Дані методичні рекомендації пропонують поради щодо використання інтерактивних технологій
при викладанні курсу географії у 8 класі
«Україна у світі: природа, населення» та курсу географії в 9 класі «Україна і світове господарство»
Методичні рекомендації застосування інтерактивних технологій
при викладанні курсу географії у 8 класі
«Україна у світі: природа, населення»
Гайдук Наталя Михайлівна
вчитель географії
Вижницького ЗЗСО І-ІІІ ст.
ім.Ю.Федьковича
Застосування інтерактивних технологій
Навчання за допомогою інтерактивних технологій відбувається шляхом взаємодій всіх учнів. Це спілкування (колективне, кооперативне, навчання у співпраці), у якому і вчитель, і учні є суб’єктами. Учитель виступає лише в ролі координатора, організатора процесу навчання.
При викладанні курсу географії в 8 класі «Україна у світі: природа, населення» найпоширенішими для використання є «Метод проектів», «Прес», «Займи позицію».
При вивченні теми «Природно-заповідний фонд України» рекомендуємо використовувати «Метод проектів», де учні під керівництвом учителя готують і оприлюднюють свої проектні розробки, висвітлюючи такі питання: 1) еталони незайманої природи на території нашої країни; 2) біосферні заповідники України; 3) природні заповідники держави, області; 4) національні природні парки України; 5) регіональні ландшафтні парки; 6) природно-заповідні фонди Полтавської (або іншої адміністративної) області України; 7) природоохоронні об’єкти місцевості (району) проживання; 8) проблеми і перспективи розвитку природно-заповідного фонду.
Карта «Природно-заповідний фонд України» використовується під час технології «Метод проектів».
Метод «Прес» доцільно використовувати як узагальнення знань під час вивчення теми «Грунтові ресурси України». Для впровадження методу використовуємо карту «Грунти України». Опитування проводиться, залучаючи максимальну кількість учнів.
«Метод Прес»:
1.«Найважливішим з отриманої інформації для мене є відомості про …, тому що …».
2.«Урок допоміг мені зрозуміти, що …».
3.«Що сподобалося та не сподобалося на уроці…».
Метод «Займи позицію» рекомендовано використовувати під час вивчення теми «Географічне положення України (фізико-географічне, економіко-географічне, політико-географічне)» як узагальнення знань. Для застосування методу необхідно використати карти: «Фізична карта України», «Країни Європи», «Природні зони України». На дошці написаний заголовок «Негативні і позитивні риси»
Визначення позитивних і негативних рис географічного положення України:
При викладанні курсу географії в 9 класі «Україна і світове господарство» найпоширенішими для використання є такі інтерактивні технології навчання як «Метод проектів», «Прес», «Займи позицію».
Наприклад, під час вивчення теми «Електроенергетика» можна застосувати метод проектів: пропонуємо учням виконати міні-проект, де необхідно розкрити принципи розміщення всіх типів електростанцій. Розв’язуючи завдання: «Який тип електростанції побудуєте в Києві,(Чернівцях, Вижниці й т. д.)», учні не тільки вивчають принципи розміщення усіх типів електростанцій, виділяючи переваги і недоліки кожної з них, але й застосовують нові знання в нестандартній ситуації, знаходячи аргументи на користь тієї станції, яку доцільно побудувати саме в даному місті.
Метод «Прес» доцільно використовувати як узагальнення знань під час вивчення теми «Роль науки й освіти в суспільстві». Опитування проводиться, залучаючи максимальну кількість учнів.
«Метод Прес»:
1.«Найважливішим з отриманої інформації для мене є відомості про …, тому що …».
2.«Урок допоміг мені зрозуміти, що …».
3.«Що сподобалося та не сподобалося на уроці…».
Метод «Займи позицію» рекомендовано використовувати під час вивчення теми «Торгівля як вид послуг» як узагальнення знань. На дошці написаний заголовок «Структура експорту й імпорту товарів та послуг»
Визначення товарів та послуг, яківарто експортувати чи імпортувати: