Методична розробка та проведення уроку "Основи енергоефективності та екології" за професією "Слюсар з ремонту колісно транспортних засобів"

Про матеріал
Ця методична розробка допоможе здобувачам освіти сформувати практичні навички енергозаощадження та ефективного використання ресурсів, що є важливими для їхньої майбутньої професійної діяльності та побутового життя.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

 

Слюсар з ремонту автомобілів | Херсонський Професійний Суднобудівний Ліцей

 

Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» за професією «Слюсар з ремонту колісно транспортних засобів» на тему:

 

«Енергоефективне використання матеріалів, ресурсів та енергозберігаючого обладнання у професійній діяльності та у побуті. Способи енергозаощадження»

 

 

 

Підготовив:

викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович

План – конспект уроку

Тема уроку: Енергоефективне використання матеріалів, ресурсів та енергозберігаючого обладнання у професійній діяльності та у побуті. Способи енергозаощадження. (за професією «Слюсар з ремонту колісно транспортних засобів»)

Ця методична розробка допоможе здобувачам освіти сформувати практичні навички енергозаощадження та ефективного використання ресурсів, що є важливими для їхньої майбутньої професійної діяльності та побутового життя.

 

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з принципами енергоефективного використання матеріалів та ресурсів у ремонті транспортних засобів і в побуті.
  • Розвивальна: Розвивати практичні навички використання енергозберігаючого обладнання та впровадження технологій енергозаощадження в професійній діяльності та повсякденному житті.
  • Виховна: Виховувати екологічну відповідальність та економне ставлення до енергоресурсів як у професійній, так і в побутовій сфері.

 

Тип уроку: Комбінований урок (лекція з демонстрацією та практичними завданнями).

 

Завдання уроку:

  • Ознайомити здобувачів освіти з методами енергоефективного використання ресурсів і обладнання.
  • Навчити аналізувати та застосовувати енергозберігаючі технології під час ремонту колісно транспортних засобів.
  • Розглянути способи енергозаощадження в побуті та їхнє значення для екології та економіки.

 

Обладнання та матеріали:

  • Енергозберігаюче обладнання (світлодіодне освітлення, інструменти з низьким енергоспоживанням).
  • Презентація про способи енергозаощадження.
  • Роздаткові матеріали з інформацією про енергоефективні технології у професійній діяльності та побуті.
  • Витяги з нормативних актів щодо енергозбереження.

 

Методи навчання:

  • Лекційний виклад матеріалу.
  • Демонстрація обладнання та прикладів енергозберігаючих технологій.
  • Практичні завдання (оцінка енергоефективності обладнання).
  • Групове обговорення та рефлексія.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент…………………………………………………2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………..5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу…………………………………………..25-30 хв.

ІV. Закріплення та оцінювання знань………………………………..15-20 хв.

V. Підсумок уроку, рефлексія та домашнє завдання…………………...5-7 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент:

  • Привітання, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдання уроку.

ІІ. Актуалізація знань:

  • Бесіди про важливість економного використання енергоресурсів у професійній та побутовій діяльності.
  • Запитання до здобувачів освіти щодо їхнього досвіду енергозаощадження у побуті та на робочому місці.

ІІІ. Виклад нового матеріалу:

 Тема "Енергоефективне використання матеріалів, ресурсів та енергозберігаючого обладнання у професійній діяльності та в побуті" охоплює практичні аспекти економії енергії та ресурсів як на робочому місці, так і в повсякденному житті. Це важлива тема для розуміння того, як можна ефективно зменшити витрати та вплив на довкілля.

1. Енергоефективне використання матеріалів та ресурсів:

  •       У професійній діяльності:
    •    Вибір матеріалів: Використання ресурсів із високою енергоефективністю (наприклад, легші, міцніші матеріали для зменшення витрат енергії під час обробки).
    •    Оптимізація виробничих процесів: Використання таких технологій, які знижують споживання енергії, наприклад, автоматизація виробничих ліній або використання технологій з рекуперацією енергії (повернення тепла, енергії для подальшого використання).
    •    Мінімізація відходів: Переробка відходів і вторинне використання матеріалів знижує споживання енергії на виробництво нових матеріалів.
    •    Енергоефективне обладнання: Використання обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії (ККД), яке споживає менше енергії (електродвигуни з підвищеною ефективністю, інверторні компресори).
  •       У побуті:
    •    Енергоощадні матеріали: Використання теплоізоляційних матеріалів у будинках (утеплення стін, вікон, дахів) для зниження витрат енергії на опалення та охолодження.
    •    Ресурсоефективні прилади: Використання сучасних побутових приладів класу енергоефективності А+ та вище (холодильники, пральні машини, кондиціонери).
    •    Правильне використання ресурсів: Раціональне використання води та електроенергії в побуті, наприклад, використання економічних режимів при митті посуду або пранні, відключення приладів від розетки, коли вони не використовуються.

2. Способи енергозаощадження:

  •       У професійній діяльності:
    •    Автоматизація процесів: Застосування автоматичних систем керування освітленням, вентиляцією та опаленням для зменшення споживання енергії.
    •    Енергоефективні робочі місця: Організація робочого простору із застосуванням LED-освітлення, яке споживає значно менше енергії, ніж традиційні лампи.
    •    Планування робочих процесів: Оптимізація логістики для скорочення витрат палива та енергії при транспортуванні товарів і матеріалів.
    •    Використання відновлюваних джерел енергії: Впровадження сонячних батарей або вітрових турбін на підприємствах для часткової або повної заміни традиційних джерел енергії.
  •       У побуті:
    •    Ефективне використання приладів: Відключення електроприладів від мережі, коли вони не використовуються, а також використання енергоощадних ламп (LED або CFL) замість традиційних ламп розжарювання.
    •    Використання енергоефективних систем опалення та охолодження: Терморегулятори на батареях, програмовані термостати, які дозволяють економити енергію за рахунок автоматичного контролю температури в приміщенні.
    •    Відновлювальні джерела енергії в побуті: Сонячні панелі для виробництва електроенергії або нагріву води.

Практичні поради щодо енергозаощадження:

  1. Заміна ламп розжарювання на LED: Це простий спосіб зекономити до 80% електроенергії, адже LED-лампи служать довше і споживають менше енергії.
  2. Оптимізація використання води: Використання водозберігаючих змішувачів і душових насадок знижує витрати гарячої води і, відповідно, енергії на її підігрів.
  3. Використання побутової техніки в енергоощадних режимах: Це допомагає не тільки зберегти енергію, але й продовжити термін служби техніки.

Підсумок:

Енергоефективне використання матеріалів та енергозберігаючого обладнання є важливим як для професійної діяльності, так і для побуту. Раціональне споживання ресурсів, впровадження сучасних технологій та обладнання з високим ККД дозволяє зменшити витрати на енергоресурси, підвищити ефективність роботи та знизити негативний вплив на довкілля.

ІV. Закріплення знань:

  • Практична вправа: Здобувачі освіти оцінюють енергоефективність різних типів обладнання для автосервісів та побутової техніки, аналізують їхні характеристики щодо споживання енергії.
  • Групова робота: Розробка пропозицій для впровадження енергоефективних технологій на автосервісі або у власному побуті.

Оцінювання знань:

  • Оцінка активності здобувачів освіти під час обговорення та практичних завдань.
  • Оцінювання результатів практичної вправи щодо аналізу енергоефективності обладнання.
  • Оцінка виконання домашнього завдання на наступному уроці.

V. Підсумок уроку:

  • Узагальнення основних аспектів енергоефективного використання матеріалів та ресурсів у професійній та побутовій діяльності.
  • Обговорення шляхів застосування отриманих знань у професії слюсаря.

Рефлексія:

  • Обговорення з здобувачами освіти, наскільки вони зрозуміли важливість енергоефективного використання матеріалів та ресурсів у професійній діяльності та побуті, і як вони планують застосовувати ці знання у майбутньому.

Домашнє завдання:

  • Підготувати коротку доповідь на тему: «Способи впровадження енергозберігаючих технологій у побуті та на підприємстві».

 

 

 

docx
Додано
7 жовтня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку