Методична розробка та проведення уроку з предмету «Основи енергоефективності та екології» за професією «Кухар»

Про матеріал
Ця методична розробка допоможе викладачам підготувати урок, що сприятиме формуванню у здобувачів освіти базових знань та навичок з енергоефективної механічної обробки продуктів у кулінарній практиці.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

 

Вибір професії - ПРОФЕСІЯ КУХАР Кухар - це людина, яка займається  приготуванням їжі в закладах громадського харчування. Ці сухі і нудні слова  не можуть повною мірою охарактеризувати кухарську професію. Адже кухаря,  іноді,

 

Методична розробка та проведення уроку з предмету «Основи енергоефективності та екології» за професією «Кухар» на тему:

 

«Екологічність та енергоефективність в процесі механічної кулінарної обробки та нарізання овочів, грибів, фруктів та ягід»

 

 

 

 

 

 

Підготовив

Викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович  

План – конспект уроку

Тема уроку: Екологічність та енергоефективність в процесі механічної кулінарної обробки та нарізання овочів, грибів, фруктів та ягід. (за професією «Кухар»)

 Ця методична розробка допоможе викладачам підготувати урок, що сприятиме формуванню у здобувачів освіти базових знань та навичок з енергоефективної механічної обробки продуктів у кулінарній практиці.

 

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з екологічними та енергоефективними підходами до механічної обробки овочів, грибів, фруктів та ягід.
  • Розвивальна: Розвивати навички раціонального використання обладнання та технік для зменшення енергоспоживання і впливу на довкілля.
  • Виховна: Формувати екологічну свідомість у здобувачів освіти та відповідальне ставлення до використання енергоресурсів.

 

Тип уроку: Комбінований урок з елементами лекції, практичних вправ та обговорення.

 

Завдання уроку:

  • Ознайомити здобувачів освіти з енергоефективними технологіями для механічної кулінарної обробки продуктів.
  • Розглянути екологічні аспекти вибору інгредієнтів та методів їх обробки.
  • Розвивати практичні навички використання сучасного обладнання для енергоефективної обробки овочів, грибів, фруктів та ягід.

 

Обладнання та матеріали:

  • Кухонне обладнання для механічної обробки продуктів (електроніжі, кухонні комбайни, подрібнювачі).
  • Відео або презентація про сучасне енергоефективне обладнання.
  • Роздаткові матеріали з інформацією про екологічні аспекти приготування їжі.

 

 

Методи навчання:

  • Лекційний виклад.
  • Демонстрація відеоматеріалів.
  • Практичні завдання (робота з обладнанням).

 

Структура уроку

І. Організаційний момент…………………………………………………..2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань………………………………………………………5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу……………………………………………..20-25 хв.

ІV. Закріплення та оцінювання знань…………………………………..15-20 хв.

V. Підсумок уроку, домашнє завдання та рефлексія…………………….5-7 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент:

  • Привітання, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдання уроку.

ІІ. Актуалізація знань:

  • Обговорення важливості економії енергоресурсів та дотримання екологічних норм під час приготування їжі.
  • Введення у тему енергоефективності в кулінарній обробці продуктів.

ІІІ. Виклад нового матеріалу:

Механічна кулінарна обробка, зокрема нарізання овочів, грибів, фруктів та ягід, є важливим процесом на кухні. Енергоефективність і екологічність цього процесу можуть бути забезпечені за рахунок вибору відповідного обладнання та раціонального використання ресурсів.

Енергоефективність в процесі механічної обробки:

  • Використання енергоефективного обладнання: Механічна обробка продуктів може бути ручною або автоматизованою. У професійній кухні зазвичай використовуються електричні пристрої для нарізання та подрібнення овочів, фруктів та інших продуктів. Для зменшення енергоспоживання рекомендується використовувати обладнання з високим класом енергоефективності. Це можуть бути сучасні кухонні комбайни та різні машини для нарізки, які споживають менше електроенергії завдяки інноваційним технологіям і двигунам.
  • Оптимізація процесів: Використання мультифункціональних приладів дозволяє зменшити кількість обладнання на кухні. Це знижує споживання енергії, оскільки один пристрій може виконувати кілька функцій (нарізка, подрібнення, шинкування). Також це зменшує витрати часу і енергії на кожен процес.
  • Правильний вибір ножів та інструментів: Якісні ножі та інструменти для ручної обробки продуктів дозволяють швидше виконувати роботу, знижуючи фізичне навантаження і, відповідно, потребу в електричному обладнанні. Це також зменшує ризик швидкого зношування техніки і зменшує її енергоспоживання.

Екологічність процесу:

  • Мінімізація харчових відходів: Раціональний підхід до обробки овочів і фруктів дозволяє зменшити кількість харчових відходів. Наприклад, при точному і рівномірному нарізанні продуктів за допомогою якісного обладнання зменшується кількість відходів і обрізків. Крім того, органічні відходи можуть бути використані для компостування, що сприяє зменшенню кількості сміття та створенню екологічно безпечного добрива.
  • Використання екологічних матеріалів: Обирайте ножі та обладнання з екологічно безпечних і довговічних матеріалів, які підлягають переробці. Це зменшує кількість відходів та вплив на навколишнє середовище після їх використання.
  • Економія води: При митті овочів, фруктів та ягід можна використовувати методи економії води, наприклад, заповнюючи миску для миття замість використання проточної води. Це допоможе зберегти природні ресурси.
  • Мінімізація використання електричних приладів: Ручна нарізка, де це можливо, є більш екологічною, оскільки не потребує використання електроенергії. Особливо це важливо на малих кухнях, де не завжди є необхідність у великих обсягах обробки продуктів.

Висновки:

  • Енергоефективність при обробці овочів, фруктів та інших продуктів забезпечується використанням сучасного обладнання з низьким енергоспоживанням та раціональним плануванням процесів.
  • Екологічність досягається шляхом мінімізації харчових відходів, економії ресурсів (води та електроенергії), а також використання довговічних інструментів і правильного поводження з відходами.

Ці заходи дозволяють кухарам зменшити свій вплив на навколишнє середовище, а також зекономити ресурси, що позитивно впливає як на екологію, так і на ефективність їхньої роботи.

 

 

 

ІV. Закріплення знань:

  • Практична вправа: Здобувачі освіти практично працюють з різними видами обладнання для обробки продуктів, аналізуючи, яке обладнання є найбільш енергоефективним.
  • Групова робота: Здобувачі освіти розробляють рекомендації щодо енергоефективної обробки овочів, грибів та фруктів на прикладі конкретного рецепту.

Оцінювання знань:

  • Оцінка активності здобувачів освіти на уроці та під час практичних вправ.
  • Аналіз результатів практичної роботи та виконання домашнього завдання.

 V. Підсумок уроку:

  • Узагальнення основних моментів про екологічність та енергоефективність в кулінарній обробці продуктів.
  • Обговорення результатів практичної роботи здобувачів освіти.

Домашнє завдання:

  • Підготувати коротку презентацію або доповідь на тему: «Енергоефективне обладнання для механічної обробки овочів і фруктів: огляд сучасних технологій».

Рефлексія:

  • Викладач обговорює зі здобувачами освіти, як отримані знання можуть бути використані в їхній подальшій професійній діяльності, і оцінює їхнє розуміння теми.

 

docx
Додано
8 листопада 2024
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку