Методична розробка виховного заходу "Живи та працюй в Україні"

Про матеріал
Методична розробка виховного заходу "Живи та працюй в Україні" вихователя Невідомська Наталія Василівна ДНЗ "Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира"
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Житомирської обласної військової адміністрації

Державний навчальний заклад

«Центр легкої промисловості та побутового обслуговування

 населення  м. Житомира»

 

 

 

Методична розробка виховного заходу

D:\фотки з презентації інтелект\Рисунок16.jpg
«Живи та працюй в Україні»

 

Вихователь вищої категорії,

вихователь-методист

Невідомська Наталія Василівна

 

 

Житомир – 2023

Мета: виховання у підростаючого покоління почуття патріотизму, готовності брати активну участь у житті своєї держави, формування активної життєвої позиції щодо професійного розвитку та побудови кар’єри в Україні.

Формування громадянина як високоморальної особистості, яка плекає духовні цінності, володіє відповідними професійними знаннями, вміннями та навичками, готовністю реалізувати набутий потенціал у своїй країні, пропагування робітничих професій. Підготовка здобувачів освіти до подальшого самостійного життя.

Ознайомлення з переліком офіційних українських сайтів з працевлаштування, Визначення поняття «резюме».

Мотивація: активізація інтересу учнівської молоді до усвідомленого вибору робітничих професій як професій майбутнього, підняття їх престижності на ринку праці.

Обладнання і матеріали: комп’ютер, проектор, екран; стенд «Державні символи України»; ілюстративні матеріали, фото, презентації, відеоматеріали, повітряні кульки, офісна техніка.

Форма проведення: екскурс у світ професії «Кравець».

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційна частина.

   1. Привітання, налаштування здобувачів освіти на проведення заходу.

   2. Повідомлення теми і мети заходу.

ІІ. Основна частина.

Ми є. Були. І будем ми.

Й Вітчизна наша з нами.

І. Багряний

 

Ми працю любимо, що в творчість перейшла.

М. Рильський

 

Роби те, до чого народжений.

Г. Сковорода

Вихователь: Вітаю усіх присутніх. Сьогодні я пропоную вам здійснити цікаву та пізнавальну подорож у світ професії під назвою: «Живи та працюй в Україні». Ви почуєте дуже зворушливу легенду, яка не зможе залишити байдужими ваші серця і спроможна запалити вогник любові до нашої Батьківщини. Україна — це наш рідний край, земля, де ми народились, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку.

(На мультимедіа демонструються

фотографії різних куточків України)

Ведуча І: Я розповім легенду про Україну.

 Колись, дуже-дуже давно, роздавав Господь землі державам. Багато зібралося їх біля Божого порогу. І кожна держава сподівалася отримати свою, найкращу часточку  на планеті. А потім, отримавши що хотіли, розходилися господарювати на своїх, Богом даних, землях.

Але до цієї черги не встигла держава Україна. Важко працювала вона, стомилася і, стомлена, ледве прийшла до Бога. Стала осторонь і не сміє очей підняти. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до Себе і запитав:

– Ти спізнилася, Україно, поглянь – усі вже розійшлися зі своїми наділами. Де ти була?

– Працювала, – опустила очі, з яких рясно посипалися сльози-перли, – прости мені, Господи, піду я…

Поглянув Господь на дівчину - Україну, на її спрацьовані руки, на її втомлене, але таке гарне обличчя і відповів:

– Знаю я тебе, Україно. Знаю серце твоє вразливе та ніжне, знаю душу твою відкриту і щиру. Знаю, як працюєш важко, як плачеш і радієш, як співаєш щиро. Знаю, як любиш простір і небо, волю і життя. Знаю, бо сам сотворив тебе такою. Не йди, зачекай…

А Україна йому відповідає:

– Не забирай ні в кого, щоб мені дати. Мені чужого не потрібно…

Господь погладив схилену голову заплаканої дівчини - і відповів:

– Не журися, Україно. Є у мене земля! Залишив її собі, щоб тішитися, але з радістю віддаю тобі! Це земля, де перегукуються степи з небом, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір. І сонце там особливе, і люди надзвичайні. Пануй, господарюй, працюй! Живи і радій!

А я з цього часу буду з тобою назавжди. Бо ти - та земля, той край, що завжди буде зі мною у моєму серці.

Вихователь: Наш український древній рід благословенний Богом на життя довічне. Його коріння з давніх літ дає нам силу титанічну.

24 серпня 1991 р. на політичній карті світу з’явилася нова держава – Україна. Народ, який мав давню історію, культуру, благодатну землю, здобув державу і заявив про своє право бути господарем на рідній землі. Тепер державу Україну знають в усьому світі. Ми впевнені, що крок за кроком ми відбудуємо свою країну і заживемо в мирній та квітучій країні.

Ведуча ІІ.  Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Одна від Заходу й до Сходу

Володарка земель і вод -

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

Ведуча І. Україна  скільки милозвучності тільки в самому слові!

Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій землі.

D:\фото конкурс\IMG-4be1f157db4d3404b4476aa7f7ee83e6-V.jpgДівчина-Україна:

Я – Україна, твоя Батьківщина!

 Сонце твоє, твої ріки й поля.

Я – Україна, і завше, і нині –

Небо твоє, твоя рідна земля!

Я – твоя мати, дбайлива і ніжна.

Берег любові і твій оберіг

Горем не знищена, величчю зміцнена.

Волю мою не зламає батіг!

Я і любов, і надія, і віра.

Твій отчий дім і колиска твоя.

Всі твої мрії, у серці ранимі,

Виведу гордо на праведний шлях.

(Пісня « Україна» у виконанні Тараса Петриненка)

 

Починаємо віртуальну подорож у світ професії «Кравець».

 

 (На мультимедіа –  Слайд:)

Зупинка 1. «Вибір професії» 

C:\Users\User\Downloads\IMG-2d89a37776b6e77ccf1a87b787db6dea-V.jpgВихователь: Кожен із вас хоча б раз у житті замислювався над тим, ким хоче стати в майбутньому, з чим пов’язати свою долю.

Цей крок дуже важливий для розвитку подій вашого життя, і саме він може стати вирішальним.

Сьогодні ми говоритимемо про те, як з багатьох професій обрати ту, до якої прагне твоя душа і яка приносила б найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчути себе потрібним, повноцінним і задоволеним своєю працею.

Ведуча І . Давно в народі так ведеться,

Що працею ти зміниш світ.

Лиш майстру легко все дається -

Це мудрих давній заповіт.

 

Ведуча ІІ. Професія, яка відповідає інтересам і нахилам людини, викликає у неї задоволення. Особиста значущість професії підвищується, якщо вона престижна, має творчий характер, високо оцінюється матеріально. Світ професій досить рухливий. Одні професії відходять у минуле, інші – з’являються. Тому здобувачі потребують різносторонньої інформації про професії, кваліфікованої поради на етапі вибору життєвого шляху, підтримки й допомоги на початку професійного становлення.

Ведуча І: Професіє моя,

Ти юна й споконвічна,

Любов до тебе в серці я несу,

Бо в тобі сила чудотворна і магічна,

Що творить, радість, зручність і красу.

М. Гунько

 Ведуча ІІ: Я пропоную більш детально познайомитись із професією «Кравець» та приміряти її на себе. Адже кожна людина мріє бути привабливою, чарівною, елегантною і найвродливішою.

(Показ моделей. Хореографічно-демонстраційна студія «Грація»)

C:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок78.pngВедуча І: В світі багато професій

Одна з них – кравець.

Її усюди шанують,

Бо він не просто митець.

Він творить людину,

Він бачить її почуття,

На тканині відтворить картину,

Картину людського життя.

Ми ніким не замінні у світі.

Професія наша значна.

І в кожному навіть столітті.

C:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок1пр.jpgC:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок1в.pngC:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок1яч.jpgНіколи не зникне вона.

(На мультимедіа –  Слайд:)

Зупинка 2: Ракурс в історію професії «Кравець»

 Ведуча ІІ: Професія «Кравець» має дуже стародавню історію і у всі часи вважалася дуже почесною, адже від таланту і смаку кравців залежав зовнішній вигляд як простих городян, так і самих високопоставлених персон. Це було пов'язано з тим, що аж до кінця XIX століття кравці займалися всіма етапами виготовлення одягу — від проектування моделей до їх пошиття і декорування.

Ще з давніх часів наші пращури навчилися за допомогою голки і ниток зшивати шматки шкіри, хутра і тканин. Протягом тисячоліть вони робили це вручну.

Ведуча І: Минав час, змінювались епохи… На зміну одягу стародавніх часів прийшов одяг більш вишуканий і елегантний. Секрети кравецького мистецтва накопичувалися протягом тисячоліть. Проте найбільшого підйому майстерність виробництва одягу досягла з винаходом швейних машин. Механізація всіх швейних процесів призвела до виникнення нових технологій, нових способів обробки одягу і до їх подальшого вдосконалення.

(На мультимедіа –  Слайд:)

C:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок1д.jpgЗупинка 3: Історична довідка «Український народний одяг»

Здобувач-етнограф 1: Український народний одяг – яскраве й самобутнє культурне явище, що розвивалося й удосконалювалося протягом століть. Історія українського народного костюма пов’язана з традиціями Київської Русі. Вбрання давньоруської селянки складалося з довгої вишитої сорочки та плахти – незшитого полотнища орнаментованої чи картатої вовняної тканини, якою обгортали стан, а зверху підперезувалися. Головний убір дівчини – вінок, заміжньої жінки – очіпок та накидка-обрус, плат чи хустка, якими закривали волосся. На ноги одягали личаки або шкіряні постоли.

Здобувач-етнограф 2:  Досить чітко простежувалися регіональні особливості костюма у використанні прикрас, які виробляли місцеві майстри. Це бронзові та срібні підвіски, якими прикрашали головні убори та зачіску, скроневі та нагрудні прикраси тощо.

Чоловічий селянський одяг складався з полотняної сорочки до колін, яку носили навипуск і підперезувалися нешироким пасом, а також нешироких штанів. До паска прикріпляли різні потрібні речі – кресало, гребінь, ніж. Головним убором чоловіків слугувала валяна шапка, взуттям – личаки або шкіряні постоли. У прохолодну пору року одягали сукняну свиту, взимку – кожух.

(На мультимедіа –  Слайд:)  ( Відео- презентація професії« Кравець»)

Зупинка 4: Вимоги до професії« Кравець»

C:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок3о.jpgВедуча І : Фахівці даної професії займаються пошиттям одягу для різних категорій населення. В їх обов’язки входить розкрій і з’єднання в один виріб  деталей крою. Додатково, підбирають тканину відповідно до призначення або за побажанням замовника, знімають мірки і опрацьовують виріб в процесі виготовлення.

Здобувач: Кравець і гарний і ошатний,

І до творчості завжди він здатний.

C:\Users\User\Desktop\Конкурс на відправлення\Рисунок1.jpgВеличі його краса чарує,

 Настрій гарний людям він дарує.

Одягає всіх  він дуже модно,

До фантазій також він є годний.

Ведуча ІІ. Робочим інструментарієм кравця здавна є голка, нитки і ножиці та швейна машинка. Важливі якості: терплячість; вміння концентруватися; відповідальність; наявність художнього смаку; акуратність; зосередженість; тактовність; відмінний зір та комунікабельність. Кравець у наш час - професійний фахівець, який вміє самостійно вирішувати поставлені виробництвом завдання.

Ведуча І: Оволодіти професією «Кравець» пропонує наш заклад освіти ДНЗ «Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м. Житомира» .

(На мультимедіа –  Слайд:)

Зупинка5: «Великі кутюр’є»      (Презентація на екрані)

Вихователь: Мода циклічна і все нове — це добре забуте старе. Однак є кутюр'є, які увійшли в історію як новатори і створили дійсно культові  образи і вбрання. Вони не просто знайшли свій  власний неповторний стиль, але й поставили нові стандарти, визначивши модні тенденції на багато років вперед.

Ведуча І: Речі, які майже століття тому вигадала Коко Шанель, досі носять жінки по всьому світу. Наш гардероб сьогодні практично неможливо уявити без твідових жакетів, маленької чорної сукні та широких штанів. Крім того, саме Коко Шанель зробила вагомий внесок у порятунок жінок від кайданів корсетів і першою стала витончено та невимушено додавати у свої образи чоловічі речі.

Ведуча ІІ: Саме Крістіан Діор повернув у моду нарочиту елегантність та жіночність, які були втрачені з об`єктивних причин у роки після Другої світової війни. Діор був переконаний, що жіноча талія та інші особливості силуету не повинні бути сховані під безформними сорочками, і вигадав стиль new look з тим самим силуетом «пісочний годинник» або «квітка», який досі нас так надихає.

Ведуча І: Жіночий смокінг, блузи з спадаючими рукавами, сукні та жакети у стилі сафарі, ботфорти – ось далеко не повний список fashion-винаходів Іва Сен-Лорана, які пройшли перевірку десятиліттями та епохами. Крім того, саме йому ми повинні бути вдячні за перші кроки у рятуванні від гендерних кордонів у моді та за єднання подіумів та мистецтва.

Ведуча ІІ: «Феномен Версаче» — так називали творчий шлях великого модельєра. Джанні підкорив публіку тим, що представив жінок в абсолютно новому світлі. Саме Джанні зробив так, що сексуальність увійшла в моду на довгі роки. Розрізи на сукнях, максимально облягаючі силуети, глибокі декольте і туфлі на тонкій шпильці — все це стало візитною карткою бренду. До Версаче ніхто не додумався запропонувати жінкам носити замість штанів легінси у повсякденному житті, а не тільки в спортзалі.

Ведуча І.: Основним предметом уваги Джорджіо Армані став чоловічий костюм. Позбавив піджаки та штани від підкладок, стрілок, накладних підплічників та надмірно накрохмалених деталей, завдяки чому костюм-двійка став зручним. У 1980-х, він запропонував дівчатам приміряти костюми-двійки з чоловічого плеча. Це була революція в моді та офісах, яка увійшла в історію ще й як рішучий крок жінок у боротьбі за свій професійний авторитет.

Ведуча ІІ: Ральф Лорен вигадав відомий у всьому світі американський preppy-стиль, який виявився абсолютно нечасним і підходящим для всіх континентів. Поло, джемпери, бомбери, трикотажні сукні його авторства стали справжньою класикою та символом затишного та ідеального життя. Крім того, Ральф Лорен не обмежувався одягом: він створив справжню імперію, яка сьогодні випускає також предмети декору, меблі, текстиль, шпалери, посуд та багато іншого.

Ведуча І: Жан-Поль Готьє був основним законодавцем модних тенденцій у 80-90-х роках. Самим яскравим його твором виявився знаменитий шовковий корсет з бюстгальтером-конусом, який модельєр пошив для Мадонни. Приблизно в цей час сформувався його фірмовий стиль: всілякі варіації на тему нижньої білизни, сукні-комбінації і пеньюари, а також кроп-топи, відкривають животи.

Ведуча ІІ: Вів'єн Вествуд — одна з найбільш відомих англійських дизайнерів, справжня бунтарка і популяризатор стилю «панк». На початку 70-х вона придумала зшивати одяг швами назовні, стала прикрашати одяг шпильками, ланцюгами і ошийниками. «Королева панку» подарувала модникам взуття на високій платформі, речі у велику смужку і яскраву клітку, куртки-косухи, рвані джинси та футболки зі слоганами, а також асиметричний і мішкуватий одяг ніби з чужого плеча. Сьогодні речі оверсайз популярні в усьому світі.

(На мультимедіа: слайд) 

Зупинка 6: «Топ українських відомих дизайнерів у світі»

(Презентація: «Відомі українські дизайнери в світі» )

Здобувач: Найбільш успішні та яскраві українські дизайнери відомі у світі: Михайло Воронін, Лілія Пустовіт, Оксана Караванська, Вікторія Гресь, Оксана Муха, Діана Дорожкіна, Андре Тан, Олена Ворожбит і Тетяна Земськова та ін.

Їхні колекції одягу – актуальні, оригінальні та трендові, за ними полюють найстильніші модниці світу.

(На мультимедіа: слайд)

Зупинка 6: «Працевлаштування випускників»

Ведуча І: : Професія «Кравець» дає змогу випускникам реалізувати себе, досягти успіху, бути компетентними фахівцями в своїй професії та має попит на ринку праці. Наші здобувачі освіти володіють знаннями сучасного напрямку моди, особливостями художнього оформлення одягу, вмінням виготовляти індивідуальні замовлення, створювати власні колекції одягу. Можливо мати стабільний дохід, займаючись пошиттям одягу на замовлення, в майстернях по ремонту одягу, в салонах, на підприємствах легкої промисловості. Бажаючі мають перспективу продовжити навчання за професією дизайнера, художника-модельєра в вищих навчальних закладах України.

Ведуча ІІ: Згідно статистичних даних, ймовірність працевлаштування після навчання за професією «кравець» складає близько 90%.

 (Слайд: Корисні інтернет адреси)

Ведуча І: А зараз до слова запрошуємо представника Житомирського міського центру зайнятості, яка розповість вам як правильно складати резюме.

Представник центру зайнятості: Резюме – це своєрідна візитна картка, яка забезпечує заочне знайомство роботодавця із претендентом на робоче місце, формує перше враження про вас, і важливо, щоб це враження було якнайкращим і він запросив вас на співбесіду. Пам’ятайте, у конкурентній боротьбі за гарну роботу перемагають не тільки більш кваліфіковані та сумлінні працівники, а й ті, які змогли добре розкрити свої переваги.

( Слайд: зразок складання резюме)

Ведуча І: Наші випускники - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносимо її культуру. Давайте будемо гідними своїх предків, любимо рідну землю, бережімо волю і незалежність України, поважаймо наш незламний народ і нашу мелодійну мову.

Ведуча ІІ: Давайте примножувати багатство нашої України доти, поки світить сонце над землею, щоб наливалось добром кожне серце. Майбутнє нашої країни залежить тільки від нас. Ми хочемо жити і працювати в своїй країні і допомагати відбудовувати її в військовий і післявійськовий час.

 І всі ми прагнемо одного – миру, перемоги, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Здобувач: Щоб ти був щасливим – тобі заповім:

Люби Батьківщину всім серцем своїм!

Люби щонайбільше у світі її!

Є інші держави, є інші краї

А рідна Вітчизна у світі одна

Для тебе, мій друже, як мати вона!

Любіть прекрасну Україну,

Цінуйте мову солов’їну,

Шануйте маму завжди, тата!

Працюйте, щоб жилось багато!

Ще посадіть вербу, калину,

Оберігайте рідну Україну.

(Звучить пісня "Ми діти твої Україно"

Сл. М.Савенця, муз. Л.Нагірної »)

Ведуча І. Ми з великою гордістю, повагою та тривогою хочемо низько вклонитися і сказати слова вдячності нашим Збройним силам України, які виконують свій священний обов’язок, захищають нашу Батьківщину і дають можливість нам в тилу жити, навчатись та працювати на благо нашої країни.

Схилимо голови перед нашими захисниками, які поклали своє життя за волю і незалежність нашої держави.

Світла пам’ять Героям…

 І вічна Слава!

Вшануймо пам'ять загиблим героям хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання)

 

Ведучий ІІ. Слава Україні!

Всі. Героям слава!

 

Література:

  1. Хоружний В.І., Пономаренко Н.В. Трударик. - Т.: Навчальна книга - Богдан, 2006.
  2. Удовиченко А.О. Вибір профілю навчання - крок до вибору майбутньої професії. Трудове навчання в школі. - Х.: Основа, 2014.
  3. Хоружний В.І., Пономаренко Н.В. Трударик. - Т.: Навчальна книга - Богдан, 2006.
  4. Удовиченко А.О. Вибір профілю навчання - крок до вибору майбутньої професії. Трудове навчання в школі. - Х.: Основа, 2014.
  5. https://sites.google.com
  6. https://www.work.ua
  7. https://osvita.loda.gov.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ященок Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
494
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку