Методична тема "Організація роботи з учнями на самопідготовці, вироблення навичок самостійної навчальної праці»

Про матеріал
Самопідготовка – одна з важливих форм організації навчального процесу. Самостійна пізнавальна діяльність учнів є педагогічно скерованою і органічно поєднується з навчальними заняттями. Ці заняття дають змогу вирішувати загальноосвітні, розвивальні, виховні завдання.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Харківська санаторна школа № 9»

Харківської обласної ради

 

 

 

 

 

 

Засідання методичного об’єднання вихователів

Виступ на тему «Організація роботи з учнями на самопідготовці,

вироблення навичок самостійної навчальної праці»

 

 

 

 

Виконала

Вихователь 2-А класу

Озерова С.В.

 

 

 

 

 

 

Харків 2020

Самопідготовка – одна з важливих форм організації навчального процесу з учнями Харківської санаторної школи № 9. Це обов’язкові заняття школярів кожного дня, під час яких вони самостійно виконують навчальні завдання у суворо визначений час. У процесі роботи здійснюється закріплення знань, умінь і навичок учнів на практиці. Самостійна пізнавальна діяльність учнів є педагогічно скерованою і органічно поєднується з навчальними заняттями. Ці заняття дають змогу вирішувати загальноосвітні, розвивальні, виховні завдання.

Самопідготовка для учнів Харківської санаторної школи № 9 – це час, коли вони виконують домашнє завдання. Учні 2 –А класу вже другий рік поспіль навчаються за програмою Нової української школи, яка не передбачає офіційних домашніх завдань, але не виключає повторення навчального матеріалу. Враховуючи цей факт і особливості роботи з учнями саме Харківської санаторної школи № 9, час самопідготовки в 2-А класі відбувається за планом:

1.Початок самопідготовки – 17-00.

2.Виховний захід за планом роботи (бесіда, година спілкування, презентація з обговоренням, вікторина, конкурс малюнків тощо) – 17-00 – 17-15.

3.Дидактична гра з «Читання». Повторення пройденого матеріалу з «Читання» – 17-15 – 17-30.

4.Фізкультхвилинка.

5.Дидактична гра з «Математики». Повторення пройденого матеріалу з «Математики» – 17-31 – 17-45.

6.Дидактична гра з «Української мови». Повторення пройденого матеріалу з «Української мови» – 17-45 – 18-00.

Моїм завданням, як вихователя, є вироблення в учнів навичок самоконтролю, які допоможуть в подальшій навчальній діяльності досягати значних результатів.

Самопідготовка у 2-А класі складається з трьох структурних етапів:

Перший етап – підготовчий. Він включає:

  •                   організаційний момент (3-5 хв.), стежу за створенням санітарно-гігієнічних умов для повторення учбового матеріалу;
  •                   проводжу фронтальну та індивідуальну перевірку готовності учнів;
  •                   з метою розвитку самостійності та самоконтролю учнів здійснюю повторення правил виконання письмових та усних завдань (пам’ятки, таблиці, схеми, ігрові моменти);
  •                   роз’яснюю дітям зміст матеріалу, який належить повторити, повторюємо правила, виконуємо аналогічні вправи, приклади.

Другий етап – основна частина:

  •                   проводжу чіткий інструктаж щодо організації проведення самостійної роботи; допомагаю у визначенні порядку виконання завдань; даю поради стосовно раціонального використання часу на виконання тієї чи іншої вправи тощо;
  •                   здійснюю диференційований підхід до учнів у залежності від рівня їх самостійності та проводжу індивідуальну роботу з трьома умовними групами учнів:

1 група – учні, які вміють працювати самостійно (призначаю їх помічниками-консультантами);

2 група – учні, які ще не зовсім оволоділи навичками самостійної праці під час самопідготовки;

3 група – учні, які зовсім не вміють самостійно працювати.

Працюючи з двома останніми групами учнів маю на меті формування у них навички раціонального використання часу, розвиваю культуру розумової праці, дисципліну у виконанні завдань, знову ж таки поєдную фронтальну та індивідуальну форми роботи, надаю учням своєчасну допомогу.

Третій етап – заключна частина.

На цьому етапі контролюю виконання учнями завдань, дозволяю переходити від одного виду завдання до іншого після самоконтролю. За 10-15 хв. до закінчення самопідготовки повідомляю, що скоро будуть підводитися підсумки роботи (стимулюю навчальну діяльність учнів).

Заключний етап самопідготовки – це підведення підсумків. На цьому етапі аналізую якість роботи кожного учня, групи учнів, відзначаю старанних у роботі, кращі роботи учнів відбираю на виставку.

Для вироблення навичок самостійної навчальної праці дотримуюсь основного дидактичного правила при виконанні письмових завдань: спочатку треба повторити теоретичний матеріал, а потім виконувати відповідні вправи.               Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, рекомендую, що слід повторити, щоб виконати завдання; коли труднощі виникли в окремих учнів, надаю їм індивідуальну допомогу. Коли учень виконав завдання, надаю йому змогу, за власною ініціативою, перевірити і оцінити свою роботу, тобто здійснити самоконтроль і самооцінку.

Таким чином, в ході самостійної роботи учні розвивають ті пізнавальні здібності, здобувають і удосконалюють ті уміння і навички, без яких неможливо оволодіння знаннями як у школі, так і в житті.

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку