Методичні рокомендації

Про матеріал
Дані рекомендації поєднують гімнастичні вправи і танцювальні рухи класичного, народно-сценічного, історико-побутового, сучасного танцю, що сприяють розвитку учнів. Урок Гімнастики поєднаний з елементами народного танцю завдяки музичному оформленню, має більш емоціональний зміст. У рекомендаціях наведені приклади поєднання гімнастичних вправ з елементами народних танців, а також вправи класичної розминки. В методичних рекомендаціях також розглядаються питання музично-ритмічної підготовки; організації та технічної підготовки гімнастичних вправ з елементами народного танцю.
Перегляд файлу

Методичні рекомендації для практичних і самостійних робіт на уроках фізичної культури (Варіативний модуль «Гімнастика») з елементами українських народних танців.

C:\Users\Anzhelika\Desktop\плаання з мв відео\images.jfif

C:\Users\Anzhelika\Desktop\плаання з мв відео\images (1).jfif

 

 

 

м. Лубни, 2025 р.

Дані методичні рекомендації розробила здобувачка освіти І курсу

спеціальності 014 «Середня освіта (фізична культура) ВСП «ФК ДЗ ЛНУ імені Тараса Шевченка» СВІТЛАНА Бондар під керівництвом викладача ВСП «ФК ДЗ ЛНУ імені Тараса Шевченка» АНЖЕЛІКИ Гришиної.

Зміст

 

Вступ

2

 

1

Теоретичні основи гімнастики та народних танців

3

2

Види та особливості гімнастики та народних танців.

3

3

Історія виникнення та розвиток гімнастики та народних танців

5

3.1

Українські народні заслужені танцювальні ансамблі.

5

3.2

Видатні українські гімнасти.

6

4

Музично-ритмічна підготовка (Основи хореографії)

6

5

Організація та технічна підготовка навчання гімнастики з елементами народного танцю.

14

6

Класична розминка.

15

7

Методика навчання та поєднання елементів виконання народних рухів та гімнастичних вправ на колоді.

18

8

Методика навчання та поєднання елементів виконання народних рухів та вправ у фітнес – аеробіці.

20

9

Методика навчання та поєднання  акробатичних вправ з рухами
українського народного танцю.

21

10

Методика вдосконалення вправ, рухів.  Оцінювання знань, вмінь та навичок.

25

11

Додаток 1

27

12

Джерела інформації.

27

13

Термінологічний словник.

28

 

 

 

Вступ.

Сьогодні гімнастика уявляє собою певну, обумовлену історичним
розвитком сукупність специфічних засобів та методів фізичного
виховання, які спрямовані на виконання наступних завдань:

1. Оздоровчі: зміцнення здоров'я, розвиток опорно-рухового
апарату, усунення і попередження функціональних порушень органів і
систем організму; формування правильної постави, ходи, загальний
розвиток і зміцнення органів дихання, серцево-судинної системи,
покращення фізичного стану і працездатності організму.

2. Освітні: сприяння всебічному гармонійному розвитку, вихованню
сили, гнучкості, витривалості, швидкості, спритності, координації рухів,
формування знань, вмінь і навичок, які мають прикладне значення у
побуті та трудовій діяльності.

3. Виховні: формування морально-вольових якостей (цілеспрямованості, працелюбності, дисциплінованості, наполегливості), етичних (відчуття колективізму, товаришування та ін.) та естетичних норм (вміння бачити і цінити прекрасне, формування культури рухів, творчих навичок). [2]

Мета, ціннісні орієнтири, завдання, засади і принципи програми з фізичної культури в основній школі спрямоване на досягнення загальної мети базової середньої освіти: розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їхньої соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу. Навчання фізичної культури спрямоване на формування готовності виконувати громадянський та конституційний обов’язок щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави.[1]

Народний танець - танець, створений народом, розповсюджений у побуті, самобутній, притаманний конкретній етнічній групі та місцевості. Один з найдавніших видів фольклору, він є основою, на який виріс професійний (класичний) танець, який і зараз доповнює свій лексичний матеріал за рахунок фольклору та народної обрядовості. [5]. 

Вияв творчої активності дитини, збагачення її духовного життя -  невід'ємні від освоєння нею мистецтва. Сприймання художніх творів сприяє розвитку дитини, формує у неї сенсорну культуру, дає нову специфічну інформацію, пробуджує естетичне почуття краси. Через хореографічні вправи, розвиває пластику рухів, чуття гармонії, образне сприймання музики, дарує переживання радості вільного володіння моторикою власного тіла.

Чи не найголовнішим завданням вчителя - є прищепити своїм вихованцям любов до народної творчості, націлити їх на клопітке і обережне відшукування та опрацювання перлин народної хореографії, зосередити увагу на таких пріоритетних напрямках виховання:

– формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу через посередництво українського народного танцю;                                    

– формування високої виконавської культури дитини;

  прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій свого народу та усіх етносів, що населяють Україну;

  утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, добра.

Дані рекомендації поєднують гімнастичні вправи і танцювальні рухи класичного, народно-сценічного, історико-побутового, сучасного танцю, що сприяють розвитку учнів.[3]

Урок Гімнастики поєднаний з елементами народного танцю завдяки музичному оформленню, має більш емоціональний зміст.

У рекомендаціях наведені приклади поєднання гімнастичних вправ з елементами народних танців, а також вправи класичної розминки.

В методичних рекомендаціях також розглядаються питання музично-ритмічної підготовки; організації та технічної підготовки гімнастичних вправ з елементами народного танцю.[2]

Навчально-виховна робота на уроках не обмежується лише питаннями відпрацювання технічних елементів. Розвиток пізнавальної компетентності пропонуємо розпочати зі знайомства з українськими видатними гімнастами та хореографічними колективами України. Форма проведення – на вибір вчителя.

 

  1. Теоретичні основи гімнастики та народних танців

       В основі гімнастики знаходиться система специфічних вправ і методичних прийомів, які застосовуються з метою покращити своє здоров’я, виховати в собі не тільки фізично здорову людину, а й набути спортивної підготовки для виробничих, прикладних та оборонних навичок. [4]

       В основу ж народних танців входить частина народної душі, що зберігає багато безцінних перлин. Саме в українських народних танцях присутня творча фантазія, образність народного мислення, виразність та пластичність форми, глибина почуттів. Український танець вирізняється своєю чіткістю та точністю рухів, як і гімнастика, тому поєднання гімнастики з рухами народних танців дає вишуканий результат вправ, ритміки та вдосконалення свого тіла та духу.

  1. Види та особливості гімнастики та народних танців.

        Гімнастика - це фізичні вправи, які використовують для всебічного розвитку та самовдосконалення.

         Існують такі основні види гімнастики:

  •        Основна гімнастика (для всіх).
  •        Спортивна інструментальна гімнастика: а) чоловіча; б) жіноча.
  •        Художня гімнастика.
  •        Спортивна акробатика.

Особливість гімнастики полягає у її різноманітності вправ від найпростіших і елементарних, до складних і комбінованих, також вправ без спортивних приладів або зі спортивними приладами і звісно на приладах. Не менш важлива особливість гімнастики це її різнобічний  вплив на організм людини.

       Народні ж танці передають певні традиції свого народу та місцевості. Їх вирізняють за рухами, ритмікою та костюмами. Так, серед відомих українських народних танців, славиться гопак, метелиця, козачок, тропак, вальс, полька, коломийка, аркан, роман та інші.[2]

       Головна особливість народних танців - це коли хочеться передати слова пісні рухами, передати свій настрій, свої почуття, емоції, які линуть від душі, від серця. В першу чергу народний танець виконується для себе, а вже потім для глядача. 

       Народний танок, як і гімнастика потребує багато зусиль та роботи. Правильні очікування від себе та праця, приведуть до сумісної гармонії та особистого розвитку в цих напрямках.

3. Історія виникнення та розвиток гімнастики і народних танців.

      Гімнастика утворилася в Давній Греції за багато віків до нашої ери і саме стародавні греки внесли неоціненний внесок у розвиток гімнастики та поширили її. Усім відомо, що в стародавній Елладі заняття спортом були невід’ємною частиною життя, в якому гімнастика займала особливе місце. Адже цей вид спорту розвиває силу, мужність, витривалість, духовну впевненість, формує гарні пропорції тіла.
       У другій половині ХІХ століття в Європі почали закладатися основи нинішньої гімнастики, методика навчання і особливості стилів цього виду спорту. Гімнастична  система почала відрізнятися  чітким виконанням рухів, прямими лініями і багаторазовими повторами тих самих вправ на спортивних снарядах, були закладені вільні вправи, індивідуальний підхід до різних гімнастичних вправ. У своєму розвитку спортивна гімнастика пройшла кілька етапів: з часом змінювались вимоги до неї, і відповідно, її зміст. [2]

        Що стосується українських  народних танців, то вони  протягом всієї історії українського народу розвивалися і збагачувалися новими відтінками та настроями. В ньому можна знайти все: м'який гумор, велич перемог і героїзм боротьби, радість творчої праці і завзяту веселість.

        Історія народного українського танцю тривала, насичена емоціями і переживаннями багатьох поколінь нації. Українські народні пісні і танці славляться в цілому світі завдяки яскраво вираженому національному колориту, силі духу, емоційної насиченості, неповторності мелодії, ритму, рухів.[4]

3.1. Українські народні заслужені танцювальні ансамблі.

       Український народ протягом століть створював самобутню культуру, яка відбиває його багатогранне життя. Одним з її найцінніших скарбів є танцювальне мистецтво. Кращі художні зразки народних танців збереглися і дійшли до наших днів. Вони стали невід’ємною частиною художньо-танцювального життя України.

Національний заслужений академічний ансамбль танцю України імені Павла́ Вірського - національний професійний танцювальний колектив України, що базується в Києві.

      Театр народного танцю «Заповіт» - народна хореографія Харківської державної академії культури.

       Народний ансамбль танцю «Барвінок» - був створений у 1984 році. Засновник та художній керівник колективу - Заслужений діяч мистецтв України, відмінник освіти України Петро Бойко.

      Зразковий хореографічний колектив "Україночка" -  створений в 2000 році при ОЦЕВ "Юність Буковини" м. Чернівці.

Це не повний перелік народних ансамблів і хореографічних колективів, які мовою танцю, розповідають нам про любов до рідної землі, народу та культуру.

 

3.2. Видатні українські гімнасти.

Україна належить до провідних гімнастичних держав світу. Найвизначніша гімнастка всіх часів - Лариса Латиніна народилася в Херсоні й тренувалася в Києві.

Найвизначніша українська гімнастка часів незалежності -  Лілія Подкопаєва, олімпійська чемпіонка Атланти.

Славиться українська школа художньої гімнастики, яка виховала таких олімпійських чемпіонок як Ірина Дерюгіна, Олександра Тимошенко, Катерина Серебрянська.

На останній пекінській Олімпіаді українка Ганна Безсонова здобула бронзову медаль в особистих змаганнях.

Значні успіхи українців у стрибках на батуті. Миколаєвець Юрій Вікторович Нікітін - олімпійський чемпіон Афін.

 

  1. Музично-ритмічна підготовка (Основи хореографії)

     Методика викладання класичного танцю містить в собі знання рухів, в його підготовчій та заключній формі, а також заходу і методу, в якій вивчається той чи інший рух.

Результати естетичного виховання засобами хореографії, як і будь-якого іншого, залежить від методів викладання. При правильно обраній та науково-обґрунтованій методиці, що будується з урахуванням єдності форми та змісту, при провідній ролі змісту, природні задатки дитини виявляються, розвиваються, формуються всебічно. [6]

Завдання вчителя на початкових уроках з елементами гімнастики:

  •      Уміння проводити заняття так, щоб розвивати зацікавленість дітей як до хореографії так і до гімнастики в цілому.
  •      Виробити увагу у дітей, і в свою чергу, оволодіти увагою всього класу.
  •    Навчити учня володіти м'язами свого тіла, виховувати самоконтроль через фізичне відчуття.
  •    Навчити учня слухати музику, розуміти характер музики і звертати увагу на розмір, ритм, темп.
  •    Навчити учня бачити помилки, основні та другорядні, навчити бачити ці помилки у інших і виправляти їх.
  •    Сформувати поставу учня, тому треба звертати увагу на правильне виконання того чи іншого руху.
  •    Індивідуальний підхід до учня, який показується фізичними даними учня, його віком, його старанністю.

                Музика є одним з найсильніших засобів виховання. Коли дитина слухає її у неї, незалежно від бажання і свідомості, виникають певні думки, почуття, образи; збагачується емоційна сфера, яка впливає на якість виконання рухів. Музика допомагає формувати
осанку, координацію, знімає втому. Вона викликає процеси збудження і гальмування.

  В перших класах музичне оформлення уроку повинно бути різноманітним, простим по звучанню мелодії. Музичний супровід повинен підкреслювати характер даного руху.

Учня потрібно ознайомити з музичним розміром: 4/4,2/4, 3/4; кожна чверть містить дві восьмих, і рахується «раз і». Якщо рух виконується на 3/4, то кожна чверть дорівнює такту в 3/4. При виконанні рухів може бути затакт: в 3/8 - «і 2 і», в 2/8 - «4 і», в 1/8 - «і».
           Хореографічні вправи, які плануємо використовувати на уроках гімнастики, будуються «квадратом» - це парна кількість тактів. Може бути 4 такти по 4/4, 8 тактів 4/4, 16 тактів по 4/4. Вправи можна будувати на півтори фрази: при розмірі в 4/4 буде 12 тактів. Але в початкових класах цього бажано не використовувати.

Основне завдання першого класу – формування правильної постави корпусу, позиції рук, ніг, розвиток елементарних навиків координації рухів. Пропонуємо почати навчання з вивчення позицій рук та ніг.[8]

В класичному танці є три основні позиції рук та п’ять позицій ніг:

  Позиції рук

Підготовча - Руки опущені до низу і кисті закруглені до середини, великий палець всередині долоні

 

I –перша - Руки перед корпусом, кисті закруглені до середини

https://img.wikireading.ru/170873_3_i_002.png

 

II – друга – із І позиції руки відкриваються у ІІ – руки продовжують плече, лікоть не провисає донизу і знаходиться на одному рівні з мізинцем. https://img.wikireading.ru/170873_3_i_003.png

III – третя – Округлені руки підняті вгору, голову не піднімаємо, але бачимо мізинці, кисті направлені до середини.

 

https://img.wikireading.ru/170873_3_i_004.png

 

Як варіант, руки можуть знаходитися і в інших позиціях, наприклад:

  •       Права рука в третій позиції, ліва рука в другій позиції
  •       Права рука вперед, долонею вниз, ліва рука назад, долонею вниз
  •       Права рука в другій позиції, ліва рука в підготовчій позиції
  •       Права рука в першій позиції, ліва рука в підготовчій позиції
  •       Права рука в третій, ліва рука в підготовчій позиції

https://img.wikireading.ru/170873_3_i_009.pnghttps://img.wikireading.ru/170873_3_i_005.png

 

 

  Позиції ніг

I – перша – п’яти разом, носки нарізно, центр ваги рівномірно розподілити по всій стопі, ступні стоять на одній лінії.

 Ballet_feet_first_position

II – друга - широка стійка ноги нарізно носки назовні. Ноги розташовані один від одного на одній лінії на відстані однієї стопи з рівномірним розподілом центру ваги між стопами.

Ballet_feet_first_position

 

III – третя - права приставлена п’яткою до середини лівої стопи (носки назовні)

 

Ballet_feet_first_position

 IV – четверта - стійка ноги нарізно, права нога перед лівою (на відстані однієї стопи) п’ятки назовні (виконується з обох ніг).

 

Ballet_feet_first_position

 

V - п'ята - зімкнута стійка, права нога перед лівою, носки назовні (права п'ята зімкнута з носком лівої, виконується з обох ніг).

 

Ballet_feet_first_position

 Використовуючи на уроках гімнасти основи хореографії, зверніть увагу дітей на поняття Опорної та Робочої ноги. У виконанні всіх рухів працюють обидві ноги, але кожна нога має своє завдання під час виконання руху.

Опорна нога – та, на якій дитина стоїть, тримає центр ваги корпусу. Саме Стійкість залежить від опорної ноги, під час виконання вправи. нога сильно натягнута від стегна, м’язи сідниць підтягнуті.

Робоча нога знаходиться в русі (працююча нога). ЇЇ завдання – виконувати рух, не залучаючи до роботи корпус.

Ці знання знадобляться учням в середніх та старших класах школи.

Для розвитку стійкості та рівноваги в початкових класах пропонуємо наступні вправи:

  •          В.п. – ноги та руки в І позиції. Корпус прямий, живіт підтягнутий, плечі опущені, коліна підтягнуті.
    1.        - стояти в позиції, дотримуючись симетричного положення тіла.

9-18 -  в.п. (Повторити 3-4 рази).

  •          В.п. – ноги та руки у ІІ позиції. Корпус прямий, живіт підтягнутий, плечі опущені, коліна підтягнуті.
    1.             – стояти в позиції, дотримуючись симетричного положення тіла.
    1.        -  в.п. (Повторити 3-4 рази).
  •          В.п. - Права рука в другій позиції, ліва рука в підготовчій позиції, ноги в третій позиції. Корпус прямий, живіт підтягнутий, плечі опущені, коліна підтягнуті.

1-8 - стояти в позиції, дотримуючись симетричного положення тіла.

9-18 –в.п. (Повторити 3-4 рази).

             З  3 класу початкової школи пропонуємо познайомити учнів з поняттям «Екзерсис» та вправами біля опори.

Екзерсис - це комплекс вправ, розроблений для вдосконалення техніки, яка є фундаментом танцю. Рухи які виконуються біля опори, укріплюють м’язи ніг, виворітність, еластичність, стійкість. Класичний екзерсис здійснюється під музичний супровід або «під рахунок».

Вправи класичного екзерсису:

Plie.
В перекладі з французької - згинатися, складатися. Рlіе розподіляється на demi - plie - напівприсідання, п'ятки не відриваються від підлоги, виконується по всіх позиціях, і grand-рlіе - повне присідання, п'ятки трохи відірвані від підлоги, стопа на низьких півпальцях; виконується по всіх позиціях, тільки по 2 позиції п'ятки
від підлоги не відриваються.

Demi - plie – спрямовано на розвиток ахіллового сухожилля, колінні та гомілкові зв'язки, міцність яких відіграє велику роль не тільки в класичному танці, а й на уроках фізичної культури, спортивних тренуваннях і у повсякденному житті, розвиває виворітність, еластичність зв'язок і силу ніг. Demi - plie є невід'ємною частиною всіх стрибків, з нього починають та закінчують усі стрибки. Demi - plie виконуються по всіх позиціях обличчям до опори.

Музичний розмір 2 такти 4/4: перший такт опускання до низу,
другий такт - підняття до гори. Присідання рівномірне по всіх позиціях.

Правила виконання: вага корпусу на обох ногах; коли присідаємо, підтягнути сідничні м'язи, стояти рівно. Відчувати мізинці обох стоп, слідкувати за виворітністю позаду стоячої ноги в 4 і 5 позиціях.

Grand – plie - повне присідання, продовження Demi - plie.

Grand – plie розвиває ті самі м'язи.

 Музичний розмір 2 такти 4/4:
1 такт:
«1-і», «2-і» - до низу, п'ятки на підлозі;
«3-і» - п'ятки відриваються від підлоги, але їх потрібно притримувати;
«4-і» - опустилися до низу, не затримуємось;
2 такт:
«1-і», «2-і», «3-і» - повільно піднімаємось;
«4-і» - зміна позиції ніг.

   Battement tendu - з французької мови перекладається, як рух натягнутої ноги Із одної позиції в іншу, відведення та приведення ноги. Вчимо із 1 позиції - в бік, потім - назад. Якщо дозволяє відстань від опори до стіни - вивчаємо вперед, якщо ж ні, то вчимо, тримаючись однією рукою за опору.

Battement tendu в бік. виховує правильний хід ноги.
Музичний розмір 2 такти 4/4. Вихідне положення 1 позиція.
1 такт:
«1-і», «2-і» - права нога із 1 позиції ковзає всією стопою по підлозі в бік до 2 позиції. Ковзання відбувається до тих пір, доки п'ятка вже не може утримуватися на підлозі, стопа переходить на носок, торкаючись підлоги першим та другим пальцями, нога сильно натягнута, п'ятка високо піднята. Положення носка робочої ноги повинно бути навпроти п'ятки опорної ноги.
«3-і», «4-і» - пауза, вага корпусу на опорній нозі.
2 такт:
«1-і», «2-і» - робоча нога опускається на всю стопу через фаланги пальців, і всією стопою з відчуттям мізинця нога підтягується в 1 позицію.
«3-і», «4-і» - пауза.

Battement tendu із 1 позиції вперед:
Ковзання відбувається всією стопою з фіксацією п'ятки вперед, положення працюючої ноги на носку: п'ятка навпроти п'ятки опорної ноги. Нога повинна торкатися підлоги першим та другим пальцями. Зворотній рух в позицію спрямований від носка. Коліна сильно натягнути, вага тіла на опорній нозі. Стегна в рух не втягувати, не осідати на опорній нозі. Слідкувати за правильним положенням рук та корпусу.

Battement tendu із 1 позиції назад:
Відводимо ногу назад на носок всією стопою з відчуттям мізинця, якнайдовше утримуючи п'ятку на підлозі. Від цього залежить виворітність п'ятки працюючої ноги, коли нога буде на носок.
Положення ноги позаду - п'ятка навпроти п'ятки.

  Слідкувати за тим, щоб плече працюючої сторони не відходило назад, відчувати протилежне плече. Приводимо ногу п'яткою вперед. Не відтягуватись від станка.

Battement tendu jete simple – мах ногою. Сприяє розвитку м’язів, красу лінії ніг, чіткість виконання вправ.
Це кидок витягнутою ногою на 25°, виконується з 1 - 5 позицій у всіх напрямках. При вивченні рух виконується рівномірно і з акцентом: від себе і до себе. В закінченій формі - акцент до опорної ноги. Використовується музичний розмір 4/4, 2/4.
Музичний розмір 2/4:
«1-і» - нога із позиції кидком піднімається у заданому керунку.
«2-і» - нога повертається в позицію.
Слідкувати за правильною поставою і за симетричним положенням плечей і стегон.

Rond de jambe par terre. Перекладається, як рух ноги по колу, по підлозі.
Виконується в двох напрямках:

 en dedans - до середини, рух спрямований до себе;

en dehors - назовні, рух спрямований від себе.
Музичний розмір 2/4, виконується з 1 позиції.

En dehors:
«1» - робоча нога за правилом виконання Battement tendu витягується вперед на носок;
«і» - нога креслить коло носком по підлозі до 2 позиції;
«2» - нога продовжує коло назад до положення ноги - п'ятка
опорної ноги навпроти п'ятки робочої ноги;
«і» - нога повертається в 1 позицію.

En dedans виконується так само, тільки нога виводиться з 1 позиції назад.
    Battement tendu jete piqur.
Piqur- вколоти. Виконується по 1 і 5 позиціях по всіх напрямках. Музичний розмір 4/4.

Виконання 2 Piqur-:
«1-і» - кидок ноги вперед на 45°;
«2-і» - нога опускається на носок на підлогу і одразу різко піднімається на 45°(«як би обпікся»);
«3-і» - повторення «2-і»;
«4-і» - нога повертається в позицію.


 

Виконується через рух Battement tendu jete.
     Положення ноги sur le cou-de-plie.
Основне або учбове cou-de-plie:
Положення працюючої ноги спереду опорної ноги біля кісточки, торкаючись опорної ноги п'яткою, при цьому носок працюючої ноги витягнутий і відведений назад.
      Умовне cou-de-plie спереду:
Працююча нога торкається опорної ноги витягнутими пальцями на рівні кісточки, п'ятка працюючої ноги відступає від опорної ноги.
     Умовне cou-de-plie ззаду:
П'ятка працюючої ноги торкається опорної ноги ззаду на рівні кісточки, пальці витягнуті і відведені назад.


         Після ознайомлення та відпрацювання тренувальних вправ біля станку, доречно буде вивчити на уроках гімнастики і основні танцювальні кроки, наприклад українського народного танцю, такі як: простий танцювальний крок, перемінний крок, бігунець, «тинки», «вихилясники», «доріжки», «тропотянки», «чосанки», «голубець», припадання, упадання тощо, а потім використовувати їх у підготовчій частині уроку, в якості розминки або в основній – при вивченні акробатичних вправ.(додаток 1 ).

5.  Організація та технічна підготовка навчання гімнастики з елементами народного танцю.

   В першу чергу на таких заняттях потрібно виховати дисципліну і витривалість. Цей спеціалізований процес навчання базується на сумісних гімнастичних вправах і танцювальних елементів в них.

5.1. Основні завдання навчального процесу:

А. Початкове навчання нового руху. 

        Навчання на даному етапі спрямоване на створення загального уявлення про новий рух. Учень отримує відомості про новий рух: форму, напрямок руху, вирішальні дії, положення у просторі

Викладач при цьому:

  •        Формулює загальні завдання майбутнього навчання;
  •        Обговорює вимоги, які будуть ставитися до учнів;
  •        Пояснює і показує нові рухи;
  •        Перевіряє усно, як учні зрозуміли вправу.

Б. Поглиблене розучування рухів.

       Цей етап спрямований на оволодіння основ техніки нового руху. Викладач показує вправу спочатку частинами, а потім у зв’язкі.

Викладач при цьому:

  •        Спостерігає за виконанням руху;
  •        Супроводжує виконання вправ за допомогою підказок та інших сигналів;
  •        Надає допомогу для полегшення виконання вправи;
  •        Забезпечує безпеку навчання;
  •        Виправляє помилки шляхом корекції дій учня в процесі виконання руху;

На цьому етапі результатом є технічно правильне й самостійне виконання руху, допускаються неточності в деталях руху.

В. Закріплення і удосконалення.

      В результаті цілісного і самостійного повторення вправи стабілізується техніка виконання.

     Рух повинен бути доведений до рівня автоматизованої навички, що доводить впевнено виконувати засвоєний рух.

Викладач при цьому:

  •        Контролює вивчені рухи;
  •        Зменшує свою допомогу і супровід у виконанні учнем вправ;
  •        Дає змогу учневі оцінити знання свої дій.

      Таким чином, виконуючи  послідовно всі етапи навчального процесу, вправа виконуються технічно правильно, стабільно та досконало. Такий рівень володіння рухом можна вважати завершенням процесу навчання. Щоб зберегти високий і якісний технічний рівень, вправу необхідно періодично повторювати.

6.  Класична розминка.

      Добре і професійно підібрана композиційна мелодія дає змогу, виконувачу елементів, її відчути, зрозуміти і правильно виконати.

       Роботу з ритмікою необхідно починати з рахунку від 1 до 4. Учень має чітко узгоджувати рухи з відліком вчителя. Потім почати впроваджувати музично-ритмічну підготовку, яку треба поділити на етапи: 1 етап - відчуття музики - рухи мають бути узгоджені з мелодією; 2 етап - вибір темпу - починаючи від повільного, переходячи у помірний і у зростаючому темпі у швидкий; 3 етап - імпровізація під музику.

      Не слід забувати про індивідуальність кожного учня і сприйняття ним композицій по своєму. Також не бажано розділяти дітей на групи, тобто тих хто добре відчуває і тих хто ні. Виконуючи вправи гуртом, у дітей з відсутньою ритмікою, покращується сприйняття музики та рухів.

1. Рух по колу з високим підняттям ніг в комбінації з припаданням.

В.п. - ноги в шостій позиції, руки на поясі. Вправа виконується в русі по колу.

На рахунок 1, 2, 3, 4 виконується рівне підняття ніг по черзі, в русі, починаючи з правої ноги; (темп середній)

На наступний рахунок 5і,  6і, 7і, 8і виконується припадання в русі, ноги по черзі, починаючи з правої ноги. (темп середній)

Повторюємо всю комбінацію 4 рази.

https://youtu.be/oI4rwhVb_Ng?si=PbkGUycRZPtviaXa

2. Звичайний гімнастичний крок з комбінацією «Полька з виносом коліна вверх».

В.п. - ноги в шостій позиції, руки на поясі. Вправа виконується по колу.

На рахунок 1, 2, 3, 4 звичайний гімнастичний крок. (темп середній)

Наступний рахунок 1і, 2і, 3і, 4і, «Полька з виносом коліна вверх», виконується на місці. (темп середній)

Повторювати по черзі кожен рух 4 рази.

https://youtu.be/MVnkpC7-8vE?si=8cFOTlNABfxMyLas

  1. В.п. – основна стійка.
  1. - випад вправо, руки в сторону
  2. - поворот вправо-руки до гори, приставить ліву ногу
  3. - нахил вперед
  4. - присід – руки вперед
  5. - присід – руки до гори
  6. - о.с.
  7. - 8 – поворот на ліво

1-8 – в іншу сторону

Повторити 6 разів

4. Приставний крок з комбінацією «Па Де Буре».

В.п. - ноги в шостій позиції, руки на поясі. Вправа виконується на місці.

1-4 - два приставних кроки вправо

5-8 - «Па Де Буре» вліво-вправо

1-4 - два приставних кроки вліво

5-8 - «Па Де Буре» вправо-вліво. (Темп середній)

Повторювати комбінацію 4 рази.

https://youtu.be/p88pxZoU9-U?si=Aln2bU3FHn7zy5dE

5. В.п. – основна стійка.

1 – крок правою назад, ліву зігнути, руки – права до гори, ліва до низу.

2 – з поворотом направо – упор присів

3 – випрямляючись, випад вліво, руки – ліва до низу, права до гори.

4 – в.п.

1-4 – теж саме, з іншою ногою.

Повторити 6 разів

6. «Тинок у повороті» відкриваючі руки через верх.

В.п. - ноги в третій позиції, руки на поясі.

Вправа виконується на місці з поворотами та виносом колін у сторону.

 На 1-2 виконуємо «Тинок» з поворотом, руки відкриваємо через верх при повороті,

На 3-4 виконуємо «Тинок» з поворотом, руки опускаємо на пояс.

Повторити вправу 8 разів. Темп середній.

https://youtu.be/uzu4DfAnuvk?si=AJ4x0G7Fx8VvCTfa

  1. В.п. – основна стійка.

1 – зігнути праву ногу вперед, праву руку вперед, ліву в сторону

2 – праву ногу ставимо вперед на носок, руки перед грудьми

3 – праву ногу ставимо в сторону на носок, руки в сторони

4 – в.п.

5 – зігнути ліву ногу вперед, ліву руку вперед, праву в сторону

6 – ліву ногу ставимо вперед на носок, руки перед грудьми

7– ліву ногу ставимо в сторону на носок, руки в сторону

8- в.п.

Повторити 6 разів

8. Підбивання колін руками з переходом на вправу «Мотузочка».

В.п. - Ноги в шостій позиції, руки  зігнуті в ліктях перед собою, лікті притиснуті до талії. Вправа виконується на місці.

На 1, 2, 3, 4 Виконуємо підскоки відбиваючи кожне коліно обома руками, починаємо з правої ноги.

На 5, 6, 7, 8 виконуємо вправу «Мотузочка»  руки ставлячи  на пояс, починаємо з правої ноги.

Повторити комбінацію 4 рази. Темп швидкий.

https://youtu.be/aVnIWchn0j8?si=FM-fAaosxWcF93g6

9.В.п. – руки до гори, долоні вперед

1 – мах правою ногою вперед – руки до низу-назад

2 – махом ноги назад-поворот кругом, руки до гори

3- крок правою ногою

4- в.п.

5-8 – теж саме з іншої ноги

Повторити 6 разів

10. Напівприсід з переходом у «Голобці».

В.п. - основна стойка, руки на поясі.

Вправа виконується на місці.

1 - виконуємо напівприсід,

2- вирівнятись , руки на поясі.

 3-  праву ногу ставимо схресно,

 4- виконуємо підбив ноги «Голубець» в ліву сторону, права рука піднята.

 5-напівприсід, руки на поясі

6 - вирівнятись, руки на поясі

7- ліву ногу ставимо схресно,

8- виконуємо підбив ноги «Голубець» в праву сторону, ліва рука піднята.

Повторити комбінацію 4 рази. Темп повільний.

https://youtu.be/POBLrc6SP54?si=2759J8TeVTS3Cw_R

  1. В.п. – основна стійка
  1.     руки вперед
  2.     руки в сторону
  3.     руки до гори, праву ногу вбік на носок
  4.     в.п.

1-4 – теж, з іншої ноги

Повторити 6 разів

     Головне пам’ятайте, будь-яка композиція в гімнастиці, а тим паче, яка пов’язана з елементами танцю, має свій сюжет. Виконання елементів потребують виразності, артистизму, музичності.

      7. Методика навчання та поєднання елементів виконання народних рухів та гімнастичних вправ на колоді.

             Вправи на колоді роблять не тільки у спеціалізованих спортивних школах, а й у звичайних школах, де гімнастика включена в шкільну програму, але ці тренування не мають складних акробатичних елементів. Такі  вправи повинні містити поєднання поворотів, кроків, елементів балансу в положенні стоячи, сидячи або лежачи. Учні мають використовувати всю довжину колоди, навчитися утриманню рівноваги, стійкості та гнучкість.

      Координація – це  здатність виконувати складні контрольовані рухи тіла плавно і без надмірних зусиль. Вона важлива для всіх, адже значно полегшує життя й мінімізує вірогідність травмування. Коли добре розвинута ця навичка, то й виконувати повсякденні завдання безпечніше та ефективніше.

Як приклад, пропонуємо для виконання де-кілька вправ (можна виконувати на гімнастичній лавці).

      1.Вправа «ластівка» з переходом у «Польку».

В.п. - ліва нога стоїть перед правою, руки на поясі.

1-4 - праву випрямляємо назад до відмови, нахил корпус вперед - вверх,  розводимо руки в сторони;

5-8 - опускаємо праву ногу, переставляючи її вперед, тіло випрямляємо і ставимо руки на пояс; В.п. (темп повільний)

На рахунок 1і, 2і, 3і, 4і виконуємо, з правої ноги, рухи «польки»; (темп повільний)

Комбінацію повторити 4 рази.

2.Ходьба по колоді з підняттям ніг в комбінації з припаданням.

В.п. - ноги в третій позиції, руки в сторони. Вправа виконується по всій довжині колоди.

На рахунок 1, 2, виконується рівне підняття ніг вперед по черзі, починаючи з правої ноги; (темп повільний)

На наступний рахунок 5і,  6і, 7і, 8і виконується припадання в русі, ноги по черзі, починаючи з правої ноги. (темп повільний)

Повторюємо комбінацію: до кінця колоди і в зворотному напрямку - 2 рази.

3.Танцювальний елемент «Човгаючий крок»

Носком ноги по колоді (3 кроки) – поворот на 1800  - «Човгаючий крок» носком ноги по колоді – поворот на 1800

В.п. – права нога по-переду,  ліва – ззаду, руки на поясі

Крок правою ногою вперед – ліву руку в сторону, крок лівою ногою вперед – праву руку в сторону – 3 кроки вперед, руки в сторони – напівприсід, руки в сторони (утриматись 5-10 с) – встати – поворот на 900 – зіскок

4.Стрибок на колоду танцювальний елемент  «Колупалочка»

В.п. – основна стійка, руки на поясі

Кроком правою ногою вперед на носок, п’яту, назад на носок, приставити. Кроком лівою ногою  на носок, п’яту, назад на носок, приставити.  

Крок лівою, праву руку вверх

Крок правою, ліву руку вверх – поворот ліворуч(праворуч), руки через сторони вниз – зіскок

8 .Методика навчання та поєднання елементів виконання народних рухів та вправ у фітнес – аеробіці.

Навчання буде проходити з таким обладнанням, як степ- платформа. Кроки виконуються на 4, 8. 16 рахунків.

  •        Степ-тач (step touch) - починають зазвичай з приставних кроків на підлозі, зліва направо і навпаки.
  •        Basic step (Бейсік степ) (крок виконується на 4 рахунки) - кроки на степ - це найпростіший базовий крок, по суті ми просто піднімаємося на платформу і сходимо з неї. Крок однією ногою прямо на степ-платформу, крок іншою ногою прямо на степ-платформу, крок першою ногою зі степ-платформи, крок другою ногою зі степ-платформи.
  •        Step-коліно підскок. Правою ногою ступити на степ-платформу, ліву зігнути в коліні і підскок, і зійти. Потім поміняти ногу.
  •        Cross-Step. Виконується схрещений крок на платформі. Якщо лідируюча нога – ліва, її потрібно поставити в правий край платформи, потім підняти праву і зробити крок їй в лівий кут степу. Потім по черзі опустити на підлогу ліву і праву ногу. Руки при цьому на поясі і виконуємо, протилежні ногам, рухи плечима. Повторити 8 разів.
  •        V-Step. крок, який нагадує собою букву V, для цього потрібно зробити крок по черзі на степ двома ногами на протилежні куточки степу. Послідовний крок ногами на протилежні кути платформи, ноги рухаються як би по верхніх кутах англійської букви V. При цьому добавляємо під кожен крок руки, паралельно ногам: підіймаючи вверх, опускаючи на пояс. 
  •        Step-тинок. Виконується похідний базовий крок, потім на підлозі тинок з руками: вправо вліво.
  •        Touch- Па Де Бас. Необхідно торкнутися носком правої ноги лівого кута степ-платформи, потім поміняти ногу і виконати вправу в протилежному напрямку.
  •        Turn step (Терен степ) крок з поворотом - стійка боком до платформи. Це той же самий basic-step, тільки спускаємося зі степ платформи ми не назад, а вбік. Крок правою на платформу, крок лівої на платформу, з поворотом спиною до основного напряму (поздовжньо платформі) стійка ноги нарізно. Кроком правою назад в діагональному напрямку (розвертаючись по діагоналі), крок правою назад з платформи, приставити ліву до правої (вихідне положення). При виконанні даного елементу, руки зігнуті у ліктях та притиснуті до грудей (елемент гуцульського танцю «Чосанка»).
  •        Оver the top (Ове ве топ) - Крок через платформу. Початкове положення - боком до платформи. Руки в першій танцювальній позиції. Крок лівою в сторону стати на платформу, приставити праву. Руки в другій танцювальній позиції. Крок лівою ногою зійти з платформи (по іншу сторону), приставити праву на напівпальці до лівої ноги. Руки в першій танцювальній позиції.

9. Методика навчання та поєднання  акробатичних вправ з рухами
українського народного танцю.

  •     Акробатична комбінація – 1. (дівчата)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Припадання»

Чотири «припадання на місці» на лівій нозі та чотири  «припадання на місці» на правій нозі (Темп виконання середній).

В. п. – теж саме

1-5 – рівновага на лівій (правій) нозі, руки в сторони (утримати 3 секунди)

1-5 – повернутися у в. п.

Присід – 2 перекиди  вперед – упор присівши – «міст» з положення лежачі – упор присівши – встати

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Підбивка» (Темп виконання середній)

  •     Акробатична комбінація – 2.(дівчата)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Колупалочка» (носок-п’ятка-три притопи) – Темп виконання середній

В.п. – теж саме

Присід –перекид  вперед – перекид назад – стійка на лопатках – встати

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Тиночок» (Темп виконання середній)

  •     Акробатична комбінація – 3.(дівчата)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Вихиляс» – Темп виконання середній

В.п. – теж саме

Присід – 2 перекида  вперед – перекид назад в положення «напів шпагат» – упор присівши -  встати

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Припадання зі сторони в сторону, та вперед і назад» (Темп виконання середній, кількість повторень встановлює вчитель)

  •     Акробатична комбінація – 4.(дівчата)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Мотузочка» – (8 кроків -темп виконання середній, 8 кроків – темп швидкий)

В.п. – основна стійка

Переворот в бік (колесо) – основна стійка – поворот вліво(вправо) – присід - перекид вперед – упор присівши -  встати

  •     Акробатична комбінація – 5. (дівчата)

В.п. – ноги в 1-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Бігунець» (Темп виконання швидкий; відстань від гімнастичних матів 3-4 м).

В. п. – теж саме

Танцювальний елемент «Притуп» (подвійний або потрійний) – 6-8 разів

В.п. – основна стійка, руки внизу

1-5 – рівновага на лівій (правій) нозі, руки в сторони (утримати 3 секунди)

1-5 – повернутися у в. п.

Присід – 2 перекиди  вперед – упор присівши – «міст» з положення лежачі – упор присівши – встати

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Припадання» (Темп виконання середній) –4 – вліво, 4 вправо. 4 рази на лівій нозі, 4 – правій нозі.

  •     Акробатична комбінація – 6.(дівчата)

В.п. – основна стійка, руки зігнуті в ліктях, притиснуті до грудей

Танцювальний елемент гуцульського танцю «Тропіток» в русі – Темп виконання швидкий (відстань від гімнастичних матів – 3-4 м)

В.п. – теж саме

Присід –перекид  вперед – перекид назад – стійка на лопатках – встати

В.п. – основна стійка, руки зігнуті в ліктях, притиснуті до грудей

Танцювальний елемент гуцульського танцю «Чосанка» (Темп виконання швидкий)

  •     Акробатична комбінація – 7.(дівчата)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний крок «Полька» – Темп виконання середній

В.п. – теж саме

Присід – 2 перекиди  вперед – перекид назад в положення «напівшпагат» – упор присівши -  встати

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Голубці» (Темп виконання середній, кількість повторень встановлює вчитель)

  •     Акробатична комбінація – 1.(юнаки)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Кабріоль» – (темп виконання середній, відстань від гімнастичних матів 3-4 м)

В.п. – основна стійка, руки внизу

Переворот в бік (колесо) – основна стійка – поворот вліво(вправо) – присід - перекид вперед – упор присівши -  встати

  •     Акробатична комбінація – 2.(юнаки)

В.п. – присід, руки зігнути в суглобах перед грудьми

Танцювальний елемент «Павучок» – (темп виконання швидкий, відстань від гімнастичних матів 2 -3 м)

В.п. – основна стійка, руки внизу

Довгий перекид вперед – перекид вперед – перекид назад в стійку «ноги нарізно» - стрибком у вихідне положення – основна стійка.

Танцювальний елемент «Притупи» (подвійний або потрійний) – кількість разів встановлює вчитель.

  •     Акробатична комбінація – 3.(юнаки)

В.п. – основна стійка, руки зігнуті в ліктях, притиснуті до грудей

Танцювальний елемент гуцульського танцю «Тропіток» в русі – Темп виконання швидкий (відстань від гімнастичних матів – 3-4 м)

В.п. – теж саме

Присід –перекид  вперед – перекид назад – стійка на лопатках – встати

В.п. – основна стійка, руки зігнуті в ліктях, притиснуті до грудей

Танцювальний елемент гуцульського танцю «Чосанка» (Темп виконання швидкий)

  •     Акробатична комбінація – 4.(юнаки)

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний крок «Полька» – Темп виконання середній

В.п. – теж саме

Присід – 2 перекиди  вперед – перекид назад – стійка на руках (за допомогою вчителя або без допомоги) – упор присівши -  встати

В.п. – ноги в 3-й танцювальній позиції, руки на поясі

Танцювальний елемент «Голубці» (Темп виконання середній, кількість повторень встановлює вчитель)

10. Методика вдосконалення вправ, рухів.  Оцінювання знань, вмінь та навичок.

Перед початком оцінювання пропонуємо способи вивчення та методики вдосконалення вправ, рухів, а саме:

  •      Загалом – спосіб застосовується у тих випадках, коли вправа не складна і може бути виконана учнями одразу та без допомоги.
  •      За розділами – спосіб застосовується у тих випадках, коли вправа складається із великої кількості простих рухів, в якій важливі їх послідовність, положення частин тіла та спосіб зміни положень.
  •      По частинам – застосовується у тих випадках, коли складну вправу доцільно для вивчення розділити на дві-три частини.
  •      З допомогою підготовчих вправ – застосовується у тих випадках, коли складно-технічну вправу важко вивчати іншими способами.
  •      З підтримкою – застосовується у тих випадках, коли є можливість підтримати учня під час виконання складної вправи, допомагаючи йому відтворити необхідні параметри рухів чи зберегти визначене технікою положення тіла та його частин.
  •      За допомогою спеціальних пристроїв – застосовується переважно у тих випадках, коли виконання вправи пов’язане з ризиком отримати травму.

Методика вдосконалення вправи – це процес нарощення якості виконання вправи та рухів. Вона передбачає використання таких основних способів багатократного виконання вправи:

  •      у спрощених умовах (сповільнений тем виконання, низький снаряд і т.д.);
  •      у звичайних умовах (тобто в стандартних умовах у звичайному темпі або з прийнятою швидкістю);
  •      в ускладнених умовах (на зависоких снарядах, з обтяженнями, в умовах дії стресогенних чинників).

                         Критерії оцінювання практичних навиків

10-12 балів - ставиться за доскональне оволодіння технікою виконання вправ та танцювальних рухів, передбачених програмою, уміння результативно використовувати набуті навички в руховій діяльності, відмінне виконання навчальних нормативів.

Досконале оволодіння технікою рухів, що входять до складу рухових дій, передбачених програмою для учнів початкових класів, вимагає дотримання встановленої форми рухів, виконання їх з певною амплітудою і в даному напрямі, дотримання встановленого темпу збереження необхідного ритму рухів при вмілому використанні зусиль, що забезпечують успішне їх виконання.

7-9 балів - ставиться за правильне виконання техніки вправ та танцювальних рухів при наявності неістотних помилок, недостатньо результативне використання набутих навичок у руховій діяльності, добре виконання навчальних нормативів. До неістотних помилок у виконанні засвоєних рухів слід віднести часткове порушення форми руху, незначні зміни заданої амплітуди і напряму руху, часткове і деяке порушення норм використання зусиль, що забезпечують успішне виконання рухів.

4-6 балів - ставиться за правильне в основному виконання техніки окремих вправ та танцювальних рухів, але при допущенні деяких помилок, при обмеженому використанні набутих навичок у руховій діяльності, задовільному виконанні навчальних нормативів. До помилок у цьому випадку, слід віднести значне порушення форми руху, велике зменшення амплітуди і значне відхилення від заданого напряму, значне порушення темпу і ритму руху, дуже велике збільшення напружень при самостійному виконанні заданих рухів.

1-3 бали - ставиться за неправильне з технічного боку виконання окремих вправ та танцювальних рухів, дуже обмежене використання набутих навичок в руховій діяльності, незадовільне виконання навчальних нормативів.

Дані критерії оцінювання є рекомендованими та не обов’язковими до виконання, кожен вчитель має своє бачення оцінювання тих чи інших елементів «Гімнастики».

11. Додаток.

Додаток 1.

Вправи на колоді (дівчата)

№ 1.

В.п. – стоячи на колоді, руки в сторони (утримати рівновагу)

Танцювальний елемент «Припадання вперед» (Темп виконання повільний) – 3 рази на лівій нозі, 3 – правій нозі. Поворот на 1800

Широкий крок вперед лівою (правою) ногою, руки в сторони – рівновага на лівій(правій) нозі – широкий крок правою(лівою) ногою, руки в сторони  - рівновага на правій(лівій) нозі – поворот вліво (вправо) – зіскок прогнувшись – основна стійка.

 

 

№ 2

Стрибок на колоду – 4 кроки на носках, руки в сторони – поворот кругом – танцювальний елемент «Крок Польки» - стійка вздовж – зіскок прогнувшись – основна стійка.

12. Джерела інформації.

  1.      Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти - https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf
  1. Гімнастика. Вправи для загального розвитку : навч. посіб. / В.Ю. Сосіна. — К.: Олімпійська література, 2017. — 552 с. — ISBN 966-8708-98-05.

3.  Методичний посібник та довідкові матеріали «Історія українського народного танцю» Краматорськ 2020

4.  Плахотнюк О.А. «Основи хореографії», Київ; «Фірма» ІНКОС», 2006 – 20 ст.

5.  Галак Н.І. «Авторська програма Народного ансамблю хореографічного мистецтва «неогалактика»», Чернівці, 2010 р. – 27 ст.

6.  Бойко А.Б. «Основи класичного танцю», методичні рекомендації для студентів І курсу спеціалізації «Хореографія», Львів: ЛДУФК, 2010,-26 ст.

7.   https://disted.edu.vn.ua/courses/learn/6099

8.  https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/3

      9. https://vseosvita.ua/library/vidatni-tancuvalni-kolektivi-ukraini-226658.html

    10. https://fitcurves.org/ua/blog/step-aerobika-pokazaniya-uprazhneniya-effektivnost/#3

 

13.Термінологічний словник.

Step — крок.

Cross-Step — схресний крок.

V-Step — крок по краям степ платформи, на підлозі ноги поруч.

Па Де Буре — переступання ніг.

Plié — згинання однієї або обох ніг.

Demi-plié — неповне присідання.

Grand-plié — глибоке присідання.

Battement tendu — відведення ноги вперед, в сторону або назад з кидком на висоту 45 градусів.

 

 

1

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку