Методичні вказівки до виконання практичної роботи
Практична робота № 14
Тема: Розрахунок кар`єрного залізничного транспорту.
Мета: Получити практичні навики розрахунку кар ‘єрного заліничного транспорту.
Питання для обговорення.
1.Умови використання залізничного транспорту.
2.Якими технологічними параметрами характеризуется залізничний транcпорт.
3. Рухомий склад залізничного транспорту.
4. Устрій залізничної колії.
Тестові запитання.
1. Ширина колії в кар’єрі:
1. 1500 мм;
2. 1200 мм;
3. 1520 мм;
4. 1530 мм.
2. Що означає Р - ;
1. довжина рейки;.
2. поперечний перетин рейки;
3. вага 1 м рейки,
4. ширина підошви рейки.
3. Для вивезення породи і руди з кар’єру використовуються:
1. напіввагони;.
2. хопера;
3. думпкари;
4. гондоли.
4. Для очистки кузовів думпкарів при розвантаженні використовують:
1.екскватори;
2. навантажувачі;
3. очищення вручну;
4. використання спеціальних засобів.
5. Де використовується залізничний транспорт:
1. на відвалах;
2. на проммайданчиках;
3. на верхніх перевантажувальних пунктах;
4. всі відповіді вірні.
Розрахунок роботи
Проведем розрахунок маси прицепної частини навантаженого склада по вихідним данім:
Qп= , т.
де: Рзц– зчіпна вага локомотиву, кН (з таблиці);
g – 9,81м/с2, ускорення вільного падіння;
– 0,22 – 0,24 коэфіциєнт счеплення між бандажами ведучих коліс;
Wo – 2....3 опір руху локомотивоскладу;
ip –керівний підйом, %0 ; (з таблиці).
Визначавєм число думпкарів в складі:
Nд= , думп.
де: Gд –вантажопідйомність думпкара, т;
Gм.д – маса думпкара, т. (з таблиці).
визначаєм час рейсу локомотивоскладу:
Тр= tзав +tван + (tp.Nд)+tпор+tм хв;
где: tзав –час завантаження складу;
tван, tпор – час руху навантаженого та порожнякового складу;
tр –час розгрузки думпкара – 1,5 - 5 хв(от поры года);
tм –час маневрів на розминовках, 8-10 хв.
tзагр= , хв;
где: Ем.д – об’єм маси вантажа в думпкарі: Емд=.
tц –час циклу экскавації, (з таблиці),хв;
Ек –ємність ковша екскаватора (з таблиці) м3;
Кн – коэфіцієнт наповнення ковша 0,8 – 1,2.
- щільність породи (з таблиці).
tгр= ,хв;
tпор= ,хв.
де: Lтр –відстань транспортуваня (з таблиці);
vван–швидкість руху навантаженого складу;
vпор –швидкість руху порожнього складу.
Добова продуктивність локомотивосклу:
Рсут= т/добу;
де: Тдоб –час работи локомотивоскладу,хв.
Кількість рейсів локомотивоскладу в добу:
nрейс= ,
Кількість локомотивоскладів, обслуговуючих один екскаватор:
Nскл = .
Таблица 1.
№ Варі анта |
Зчіпна вага электро воза, Рсц |
Керівн.підйом
ip, %0 |
Вантажо- підйомність думпк. Gд, т |
Маса думп- кара,
Gм.д, т |
Час цикла экскава ції, tц, сек |
Єм- ність ковша экскав. м3 |
Щільність поро- ди,
|
Даль- ність транс- порту вання L,км |
1 |
1550 |
25 |
125 |
55 |
32 |
12,5 |
2,4 |
4,5 |
2 |
1800 |
21 |
105 |
48,5 |
26 |
8 |
2,9 |
5,6 |
3 |
1000 |
23 |
100 |
50,6 |
24 |
5 |
2,5 |
6,0 |
4 |
940 |
24 |
80 |
40 |
24 |
5 |
3,0 |
4,7 |
5 |
1550 |
22 |
105 |
48,5 |
26 |
8 |
2,7 |
5,5 |
6 |
1800 |
25 |
125 |
55 |
32 |
12,5 |
2,1 |
5,9 |
7 |
1000 |
35 |
105 |
48.5 |
26 |
8 |
3,3 |
6,3 |
8 |
940 |
38 |
60 |
29,4 |
24 |
5 |
2,8 |
5,2 |
9 |
1550 |
37 |
125 |
55 |
26 |
8 |
3,2 |
4,8 |
10 |
1800 |
40 |
105 |
48,5 |
26 |
8 |
3,5 |
3,7 |
11 |
1000 |
36 |
100 |
50,6 |
24 |
5 |
2,6 |
5,8 |
12 |
940 |
32 |
80 |
40 |
24 |
5 |
3,1 |
4,4 |
13 |
1550 |
28 |
105 |
48,5 |
26 |
8 |
3,4 |
6,1 |
14 |
1800 |
26 |
125 |
55 |
32 |
12,5 |
2,9 |
5,8 |
15 |
1000 |
24 |
105 |
48,5 |
26 |
8 |
2,4 |
6,5 |
16 |
940 |
35 |
100 |
50,6 |
24 |
5 |
2,7 |
5,4 |
17 |
1550 |
31 |
125 |
55 |
32 |
12,5 |
3,1 |
4,7 |
18 |
1800 |
28 |
125 |
55 |
26 |
8 |
3,2 |
5,7 |
19 |
1000 |
24 |
105 |
48,5 |
26 |
8 |
2,9 |
6,3 |
20 |
940 |
21 |
80 |
40 |
24 |
5 |
2,2 |
5,0 |
21 |
1550 |
29 |
105 |
48,5 |
28 |
8 |
2,8 |
5,3 |
22 |
1000 |
37 |
80 |
40 |
24 |
5 |
2,4 |
4,6 |
Рекомендована література:
1. М.Г. Новожилов Технология открытой разработки. М. Недра 1971.
2. В.С. Хохряков Открытая розробка месторождений полезных ископаемых.
М. Недра 1982
3 .Ю.И. Анистратов. Технология открытых горных работ. М. Недра 1984