Методична розробка «Тиждень фізики» в школі».

Про матеріал
Тиждень фізико-математичних дисциплін в школі проводиться в кінці навчального року. Однак робота над його плануванням та підготовкою розпочинається задовго до проведення. Таким чином, до проведення тижня фізики в школі, учні мають достатньо часу, щоб підібрати цікавий матеріал, намалювати явища, виготовити необхідні прилади, продумати відповіді, вивчити роль або створити костюм.
Перегляд файлу

Лисичанська ЗОШ І-ІІІ ступенів №26  Луганської області

Г.І. Довгань.

 

Методична розробка  «Тиждень фізики»  в школі».

Тиждень  фізико-математичних дисциплін в школі проводиться в кінці навчального року. Однак робота над  його плануванням та підготовкою розпочинається задовго до проведення. Таким чином, до проведення тижня фізики в школі, учні мають достатньо часу, щоб підібрати цікавий матеріал, намалювати явища, виготовити необхідні прилади, продумати відповіді, вивчити роль або створити костюм.

Розпочинається тиждень лінійкою у понеділок і закінчується підсумковою лінійкою у п’ятницю. Для кожної вікової групи  розробляються заходи з урахуванням психолого-педагогічних особливостей даної вікової групи. Остаточні підсумки предметного тижня підбиваються у п’ятницю. На  лінійці підбиваються підсумки тижня, нагороджуються класи та окремі учні, що працювали над підготовкою та проведенням тижня.

 

1.     Мета і завдання проведення заходу.

- активізація пізнавальної активності учнів,

- розвиток пізнавальних і творчих здібностей, гостроти мислення;

- виховання культури колективного спілкування.

 

Цілі проведення тижня фізики  в школі:
- популяризація предмета в школі;
- залучення до практичної творчості;
- можливість вільної творчості;
- виховання самостійного мислення і дій;
- підвищення самооцінки учня;
-  створення можливості рухової активності;
- підвищення самоконтролю;
- колективізація пізнавальної діяльності;
- зняття психологічного бар'єру і вироблення комунікативних умінь і навичок.

2.     Вимоги до конкурсних робіт.

3.     План проведення заходу.

4.     Визначення переможців.

Вимоги до оформлення творчих робіт.

Конкурс малюнків «Фізика навколо нас».

Конкурс на кращий ребус, чайнворд, кросворд.

Конкурс юних журналістів «Вірш на фізичну тематику»; - Фізичні казки;».

 

Роботи повинні бути пов'язані з фізичними явищами або процесами.  Учасники Конкурсу представляють малюнки, ребуси, чайнворди, кросворди виконані в будь-якій техніці. Малюнки виконуються на білому щільному папері для малювання. На зворотньому боці паперу вказується інформація про автора: клас, вік, прізвище, ім'я (повністю), назва роботи. На Конкурс приймаються кросворди і ребуси будь-якого типу об'ємом не менше 20 слів.  Конкурсні роботи повинні містити: - незаповнений кросворд, питання;- заповнений кросворд (відповіді); При оцінюванні робіт враховується  оригінальність задуму, техніка виконання,  відображення теми, - відповідність змісту кросвордів, ребусів, чайнвордів фізичним об'єктам; - інформаційна змістовність; - кількість використаних слів; - творчий підхід до розкриття теми; - оригінальність оформлення;  колірна гамма, якість виконання.  При оцінюванні робіт (Конкурс юних журналістів.) Вірші на фізичну тематику; - Фізичні казки;  враховується - інформаційна змістовність; - творчий підхід до розкриття теми; оригінальність оформлення; - актуальність теми.

 

План проведення тижня фізики

 

Дата

Клас

Зміст

Прим.

Понеділок

7-11

1.Лінійка, присвячена початку тижня фізики «Великі відкриття».

2.Виставка саморобних фізичних приладів.

 

 

7

1.Конкурс малюнків «Фізика навколо нас».

2 Аукціон «Фізика і дитяча іграшка».

 

Вівторок

8

1.Виставка ретротехніки 8 клас.

2. Конкурс юних журналістів. «Фізична казка»;

 

Середа

9

1.Театралізована вистава « Легенда про Архімеда».

2.Засідання клубу «Обдаровані діти». Брейн-ринг «Розумники.

 

Четверг

10

1.Фізичній QUEST для учнів 10 класу «Цікава вода».

2. Конкурс на кращий ребус, чайнворд, кросворд.

 

П’ятниця

11

1.Проведення дослідів для молодших школярів «Хочу все знати».

2. Конкурс журналістів: Вірші на фізичну тетематику.

 

 

Понеділок (7-11) клас.

 

1.Лінійка, присвячена початку тижня фізики «Великі відкриття»

Плакат- Оголошення плану проведення Тижня фізики.

До відома всіх учнів, що:

Тим, хто дюбить фізику і астрономію

Тим, хто вчить фізику і астрономію.

Тим, хто знає фізику і астрономію.

Тим, хто ще не знає, що він любить фізику і астрономію.

Цей тиждень в Лисичанській ЗОШ І – ІІІ ступенів № 26 розпочинається.

 

 Привітання учнів з початком Тижня  фізики.

                         1. Коротка розповідь про значення науки фізики.  

                         2. Оголошення плану проведення Тижня фізики.

 

 

2.Виставка саморобних фізичних приладів.

Мета: показ саморобних приладів, їх конструювання та використання, виготовлених руками учнів нашої школі.

 

 

1.Конкурс малюнків «Фізика навколо нас» 7 клас

Виготовлення ілюстративного матеріалу: фотографії, графіка, графіки, малюнки, схеми;

 

 

 

 

 

 

Аукціон «Фізика і дитяча іграшка» 7 кл.

 

Презентація дитячих іграшок. Іграшки повинні бути “продані” на “аукціоні”. Учні мають дати відповідь на питання: «Що зв’язує дану іграшку з фізикою?» . Для проведення “аукціону” обирається експертна група, керівник цієї групи – ведучий.

 

Розділ фізики

Опис

Іграшка

 

«Архімедова сила».
 

 

 

 

 «Інерція».
 

 

 

 

 «Звук».

 

 

 

«Механічна енергія».
 

 

 

 

«Кінетична і потенціальна енергія».
 

 

 

 

«Закон збереження енергії».

 

 

 

“ «Інерція».
 

 

 

 

 «Звукові коливання».
 

 

 

 

 «Види рівноваги. Стійка та нестійка рівновага».

 

 

 

«Електричні явища».

 

 

 

Відносність руху, сили тертя

 

 

 

Гази (не мають постійної форми й не зберігають свого об’єму).

 

 

 

Прості механізми.

 

 

 

Потенційна енергія пружини.

 

 

 

Сила пружності.

 

 

 

Деформація.

 

 

 

Різне положення центра тяжіння.

 

 

 

Агрегатний стан.

 

 

 

 

 

 

Вівторок. 8 клас

 

1.Виставка ретротехніки 8 клас.

 

Мета: показати поліпшення умов життя людини за допомогою техніки; розширити й

уточнити знання учнів про побутову техніку; 

Очікувані результати: учні знатимуть:

        слова — назви техніки (сучасної та техніки минулого часу);

        призначення техніки:

        важливість та значущіть техніки в житті;

 

2. Конкурс юних журналістів. «Фізична казка».

 

Конкурс «Фізична казка!» – це конкурс творчих робіт для учнів, які мають нахил до вивчення гуманітарних предметів та цікавляться фізикою, демонструють успіхи у написанні віршів.

Середа. 9 клас.

МАТЕРІАЛ:Навчально-методичне видання.

Демидюк О. В., Ткаченко О. К. Федьович М. В.

НЕТРАДИЦІЙНІ УРОКИ ФІЗИКИ

Театралізована вистава « Легенда про Архімеда»

Частина перша

Цар. Сьогодні у нас великий день! Римляни зняли облогу міста і відплили від Сицилії. То ж подякуємо богам за нашу перемогу! Перемога далася нам нелегко і вона не випадкова. Наші військові машини виявилися кращими за римські. їх винайшов наш математик, механік, астроном та інженер Архімед. Серед них були машини, які кидали каміння та свинцеві кулі на величезні відстані. Вони навели на римлян такий жах, що ті побоялись йти на другий приступ. Наші воїни боронилися відважно, але не змогли б перемогти без мудрості та знань Архімеда...

Цариця. Так я і знала, що про нас забудуть. Під час того, як тривала облога Сіракуз, великий Архімед сказав, що без жінок з ворогами не впоратися. Він наказав нам взяти свої дзеркала і стати на стінах міста. Потім за його командою ми направили сонячні промені, відбиті від дзеркал, спочатку на вітрила одного корабля вони загорілися, потім на вітрила другого він спалахнув, далі на третій корабель і він також загорівся. Римляни з жахом відступали. А тепер про нас забули?

Цар. Що ви, ніхто не забув про вас. Ми ще раз вітаємо мудрість Архімеда та відданість наших жінок.

Цар. Покликати сюди майстра! Головна жриця храму Зевса! У знак перемоги над Римом дарую храмові золоту корону. Помісти її на головний вівтар. Великий царю! Дякую! Але чи дозволиш ти мені перевірити чесність майстра! Ти дав майстру дві міри золота. Чи усе золото використав майстер на корону?

Цар. Перевір. (Жриця бере динамометр і зважує корону.)

Жриця. Так, тут дві міри. Але чи із чистого золота зроблена

корона?! Може майстер додав до неї срібло, а частину золота забрав собі?.. Це може викликати гнів Зевса.

Цар. О, мудрий Архімеде! Це завдання гідне тебе. Визнач, чи є у короні домішки срібла. Частина друга

(Ванна кімната. Банщик під музику готує ванну. Заходить Архімед із короною і динамометром у руках.)

Архімед. Яка красива корона і якої складної форми. Шкода ламати її. Але як визначити, чи є у короні домішки срібла?.. Золото дуже важкий метал, а срібло значно легше. Якщо корона зроблена не із чистого золота, а є сплавом золота і срібла, то її об’єм повинен

бути більшим за об’єм корони з чистого золота такої ж ваги. Отож, потрібно визначити об’єм корони.

Банщик. Архімеде! Ванна готова. (Діжка)

Архімед. Зараз іду.

Банщик. Ось так завжди. Спочатку каже: «Підготуй ванну», а потім: «Зараз, зараз». Архімед. Іду, вже іду.

Дивись! Я занурився у воду, її рівень піднявся, а я ніби став легшим... Банщик! Подай сюди корону і вагу... Зважую корону у повітрі, а потім у воді. У воді на корону діє

виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі витісненої води. Так... Густина води відома. Отож, зараз вирахую об’єм корони... Готово! Тепер треба пригадати об’єм двох мір золота. Так, так... Об’єм корони  більший, ніж об’єм золота. Отож, у короні є домішки срібла! Еврика!!!

Е, ні! Голим я не піду, хоч би заради того, що про це розповідатимуть у школах протягом тисячоліть. (Одягає хітон і виходить.)

Банщик. Отак завжди. Думає, що він сам зробив велике відкриття. А я знаю: якби не моя ванна і я, то нічого не вийшло б. Отже, причина відкриття я. Ось так! (Гордо виходить.)

Частина третя

Архімед. Великий царю! Я виконав твоє завдання! Боги осінили мене, і я визначив, що в короні є домішки срібла. Майстер вкрав частину золота.

Жриця. Нехай гнів Зевса впаде на його голову!

Цар. Вартові! Арештуйте злодія! Архімед. Шляхом роздумів я дійшов висновку: «Тіла, перебуваючи у рідині, гублять у своїй вазі стільки, скільки важить рідина, взята в об’ємі тіла». Цей висновок настільки важливий, що я нарікаю його законом. Ним будуть користуватися віками.

 

 

Засідання клубу «Обдаровані діти». Брейн-ринг «Розумники» 9 клас.

МЕТА: Формувати вміння застосовувати одержані знання.

Хід засідання

На сцену виходять двое ведучих і починають засідання.

1.     Добрий день, дорогі діти!

2.     Добрий день шановні гості, вчителі!

Раді вітати вас на Засіданні клубу «Обдаровані діти»

 

Вашій увазі ми пропонуємо Брейн-ринг «Розумники» двох команд, учасниками яких є учні 9 класу: що добре знають фізику; мають почуття гумору; завзяті у боротьбі;

 Ми будемо раді, якщо сьогоднішня гра принесе вам хвилини радості.

 

Тож дозвольте представити учасників  команд.

Це учні______________  Капітани команди _______________

І нарешті ми хочемо представити наше журі. А воно в нас:

-        почесне; справедливе; суворе; досвідчене, компетентне.

До складу журі входять:______________________________________

 

1.Конкурс-«Шифрувальник».

 

Скласти фізичну формулу із букв.

Слово надається журі. Оголосіть будь ласка, результати конкурсу (виступ журі).

 

3.     Гра "Ланцюжок".

 

 Всім ще з дитинства відома гра в слова, коли один гравець називає слово, а інший повинен підібрати слово, яке починається на останню букву названого слова. І такий ланцюжок продовжується, доки хтось не зможе підібрати слово. Легко, правда. Але почекайте. Всі слова повинні бути пов’язані з фізикою. Це можуть бути поняття, закони, величини, імена і прізвища вчених, зрозуміло? Тож починаємо.

Ми відпочили, а журі вже готове повідомити результати (виступає журі)

4.     "Конкурс кмітливих".

 

1.Який великий винахід вніс зміни в хід біологічного годинника людини?

Хто автор винаходу?

2.Як прізвище архітектора знаменитої Пізанської башти, яка від­хиляється?

3.Назвіть планету, яка має співзвучне ім'я серед простих речовин.

4.Хто був кращим теоретичним експериментатором?

5.Назвіть прізвища авторів вашого підручника.

6. Оцініть на око масу підручника фізики.

7.Яка домашня тварина сприяла виникненню електротехніки?

8.Який учений відмовився від звання лорда, яке давало йому при­вілей?

9.Скільки ввійде горошин у склянку?

10.Хто розмовляє різними мовами світу?

 

Ми відпочили, а журі вже готове повідомити результати (виступає журі)

 

4.Конкурс «Дерево фізики».

 

 На малюнку є стовбур, але гілочки — це прізвища фізиків, які напише кожна команда. Виграє той, у кого дерево буде з більшою кроною.

 

 Поки команда працює, послухайте цікаві фізичні історії.

(Рентген, Бор, Ломоносов, Ампер, Ньютон)

 

Слово надається журі. Оголосіть будь ласка, результати конкурсу (виступ журі)

 

5.Конкурс — «Інфразвук».

 

Команди за допомогою звуків зображають:  (ЗВУКИ ПРОПОНУЮТЬ УЧНІ)

І команда

2команда

 Результати конкурсу.

 

6.Конкурс —«Міс Фізика».

 

 Кожна команда демон­струє костюм «Міс Фізика».

 

 Результати конкурсу.

 

7.Конкурс-«Фізика в театрі».

 

 За допомогою мі­міки, звуків, жестів зобразити:

   1. команда: а)   самовар; б) броунівський рух; в) II закон Ньютона; г) закон Кулона; д)                   тертя.

   2. команда: а)   чайник; б) дифузію; в) закон Архімеда; г) закон ВЗТ; д)  інерцію.

 

Результати конкурсу.

 

8. Конкурс «Власний бізнес»

 

Він полягає в публічному "продажу з молотка" простих предметів побуту. Продаж здійснюють за фізичні знання-відповіді (а не за гроші), і покупцем речі, предмета вважається той, хто останнім дасть відповідь.

 

Предмети, які розпродаються:

1 команда: одеколон, мило, цукерка,  лінійка,  солодкий напій, олівець,

 2 команда: повітряна кулька, іграшка для одержання мильних бульба­шок, сірники, булочка, кабак, горіх.

 

9.Конкурс - «Фізична хореографія».

 

1   команда: ВАЛЬС МОЛЕКУЛ

2   команда: ГОПАК АТОМІВ

 Результати конкурсу «Фізична хореографія» і загальний підсумок.

 

 Вітаємо переможців Брейн-рингу «Розумники»-команду _______________

 

Четверг 10 клас.

 

1.Фізичній QUEST для учнів 10 класу «Цікава вода»

Квест сприяє розвитоку пізнавального інтересу до предмета – сприяє поглибленню і узагальненню знань з фізики; - розвиває вміння логічно мислити, міркувати.

 

Фізичний квест «Цікава вода»

Команда _________________________

 

Назва

Розташування станції

Основне

завдання

Доп. Завдання

 

Станція

«Айсберг»

1 стіл

1.               Жителі місцевості Артуа, що на півночі Франції, страждали від нестачі води. Яким способом, що поширилися на весь світ, вони вирішили цю проблему? Який фізичний закон діє?

2. А в якому випадку в природі вода сама піднімається вгору?

Скласти  вірш про воду.

 

Станція

 «Життя»

2 стіл

3. Для чого моряки іноді заморожували морську воду, а потім знімали верхній шар льоду?

4.«Аква віта»  це  -

Скласти кросворд про воду.

 

Станція

 «Пар»

3       стіл

5.Які властивості набуває вода з 18 по 27 січня?

6.«Вода» -  мати.

 А  «батько» - ?

Написати шпаргалку про воду.

 

Станція

 «Іній»

4 стіл

7.Горя не знає, а гірко плаче. Що це?

8.У природі тала вода має підвищений вміст водню, набагато м'якше звичайної води і наближається за властивостями до води живого організму. А де ще в природі в теплу пору року можна знайти аналогічну воду? І до чого тут рекомендації щоб отримати дар відуна, потрібно ходити босоніж  70 днів.

 

 

Пантоміма

Випаровування –Замерзання –Танення –Конденсація 

 

Станція

«Туман»

5 стіл

9. Цю воду придумали в середньовічній Італії. Вода з Кельна. Які її  якості.

10.Святий Петро володів унікальною здатністю, за яку в середні віки інквізиція спалила на вогнищі не одну тисячу відьом. Що це за здатність?

Прислів я.

У воді не тоне й у вогні не горить. Що це таке?

 

Станція

«Рідина»

6 стіл

11.В Індії у водах річки Ганг щодня вмивається кілька мільйонів чоловік, але це не призводить до епідемій. Вода річки Ганг не псується і при 40-градусній спеці. Чому?

12.Під час Великої Вітчизняної війни одеські хірурги використовували в якості кровозамінника воду. Яку?

Створити квітку із назвами річок України.

 

2.    Конкурс на кращий ребус, чайнворд, кросворд. 10 клас

ФІЗИЧНА загадка, в якій слова, що розгадуються, зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими знаками.

Пятниця 11 клас

 

1.Проведення дослідів для молодших школярів «Хочу все знати» 11 кл.

 

Всі ми любим чудеса, фокуси та жарти,

Витрачати час сьогодні нам ніяк не варто

Слід просити НЕЗНАЙКУ до нас завітати

Щоб цікавий і веселий дослід показати.

1.  Фокус зі склянкою води. Склянку, заповнену водою більше ніж наполовину, накривають аркушем паперу і різко перевертають. Папір триматиметься. Чому?

2.         Хустинка, що не горить. Носовичок сильно намочити у воді і трохи викрутити. Потім змочити спиртом і запалити. Коли полум'я згасне, носовичок залишиться цілим.

3.   Папір і цвях. Залізний цвях обгортають тонкою смужкою паперу і тримають у полум'ї свічки. Папір певний час не загоряється. Чому?

4.   Нагріваємо воду в паперовому стаканчику на полум'ї свічки. Папір не горить. Чому?

5. Варене куряче яйце саме залазить у пляшку після того, як у ній згорів клаптик паперу. Чому?

6. На дно тарілки кладуть монету і наливають трішки води, щоб вона лише прикрила монету. Завдання полягає в тому, щоб дістати монету, що лежить на дні тарілки з водою, не замочивши рук, за допомогою склянки, свічки і сірників.

7. Гирю масою 1кг підвісити на нитці №20. Знизу до гирі прив’яжіть таку ж нитку. Ривком смикніть за нижню нитку. При цьому вона обірветься. Якщо потягнути її повільно, то обірветься верхня нитка і гиря упаде. Як пояснити явище, що спостерігається?

8. Покладіть на стакан кусок картону розміром 7х10см з монетою наверху. Різко ударте по ребру картону. При цьому він вилетить, а монета впаде на дно стакана. Чому?  

9. Покладіть листок папера на край столу. На листок поставте брусок або стакан з водою. Кінець листа, що звисає візьміть в одну руку, а ребром долоні другої руки різко вдарте по ньому. При цьому листок висмикується, а стакан залишиться. Чому?

10. Візьміть два однакових по розмірам і масі листи паперу. Один зімніть. Одночасно відпустіть обидва листи з однієї висоти. Чому зім’ятий лист падає швидше?

5.      

6.     Конкурс журналістів: Вірші на фізичну тетематику. 11клас.

Конкурс «Вірш на фізичну тематику!» – це конкурс творчих робіт для учнів, які мають нахил до вивчення гуманітарних предметів та цікавляться фізикою, демонструють успіхи у написанні віршів.

 

ТИЖДЕНЬ ФІЗИКИ в школі сприяє розширенню знань з фізики, розвиває інтерес до предмету, зацікавлює вивченням фізики, активізує творчі здібності учнів.

doc
Додав(-ла)
Довгань Галина
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
29 жовтня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку