Комунальний заклад «Харківська санаторна школа № 9»
Харківської обласної ради
Засідання методичного об’єднання вихователів
Виступ на тему «Організація роботи з учнями на самопідготовці,
вироблення навичок самостійної навчальної праці»
Виконала
Вихователь 2-А класу
Озерова С.В.
Харків 2020
Самопідготовка – одна з важливих форм організації навчального процесу з учнями Харківської санаторної школи № 9. Це обов’язкові заняття школярів кожного дня, під час яких вони самостійно виконують навчальні завдання у суворо визначений час. У процесі роботи здійснюється закріплення знань, умінь і навичок учнів на практиці. Самостійна пізнавальна діяльність учнів є педагогічно скерованою і органічно поєднується з навчальними заняттями. Ці заняття дають змогу вирішувати загальноосвітні, розвивальні, виховні завдання.
Самопідготовка для учнів Харківської санаторної школи № 9 – це час, коли вони виконують домашнє завдання. Учні 2 –А класу вже другий рік поспіль навчаються за програмою Нової української школи, яка не передбачає офіційних домашніх завдань, але не виключає повторення навчального матеріалу. Враховуючи цей факт і особливості роботи з учнями саме Харківської санаторної школи № 9, час самопідготовки в 2-А класі відбувається за планом:
1.Початок самопідготовки – 17-00.
2.Виховний захід за планом роботи (бесіда, година спілкування, презентація з обговоренням, вікторина, конкурс малюнків тощо) – 17-00 – 17-15.
3.Дидактична гра з «Читання». Повторення пройденого матеріалу з «Читання» – 17-15 – 17-30.
4.Фізкультхвилинка.
5.Дидактична гра з «Математики». Повторення пройденого матеріалу з «Математики» – 17-31 – 17-45.
6.Дидактична гра з «Української мови». Повторення пройденого матеріалу з «Української мови» – 17-45 – 18-00.
Моїм завданням, як вихователя, є вироблення в учнів навичок самоконтролю, які допоможуть в подальшій навчальній діяльності досягати значних результатів.
Самопідготовка у 2-А класі складається з трьох структурних етапів:
Перший етап – підготовчий. Він включає:
Другий етап – основна частина:
1 група – учні, які вміють працювати самостійно (призначаю їх помічниками-консультантами);
2 група – учні, які ще не зовсім оволоділи навичками самостійної праці під час самопідготовки;
3 група – учні, які зовсім не вміють самостійно працювати.
Працюючи з двома останніми групами учнів маю на меті формування у них навички раціонального використання часу, розвиваю культуру розумової праці, дисципліну у виконанні завдань, знову ж таки поєдную фронтальну та індивідуальну форми роботи, надаю учням своєчасну допомогу.
Третій етап – заключна частина.
На цьому етапі контролюю виконання учнями завдань, дозволяю переходити від одного виду завдання до іншого після самоконтролю. За 10-15 хв. до закінчення самопідготовки повідомляю, що скоро будуть підводитися підсумки роботи (стимулюю навчальну діяльність учнів).
Заключний етап самопідготовки – це підведення підсумків. На цьому етапі аналізую якість роботи кожного учня, групи учнів, відзначаю старанних у роботі, кращі роботи учнів відбираю на виставку.
Для вироблення навичок самостійної навчальної праці дотримуюсь основного дидактичного правила при виконанні письмових завдань: спочатку треба повторити теоретичний матеріал, а потім виконувати відповідні вправи. Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, рекомендую, що слід повторити, щоб виконати завдання; коли труднощі виникли в окремих учнів, надаю їм індивідуальну допомогу. Коли учень виконав завдання, надаю йому змогу, за власною ініціативою, перевірити і оцінити свою роботу, тобто здійснити самоконтроль і самооцінку.
Таким чином, в ході самостійної роботи учні розвивають ті пізнавальні здібності, здобувають і удосконалюють ті уміння і навички, без яких неможливо оволодіння знаннями як у школі, так і в житті.