Методична розробка виховного заходу «Вічне слово Кобзаря»

Про матеріал

Виховний захід розроблено з метою поглиблення знання учнів про життя видатного сина українського народу, глибше ознайомити дітей з життям та творчістю Т.Г.Шевченка; виховання любові до історії свого народу, його мови, до традицій нашого народу, патріотизму.

Перегляд файлу

Раківський заклад повної загальної середньої освіти

Бериславського району

Херсонської області

 

 

 

Методична розробка виховного заходу

 

Вічне слово Кобзаря

Картинки по запросу портрет шевченка

 

 

 

                                                          Класний керівник: Лукичова Н.С.

       

 

 

 

Тема: Вічне слово кобзаря.

Мета:

  1. поглибити знання учнів про життя видатного сина українського народу - Т.Г.Шевченка;
  2. глибше ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета Т.Г.Шевченка;
  3. виховувати любов до історії свого народу, його мови;
  4. спонукати дітей до власної творчості;
  5. виховувати любов і повагу до традицій нашого народу, патріотизм.

Форма роботи: вікторина.

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, книжкова виставка (збірки поезій для дітей), проектор.

Список використаних джерел:

  1. Анісов В., Середа Є. Літопис життя і творчості Т. Г. Шевченка.-К.:Дніпро,1976.
     
  2. Большаков Л. Н. Шляхами великої долі. - К.: Веселка,1984.
     
  3. В сім’ї вольній, новій: Шевченківський збірник, 5 вид. - К.: Рад. письменник,1989.
     
  4. Вчений як народ: Не вмирає душа наша, не вмирає воля... - К.: Либідь,1998.
     
  5.  Драган Т. Світлиця Шевченкового заповіту:Шевченкові дні//Шкільна бібліотека.-2004.-№2.-С.53-58.
     
  6.  Зайцев П. І. Життя Тараса Шевченка: Біографічний нарис. - Х.: Прапор,1994.
     

Підготовчий етап:

  • обговорити тему з вчителем української мови та літератури;
  • обрати форму проведення;
  • обговорити з учнями проведення заходу;
  • обрати учасників вікторини;
  • забезпечити інтелектуальну підготовку.


ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

І. Організаційна частина

ІІ. Вступна частина

Учитель. Щовесни, коли тануть сніги,

                 І на рясті просяє веселка,

                Повні сил і живої снаги

                Ми вшановуємо пам’ять Шевченка.

В історії назавжди залишаються імена, які з гордістю вимовляє, пам'ятає і шанує людство. У перші березневі дні ми знову згадуємо великого сина нашого народу – Тараса Шевченка.

Увесь свій могутній талант він присвятив служінню народові. «Історія мого життя – писав поет, - становить частину історії моєї Батьківщини». Вже 200 років минуло з дня народження поета, проте і нині живе під сонцем України Кобзареве слово, слово великої, непогасної любові до свого народу, своєї землі.

ІІІ. Основна частина.

Літературна вікторина

Для вікторини використовуються запитання, що перевіряють знання тексту художніх творів або стосуються біографії, творчого шляху поета, характеру літературних героїв. Необхідною умовою кожної вікторини є наявність фраз і влучних висловів як персонажів творів, так і самого автора. Вдаючись до вікторини, слід враховувати як індивідуальні особливості читачів-дітей, так і ступінь складності запитань, їх дохідливість, пізнавальну цінність. Потрібно визначити певний час для обдумування відповідей, за одну правильну відповідь зараховується очко. Перемагає той, хто  набере більше очок. Для визначення переможців вибирається журі з декількох осіб, наприклад, бібліотекар і вчитель.

(Проводиться за допомогою проектування презентації (див. Додаток А))

Запитання до вікторини:

  1. Т. Г. Шевченка називають основоположником нової української літературної мови. Чому?
  2. Коли народився Т. Г. Шевченко?
  3. Пан, у якого Т.Г. Шевченко служив козачком
  4. Російський письменник, портрет якого намалював К.П. Брюллов, щоб розіграти його в лотерею і викупити Т.Г. Шевченка з кріпацтва
  5. Великий російський художник, у якого вчився Т.Г. Шевченко
  6. Які художні твори про життя Шевченка ви знаєте?
  7.  Хто їх автор?
  8. Коли за життя Т.Г. Шевченка виходили твори під назвою «Кобзар»?
  9. Кому належать ці слова: "Шевченко, Пушкін, Міцкевич - люди, які втілюють дух народу з найбільшою красою, силою, повнотою"?
  10.  Хто писав про Шевченка: "Він вийшов з народу, жив з народом і не тільки думкою, а й умовами життя був з ним тісно, кровно зв’язаний"?
  11. Як називається перша збірка Шевченка і скільки творів ввійшло до неї?
  12. Назвіть п’ять відомих пісень на слова Шевченка.
     

Доповни речення і скажи, з якого твору

  1. «Неначе човен в синім морі...»
  2.  «І мене в сім'ї великій...»
  3. «...Та недовго сонце гріло, Недовго молилось...»
  4. “ Боже мій єдиний!
    Так от де рай! Уже нащо
    Золотом облиті
    Блюдолизи, аж ось і сам,
    Високий, сердитий,
    Виступає; обок його
    Цариця небога,
    Мов опеньок засушений,
    Тонка, довгонога...? ”
  5. “ Учітесь, читайте,
    І чужому научайтесь,
    Й свого не цурайтесь...? ”
  6. « Борітеся — поборете,
    Вам Бог помагає!
    За вас правда, за вас слава
    І воля святая! — »
  7. Хто про кого сказав: «Він був сином мужика і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури... Доля переслідувала його в житті скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі у ржу...»?
  8. Хто написав про Великого Кобзаря: «Тарас Шевченко! Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю»?

Відповіді:

  1. Т.Г. Шевченко виступав як народний поет. Він писав свої твори живою народною, розмовною мовою. На його творах училися письменники: Марко Вовчок, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Коцюбинський. І в наш час письменники вчаться у Шевченка служити народові своєю творчістю.
  2. 9 березня 1814 року
  3. Пан Енгельгардт
  4. В.А. Жуковський
  5. К.П. Брюллов
  6.  «В бур'янах», «Тарасові шляхи», «Тарасова земля»,  «Син-колос», «Петербурзька осінь», «Поетова молодість», «Стежки до Кобзаря»
  7. С.Васильченко "В бур’янах", О.Іваненко "Тарасові шляхи", О.Ільченко "Петербурзька осінь", Д.Косарик "Син-колос" ? Д. Красицький  «Тарасова земля»,  О. Ільченко «Петербурзька осінь», Л. Смілянський «Поетова молодість», В. Костенка «Стежки до Кобзаря».
  8. В 1840 p., в 1844 р. та 1860 р
  9.  О.М.Горькому.
  10.  М.О.Добролюбов.
  11.  "Кобзар" 8 творів.
  12.  "Реве та стогне Дніпр широкий", "Така її для", "Думи мої, думи мої", "Садок вишневий коло хати", "Заповіт".
  13.  Балада «Причинна»
  14.  «Заповіт»
  15.  «Мені тринадцятий минало»
  16.  “ Сон ”
  17.  “І мертвим, і живим…”
  18.  “ Кавказ ”
  19.  І. Франко про Т.Шевченка
  20.  Остап Вишня

ІV. Підбиття підсумків

Нагородження переможців.


 

 

 

 

 

 

Самоаналіз виховного заходу

          Виховний захід на тему «Вічне слово Кобзаря » було проведено  у формі інтелектуальної вікторини по творчості Т. Г. Шевченка. Класна година розрахована як на індивідуальні особливості читачів-дітей, так і ступінь складності запитань, їх дохідливість, пізнавальну цінність. Також цей захід відповідає традиціям школи тому, що національно-патріотичне та громадянське виховання є актуальним у наш час .

Мета заходу популяризація творів неперевершеного світоча української культури, перевірити знання учнів, рівень їхньої обізнаності, виховувати патріотичне почуття приналежності до українського народу.

Формою проведення заходу було обрано інтелектуальну вікторину по  творчості Т.Г.Шевченка, братимуть участь учні одинадцятого класу, щоб створити дружню атмосферу між дітьми.  Для вікторини використовуватимуться запитання, що перевіряють знання тексту художніх творів або стосуються біографії, творчого шляху поета, характеру літературних героїв. Необхідною умовою вікторини є наявність фраз і влучних висловів як персонажів творів, так і самого автора. Визначено певний час для обдумування відповідей, за одну правильну відповідь зараховувалось очко. Переміг той, хто  набрав більше очок. Для визначення переможців заздалегідь було запрошено журі у складі ЗЗНВР, вчителя української мови та літератури.

При підготовці сценарію (визначенні теми, мети, форми проведення заходу) були враховані вікові, індивідуальні особливості учнів даного класу.

Проведення заходу було заплановано на  «шевченківські дні», що у березні 2018 року в межах загальношкільної програми. Добре був підібраний матеріал, яким зацікавилися учні.

У ході підготовки до проведення години спілкування було виконано ряд підготовчих етапів:

  • обговорено необхідність проведення даного заходу;
  • обрано форму проведення;
  • розроблено сценарій;
  • обрано учасників вікторини;
  • забезпечено  підготовку самих учасників до вікторини.

У підготовку входив добір матеріалу. У підготовчий період в учнів вдалося викликати почуття необхідності, відповідальності проведення такого заходу.

Після виховної години  діти зрозуміли наскільки важливо  любити і поважати  свій народ, творити на славу України та знати її героїв.

При підготовці до проведення свята велика допомога була зі сторони вчителя української мови та літератури. Це було: підготовка класу, а також підтримка під час проведення класної години.

До організації та проведення заходу  залучено не тільки активних, комунікабельних, відповідальних, працелюбних учнів, а й тих, хто не відчуває впевненості, самостійності.

На мою думку мету, яку було поставлено вдалося реалізувати. Захід мав високу пізнавальну і виховну цінність, вплив на формування загальнолюдських гуманістичних цінностей.

Після закінчення класної години діти були задоволені проведеним заходом.

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературна вікторина“ВІЧНЕ СЛОВО КОБЗАРЯ”

Номер слайду 2

Представлення команд02.02.20192style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 3

Т. Г. Шевченка називають основоположником нової української літературної мови. Чому?Т. Г. Шевченко виступав як народний поет. Він писав свої твори живою народною, розмовною мовою. На його творах училися письменники: Марко Вовчок, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Коцюбинський. І в наш час письменники вчаться у Шевченка служити народові своєю творчістю02.02.20193style.colorfillcolorfill.typeppt_x

Номер слайду 4

Коли народився Т. Г. Шевченко? 9 березня 1814 року02.02.20194style.colorfillcolorfill.typeppt_x

Номер слайду 5

Пан, у якого Т. Г. Шевченко служив козачком. Пан Енгельгардт02.02.20195style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 6

Російський письменник, портрет якого намалював К. П. Брюллов, щоб розіграти його в лотерею і викупити Т. Г. Шевченка з кріпацтва. В. А. Жуковський02.02.20196style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 7

Великий російський художник, у якого вчився Т. Г. Шевченко. К. П. Брюллов02.02.20197style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 8

Які художні твори про життя Шевченка ви знаєте?С. Васильченко «В бур'янах», О. Іванченко «Тарасові шляхи», Д. Красицький «Тарасова земля», Д. Косарик «Син-колос», О. Ільченко «Петербурзька осінь», Л. Смілянський «Поетова молодість», В. Костенка «Стежки до Кобзаря»02.02.2019style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 9

Коли за життя Т. Г. Шевченка виходили твори під назвою «Кобзар»?В 1840 p., в 1844 р. та 1860 р02.02.20199style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 10

Кому належать ці слова: "Шевченко, Пушкін, Міцкевич - люди, які втілюють дух народу з найбільшою красою, силою, повнотою"?О. М. Горькому.02.02.201910style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 11

Хто писав про Шевченка: "Він вийшов з народу, жив з народом і не тільки думкою, а й умовами життя був з ним тісно, кровно зв’язаний"?М. О. Добролюбов. 02.02.201911style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 12

Як називається перша збірка Шевченка і скільки творів ввійшло до неї?"Кобзар" 8 творів.02.02.201912style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 13

Назвіть п’ять відомих пісень на слова Шевченка."Реве та стогне Дніпр широкий", "Така її для", "Думи мої, думи мої", "Садок вишневий коло хати", "Заповіт".02.02.201913style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 14

Доповни речення і скажи, з якого твору02.02.201914style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 15

«Неначе човен в синім морі...»Балада «Причинна» 02.02.201915style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 16

«І мене в сім'ї великій...»«Заповіт» 02.02.201916style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 17

«... Та недовго сонце гріло, Недовго молилось...»«Мені тринадцятий минало» 02.02.201917style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 18

“ Боже мій єдиний! Так от де рай! Уже нащо Золотом облиті Блюдолизи, аж ось і сам, Високий, сердитий, Виступає; обок його Цариця небога, Мов опеньок засушений, Тонка, довгонога...? ”“ Сон ”02.02.201918style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 19

“ Учітесь, читайте, І чужому научайтесь, Й свого не цурайтесь...? ”“І мертвим, і живим…”02.02.201919style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

« Борітеся — поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая! — »“ Кавказ ”02.02.201920style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 21

Хто про кого сказав: «Він був сином мужика і став володарем у царстві Духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури... Доля переслідувала його в житті скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі у ржу...»?І. Франко про Т. Шевченка02.02.201921style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 22

Хто написав про Великого Кобзаря: «Тарас Шевченко! Досить було однієї людини, щоб урятувати цілу націю»?Остап Вишня02.02.201922style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 23

Назвіть художні твори присвячені Шевченку. Хто їх автор?С. Васильченко "В бур’янах", О.Іваненко "Тарасові шляхи", О.Ільченко "Петербурзька осінь", Д. Косарик "Син-колос" та інші.02.02.201923style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 24

Дякую за увагу02.02.201924

13509845_w640_h640_img0728.jpg
16009-min.jpg
334008317_w640_h640_pshevcenko.molod.jpg
zip
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
3739
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку