Методичні рекомендації "Ефективний урок"

Про матеріал

Ефективний урок


1. Мета уроку - основа ефективної діяльності викладача та учнів;
2. Основні шляхи підвищення ефективності уроку
Задачі на сьогодні:
1. Визначити критерії ефективного уроку;
2. З'ясувати форми організації ефективного уроку;
3. Визначити та сформулювати прийоми та методи, що сприяють проведенню ефективного уроку

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Попаснянський професійний ліцей залізничного транспорту Система роботи педагогічного колективу з питань підвищення ефективності уроку

Номер слайду 2

 "Учитель, який передає дитині лише знання, - це ремісник, той, хто виховує характер, - справжній митець у своїй справі” Софія Русова

Номер слайду 3

Ефективний урок 1. Мета уроку - основа ефективної діяльності викладача та учнів;2. Основні шляхи підвищення ефективності уроку Задачі на сьогодні:1. Визначити  критерії ефективного уроку; 2. З’ясувати форми організації ефективного уроку; 3. Визначити та сформулювати прийоми та методи, що сприяють проведенню ефективного уроку

Номер слайду 4

Давайте з'ясуємо чим мета звичайного уроку відрізняється від мети ефективного уроку?

Номер слайду 5

Ефективний урок. Ефективність уроку. Мета ефективного уроку повинна бути конкретною, з чіткими критеріями досягнення мети, з урахуванням  своїх  особистісних та професійних  якостей; Крім того, учитель повинен наперед бачити кінцевий результат уроку. Для ефективності уроку – ставимо конкретні цілі, комбінуємо прийоми та методи, щоб задіяти кожного учня

Номер слайду 6

При постановці мети слід звернути увагу на:• проблемність матеріалу;• наочність;• стиль спілкування;• застосування учнями знань на практиці; • розвиток здібностей учнів;• зміст матеріалу;• інтелектуальні здібності учнів;• сукупність розв’язання безлічі завдань;• очікування результату

Номер слайду 7

Зробимо підсумок: -  Народження будь-якого уроку починається з усвідомлення і правильного, чіткого визначення його кінцевої мети - чого викладач хоче досягти; - потім встановлення засобів – що допоможе викладачу в досягненні мети;- потім визначення способу – як викладач буде діяти, щоб мета була досягнута

Номер слайду 8

Ефективний урок відзначається:• високим науковим обґрунтуванням стратегії й тактики керування пізнавальною діяльністю учнів на основі закономірностей і принципів навчання;• напруженою, посильною, досконало організованою й результативною пізнавальною працею всіх учнів;• ретельною діагностикою причин, що впливають на якість занять, прогнозуванням ходу й наслідків навчально – виховного процесу, вибором на цій основі досконалої технології досягнення запроектованих результатів;• творчим, нестандартним підходом до розв'язання конкретних завдань відповідно до наявних умов та можливостей;• диференційованим підходом до окремих груп учнів, дійовою індивідуалізацією педагогічного впливу на основі діагностики реальних можливостей, проектування конкретних зрушень, контролю запланованих результатів;• ефективним використанням кожної робочої хвилини навчального заняття;• атмосферою, змагання, діловитості, стимулювання, дружнього спілкування, високою відповідальністю усіх учасників навчально – виховного процесу за результатами спільної праці

Номер слайду 9

Ефективний урок повинен бути зорієнтованим на створення ситуації успіху учасників уроку, тому що сучасний урок сьогодні – це активна (самостійна) діяльність

Номер слайду 10

Ефективний урок формує в його учасників:креативність, комунікабельність, різного роду компетентності, коли учасники уроку максимально розкривають свої здібності, толерантність один до одного; творчий викладач постійно шукає шляхи вдосконалення уроку;такі пошуки направлені на рішення ланцюга навчально – виховних завдань, передусім на підвищення виховної ролі уроку, розвиток творчого потенціалу учня

Номер слайду 11

Пропоную  декілька тверджень:1. Рівень проведення та успішність уроку залежить тільки від особистості викладача, майстра;2. Рівень проведення та успішність уроку залежить від запасу знань викладача, майстра;3. Рівень проведення та успішність уроку залежить тільки від рівня підготовленості учнів;4. Рівень проведення та успішність уроку залежить від майстерності викладача, майстра та знань учнів у рівній мірі

Номер слайду 12

Психологічні фактори, що впливають на ефективність уроку:• загальний поведінковий характер класу;• індивідуальні психологічні особливості учнів;• емоційний клімат в групі;• ступінь складності матеріалу;• індивідуальний стиль діяльності викладача

Номер слайду 13

 "Ефективність уроку, результат роботи вчителя – це не кращі відповіді окремих учнів, а хороші знання всіх учнів” В. Сухомлинський

Номер слайду 14

Чи залежить ефективність уроку від форми проведення уроку та кількості прийомів?А чи буде залежати кількість прийомів від віку учнів?Зрозуміло, що без чітко поставленої мети, зазначення очікуваних результатів та оцінки зробленого, не можливо провести плідний, ефективний урок.

Номер слайду 15

Ефективність уроку залежить від багатьох факторів.  Немає єдиної думки з приводу кількості прийомів використаних на уроці, для підвищення його ефективності. Можна використати лише один прийом, і це вже буде ефективно! 

Номер слайду 16

"До хорошого уроку вчитель готується все життя” В. Сухомлинський

Номер слайду 17

Урок, що забезпечив отримання учнями знань, умінь і взаємин, заслуговує високу позитивну оцінку, оскільки результат очевидний!

Номер слайду 18

Урок  тоді буде продуктивним, коли викладач може створити ситуацію успіху!

Номер слайду 19

Ситуація успіху – це те, що може організувати викладач на уроці та в позаурочний час. Ситуації успіху можна досягти тільки тоді, коли не лише викладач, а й сама дитина визначає цей результат як успіх! Реалізація ситуації успіху відкриває великі можливості учня, нові обрії перед учнями і викладачами, дає стимули до подальшої діяльності

Номер слайду 20

Ефективність використання інновацій під час проведення уроку значною мірою залежить від того, як реалізується творчий потенціал особистості учня. Ми  з вами є викладачами нового століття, і ціле життя працюватимемо для того, щоб навчання було ефективним і плідним для кожної дитини, стало радістю і задоволенням

Номер слайду 21

«Хороші вчителі створюють хороших учнів»М. Остроградський.

Номер слайду 22

«Кожний, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й може привести їх до успіху -  справжній Майстер …» так говориться у одній притчі

pptx
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
6710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку