Методична розробка з теми: "Використання скакалки для розвитку фізичних якостей на уроках гімнастики "

Про матеріал
Фізична культура – предмет, що створює умови для формування в учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров’я і здорового способу життя, виховання потреби та звички займатися фізичною культурою і спортом, прагнення досягти оптимального рівня особистого здоров’я, фізичного розвитку, рухових якостей, морально-вольових рис характеру та психологічної підготовки до активного життя та професійної діяльності. Я хочу запропонувати свою методичну розробку: "Використання скакалки для розвитку фізичних якостей на уроках гімнастики". Вважаю, що використовуючи скакалку на уроках фізичної культури дає велику користь для учнів, а особливо для дівчат для розвитку фізичних якостей. Стрибки зі скакалкою - одна з найпростіших вправ, яка приносить величезну користь усьому організму! Прищепити любов до рухів i власного здоров’я, навчити основам фізіології i поняттям корекції зовнішності — завдання вчителя фізичної культури. У процесі навчання використовую педагогічні принципи: доступності від простого до складного. Треба знати ,яку користь від скакалки дасть нашому організму; як правильно підбирати скакалку; як правильно стрибати; основні помилки; різновиди стрибків на скакальці. На уроці використовуючи скакалку можна виконувати загальні розвиваючи вправи ; удосконалювати техніку виконання стрибків на скакалці на місці та в русі; сприяти розвитку витривалості і силових якостей при виконанні на гімнастичних килимах; використовувати в рухливих іграх.
Перегляд файлу

Методична розробка з теми: "Використання скакалки для розвитку фізичних якостей на уроках гімнастики "

                      Фізична культура – предмет, що створює умови для формування в

          учнів ціннісних орієнтацій щодо культури здоров’я і здорового  способу

         життя, виховання потреби  та звички  займатися фізичною культурою і

         спортом,прагнення досягти оптимального рівня особистого здоров’я,

         фізичного розвитку,рухових якостей, морально-вольових  рис характеру

         та психологічної підготовки до активного життя та професійної

         діяльності.

                          За час роботи постійно підвищую свій педагогічний рівень. На

              кожному уроці я вирішую три задачі: виховну, навчальну, оздоровчу.

              Крім отримання знань, навичок та вмінь, я виховую у дітей морально-

              вольові якості:сміливість,колективізм, патріотизм, повага до суперника,

              гідність, бажання бути кращим. А також розвивати фізичні якості: витри-

              валість, спритність , силу, гнучкість.

                            Для організації активної діяльності учнів використовую індиві-     

              дуальну,групову, фронтальну, ігрову форми роботи. Стосунки з дітьми

              будую на співробітництві і співтворчості, співпереживанні. Створюю

              сприятливі умови для учнів, утримуючись від  негативних оцінок,               

              критики. Вважаю за необхідне впровадження особисто-орієнтованого 

              навчання на уроках фізичного виховання тому, що докорінно

  змінилася мета і завдання фізичного виховання, пов’язані з новим

              соціальним запитом. Технологія особисто-орієнтованого навчання

              розкриває можливості кожного учня, створює умови, за яких він може 

              самостійно здобувати знання та вміння, виступати у ролі суб’єкта

              навчання.

                            У 7—11 класах певні труднощі викликає необхідність врахування

           специфіки фізичного розвитку дівчат. спеціально для них в структуру      

           уроків включаються вправи, що сприяють зміцненню м'язів живота,

           формують витонченість , граціозність, пластичність рухів.

                           Крім обов’язкових державних вимог до змісту програмового 

              матеріалу, я впроваджую у практику проведення уроків додаткові елементи 

             теоретичних і практичних знань, умінь і навичок. Розробляю і застосовую

              на практиці авторські програми з окремих видів спорту: гімнастики, легкої

             атлетики, баскетболу,футболу. Грамотно запланований урок сприяє не

             тільки якісному вивченню нового матеріалу, а й удосконаленню, закріп-    

             ленню практичній роботі.

                        Я хочу запропонувати свою методичну розробку: "Використання   

            скакалки для розвитку фізичних якостей на уроках гімнастики".

             Вважаю, що використовуючи  скакалку  на уроках фізичної культури        дає велику користь для учнів, а особливо для дівчат для розвитку фізичних якостей. Стрибки зі скакалкою - одна з найпростіших вправ, яка приносить величезну користь усьому організму!

                    Стрибки зі скакалкою – це вдалий спосіб одночасно накачати  м'язи рук, ніг, сідниць, плечей і черевного преса,крім того, стрибки розвивають координацію і почуття ритму. Це найпростіше тренування, доступне кожному в будь-якому місці й у будь-який час. Один із найкращих, якщо не найкращий, метод підвищення рівня фізичної підготовки, який майже не має яких-небудь меж або обмежень.

Прищепити любов до рухів i власного здоров’я, навчити основам фізіології i поняттям корекції зовнішності — завдання вчителя фізичної культури. Тому, переважно, навчання стрибкам через скакалку починається з першого класу.

У процесі навчання використовую  педагогічні принципи: доступності від простого до складного та ін. Щоб процес навчання був успішним, необхідно не тільки заздалегідь пояснювати дітям, як правильно виконувати стрибки, а й регулярно зупиняти заняття i фіксувати увагу на тому, що їм добре вдається. Велике значення має момент демонстрування, оскільки діти активніше навчаються, маючи перед собою приклад.

Під час занять доцільно використовувати музичні заставки із різним ритмом. Це не тільки підвищує емоційний фон занять, а й допомагає учням стрибати в такт музичного супроводу, розвиваючи в них відчуття ритму.

     Учитель фізкультури має пояснити, що для збереження та зміцнення здоров’я не обов’язково витрачати гроші на рекламовані тренажери, якщо є змога й бажання використовувати доступні й корисні вправи для розвитку i вдосконалення власного здоров’я. Завдання вчителя навчити учнів застосовувати доцільні й ефективні методи на практиці впродовж усього життя.

     Під час навчання стрибків із скакалкою треба стежити, щоб із самого початку учні викону­вали їх легко, пружно, зберігаючи хорошу осанку, пряме положення тулуба й голови, утримуючи плечі розвернутими, не напружуючи надмірно м'язи. Стрибати через скакалку треба, якомога менше згинаючи коліна. Корисно по­тренувати техніку стрибків без скакалки, щоб навчитися стрибати з максимально хорошою опорною фазою, а у фазі польоту витягуватись «у струнку». Якщо під час стриб­ків виконавець зачепив скакалку, той, хто її обертає, повинен відразу ж випустити її з рук чи зробити швидкий рух до виконавця, щоб послабити виникле натягнення скакалки й по­передити можливе падіння.

Користь від скакалки

           Заняття стрибками через скакалку на уроках фізичної культури дають змогу розвивати i вдосконалювати у дітей спритність, швидкість, витривалість, координацію рухів.

Стрибки зі скакалкою  корисні в різних аспектах:

- Оптимізує роботу серця; поліпшує кровообіг; знижує тиск; спалює жир;

 поліпшує рівень холестерину; зміцнює кості; піднімає настрій.

           Що стосується спалювання калорій, заняття зі скакалкою перевершують велосипед, теніс і плавання. 10 хвилин занять зі скакалкою чинять на серцево-судинну систему ефект, рівний ефекту, отриманому при подоланні на велосипеді 3 км протягом 6 хвилин, або 12 хвилинам плавання, або бігу на 2 км.

Діти, які регулярно стрибають через коротку скакалку, часто вищі за своїх однолітків за рахунок збільшення довжини ніг. Річ у тім , що дозоване навантаження на нижні кінцівки викликає роздратування нервових закінчень, що безпосередньо розвиває трубчасті кістки i впливає на їх зростання .

   Знаючи про користь вправ зі скакалкою, ба­жано було б добитися їх визнання. А захопити дітей цими вправами можна за допомогою до­ступних і цікавих завдань.

Вибір скакалки

         Перш ніж почати заняття зі скакалкою, необхідно підібрати її довжину підходящому вашому росту. Тоді працювати зі скакалкою буде простіше й чіткіше, навантаження буде більше, а значить схуднення піде швидше. При виборі скакалки виміряй її довжину: візьми обидві ручки в руку й витягни на рівні грудей. Нижній кінець скакалки має торкатися підлоги. В цьому разі її довжина буде оптимальною для твого зросту, що є неодмінною умовою якісних і ефективних тренувань.

Як навчитися стрибати зі скакалкою

       Щоб навчитися правильно стрибати зі скакалкою, не спотикаючись і не заплутуючись у ній, потрібно спочатку навчитися просто стрибати на місці, потім правильно, рівномірно крутити скакалку, й тільки після цього поєднувати всі рухи в єдине ціле.М'яко приземлятися на подушечки пальців і намагатися відштовхуватися великими пальцями ніг. Уникати приземлень на всю стопу. Амплітуда стрибків - 25 сантиметрів.

        Потім взяти обидва кінці скакалки в одну руку й обертай її збоку від себе в тому ж темпі, в якому стрибаєш. І вже після цього приступай до стрибків зі скакалкою. Треба пам'ятати, що обертати скакалку треба тільки кистями рук.

          Під час занять задіються м'язи обох рук і ніг, що веде до підвищення витривалості.

         Для стрибків використовуйте гарне спортивне взуття з рифленою підошвою. Для зм'якшення стрибка коліна потрібно тримати злегка зігнутими, а верхню частину тіла випрямити.

        Починати стрибати потрібно з невеликих навантажень, влаштовуйте невеликі паузи після кожних двох хвилин тренувань (у цей час можна розминати м'яз ніг). Збільшуйте навантаження поступово, додаючи по 1-2 хвилині.

           Усі вправи зі скакалкою можна виконувати у зворотному напрямку (крутити скакалку назад), у цьому випадку зменшується навантаження на суглоби, тому що стрибки назад виходять, як правило, повільніше.

Якщо під час стрибків ви відчули біль у суглобах або м'язах, або у вас почала кружлятися голова, негайно припиніть заняття.

          Вправи потрібно починати з найпростіших стрибків. В ідеалі стрибки зі скакалкою повинні бути невисокими, а в роботі під час стрибка повинні бути задіяні тільки лише ноги, передпліччя й зап’ястя, тулуб повинне бути зафіксоване в певнім положенні. Перші стрибки повинні бути в спокійному темпі, якому необхідно поступово збільшувати.

Види вправ зі скакалкою

           Стрибки зі скакалкою можуть бути найрізноманітнішими. Коли учні засвоять вправу, можна переходити до виконання на кількість разів. Після засвоєння стрибків на обох ногах i з поперемінною зміною ніг уперед слід починати засвоєння координаційно-складніших стрибків — назад, руки і ноги схресно вперед i назад. Після засвоєння перелічених видів стрибків можна починати навчання стрибкам у парах i стрибкам боком.Навчання стрибкам на одній нозі i в присіді починають лише тоді, коли в учнів буде досить добре розвинена сила всіх м’язів ніг. Більш підготовленим до фізичних навантажень хлопцям рекомендуємо виконувати й так звані подвійні стрибки, при яких скакалка двічі прокручується під ногами, поки ви робите максимально високий стрибок.

Уже на початковому етапі навчання стрибкам через скакалку для підвищення емоційності занять використовуються ігровий i змагальний методи (естафети, стрибки на відстань, на кількість разів до першого зачіпання, на кількість  виконаних стрибків за певний проміжок часу).

         А взагалі, існує дуже багато різних стрибків, залежно від того, які рухи ногами ти виконуватимеш під час стрибка. Тож усе залежить від фантазії.

Основні помилки

Основні помилки при навчанні стрибкам через скакалку — високий підскік, закидання гомілок назад, зупинка після кожного переходу через скакалку, що не дає змогу перетворити дію на цикл. При правильному підбиранні стрибків, ці помилки усуваються. Слід тільки стежити за м’якістю й економністю підскоків, синхронною роботою кистей правильною поставою. Потім можна запропонувати підскоки в повній координації, але якщо з’являться характерні помилки, треба знову повернутися до первинного варіанту. Найголовніше — довести до свідомості учнів, що скакалку не треба бачити, й слід відчувати. І «битися» з нею теж ні до чого, просто слід зрозуміти, що вона — наче частина твого тіла i працює не сама по собі, а в чіткому ритмі з твоїми рухами.

Вправи зі скакалкою

Для розвитку загальної координації, швидкості, сили ніг i рук зазвичай використовують такі вправи :

  • стрибки на місці, обертаючи скакалку вперед;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0231.JPG

  • стрибки на місці i з просуванням уперед, обертаючи скакалку назад;
  • стрибки середнім i швидким темпом із просуванням уперед, обертаючи скакалку вперед;
  • стрибки середнім темпом на місці на обох i одній нозі з почерговою зміною ніг, обертаючи скакалку вперед;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0332.JPG

  • стрибки через скакалку, одна нога попереду, інша — позаду, при стрибку — зміна положення ніг;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0232.JPG

  • стрибки через скакалку з двома підскоками на одне коло обертання скакалки;
  • просування стрибками через скакалку вперед на правій, лівій нозі;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0242.JPG

  • стрибки у напівприсіді на обох ногах на місці i з просуванням уперед, обертаючи скакалку вперед;
  • стрибки через скакалку з поступовим скороченням часу на задану кількість стрибків.
  • стрибки на кожен крок з високим підніманням стегна;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0332.JPG

  • стрибки на кожен крок з закиданням гомілки;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0356.JPG

  • стрибки на кожен крок «ножиці»;
  • стрибок ноги разом-нарізно;

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0227.JPG

  • встаньте на дві ноги і візуально намалюйте на підлозі лінію, яка буде проходити через ваші ноги. Тепер починайте стрибати, приземляючись по різні сторони цієї уявної лінії.
  • стрибаємо на двох ногах, приземляючись на носки, і одночасно схрещуємо руки на талії, як би перехрещуючи скакалку. На наступному стрибку руки повертаємо в початкове положення.
  • ще одна вправа зі скакалкою полягає в тому, що ви схрещуєте ноги і в стрибку їх міняєте місцями. Тобто та нога, яка була попереду, повинна встати назад.

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0322.JPG

  • під час стрибка пропускаємо під ногами скакалку близько двох-трьох разів.
  • це вправу зі скакалкою на рівновагу. Стрибаємо на двох ногах, але здійснюємо стрибки назад і вперед, намагаємося стрибати далеко.
  • стрибки в парі з одній скакалці.

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0275.JPG

Всі ці вправи можливо виконувати в русі.

Ці вправи, звичайно, не відтворюють великого розмаїття стрибкових вправ зі скакалкою, тому при складанні комплексів вправ слід брати до уваги вік та фізичну підготовленість учнів.

          Швидкісні стрибки  – це стрибки з підвищеною інтенсивністю. Всі прості стрибки можна виконувати в прискореному темпі. Найскладніший у виконанні – подвійний стрибок (два обороту скакалки під один стрибок).

        Техніка виконання подвійних стрибків:  слід починати зі звичайних стрибків відштовхуючись двома ногами від підлоги. Після двох – трьох разминочних стрибків переходити на подвійні-швидкісні, вони здійснюються, як звичайні тільки штовхатися потрібно сильніше і підстрибувати вище. У момент одного стрибка необхідно провертати скакалку двічі. Виконання цієї вправи залежить не тільки від висоти стрибка, але і від швидкості обертання рук. Вистрибувати і опускатися необхідно на шкарпетки.

      Кількість подвійних-швидкісних стрибків залежить від рівня підготовки спортсмена. Рекомендується поєднувати швидкісні стрибки зі стрибками на розслаблення. Інтервали таких стрибків рівні: 30 сек подвійних-прискорених стрибків, 30 сек стрибків на розслаблення.

Загально розвивальні вправи зі скакалкою

№п\п

                   Зміст

Дозування

(у разах)

Методичні вказівки

1

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

   1-голову нахилити вперед;

   2-назад;

   3-вправо;

   4-вліво.

6-8 разів

 

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0161.JPG

2

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

 1-руки вперед;

 2-руки догори, піднятися на носки;

 3-руки вперед;

 4-в.п.

6-8 разів

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0163.JPG

3

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

 1-руки догори, праву ногу назад на носок;

 2-в.п.;

 3-4- теж саме лівою.

6-8 разів

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\jG3PbYUODlo.jpg

4

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

1-2-поворот праворуч;

3-4-поворот ліворуч.

 

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0178.JPG

5

В. п. - скакалка, складена вчетверо, ззаду.

 1-3-пружні нахили, скакалка на гомілках.

4 - в. п.

6-8 разів

Згинаючи руки, щоразу притягувати тулуб до ніг

     

6

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

1-нахил тулуба вперед, руки вперед;

2-в.п.;

3-4- теж саме.

4-6 разів

 

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0171.JPG

7

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

1-нахил тулуба донизу, руки торкаються підлоги;

2-в.п.;

3-4- теж саме.

4-6 разів

 

Ноги в колінах не згинати

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0176.JPG

8

В. п.- стійка ноги нарізно, середина скакалки під лівою стопою.

 1 - змах правою в сторону;

2 - в. п.

4-6 разів

 

Скакалку натягнути руками. Після закінчення поміняти положення ніг і вправу виконувати з іншої ноги

    

9

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

1-випад праворуч, руки вперед;

2-в.п.;

3-випад ліворуч,руки вперед;

4-в.п.

4-6 разів

 

Спину тримати рівно

 

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0183.JPG

10

В. п. - широка стійка на скакалці, кінці її в руках.

 1-3-пружні присідання, натягуючи скакалку вперед-назовні;

 4 - в. п.

4-6 разів

 

Спина пряма

        

11

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вперед, скакалка в руках.

1-мах правою ногою торкаючись скакалки;

 2-в.п.;

3- мах лівою ногою торкаючись скакалки;

 4-в.п.

4-6 разів

 

Не згинати коліна

 D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\plYWpmlM4xM.jpg

12

В.п.-о.с. ноги разом, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

1-мах правою ногою в сторону, руки вперед;

2-полуприсід ;

3-мах правою ногою в сторону;

4-в.п.

4-6 разів

 

Мах виконувати прямою ногою та тримати рівно спину

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\LnufLJ9HJdk.jpg

13

В.п.-о.с. ноги разом, руки вперед, скакалка в руках.

1-мах правою ногою вперед;

2-глибокий випад вперед;

3-мах правою ногою торкаючись скакалки;

4-в.п.

4-6 разів

 

Мах виконувати прямою ногою та тримати рівно спину

 

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0202.JPG

14

В.п.-о.с. ноги нарізно, руки вздовж тулуба, скакалка в руках.

1-полуприсід, руки вперед;

2-в.п.;

3-стрибок догори, руки догори, ноги нарізно;

4-в.п.

4-6 разів

 

D:\Инга\ФОТО ГІМНАСТ 10КЛ\DSC_0199.JPG

15

В. п, - присід, скакалка складена вдвоє, у лівій руці. 1-4 - стрибки, обертаючи скакалку горизонтально під ногами

8-10 разів

3 присіду не підніматися. Ці самі стрибки виконувати, обертаючи скакалку правою рукою

      

           Скакалка - предмет, який використовується переважно для стрибкових вправ. За допомо­гою скакалки чудово розвиваються м'язи ніг, удосконалюється координація рухів. Висока інтенсивність цих вправ дає змогу ефективно використовувати їх для розвитку витривалості і для зниження надмірної ваги. Вправи зі ска­калкою емоційні, інтенсивні, з їх допомогою учні набувають життєво необхідних навичок.

Як предмет у вправах для загального розвитку скакалку можна використовувати в трьох варіантах.

По-перше, на зразок ви­користання гімнастичної палиці (якщо вона складена вдвоє або вчетверо). У цьому разі вправи можуть включати всілякі викрути, перемахи ногами, фіксацію положення рук під час нахилів, випади, присіди і т. д.

По-друге, скакалку можна використовувати для закріплення або прикріплення до опо­ри окремих частин тіла, подібно до того, як це робиться у вправах із амортизатором.

По-трете, скакалку використовують для стрибків.

ВПРАВИ З ДОВГОЮ СКАКАЛКОЮ

Діапазон  вправ з довгою скакалкою дуже ши­рокий - від найпростіших до душе складних за координацією та узгодженістю індивідуальних і колективних дій, які дають змогу удосконалю­вати вміння керувати власними рухами, розви­вати вправність.

Також широка можливості скакалки в регу­люванні фізичного навантаження внаслідок змі­ни тривалості занять, кількості стрибків, зміни темпу обертання скакалки, тривалості пауз для відпочинку, зміни характеру діяльності тощо.

Вправи з довгою скакалкою - груповий вид діяльності, де одночасно можуть займатися від 3-4 до 10-12 осіб. За наявності декількох ска­калок можна залучити до занять 30-40 осіб одночасно.

Захоплює висока емоційність занять, зу­мовлена їх ігровим і змагальним характером. Вправи зі скакалкою - це конкретні дії, що да­ють змогу отримувати оперативну інформацію про результати виконання кожного із завдань і об'єктивно оцінювати як власні дії, так і дії інших.

Вимоги поєднувати власні рухи з рухами ска­калки, враховувати швидкість її обертання при­вчають тих, хто займається, діяти розумно й. розсудливо. Усе це дає змогу за допомогою таких вправ розвивати координацію рухів, швидкість рухової реакції. Синхронні дії в парах, трійках, четвірках під час виконання стрибків і пробі­жок, регулювання темпу обертання скакалки, як і інші завдання, привчають до узгодження колективних дій.

Більшість вправ з довгою скакалкою можуть бути освоєні вже в початковій школі. Надалі вправи можна вдосконалювати й ускладнюва­ти.

Висновок

   У такий спосіб можна зробити висновок, що вправи зі скакалкою є, по своїх параметрах, одним із самих енергозатратних видів фітнеса, плюс досить корисний і посильний внесок у здоров’я.  Я розробляю спеціальні комплекси, які дозволять створити повноцінні вправи по роботі практично з усіма м’язами організму й різним рівнем поглиблення в спортивні навантаження. Крім того, скакалка при всій масі різноманітних тренажерів є необхідним елементом у тренуваннях спортсменів практично у всіх видах спорту.

Займаючись зі скакалкою, ти завжди будеш у чудовій фізичній формі.

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 серпня 2022
Переглядів
2241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку