1
Любов Григорівна Сухарькова,
вчитель зарубіжної літератури та етики
Одеського ліцею №23 Одеської міської ради
Методичні рекомендації «Підготовка до написання есе «Мої почуття та думки про моральний вибір героїв роману Гарпер Лі «Вбити пересмішника».
Як учителька з багаторічним досвідом, я бачу, що сучасні школярі, незважаючи на свої юні роки, дедалі частіше стикаються з реальністю, де треба робити складні вибори. Моральний вибір – це іспит, який складає кожна людина, незалежно від віку чи досвіду. Сьогодні, за часів випробувань для України, питання честі, справедливості, громадянської позиції та співчуття набувають особливої ваги. Саме тому роман Гарпер Лі «Вбити пересмішника» заслуговує на глибоке осмислення та обговорення у стінах українських шкіл. Книга вчитиме бути справедливим, співчутливим і не мовчати, коли бачиш зло — цінності, які є надзвичайно актуальними в Україні сьогодні.
Спочатку пригадуємо особливості есе як лаконічного літературного жанру, який поєднує вільний стиль викладу, висловлення власних думок та емоцій, авторський аналіз ситуації та висновки. Все це, безумовно, потребує від автора поважного ставлення до кожного слова, фокусування на одній темі та проблемі. До того ж бажано, щоб есе мало вступ, основну частину та висновок.
Далі ми згадуємо з дітьми, що таке моральний вибір, як ми вирізняємо наші почуття від думок, як наші думки та почуття допомагають нам робити правильний вибір.
З мого досвіду, перед написанням есе дуже доречно скласти разом з учнями перелік ситуацій в романі та в нашому житті, що підштовхують до морального вибору. Враховуючи, що під час попередніх уроків діти вже ознайомилися з проблематикою та тематикою роману, можна обговорити з ними наступні ключові питання:
На завершення підготовки до написання есе, важливо нагадати, що немає неправильних думок і почуттів. Що есе - чудова можливість в оригінальній формі висловити свої емоції, розповісти про свої цінності. Пізнати самого себе!
1