Управління освіти і науки
Житомирської облдержадміністрації
ДНЗ «Малинський професійний ліцей
Методична розробка
уроку виробничого навчання з професії :
«Швачка; кравець» ТЕМА ПРОГРАМИ:
«ВИКОНАННЯ МАШИННИХ РОБІТ»
ТЕМА УРОКУ: «ВИКОНАННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ КРАЙОВИХ ШВІВ»
Підготувала:
Майстер виробничого навчання Духопела О.В.
Малин 2021
ПЛАН УРОКУ
Тема програми: Виконання машинних робіт.
Тема уроку: Виконання та застосування крайових швів.
Навчальна мета:
Виховна мета:
Розвиваюча мета:
Очікувані результати: Виконавши завдання та засвоївши тему даного уроку, учні зможуть самостійно виконувати операції з: організації робочого місця, виконувати крайові машинні шви різних видів з дотриманням технічних умов з урахуванням властивостей тканини, вміло користуватись інструментами та обладнанням, дотримуючись ТУ та правил безпеки праці при виконанні робіт.
Тип уроку: формування вмінь та навичок учнів.
Вид уроку: Урок самостійного виконання вправ.
Метод уроку: словесно-наочний, практичний, репродуктивний.
Форма організації праці: самостійне виконання зразків крайових швів.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: Швейні машини 1022кл., 97кл., прасувальний стіл з електропаровою праскою, ножиці, нитки, крейда чи мило кравецькі, швейні голки, наперсток, лінійка, деталі крою.
Дидактичне забезпечення: :
Міжпредметні зв’язки: Матеріалознавство, обладнання швейного виробництва, спеціальне малювання, технологія.
Методична мета: формування умінь і навичок, розвиток творчих здібностей учнів.
Місце проведення уроку: Швейна майстерня.
Час проведення: 6 годин.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина – 2 хв.
- доповідь чергового про присутність учнів;
- огляд зовнішнього виду учнів, наявність спецодягу, інструментів та приладдя;
- готовність учнів до виконання навчального завдання.
ІІ. Вступний інструктаж – 25-30 хв.
Майстер в/н: Сьогодні на уроці починаємо працювати над темою:
«Виконання та застосування крайових швів».
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Майстер в/н: В сучасній моді на перший план виходять жіночі романтичні та практичні моделі одягу. І щоб цей одяг був конкурентоспроможним та користувався попитом у прекрасної статі, виглядав дорого та вишукано, він повинен бути якісним. А якісний одяг – це, перш за все, якісні правильні шви, які з’єднують деталі в одне ціле – готовий виріб. Для того, щоб виготовити виріб, потрібно застосовувати одночасно декілька видів швів, і звичайно ж не обійтися без крайових. Тобто тих, якими обробляються краї основних деталей моделі щоб уникнути осипання ниток.
Тому сьогодні на уроці ми будемо вчитися виконувати крайові шви різних видів, які найчастіше застосовуються при виготовленні одягу, а саме:
Вашу роботу буде оцінено майстром виробничого навчання за відомими вам критеріями. Сподіваюсь, ви засвоїте матеріал, застосуєте свої знання при виконанні робіт і отримати гарну оцінку.
Актуалізація опорних знань учнів (перевірка знань і умінь учнів з теми минулого уроку).
Для досягнення поставленої мети потрібно активізувати та конкретизувати теоретичні знання, набуті учнями на уроках технології, матеріалознавства, обладнання та пов’язати їх з даною темою. У цьому мені допомагають такі способи опитування учнів, як тестування та усне опитування. Це активує розумову діяльність учнів і спонукає їх до пошуку правильної відповіді з подальшим її обґрунтуванням. Проводжу перевірку по набутих знань на попередніх заняттях.
Усні відповіді на питання.
Майстер в/н:
- назвіть з’єднувальні шви, які ви виконували на минулому уроці - (додаток 2; слайд 2);
Учениця:
Майстер в/н:
Учениця:
Тестові завдання.
Майстер в/н:
Теоретична частина:
Майстер в/н: Сьогодні на уроці ми повинні навчитися правильним прийомам виконання крайових машинних швів різних видів дотримуючись технічних умов, а також самостійно контролювати якість виконання робіт.
Викладаючи суть та зміст операцій, я показую послідовність виконання робіт.
Під час пояснення звертаю увагу учнів на інструкційно-технологічну карту з крайовими швами (додаток 6; слайд 5), акцентую увагу на схемах та параметрах крайових швів.
Демонструю застосування машинних крайових швів за допомогою мультимедійного проектора (додаток 7, слайд 6 - …). Також показую учням зразки-еталони машинних крайових швів: стенд «Машинні крайові шви» (додаток 8; слайд … фото крайових швів )
Майстер в/н:
Виникнення труднощів під час технологічної обробки та якість готового шва залежить від дотримання технічних вимог на виконання операцій. Тому при обробці потрібно уникати таких помилок, що можуть призвести до виникнення браку (додаток 9; слайд …):
1 -- не дотримання ш.шва при виконанні крайових швів;
2 – смужка для окантувального шва викроєна не по косій;
3 – нерівність величини канту по всій довжині;
4 – відсутність закріпок;
5 – крива , брудна або попетлена строчка;
6 – виникнення лас під час ВТО
Проводжу інструктаж з охорони праці у швейній майстерні (додаток 10; слайд …).
Пояснюю та здійснюю практичний показ виконання машинних крайових швів.
Для перевірки засвоєння здобутих знань пропоную питання для повторення вивченого матеріалу. Проводжу теоретичне опитування учнів з викладеного матеріалу уроку та пробне виконання ними виробничих прийомів, читання схем в інструкційно-технологічній карті по виконанню крайових швів.
Майстер в/н:
Учениця:
Майстер в/н:
2. Які види крайових швів ви знаєте?
Учениця:
Підсумовуючи результати вступного інструктажу, звертаю увагу на те, які операції вони виконуватимуть під час самостійної роботи, видаю завдання, інструкційно-технологічні карти і розставляю учнів по робочих місцях.
Майстер в/н: Дякую за гарну роботу на вступному інструктажі. На заключному інструктажі ми підведемо остаточні підсумки нашої роботи.
Повідомляю критерії оцінювання практичної діяльності учнів. (Додаток 12 ; слайд ….).
ІІІ. Поточний інструктаж - 5 годин.
При поточному інструктажі інструктивна діяльність майстра орієнтована на диференційний та індивідуальний підхід до учнів під час закріплення ними нової навчальної інформації шляхом її застосування у самостійній практичній діяльності.
Основна мета поточного інструктування виробничого навчання -- формування, удосконалення та закріплення знань, умінь і навичок трудової діяльності учнів.
Реалізація поточного інструктажу передбачає видачу завдань для самостійної роботи учнів, розподіл учнів по робочих місцях.
Майстер в/н: а тепер наші знання потрібно закріпити практично. Роздаю завдання – схеми крайових швів, які необхідно виконати.
Самостійна робота учнів.
Виконання тренувальних вправ, індивідуальний інструктаж шляхом цільових обходів робочих місць, надання допомоги учням , спонукання до самоконтролю -- усе це забезпечить досягнення поставленої мети.
Навчання учнів самостійному виконанню виробничих вправ: виконання машинних крайових швів. Відпрацювання навичок та удосконалення професійних умінь з вибраної професії.
Обходи робочих місць слухачів:
ІV. Заключний інструктаж – 15 хв.
Підводжу підсумок виконання учнями завдань з використанням сукупності методів виробничого навчання, які застосовуються на уроці. А також об’єктивно оцінюю практичну діяльність учнів:
-- Вміння правильно організовувати своє робоче місце, правильно користуватися інструментами та пристроями, технологічною навчальною документацією.
-- Ступінь самостійності учнів.
-- Дотримання правил безпеки праці.
-- Випадки нераціонального використання часу.
-- Повідомлення та обґрунтування оцінок.
-- Домашнє завдання з інструкцією про способи його виконання.
-- Ознайомлення з орієнтованими джерелами знань для отримання додаткової інформації за темою наступного уроку:
«Виготовлення та застосування оздоблювальних швів».
Прибирання робочих місць і майстерні.
Майстер в/н ___________ Духопела О.В.