Методичні рекомендації "Самооцінювання та взаємооцінювання - елементи формувального оцінювання Нової української школи"

Про матеріал
Матеріал містить рекомендації щодо проведення самооцінювання та взаємооцінювання як елементів формувального оцінювання НУШ.
Перегляд файлу

Самооцінювання та взаємооцінювання – елементи формувального оцінювання Нової української школи

                                                                       Оцінка – нагорода за працю,

                                                                        а не покарання за лінощі

                                                                                                В.О.Сухомлинський

 

Відповідно до Концепції Нової української школи   самооцінювання та взаємооцінювання є невідємними елементами формувального оцінювання у сучасному закладі освіти. Формувальне оцінювання дозволяє оцінити та скорегувати процес навчання.  Саме за  допомогою самооцінювання та взаємооцінювання  учні  покращують свої результати, відповідають за свої дії, а також виявляють прогалини.

Критерії самооцінювання  різні: можна користуватися рекомендаціями колег або складати самостійно, поступово залучаючи до їх розробки учнів.

При самооцінюванні варто враховувати ряд факторів:

-         обґрунтувати необхідність самооцінювання;

-         надавати рекомендації щодо оцінювання;

-         враховувати наскільки досвідчені школярі у проведенні самооцінювання з минулих років.

В залежності від  віку учнів та завдання можна проводити само оцінювання наступним чином:

-         діти  зображають емоції, створюють комікс для зображення своїх здобутків;

-         усна промова;

-         заповнюють картку із запитаннями.

Можна запропонувати запитання - підказки:

-         Що зуміли оцінити найкраще?

-         Що було не так вдало?

-         Що при самооцінюванні було найцікавішим? найважчим? найважливішим?

-         Що можна змінити та чому?

Взаємооцінювання дає учням можливість не тільки краще засвоїти даний матеріал,  а й  зрозуміти  над якими питаннями потрібно ще працювати. Взаємооцінювання – це партнерська взаємодія. Необхідно, щоб діти поважали один одного, вислуховували, коректно висловлювали свої коментарі. При взаємооцінюванні порівнюють наявні показники успішності з попередніми, і в жодному разі не порівнюють себе з іншими.

При взаємооцінюванні можна  надавати коментарі відповідно до стратегії 3 – 2 – 1 ( 3 позитивних моменти, 2 уточнюючих запитання та 1 ідея для покращення) та  пропонувати написати відповідь (доцільно при взаємооцінюванні письмових робіт) з використанням слідуючих записів: «Слід доповнити…», «Варто зазначити, що…», «Необхідно звернути увагу на…» тощо.

Ефективність самооцінювання та взаємооцінювання в значній мірі залежить від вчителя, від його прагнення до творчих змін  в організації освітнього процесу.  «Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо немає руху  вперед, то неминуче починається відставання» ( В.О.Сухомлинський).

 

Список використаних джерел

https://docs.google.com/document/d/1ZBnu9w9H6m0SYzzyANtYWfImmfLomZciwVQY3YLhE-Y/edit

https://docs.google.com/document/d/1sMExlGgYrfJeuXlNvRXWFfZgql6wFMY_gIZ2cqe0RIw/edit

http://barna-consult.com/samootsinyuvannya-diyevi-porady-shho-dopomozhut-navchyty-uchniv-krytychno-otsinyuvaty-svoyi-dosy

 

docx
Додано
13 лютого
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку