Методична розробка теоретичного інтегрованого заняття з біології і екології «Раціональне харчування. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполу

Про матеріал

Методична розробка інтегрованного заняття з біології ті екології розвиває у студентів вміння логічно мислити, аналізувати, порівнювати вплив на здоров'я раціонального харчування. Містить картини художників,відеосюжетів.

Перегляд файлу

Міністерство охорони здоровя України

Міністерство освіти України

ВКНЗ «Шосткинське медичне училище» сумської обласної ради

 

 

 

 

 

Методична розробка теоретичного інтегрованого  заняття з біології і екології «Раціональне харчування. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував викладач

 біології і екології

Продан Андрій Миколайович

 

 

2018-2019 н.р.

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ТЕОРЕТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ №17

З  БІОЛОГІЇ  І ЕКОЛОГІЇ

Тема: «Раціональне харчування. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини».

Курс  1       відділення  лікувальна справа

Кількість навчальних годин 2

1.Актуальність теми:

У 18 сторіччі лікар Вільям Старк намагався виявити корисні та шкідливі харчові продукти: декілька тижнів він вживав лише хліб і пив воду, наступні декілька тижнів – вживав лише мед і пудинг, потім – сир честер і чай тощо.  В результаті це настільки підірвало його здоровя, що він помер у 29 років.

 

   2.Цілі лекції:

  • Освітня: сформувати поняття про засади раціонального харчування, з’ясувати наслідки надмірного або недостатнього вживання білків, жирів, вуглеводів; проаналізувати свій раціон і його відповідність критеріям раціонального харчування; сформувати поняття про негативний  вплив на метаболізм токсичних речовин; з’ясувати шляхи знешкодження токсичних сполук в організмі людини.
  • Розвивальна: розвивати вміння логічно мислити, аналізувати та порівнювати вплив на здоров’я незбалансованого харчування; проаналізувати харчову та енергетичну цінність продуктів харчування щоденного вжитку; виробити правильну стратегію харчування у різних умовах фізичного та емоційного навантаження; аналізувати та порівнювати вплив різних видів токсичних речовин на організм людини, способи їх знешкодження і виведення. Розвивати вміння висловлюватись, спілкуватись, робити висновки та узагальнення.
  • Виховна: виховувати прагнення до здорового способу життя;розуміння процесів анаболізму та шляхів його реалізації для формування стратегії харчування. Розширити світогляд студентів, переконати у тому, що здоров’я - це безцінний скарб людини.

 

3. Міждисциплінарна інтеграція: біологія рослин, зоологія, анатомія людини, молекулярна біологія, цитологія, генетика, хімія, мистецтво фундаментальні та клінічні дисципліни.

4.Обладнання та матеріали: таблиці вмісту білків, жирів та вуглеводів у продуктах харчування, картини  видатних художників, відео сюжети, презентація.

5.Базові поняття і терміни: раціональне харчування, авітаміноз, гіповітаміноз, гіпервітаміноз, ожиріння, анорексія, цукровий діабет, енергетичний баланс організму, недостатнє  та надмірне харчування, добовий раціон, токсичні речовини, харчові отруєння.

6.Ключові компетентності: спілкування державною мовою; наукове розуміння природи; уміння аналізувати, формулювати висновки; знання та розуміння фундаментальних принципів біології; збереження власного здоров’я.

 

 

 7. План та організаційна структура заняття:

 

№п/п

Основні етапи лекції та її зміст

Цілі

Тип лекції.

Засоби активізації.

Матеріали методичного забезпечення

Розподіл часу

1.

Підготовчий етап:

1.Визначення актуальності теми.

 

 

 

 

 

 

2.Постановка навчальних цілей і мотивація.

 

 

 

Розподіл студентів на групи(за допомогою малю-нків з корисною та шкід-ливою їжею). Проблемне питання: «Чи є загроза вашому здоровю відпо-відно до обраної їжі?»

 

Викладач разом зі студентами.

 

Коло ідей «Фактори, що зміцнюють здоровя»

(створення схеми, разом зі студентами ).

 Робота з епіграфом: «Нехай наша їжа буде ліками, а наші ліки – нашою їжею» Гіппократ

 

 

10 хв.

2.

Основний етап:

План вивчення нового матеріалу:

 

L II

 

 

Тематична інтегрована лекція з елементами проблемності.

 

55 хв.

1.Поняття  та основні принципи раціонально-го  харчування. 

 

L II

 

1.Коло ідей «Раціональне харчування» (створення схеми, разом зі студента-ми ).

2.Обговорення принципів та правил раціонального харчування.

3.Робота в групах:

Перша група – нестача білків;

Друга група – нестача вуглеводів;

Третя група – нестача жирів. (с.127 підручника)

 

 

2. Аналіз улюбленого продукту харчування студента та його відповідність  критері-ям раціонального хар-чування

 

 

L II

 

 

 

 

4.Аналіз улюбленого про-дукту харчування студен-та (випереджальне дома-шне завдання). Розподіл продуктів на корисні та некорисні.

5.Аналіз харчового раціону за картинами видатних художників.

 

 

3. Негативний вплив на обмін речовин токсичних речовин. Знешкодження токсин-них сполук в організмі людини.

 

 

 

L II

 

1.Коло ідей «Токсичні речовини» (створення схе-ми, разом зі студентами ).

2. Робота в групах:

Перша група – вплив ксено-біотиків;

Друга група – вплив психо-активних речовин;

Третя група – біотранс-формація.

(с.128-130 підручника)

3. Аналіз токсинів за картинами видатних художників.

 

Заключний етап:

1.Резюме лекції, контроль та корекція отриманих знань.

2.Відповіді на можливі запитання.

3.Завдання для самопідготовки студентів.

4.Домашне завдання: опрац. с.124-131

Література: Соболь В.І. Біо-логія і екологія (рівень стандар-ту) 10 клас. Абетка.

 

L III

 

1.Контроль знань за допо-могою тестів та завдань.

2. Відповіді на питання. 

 

3.Дієта DASH.(с.127)

Визначте переваги і недо-ліки вживання житнього хліба.

15 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку