Методична розробка уроку з виробничого навчання на тему: « Шпаклювання поверхні фінішною шпаклівкою.»

Про матеріал

На уроці в/н використовується бригадна форма навчання. Урок проводиться у вигляді змагань між двома бригадами, де використовуються різні види конкурсів з проблемним навчанням, які забезпечують ефективну організацію навчання та підтримують і розвивають інтерес до обраної професії.

Перегляд файлу

Шпаклювання поверхні фінішною шпаклівкою

 

Міністерство освіти і науки України

Волинської облдержадміністрації

ДНЗ «Ковельський центр професійно-технічної освіти»

 

 

Наталія Василівна Косенко

 

 

Методична розробка уроку

з виробничого навчання на  тему:

« Шпаклювання поверхні фінішною шпаклівкою.» 

                  Купити квартиру без ремонту в районі Шевченківський, Київ | DOM.RIA

 

2022р

Н.В.Косенко.    Шпаклювання поверхонь фінішною шпаклівкою.

  Методична розробка уроку

Методична розробка уроку з виробничого навчання на тему

 „ Шпаклювання поверхонь фінішною шпаклівкою.“ з професії «Штукатур, маляр, лицювальник плиточник» 

На уроці в/н використовується бригадна форма навчання. Урок проводиться у вигляді змагань між двома бригадами, де використовуються різні види конкурсів з проблемним навчанням, які забезпечують ефективну організацію навчання та підтримують і розвивають інтерес до обраної професії.

Рекомендовано для  майстрів в/н ЗП(ПТ)О для проведення уроків з виробничого навчання

 

 

 

 

 

                                              

 

 

 

 

                                                Розглянуто на засіданні методичної комісії

                                                       будівельних професій

                                                       Протокол №______від_____________

                                                     Голова методичної комісії______Г.С.Бондарук

 

  1. Вступ………………….………………………………………..     4
  2. Розробка уроку……………………………………………….....   6
  3. Висновок……………………………………………………….   19
  4. Використана література……………………………………….. 20
  5. Додатки…………………………………………………………. 21

 

 


ВСТУП

Будівельна галузь є невід'ємною частиною господарського комплексу країни, індикатором зростання чи занепаду економіки. Вона тісно пов'язана з іншими галузями, їхнім розвитком.

За сучасних умов від творчого підходу до вирішення складних багатогранних завдань, які стоять сьогодні перед майстром виробничого навчання, чималою мірою залежить ефективність педагогічної праці, якість навчального процесу, пошук нових форм і методів навчання та виховання учнів.

Невпинне розширення асортименту сучасних будівельних матеріалів, застосування нових технологій потребує від майбутніх будівельників не тільки високого рівня знань та професійних навичок, але й здатності гнучко вирішувати професійні проблеми, грамотно працювати з інформацією, володіти певними знаннями та вміннями з інших наук. Сьогодні майбутній кваліфікований робітник, окрім трудових умінь і навичок, повинен володіти певними загальноосвітніми знаннями. Для їх формування потрібні адекватні їм методи, форми і засоби навчання.

Якісна підготовка кваліфікованих робітників потребує творчого підходу  майстрів виробничого навчання професійно-технічних навчальних закладів до вибору змісту, форм, методів та засобів навчання, максимального використання досягнень сучасної педагогічної науки, нових педагогічних і виробничих технологій, які мають бути орієнтованими не лише на передачу готових знань, а й відображати ідеї розуміння та визнання чужої точки зору, повагу до особистості, організації співпраці та самовираження в діяльності, в творчості, тобто на формування комплексу особистісних якостей учнів.

Мета даної методичної розробки уроку виробничого навчання -  реалізація активних форм і методів навчання на уроках в/н.

В даному уроці на всіх етапах уроку проводиться змагання між підгрупами. При цьому слабкі учні стараються не відставати від сильніших, а сильніші допомагати слабким учням у вирішенні будь-яких завдань, учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку виробничого навчання

Професія маляр.

Мета уроку: формувати початкові вміння і навики при шпаклюванні поверхні фінішною шпаклівкою; виховувати колективні якості особистості; розвивати вміння вирішувати різного виду проблем, які виникають в житті і на виробництві.

Тип уроку: формування первинних умінь і навичок;

Вид уроку: гра між бригадами з елементами бесіди.

Матеріально-технічне оснащення уроку:

1.Інструкційні карти.

2.Картки-завдання для бригад.

3.Таблиці для внесення підсумків конкурсу.

4.Інструменти для виконання  робіт:

   - відро для води;

   - відро для шпаклівки;

   - мірка для шпаклівки;

   - мірка для води;

   - шпатель з шириною леза 35см;

   - шпатель з шириною леза 10см;

   - міксер;

   - фінішна шпаклівка.

   Навчально-виробничі роботи:

1. Приготування фінішної шпаклівки.

2. Технологія шпаклювання фінішною шпаклівкою.

Хід уроку

І.Організаційна частина

1.Огляд зовнішнього вигляду учнів.

2.Перевірка по журналу явку учнів.

ІІ. Вступний інструктаж

1. Повідомлення теми програми, теми уроку і мети.

Сьогодні, ми продовжуємо вивчати тему : Виконання основних операцій при підготовці та обробці під поліпшене водне та неводне пофарбування та покриття лаком.

 Тема уроку: Шпаклювання поверхні фінішною шпаклівкою.

2. Повторення матеріалу з попередніх уроків.

 Повторимо матеріал, який вивчали на попередніх уроках в/н, спецтехнології та матеріалознавства. Проведемо у вигляді конкурсу між двома підгрупами.

 Оцінювання завдань проводитиму я - майстер виробничого навчання Оцінювання завдань становить 12 балів.

Перше завдання « Бліц – опитування».

Умови виконання завдання: майстер в/н задає питання, хто швидше підняв руку того й запитує.

   Відповідь:

  1. (для вирівнювання поглинальної здатності основи, її зміцнення і поліпшення адгезії шпаклювальних мас)
  2. (для усунення глибоких нерівностей великих перепад стін, приховати всі отвори, штроби )
  3. (на мішку, де знаходиться шпаклівка або в каталозі)
  4. Ні
  5. (Через добу)
  6. Так
  7. (Використовують суміш протягом 1 год.)
  8.  2мм
  9.  (декілька шарів в залежності від рівності стіни, до повного вирівнювання поверхні) 
  10. (вирівнюючи, декоративні,універсальні)

Друге завдання виконуємо на карточці, результат озвучує один учень з кожної підгрупи.

Відповідь:2,6,1,5,4,3.(7 – це зайва операція при підготовці поверхні під просте водяне пофарбування.)

3.Подача нового матеріалу.

Як ви думаєте, коли можна приступати до шпаклювання свіжо оштукатуреної поверхні?

(Перед тим, як приступити до шпаклювання обштукатуреної поверхні, їй необхідно дати витримку.

Свіжу цементно-вапняну штукатурку можна шпаклювати лише через 3-4 тижні після її нанесення, гіпсову штукатурку – через 2-3 тижні. Цей час необхідний, щоб штукатурка добре висохла і в ній відбулися всі хімічні реакції.)

Візьміть інструкційні карти.

        За допомогою інструкційних карт ви ознайомитесь з операціями, які сьогодні будете виконувати; зверніть увагу на ескіз, на вибір робочої пози, дотримання правил охорони праці при виконанні даних операцій.

Шпаклювальну суміш можна наносити на поверхню шпателем, півтерком, валиком і механізовано.

Сьогодні на уроці ми будемо користуватися такими інструментами та матеріалами:

Сьогодні ми будемо вчитись наносити і розрівнювати фінішну шпаклювальну суміш шпателем.

Демонструю ці інструменти.

Шпаклювання стін проходить за допомогою двох типів шпателів: великого і маленького.

Майстер в/н:

Сьогодні ми будемо користуватись фінішною шпаклівкою. Пригадайте із предмету технологія,матеріалознавство, охорона праці

 питання до підгруп: для чого застосовується  фінішна шпаклівка.

(фінішна шпаклівка застосовується для усунення дрібних тріщин або пор)

питання: як ви думаєте, скільки шарів можна наносити фінішною шпаклівкою?(до 2 шарів)

питання: від чого залежить кількість шарів шпаклівки?

(від виду опорядження поверхні і виду якості опорядження)

Майстер в/н: Приготування фінішної шпаклівки аналогічно приготуванню стартової шпаклівки. Так як ви вже вмієте приготовляти шпаклівку,то проведемо наступний конкурс.

Третє завданняконкурс малярів.

Відповідь на питання: яких правил охорони праці повинні дотримуватись при роботі з міксером?

 (перед початком роботи перевірити справність вимикача і наявність пошкоджень проводу,вмикати міксер до контакту з матеріалом, після приготування суміші міксер вимкнути із розетки)

Розглянемо технологію шпаклювання поверхні фінішною шпаклівкою.

Демонструю хватку великого шпателя.

 Беремо небагато шпаклівки малим шпателем і накладають на широкий( бажано 35 см або більше) шпатель і розгонистим рухом наносимо її на поверхню стіни смугами, тримаючи шпатель під кутом  до  30 градусів від рівня стіни.

 Саме широкі і швидкі рухи дозволяють витримувати приблизно однаковий тиск на шпатель , а значить і шар матеріалу лягатиме однакової товщини. Потім у зворотньому напрямку натискаємо на лезо шпателя трохи сильніше і розрівнюємо шпаклювальний шар.

Шпаклівку розрівнюють до отримання дуже тонкого шару, а надлишки постійно збирають шпателем, який повинен знаходитися в іншій руці.  Шпаклювання слід розпочинати з кутів. Далі наносимо шпаклівку з верхньої  частини стіни  горизонтальними рухами. Кожну смугу шпаклівки накладаємо на попередню.

Час висихання залежить від товщини шару шпаклівки, вентиляції і температури.

 Робота стане значно легше, якщо вся шпаклівка буде знаходитися в широкій плоскій ємності (наприклад, в тазу), так як в цьому випадку її буде зручно набирати. Те, наскільки товсто або тонко шпаклювальний розчин ляже на поверхню, завжди залежить від кута нахилу шпателя до стіни.

Демонструю в повільному темпі і нормальному технологію шпаклювання фінішною шпаклівкою.

 Викликаю учня продемонструвати технологію шпаклювання фінішною шпаклівкою.

Зверніть увагу. Постійно очищайте шпаклівку із стінок відра, тому що вона швидше тужавіє,ніж у відрі. Шпаклівка, яка залишається на стінках відра за невеликий проміжок часу стає не придатною до роботи.

Майстер в/н: коли будете виконувати  шпаклювання поверхні,то не накладайте  багато шпаклівки на шпатель тому, що зайва шпаклівка буде опадати із шпателя при її нанесенні. Постійно знімайте малим шпателем із великого шпателя зайву шпаклівку. Відразу після закінчення робіт обов'язково помийте інструмент, якщо робити це потім, то можна подряпати, а то і пошкодити лезо.

Учні часто допускають такі помилки при шпаклюванні поверхні:

-         при нанесенні шпаклівки не витримують постійно даний кут між шпателем і стіною, при цьому поверхня набуває хвилястого вигляду.

-         сильно притискають шпатель до поверхні, де знімають майже всю шпаклівку із поверхні.

При роботі слідкуйте за своїм робочим місцем, щоб воно було в належному стані, бережіть інструмент і економно витрачайте шпаклювальну суміш.

Розглянемо останній пункт інструкційної карти.

Охорона праці при шпаклюванні поверхні під водне пофарбування.

Розпаковуючи та дозуючи сухі будівельні суміші, а також приготовляючи розчинові суміші, слід уникати запилення та розсипання їх і працювати у респіраторах.

Працювати потрібно справним інструментом, ручки інструменту повинні бути без гострих кутів і кромок , добре оброблені, пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом.

При виконанні шпаклювання стін необхідно працювати на справних риштуваннях, помостах, драбинах та iнших пристроях, виконуючи вимоги при виготовленні встановленні їх, а також додержуючись правил охорони праці під час роботи на висоті.

До початку малярних робiт у приміщеннях з відкритою електропроводкою,  струм вимикають.

Малярнi сумiшi готують в спецiально відведених для цього примiшеннях, обладнаних вентиляцiєю.

У примiщеннi не можна палити або застосовувати нагрiвальнi прилади з відкритим полум'ям.

Після закінчення роботи обличчя і руки треба добре вимити з милом . Якщо шкіра на руках тріскається, то після миття їх треба змащувати гліцерином або спеціальним кремом.

ВІДЕО – механізоване нанесення шпаклівки. https://ms-my.facebook.com/kolirbud/videos/шпаклювання-стін-швидко-і-якісно-у-безповітряний-спосіб-airfix/109335937964445/

4.Перевірка засвоєння учнями вивченого матеріалу.

Майстер в/н: А зараз, після перегляду відео, щоб переконатися  в тому що ви добре засвоїли даний матеріал по черзі  дайте відповіді на такі запитання:

  1. Від чого залежить якість виконання шпаклювання?
  2. Від чого залежить об’єми виконаних робіт?
  3. Які переваги механізованого нанесення шпаклювальної суміші?
  4. Які недоліки (особливості) механізованого нанесення шпаклювальної суміші?

Підведемо підсумки вступного інструктажу.

Коментар оцінок

ІІІ. Поточний інструктаж.

Цільові обходи робочих місць:

Перший обхід: перевірити стан робочих місць.

Другий обхід: перевірити правильність виконання трудових прийомів.

Третій обхід: перевірити правильність дотримання правил техніки безпеки.

Четвертий обхід: прийом робіт і оцінка.

ІV. Заключний інструктаж.

Використовую екран успішності бригад за день.

1. Підведення підсумків роботи за день.

2. Відмічаю, хто з учнів добився відмінної якості в роботі і чому.

3. Повідомлення оцінок за день.

4. Розглядаю найбільш характерні помилки в роботі учнів, вказую чому ці помилки виникли і як можна їх позбутись.

5. Прибирання робочого місця:

- перевіряю справність та чистоту інструменту;

- перевіряю належний стан робочого місця учнів.

6. Підготовка матеріально-технічної бази до наступного уроку.

Домашнє завдання:

 Кожному члену підгрупи підготувати по одному питанню з матеріалу, який вивчали на попередніх уроках і уроках спецтехнології.

Майстер в/н                                             Н. В. Косенко

ВИСНОВОК

Нині на будівництві працюють десятки тисяч малярів, багато з яких закінчили професійно-технічні училища. Маляри завершують будівельний процес i підготовлюють будинки до експлуатації. Опоряджені приміщення стають більш привабливими, красивими.

Для успішного виконання завдань, що стоять перед будівельниками, всі робітники -  повинні добре знати технологію виробництва опоряджувальних робіт, будову i роботу сучасних малярних машин малої механізації, передові сучасні технології та матеріали. Особливо це стосується учнів професійно-технічних училищ, які готуються стати будівельниками i повинні бути добре підготовлені до самостійної праці на будівництві.

Головне завдання  майстра виробничого навчання - це донести інформацію про сучасні матеріали, технології будівельної сфери, а головне – навчити учнів працювати сучасними матеріалами,сучасними механізмами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Белоусов В.П., Чмирь В.Д. Довідник молодого маляра. – М.: Вища  школа, 1984. -176 с.

2. Добровольський Г. М. Малярні і шпалерні роботи: Підручник. -2-ге вид., випр.. і допов. – К.: Вища школа, 1996. -383 с.

3. https://stroykan.com.ua/uk/tehnologiya-nanesennya-shpaklivki

4.https://teplokomfort.kiev.ua/ua/шпаклювання-стін
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\РЕСПЕКТ\Desktop\ЗАСТАВКИ РІЗНІ\СМІШНІ ЗАСТАВКИ\85eb399d8063.jpg                         ІНСТРУКЦІЙНА КАРТА

ТЕМА:            Поліпшене  шпаклювання     оштукатурених    поверхонь 

Інструменти , обладнання

Порядок виконання вправ

1.

     Інструменти:

      Щітка макловиця

      Шпателі

      Міксер будівельний

     

    Риштування:

       Столи, козлики

 

      Зглажування поверхні

      Грунтування

      Підмазка тріщин, інших дефектів

      Перше шпаклювання

      Шліфування, грунтування

      Друге шпаклювання, шліфування

      Грунтування

 

                        Ескіз

Інструктивні   вказівки,  пояснення

2.

При поліпшеному шпаклюванні оштукатурених поверхонь застосовують  вирівнювальну шпаклівку «Сатенгіпс» та ін..   Спочатку згладжують поверхню, потім ґрунтують поверхню, заробляють шви та тріщини  та шпаклюють.

 Залежно від  категорії опорядження шпаклюють один , два рази  шпаклівкою «Сатенгіпс»

 Кожен шар шліфують, ґрунтують  

потім фарбують.

 При поліпшеному шпаклюванні шпаклюємо два рази

                                                            Охорона праці

3.

Розпаковуючи та дозуючи сухі будівельні суміші, а також приготовляючи розчинові суміші, слід уникати запилення та розсипання їх і працювати у респіраторах. Працювати потрібно справним інструментом, ручки інструменту повинні бути без гострих кутів і кромок , добре оброблені, пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом. Потрібно дотримуватися правил електробезпеки.

 

 

 

docx
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку