Методичні рекомендації «Підготовка до написання есе «Мої почуття та думки про моральний вибір героїв роману Гарпер Лі «Вбити пересмішника»

Про матеріал
Сьогодні, за часів випробувань для України, питання честі, справедливості, громадянської позиції та співчуття набувають особливої ваги. Саме тому роман Гарпер Лі «Вбити пересмішника» заслуговує на глибоке осмислення та обговорення у стінах українських шкіл. А есе - чудова можливість для учнів, в оригінальній формі, висловити свої емоції, розповісти про свої цінності. Пізнати самого себе!
Перегляд файлу

1

 

Любов Григорівна Сухарькова,

вчитель зарубіжної літератури та етики

Одеського ліцею №23 Одеської міської ради

 

Методичні рекомендації «Підготовка до написання есе «Мої почуття та думки про моральний вибір героїв роману Гарпер Лі «Вбити пересмішника».

 

Як учителька з багаторічним досвідом, я бачу, що сучасні школярі, незважаючи на свої юні роки, дедалі частіше стикаються з реальністю, де треба робити складні вибори. Моральний вибір – це іспит, який складає кожна людина, незалежно від віку чи досвіду. Сьогодні, за часів випробувань для України, питання честі, справедливості, громадянської позиції та співчуття набувають особливої ​​ваги. Саме тому роман Гарпер Лі «Вбити пересмішника» заслуговує на глибоке осмислення та обговорення у стінах українських шкіл. Книга вчитиме бути справедливим, співчутливим і не мовчати, коли бачиш зло — цінності, які є надзвичайно актуальними в Україні сьогодні.

Спочатку пригадуємо особливості есе як лаконічного літературного жанру, який поєднує вільний стиль викладу, висловлення власних думок та емоцій, авторський аналіз ситуації та висновки. Все це, безумовно, потребує від автора поважного ставлення до кожного слова, фокусування на одній темі та проблемі. До того ж бажано, щоб есе мало вступ, основну частину та висновок.

Далі ми згадуємо з дітьми, що таке моральний вибір, як ми вирізняємо наші почуття від думок, як наші думки та почуття допомагають нам робити правильний вибір.

З мого досвіду, перед написанням есе дуже доречно скласти разом з учнями перелік ситуацій в романі та в нашому житті, що підштовхують до морального вибору. Враховуючи, що під час попередніх уроків діти вже ознайомилися з проблематикою та тематикою роману, можна обговорити з ними наступні ключові питання:

  •          Який моральний вибір героїв роману найбільше вразив тебе? Чому?
  •          Чи завжди персонажі діяли згідно з власними переконаннями?
  •          Чому для героїв важливо було зберегти людяність?
  •          Чи змінилося твоє ставлення та почуття до когось з героїв внаслідок їхнього вибору?
  •          Чий моральний вибір у романі ви вважаєте найважчим? Чому? Якими почуттями супроводжується такий вибір?
  •          Чи не здається вам, що моральний вибір персонажів відображає боротьбу між добром та злом?
  •          Знаючи наперед про несправедливий вирік суду, як би ви вчинили на місці Аттікуса Фінча?
  •          Чому, на вашу думку, Аттікус погодився захищати Тома Робінсона, незважаючи на засудження суспільства?
  •          Який моральний вибір роблять діти Скаут та Джем?
  •          На кого з другорядних персонажів твору впливають моральні цінності родини Фінч?
  •          Чи можна вважати Страхолюда морально сильним персонажем, незважаючи на його мовчазність?
  •          Чи є персонажі, чий вибір ви не змогли виправдати чи зрозуміти? Чому? Які почуття викликає їх вибір?
  •          Як роман говорить про вірність собі, своїм принципам?

На завершення підготовки до написання есе, важливо нагадати, що немає неправильних думок і почуттів. Що есе - чудова можливість в оригінальній формі висловити свої емоції, розповісти про свої цінності. Пізнати самого себе!

1

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ніколенко О.М., Зуєнко М.О., Стороха Б.В., Туряниця В.Г., Орлова О.В.)
Додано
11 травня
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку