Ліцей «Наукова зміна»
Інтерференція й дифракція
електромагнітних хвиль
конспект уроку для 11кл.
Учитель: Комарницька О.В.
Київ -2024 р.
Урок № 41 Дата: 09 .02.2024 р.
Тема: Інтерференція й дифракція електромагнітних хвиль.
Мета уроку: 1). Сформувати знання про когерентність світлових хвиль.
Розкрити суть явищ інтерференції, дифракції світла з позицій хвильової
теорії світла; розглянути практичне використання цих явищ.
Розвивати уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки
та логічно обґрунтовувати свої думки.
2). Розвивати критичне мислення учнів, продовжити формування політехнічного
світогляду учнів.
3). Виховувати спостережливість, навички самостійної роботи з підручником та
іншими джерелами інформації.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручники фізики, комп’ютерні презентації, обладнання для фронтального експерименту( дифр. решітки, лампи на підставках, скляні пластинки, шматочки капронової тканини).
Форми і методи роботи: проблемно-пошуковий, індивідуальна робота, робота в групах, проєктна робота.
Хід уроку.
Структура уроку 1. Організація класу.
2. Актуалізація знань учнів.
3. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети уроку.
4. Вивчення нового матеріалу. Організація класу.
1).Інтерференція ЕМХ. Умови min та max при інтерференції. 2) Інтерференція світла. 3) Принцип Гюйгенса. 4) Дифракція ЕМХ.
5) Спостереження явищ інтерференції та дифракції: а)кільця Ньютона; б) інтерференція в тонких плівках? в) дифракція через капронову тканину; г) дифракційна решітка. 6) Використання явищ інтерференції та дифракції світла в техніці. 5. Закріплення знань.
7.Рефлексія. Підсумки уроку, оцінювання учнів. 8. Домашнє завдання. |
Зміст і методи роботи . 1. Підготовка робочих місць учнів. поділ класу на робочі групи по 4 учні та групу експертів. 2. Перевірка Д/З Фронтальна бесіда з учнями (за матеріалами презентації): - Що вивчає хвильова оптика? - Які сучасні погляди на природу світла? - Які властивості ЕМХ? - Що таке спектр? В чому полягає явище дисперсії світла? 3. Проблемна демонстрація. Проблемне питання: Як пояснити утворення різнокольорових смуг на воді з масляною плямою, або спектру на диску? Бесіда з учнями. 4. Клас ділиться на 2 основних групи. Група 1 вивчає явище інтерференції світла, група 2- дифракції. Кожна з груп ділиться на 3 підгрупи, які отримують завдання по спостереженню явищ в різних ситуаціях. Роботою в групах керують експерти. 1). Розповідь учня. Робота з обдарованими учнями. Бесіда з учнями, перегляд презентації. 2) Лекція- демонстрація інтерактивних дослідів вчителем. 3) Лекція- бесіда вчителя. 4) Розповідь учня. Робота з обдарованими учнями. Бесіда з учнями, перегляд презентації. 5) Робота учнів в групах, виконання фронтальних дослідів під керівництвом експертів. Робота з підручником § 33, 34. Заповнення таблиці. Доповіді учнів з демонстрацією інтерактивних дослідів та презентація слайдів з поясненням явищ. Бесіда з учнями.
6) Робота обдарованих учнів. Захист проекту. 5. Розв’язок якісних запитань та задач. Збірник задач Кирик 11 кл с.100 №1-6(а) 7. Бесіда з учнями. 8. Вчити § 30, 31, с.180 № 302(с.р.), с.181 №323 (д.р.), проекти, реферати:« Дифракція та інтерференція світла в природі і в техніці» (в.р.) |
Ліцей «Наукова зміна»
Інтерференція й дифракція
електромагнітних хвиль
конспект уроку для 11кл.
Учитель: Комарницька О.В.
Київ -2024 р.
Урок № 41 Дата: 09 .02.2024 р.
Тема: Інтерференція й дифракція електромагнітних хвиль.
Мета уроку: 1). Сформувати знання про когерентність світлових хвиль.
Розкрити суть явищ інтерференції, дифракції світла з позицій хвильової
теорії світла; розглянути практичне використання цих явищ.
Розвивати уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки
та логічно обґрунтовувати свої думки.
2). Розвивати критичне мислення учнів, продовжити формування політехнічного
світогляду учнів.
3). Виховувати спостережливість, навички самостійної роботи з підручником та
іншими джерелами інформації.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручники фізики, комп’ютерні презентації, обладнання для фронтального експерименту( дифр. решітки, лампи на підставках, скляні пластинки, шматочки капронової тканини).
Форми і методи роботи: проблемно-пошуковий, індивідуальна робота, робота в групах, проєктна робота.
Хід уроку.
Структура уроку 1. Організація класу.
2. Актуалізація знань учнів.
3. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети уроку.
4. Вивчення нового матеріалу. Організація класу.
1).Інтерференція ЕМХ. Умови min та max при інтерференції. 2) Інтерференція світла. 3) Принцип Гюйгенса. 4) Дифракція ЕМХ.
5) Спостереження явищ інтерференції та дифракції: а)кільця Ньютона; б) інтерференція в тонких плівках? в) дифракція через капронову тканину; г) дифракційна решітка. 6) Використання явищ інтерференції та дифракції світла в техніці. 5. Закріплення знань.
7.Рефлексія. Підсумки уроку, оцінювання учнів. 8. Домашнє завдання. |
Зміст і методи роботи . 1. Підготовка робочих місць учнів. поділ класу на робочі групи по 4 учні та групу експертів. 2. Перевірка Д/З Фронтальна бесіда з учнями (за матеріалами презентації): - Що вивчає хвильова оптика? - Які сучасні погляди на природу світла? - Які властивості ЕМХ? - Що таке спектр? В чому полягає явище дисперсії світла? 3. Проблемна демонстрація. Проблемне питання: Як пояснити утворення різнокольорових смуг на воді з масляною плямою, або спектру на диску? Бесіда з учнями. 4. Клас ділиться на 2 основних групи. Група 1 вивчає явище інтерференції світла, група 2- дифракції. Кожна з груп ділиться на 3 підгрупи, які отримують завдання по спостереженню явищ в різних ситуаціях. Роботою в групах керують експерти. 1). Розповідь учня. Робота з обдарованими учнями. Бесіда з учнями, перегляд презентації. 2) Лекція- демонстрація інтерактивних дослідів вчителем. 3) Лекція- бесіда вчителя. 4) Розповідь учня. Робота з обдарованими учнями. Бесіда з учнями, перегляд презентації. 5) Робота учнів в групах, виконання фронтальних дослідів під керівництвом експертів. Робота з підручником § 33, 34. Заповнення таблиці. Доповіді учнів з демонстрацією інтерактивних дослідів та презентація слайдів з поясненням явищ. Бесіда з учнями.
6) Робота обдарованих учнів. Захист проекту. 5. Розв’язок якісних запитань та задач. Збірник задач Кирик 11 кл с.100 №1-6(а) 7. Бесіда з учнями. 8. Вчити § 30, 31, с.180 № 302(с.р.), с.181 №323 (д.р.), проекти, реферати:« Дифракція та інтерференція світла в природі і в техніці» (в.р.) |