаток 9), маршрутні листи  (Додаток 10), заготовки назв станцій (Додаток 11).

Інструменти та матеріали для виконання практичних завдань: голка, ґудзики, нитки, тканина; гребінець для волосся, жовто-блакитні стрічки; кухонна дошка, качалка, ніж, ложка, тісто для вареників, борошно, начинка; набір столярних інструментів, цвяхи, дерев’яні заготовки.

 

 

План заходу

У проведенні квесту беруть участь учні 5-6 класів (окремо для кожної паралелі). Від кожного класу підібрана команда з 6 учнів. В команді обирається капітан команди, який представляє назву та емблему .

  1.               Організаційний момент

Учасники команд ознайомлюються з правилами проведення квесту та отримують маршрутні листи. На кожній станції правильність виконання завдань контролюють учні старших класів та виставляють бали у маршрутні листи. Тривалість квесту 40 хвилин.

  1.               Конкурсна частина.

Станція 1. «Інфолото»

  •         Лото (Додаток 1)
  •         Завдання на відповідність (Додаток 2)
  •         Кросворд (Додаток 3)

Станція 2. «Технологічна»

  •         набір для головоломки з дерев’яних фігур (Додаток 4)
  •         пришивання ґудзика

Станція 3. «Хто шукає, той знаходить»

  •         скласти фігуру або аплікацію з геометричних фігур (Додаток5)
  •         картки-завдання «диво-слово» (Додаток 6)

Станція 4. «Алгоритмічна»

  •         Ребуси (Додаток 7)
  •         картки-завдання для виконання алгоритму (Додаток 8)

Станція 5. «Тренінг мислення»

  •         картки-завдання «Гімнастика для розуму» (Додаток 9)

Станція 6. «Умілі ручки»

  •         Довга коса, дівоча краса (заплітання волосся з використанням стрічок)
  •         Вареники мої у сметані (ліплення вареників)
  •         Виготовлення дерев’яної моделі (прямокутні бруски різних розмірів для виготовлення іграшкових меблів: диван, крісло)
  1. Підсумки.

Проводиться підрахунок балів по маршрутних листах, визначаються місця за результатами змагань та команди нагороджуються грамотами (І, ІІ, ІІІ місця).


Додаток 1.  Картки - лото



 



Додаток 2.  Завдання на відповідність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.  Кросворд

 

 


Додаток 4. Набір для головоломки з дерев’яних фігур

Головоломка «100 фигур» своими руками — МИР ТВОРЧЕСТВА

Головоломка «100 фигур» своими руками — МИР ТВОРЧЕСТВА

Додаток 5. Набір фігур для танграму, набір геометричних фігур для аплікації

Танграм своими руками (схемы игры, фигуры)

Головоломка Танграм кольори веселки - купити за низькою ціною у Львові та в  Україні 177 - InkluziaИдя гусыня от частей Tangram головоломки Иллюстрация штока - иллюстрации  насчитывающей tangram, частей: 116285799Танграм - гра- головоломка для розвитку логічного мислення (частина 3)


Додаток 6.  Картки-завдання «диво-слово»

Станція 3 «Хто шукає, той знаходить» 5 клас

 

Прочитайте слова, знайдіть зайве слово. Якою загальною назвою можна назвати решту слів.

метр

кілометр

кілограм

сантиметр

міліметр

тонна

центнер

кілограм

грам

літр

додавання

віднімання

дрібнення

множення

ділення

сума

множник

різниця

частка

добуток

Міри довжини

Міри ваги

Арифметичні дії

Результати арифметичних дій

 

Станція 3 «Хто шукає, той знаходить» 6 клас

Продовжіть ряд, допишіть одне слово, яке підходить за змістом.

1.

Доба, година, хвилина…

2.

Тонна, кілограм, грам…

3.

Лінійка, косинець, циркуль…

4.

Гострий, тупий, прямий….

5.

Арифметика, інформатика, алгебра…

6.

Клавіатура, мікрофон, миша…

 

 


Додаток 7.  Ребуси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8.  Картки- завдання «Отримай иалюнок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 9.  Картки-завдання «Гімнастика для розуму»

Станція 5 «Тренінг мислення» 5 клас

1. Що важче: кілограм заліза чи кілограм вати? (Однаково)

2. Семеро чекали на восьмого чотирнадцять хвилин. Скільки хвилин чекав кожен окремо? (14хвилин)

3. Яке каміння в морі? (мокре)

4. Скільки пар ніг у коня? (дві пари)

5. Як збільшити число 66 не виконуючи ніяких дій? (перевернути)

6. Під яким кущем ховається заєць від дощу? (під мокрим)

Станція 5 «Тренінг мислення» 6 клас

1. У якому місяці є число 28? (у кожному)

2. Двоє йшли – три цвяхи знайшли, слідом четверо підуть, чи багато цвяхів знайдуть? (жодного)

3. Стіл має 4 кути. Один кут спиляли. Скільки кутів залишилося? (5 кутів)

4. Один чоловік купив трьох кіз за три гривні. Запитується: по чому пішла кожна коза? (по дорозі)

5. У кімнаті горіло 10 свічок. Шість з них погасло. Скільки свічок залишилося? (6 залишилося)

6. На березі росло 20 груш. Подув сильний вітер і дванадцять груш упало. Скільки залишилося? (Жодної, на березі груші не ростуть)


Додаток 10.  Маршрутні листи


Додаток 11.  Заготовки назв станцій

 

 

 


Станція 1. «Інфолото»

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-b93873eb92951d22c0936411d2a36a751374495ed8624798586dddae7534d843_1c50d85b.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-c6c3ade208742786a736d7afde4cac30600e3ed6a9a07f59f2f67de5a1ea113b_c94161e5.jpg

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-31229b077b0da3fac6e4a5327b0cb2aaf306d3c4191e69018bebd2e82e253283_f8a997f8.jpgC:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-3f81fb923b08cd4c4261eb02ffe7f01d4bbcbc00601438ad81078f11e9ea5740_71b0f997.jpg

 

Станція 2. «Технологічна»

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-787b680f671460e23ba8944e7750f142e6af51d398d956a0c2cd574ffbe84961_a09d3d0c.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-d88c3b18fbac1c24477e946078144a5b4b8477a0fb0cdf8e3b1682e02320f8c7_71c74f4b.jpg

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-4a772e6ce2ae3dc3cd5f92895383b372abcfee67ce3353e960222c70c4e0f816_8f975952.jpgC:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-b13487e0215401d41b66ec4dac1a13c7f995969945eddef7f4b3eecd0491bb14_f5590177.jpg

 

Станція 3. «Хто шукає, той знаходить»

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-275cae52fabdaeab3f99e7f3f83e011438ac39c194f2e017115c148a7d9e367c_dfa8f533.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-ca73ab6ea1c83ed0605b210a858a664c55c746f9944e95ea1e0d8bcb4adcfa93_9a36239b.jpg

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-7300f8734ec765f736a24af26c3542dd9cc2d892c542b4a61b719acd854d07b6_65367103.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-dc384f98e2e4dc883cdf3d4b46b583b5ba81c22b77221037f6cebbd383382248_1bf0a65a.jpg

 

 

 

 

 

Станція 4. «Алгоритмічна»

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-f962326b223bbf321b03b6679921110dbbbdd359b35144a46509cc2ec713b747_c35501e.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-dc78140cd9f60462ceb9a3b0f502d6ca989bc42c305476b47eee620765d91075_4b82f6af.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-f23b1b6e5ce1dae1df182f01b3ef653eb7f6b997b0a8a2da0d2bb6d175a845b0_a8929742.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-eebf9fdfc728bac305213621b6e48223489ac96e381b2fbf480c403040558345_8d6383c6.jpg

 

Станція 5. «Тренінг мислення»

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-084d3ce8c9d5f2084adb83091a1ac77c076677ca2c7a805af2a98ab32fe77b9c_16d0fe3f.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-7d9e0e95df3c0d15d7e5a4327326a8ee43b7c79e3e1c0183fb1ac7fd2e3fb7fd_328fe7e0.jpg

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-10f1472ed57de8593614daaa8a4c915fd015f9c5c215872dec5781fd82bc1745_57859717.jpgC:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-0a-3aa36ed331f54ec8f31cf7838ebd0781981db19e96bf31fefad09694662d8130_2e34393b.jpg

 

Станція 6. «Умілі ручки»

C:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-6edf0d704c647fb12e0a8976848b91162b4b3edac8bb52b4576aa585a5c410cd_3a3bef8f.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-6a592163c37105ba452115ad027f7285e5ad108ef759de330f1a5d8409dfa112_af42331c.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-160ba9343f9d3e176725706c2f1cb20e0618e46e867d4ce2949feb8e157fae04_bafdf2cf.jpgC:\Users\Polyuk\Desktop\Новая папка\0-02-05-76ca26eb6289418cb7d3c3bdb983ac997481084a218ee54cbc01a01a9b5d18ef_9b1ba48.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нагородження


 

 

 

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-11c5f8be65f07dd5e58db15284f7ff451275718eb66e408ba7870135d339da5e_e1aac6bc.jpgC:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-844c1b909c5142d81b6ac01f3e40b716c99ed7a5496fdbf382ff1eedc711ae0c_44476f46.jpg

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-d4d4ffafe59c30f693ed1358dfc974f3b6a0b0f72de22a3c6bfed49529249dbf_c309403f.jpgC:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-3fd462b632425f6a15342a2508e872803c5c699e2b38a07fef71fd0b2fb70fdc_a75aaff5.jpg

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-6b529aa718c40abbbe133fbad831ce2986ae8e0f1a4a62a5489de8499660df2a_b2c00c12.jpgC:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-185787a84dde08bc930b57e2442f82f2932c57e7816ab6ff546f16e3f74ac603_bb37267c.jpg

 

C:\Users\Polyuk\Documents\ViberDownloads\0-02-05-6d7f60438b0590c8f8c74243a3c144301b2d9e0f4ba953b6ea2b435822275103_b25ab8e4.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калюжна Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
25 квітня 2021
Переглядів
1173
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку