Методична розробка виховного заходу "Здоровий спосіб життя – ознака цивілізованості людини"

Про матеріал
Методична розробка включає методичні матеріали, які розширюють й поглиблюють уявлення студентів про здоровий спосіб життя; формують фундаментальні навички культури здорової поведінки людини в соціумі, вміння робити вільний вибір за умови обізнаності. .
Перегляд файлу

Фон для презентации по здоровому образу жизни - 31 фото для презентаций и  картинок на рабочий стол 

 

 

 

 

 

Шкільний фестиваль "Я обираю здоровий спосіб життя" - Комунальний заклад  "Харківська гімназія №169 Харківської міської ради Харківської області" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психологія здоров`я та здорового способу життя 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автори :       Чорна С. А.,  Бартко Ж. В. –  викладачі ВСП «Могилів-

                       Подільський технолого-економічний фаховий коледж

                       Вінницького національного аграрного університету»

 

Рецензент:   Кордонська І.В.-  голова методичного об’єднання  кураторів

                      ВСП «Могилів-Подільський технолого-економічний фаховий

                      коледж Вінницького національного аграрного університету»

 

 

 

 

 

 

                                          Методична розробка включає методичні

                                               матеріали, які  розширюють й поглиблюють

                                               уявлення студентів  про здоровий спосіб життя;

                                               формують фундаментальні навички культури

                                               здорової поведінки людини в соціумі, вміння

                                               робити вільний вибір за  умови  обізнаності.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

                  Розглянуто і схвалено на засіданні

                методичного об’єднання кураторів

                         Протокол № 3  від  24.03.2021 р.            

                        Голова МО:                 /І.В. Кордонська./

 

 

 

 

 

 

Передмова

 

 

У Національній доктрині розвитку освіти України у ХХ1 столітті зазначено, що головною метою української системи освіти є створення умов для розвитку  і самореалізації  кожної людини як громадянина України.

Інформувати студентів  про принципи здорового способу життя - один із головних напрямків роботи навчального закладу. У діяльності викладачів, кураторів переважає інформаційно-просвітницька спрямованість, що допомагає формувати у підлітків імідж освіченої культурної, а головне - здорової людини, здатної  подбати  про  збереження  власного здоров’я.

Метою заходу є формуванні в студентів  здоров’язбережувальної  компетентності шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про закономірності функціонування живих систем, їх розвиток і взаємодію, взаємозв’язок із довкіллям.

Методична розробка детально аналізує організацію та проведення виховного заходу інтегрованого науково-природничого гуртка. Спрямована на формування стійких соціальних навичок безпечної поведінки студентів  в умовах карантину та навичок культури здоров’я.

Методика організації та проведення заходу зорієнтована на застосування  ротаційної моделі blended learning технології з використанням гейміфікації. Включає методичні та інформаційно-просвітницькі матеріали освітнього процесу, які  вироблені на основі досвіду керівників інтегрованого природничого гуртка в умовах дистанційного навчання в період карантину.  

Запропонована авторами модель виховного заходу змішаної форми навчання реалізує психологічні, педагогічні, організаційні аспекти сучасного дистанційного просвітницько-виховного заходу; розкриває векторні шляхи досягнення результатів під час синхронної та асинхронної роботи студентів online і активної стимуляції мислення  в системі offline. Структура сценарію спрямовує виховний процес в русло практичного застосування отриманих соціальних знань, вмінь, навичок.

Методичний порадник заходу допоможе викладачам та кураторам організувати і провести  інтегрований виховний захід, який стимулює формування культури здоров’я студентів в умовах реального життя. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій

 відкритого засідання  інтегрованого науково-природничого гуртка

у формі соціального тренажеру

 

Парадигма здоров’я: «Щоб стати здоровим, потрібні власні зусилля, постійні й значні. Замінити їх чимось іншим неможливо»

                                                                                                    М.М. Амосов

 

 

Тема:  Здоровий спосіб життя – ознака цивілізованості людини 

Мета:

  • виховання відповідального ставлення до власного здоров’я, здорового способу життя;
  • формування знань і навичок здорового способу життя;
  • забезпечення повноцінного фізичного розвитку студентів;
  • фізичне, духовне та психічне загартування;
  • формування потреби у безпечній поведінці, профілактика захворювань.

 

Методи і прийоми: ротаційна модель blended learning технології, фасилітарна взаємодія, презентаційний аналіз, Zoom конференція.

 

Засоби організації та проведення:

Мережні:

  • інтернет-ресурс: навчальна платформа Google classroom, YouTube канал;
  • підручник: Соболь В.І. Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. Для 11 кл. закл. заг. серед.освіти /В.І. Соболь. – Камянець-Подільський: Абетка, 2019. – С.69-75.

https://shkola.in.ua/1090-biolohiia-11-klas-sobol-2019.html

  • Навчальна гра  «Складові здоров'я»

https://learningapps.org/4014180

  • Навчальна гра  «Здоровий спосіб життя»

https://learningapps.org/2707989

  • Навчальна гра  «Позитивні і негативні емоції»

https://learningapps.org/1408599

  • Збалансоване харчування

https://learningapps.org/2056609

  • Навчальна гра  «Корисні та шкідливі звички»

https://learningapps.org/6057944

  • Навчальна гра  «Складові здоров’я»

https://learningapps.org/5847229

  • Навчальна гра  «Правда чи міф про Сovid-19»

      https://learningapps.org/13800018

  • Навчальна гра «Імунітет»

      https://learningapps.org/5806854

Апаратні:

  • комп’ютер з доступом до Інтернет;
  • мультимедійна система;
  • девайси.

Наочні:

  • слайдова презентація «Здоровий спосіб життя – ознака цивілізованості

     людини»;

  • соціальний ролик «Вакцинація для дорослих»

      https://cutt.ly/LczrZu1

  • відеофрагмент «Релакс»

      https://www.youtube.com/watch?v=KNaWH3nKybs&ab_channel=DiscoClub

  • Інфографіка «14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя»

      https://cutt.ly/Zczr6im

 

Міждисциплінарна інтеграція: біологія, хімія, екологія, охорона праці, біохімія, фізична культура, санітарія і гігієна, захист України.

Тривалість:

  • синхронно 40 хв.;
  • асинхронно 20 хв.

Форма проведення: соціальний тренінг

Місце проведення: Zoom конференція

 

1. Організація ходу:

Методи: навіювання, гейміфікації

Форми роботи: стратегія “Індикатор настрою”.

 

Слайди №№ 1,2

 

Викладач

Доброго дня, шановні студенти, присутні на заході!

Раді вітати вас на засіданні інтегрованого науково-природничого гуртка, який проводиться у Всесвітній день здоров’я.

Щорічно 7 квітня світ відзначає World Health Day або Всесвітній день здоров’я. Це одна з важливих соціальних дат, значення якої переоцінити неможливо. Головна мета свята – звернути увагу суспільства на важливість здорового способу життя та вчасної профілактики захворювань. Бажаємо вам міцного здоров’я та гарного настрою!

Пропонуємо визначити настрій, з яким ви завітали на захід за допомогою індикатора емоцій на рухомій панелі програмного управління конференції Zoom.

 

2. Мотивація виховного заходу:

Метод:  фасилітарної взаємодії

Форма роботи: проблемно-пошукове спілкування

 

Слайд №3

 

Викладач

Насолоджуйтесь гарною музикою та шикарною фізичною формою ЗДОРОВОЇ ЛЮДИНИ!!!

Відеофрагмент «Релакс»

https://www.youtube.com/watch?v=KNaWH3nKybs&ab_channel=DiscoClub

 

Проблема

Стародавні греки особливу увагу приділяли проблемі збереження здоров’я… На стіні форуму в Елладі викарбовано: «Якщо не бігаєш поки здоровий,  доведеться побігати коли захворієш!». (Горацій)

Поясніть, як ви розумієте вислови  стародавнього філософа?

Очікуваний результат

Фасилітарна взаємодія

 

Очікувана відповідь

Здоров’я – це стан фізичного, психічного, духовного та соціального благополуччя.

 

3. Соціальний тренажер «Здоровий спосіб життя – ознака цивілізованості людини»

Метод:  гейміфікації

Форма роботи: навчальна гра, Zoom конференція

 

Слайди №№ 4-7

 

Соціальний тренажер. Навчальна гра  «Складові здоров'я»

https://learningapps.org/4014180

Соціальний тренажер. Навчальна гра  «Здоровий спосіб життя»

https://learningapps.org/2707989

Соціальний тренажер. Навчальна гра  «Позитивні і негативні емоції»

https://learningapps.org/1408599

Збалансоване харчування

https://learningapps.org/2056609

Рекомендовані  вправи  для  асинхронної  роботи студентів

Корисні та шкідливі звички

https://learningapps.org/6057944

Складові здоров’я

https://learningapps.org/5847229

 

Викладач

Під час виконання вправ ми вкотре переконалися, що здоров’я людини залежить від її способу життя. Як правило, сучасна молодь обирає здоров’я. Проте, кожен із вас самостійно визначає спосіб життя.  Небезпека підліткового віку у невідповідності фізичного та психічного розвитку. Тому основи культури здоров’я формуються в кожній родині, в навчальному закладі,  в соціальних середовищі.

Будемо сподіватися, що наступна інфографіка буде стимулювати  навички здорового способу життя.

 

Слайд № 8

 

Інфографіка «14 фактів про здоров’я людини та стимул до здорового способу життя»

https://cutt.ly/Zczr6im

 

Викладач

Здоровий спосіб життя має виконувати профілактичну, а при захворюванні – оздоровчу роль. Цього можна досягти за допомогою стимулювання роботи всіх систем організму, зокрема імунної. Природа наділила живих істот, і людину, зокрема, потужною захисною системою – імунною.

Імунна система – це головний «внутрішній лікар» організму, адже слово «імунітет» означає «захисний, або той, хто чинить опір». Імунітет –основа здоров’я.

Імунітет поділяється на природний та штучний.

Природний імунітет людина отримує від народження  та набуває після перенесеної хвороби. Слід зауважити, що до інфекцій, які передаються статевим шляхом, не виробляється імунітет.

Штучний – людина отримує внаслідок вакцинації або після  введення лікувальних сироваток. Вакцинують здорових людей введенням ослаблених збудників інфекцій. Лікувальні сироватки, що містять готові антитіла,  вводять хворим людям.

 

Слайд № 9

 

Соціальний тренажер. Навчальна гра «Імунітет»

https://learningapps.org/5806854

 

Викладач

Як ви вважаєте, чому у  сучасному світі проблема імунізації населення та питання імунітету набули глобального масштабу?

 

Слайд №10

 

Соціальний тренажер. Навчальна гра  «Правда чи міф про Сovid-19»

https://learningapps.org/13800018

 

Викладач

Значення вакцинації у житті людини та суспільства в цілому ви можете визначити, переглянувши соціальний ролик.

 

Слайд №11

 

Соціальний ролик «Вакцинація для дорослих»

https://cutt.ly/LczrZu1

 

3. Заключне слово

Метод: настановча бесіда

Форма роботи: емоційне навіювання

 

Слайди №12,13

 

Викладач

Дотримуючись норм здорового способу життя, ми автоматично даємо своєму організму можливість зміцнити імунітет. А це вже запорука того, що хвороби нам не страшні. А якщо й трапиться так, що людина захворіє, то хвороба буде протікати в такій формі, що відразу можна й не помітити недугу взагалі.

Потрібно пам’ятати, що здоров’я - це не просто життєва складова. Це те, без чого абсолютно неможливе нормальне повноцінне життя людини. Вживаючи шкідливі продукти й алкоголь, не досипаючи, мало рухаючись ми втрачаємо своє здоров’я. Це означає, що ми зменшуємо своє життєве існування на цьому світі. Поки організм молодий, він намагається боротися з усіма нашими помилками. Але пізніше,  коли  його  можливості  вичерпаються,  він буде  вже не спроможний  нам допомогти. І ми починаємо відчувати  себе,  як  після  аварії - повністю розбитим і пригніченим.

Всі ми бажаємо бути здоровими, і це цілком природно. Але здоров’я не купиш. Його потрібно заробити  власними зусиллями та нелегкою роботою над собою.

Звернути увагу на стан свого здоров’я ніколи не пізно. Адже кожна

людина, яка стежить за своїм здоров’ям, буде просто виділяти щастя в навколишній світ. При цьому хвороби будуть для неї поняттям далеким, тобто таким, що абсолютно її не стосуються.

Підбиваючи  підсумки,  можна сказати, що вести здоровий спосіб життя - це не легке завдання, але й не складне. Варто почати виконувати основні правила. Вони стосуються правильного харчування, свіжого повітря,  занять спортом, повної  відмови від шкідливих звичок. І тоді ви зможете вести повноцінний, здоровий спосіб життя. А це, повірте, дуже круто!

Бути здоровим – це і справді щастя, яке не купиш ні за які гроші. Але  людина  починає  цінувати  тільки  тоді,  коли загубить…

Презентація "Формула здорового способу життя" 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

Рецензія

методичної розробки засідання

 інтегрованого науково-природничого гуртка на тему

«Здоровий спосіб життя – ознака цивілізованості людини»

викладачів Чорної С.А., Бартко Ж.В.

 

 

         Методична розробка засідання  інтегрованого науково-природничого гуртка  на тему «Здоровий спосіб життя – ознака цивілізованості людини»,  розроблена викладачами Чорною С.А., Бартко Ж.В. містить методичні напрацювання кураторів з питання формування культури здоров’я студентів в умовах дистанційного навчання.  Включає прийоми інноваційних технологій з організації навчально-просвітницької роботи через конференцію ZOOM та асинхронну і синхронну виховну роботу в умовах Google classroom. Інформаційні матеріали, включені в розробку, сприяють формуванню знань і навичок здорового способу життя; забезпечення повноцінного фізичного розвитку студентів; активізують творчі задатки студентів для  духовного та психічного загартування.

В розробку включені елементи досвіду викладачів  Чорної С.А.,    

Бартко Ж.В. з реалізації проблеми застосування blended learning технології з використанням гейміфікації в умовах дистанційного навчання..   Важливим етапом заходу є використання тренінгових завдань на платформі learningapps.org, які спрямовані на розвиток стійких соціальних навичок через систему знань і особистісного  досвіду студентів.

   Сценарій заходу створює внутрішні психологічні стимули щодо розв’язання проблеми збереження власного здоров’я людини.

Робота наповнена інфомаційно-комунікативними матеріалами сучасного змісту, залучає студентів до роботи в системі Інтернет.

Методичну розробку рекомендувати викладачам та кураторам навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації для організації та проведення виховних заходів.

 

 

 

 

Рецензент:         ________________               І.В. Кордонська 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
21 червня 2022
Переглядів
1473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку