Методичний матеріал "Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів"

Про матеріал

Матеріал стане в нагоді керівникам методичних об'єднань вчителів початкових класів, вихователів ГПД, класним керівникам. Він структурований за всіма основними напрямками роботи методичних об'єднань закладів освіти.

Перегляд файлу

Звіт

 про роботу методичного об’єднання

 вчителів початкових класів та вихователів ГПД

у 2020/2021 навчальному році

В цьому навчальному році склад методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів ГПД налічує:  24 вчителя початкових класів та 6 вихователів груп продовженого дня.

Протягом року члени методичного об’єднання працювали  над темою «Інноваційні освітні технології в контексті Нової української школи» та першим етапом науково-методичної теми ліцею «Використання компетентісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті Нової української школи».

Свою  діяльність  методичне об’єднання вчителів та вихователів спрямовувало  на пошук ефективних форм і методів роботи щодо формування ключових та предметних компетентностей учнів початкової школи, організації дистанційного навчання в початковій школі та продовжило роботу над впровадженням формувального оцінювання та реалізацією «педагогіки партнерства» у трикутнику вчитель-учень-батьки.

         Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у засіданнях методоб’єднання, практичного та психолого-педагогічного семінарів, шляхом самоосвіти, проведення та відвідування відкритих уроків та майстер-класів.

На засіданнях методичного об’єднання розглядались та вирішувались  такі питання:

  • Нова Українська школа як перехідна ланка від школи знань до школи компетентностей.
  • «Заохочення і покарання» в освітньому просторі НУШ (форми й методи формувального оцінювання).
  • Адаптація першокласників до шкільного життя.
  • Формування освітнього простору на основі педагогіки співробітництва: творчість класного керівника, шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів.
  • Використання виховних проєктів в освітньому просторі НУШ.
  • Організація навчально-виховної роботи в режимі групи продовженого дня.

Згідно складеного плану було проведено семінари:

  • психолого-педагогічний «Від конфлікту до педагогічного спілкування».
  • практичний «Навчання Web-технологіям на базі платформи LearningApps».  

Також на засіданнях МО проходило ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями та розглядались питання про стан ведення документації, проаналізовано стан викладання предметів за річним планом та відвіданих уроків, проведено аналіз підсумкових контрольних робіт з метою виявлення прогалин у знаннях учнів та визначення рекомендацій щодо їх усунення, розглянуто результати класно-узагальнюючого контролю учнів 4-х класів, підведений підсумок роботи учнів за дистанційною формою навчання.

Творча група працювала над організацією предметних тижнів та конкурсів.

Практичні наробки вчителів були представлені на педагогічні раді ліцею з теми «Нова Українська школа як перехідна ланка від школи знань до школи компетентностей» (січень, 2021 року), засіданнях МО вчителів початкових класів та вихователів ГПД (жовтень 2020 року та січень 2021 року) участі в тижні педагогічної майстерності педагогів ліцею (лютий, 2021 року).

 Підвищенню методичного рівня вчителів сприяла організація самоосвітньої роботи:

 

п/п

Освітня платформа

Напрямок

1

EdEra

Дистанційна та змішана форми навчання.

Методики компетентісного навчання.

Інклюзивна освіта.

Нейропсихологія.

Методики викладання у 1класі.

2

ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка

Психологічна складова педагогічної діяльності.

Проєктне навчання.

Методики викладання окремих предметів.

3

«На урок»

Інформаційно-комунікативні технології навчання.

Креативне та критичне мислення.

Медіаграмотність.

Предметно орієнтоване навчання.

4

«Всеосвіта»

Технології попередження конфліктів.

Розвиток особистості педагога.

Використання додатків Googl для організації навчання.

5

Фестиваль KyivEdFest 2021

 

Тренінг «Створення безпечного освітнього середовища для учнів ЗЗСО».

Тренінг «Настільні ігри як ефективний  інструмент навчання»

Семінар «Формувальне оцінювання та цифрові технології для його організації»

Майстер клас «Навчаємо через гру: інтерактиви для дітей у змішаному форматі»

Майстер клас «Використання українського фольклору в позашкільній діяльності»

Вчителі та вихователі створювали умови для виявлення обдарованих дітей, спонукали їх до творчої діяльності. Учні початкової школи брали участь у всеукраїнських й міжнародних конкурсах та олімпіадах:

  • Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»:

Приймало участь 327 учнів 2-4-х класів

  • Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерного мислення «Бобер»:

Приймало участь 87 учнів 3-х класів

Червоний сертифікат (І місце) – 24 учня

Синій сертифікат (ІІ місце) – 35 учнів

Приймало участь 102 учня 4-х класів

Червоний сертифікат (І місце) – 16 учнів

Синій сертифікат (ІІ місце) – 42 учня

  • Всеукраїнській он-лайн олімпіаді для учнів початкової школи на платформі «На урок»:

Приймало участь 126 учнів 2-3-х класів.

  • конкурс Інституту розвитку шкільної освіти «Розумничка»

Приймало участь 126 учнів 2-3-х класів.

 

Розвитку обдарованостей молодших школярів сприяла і плідна виховна робота. В її основу покладено виховання через громадську, трудову, художньо-естетичну, краєзнавчу, екологічну, правову та спортивно-оздоровчу діяльність. У зв’язку з обмеженням контактів учнів у період адаптивного карантину такий підхід впроваджувався через організацію наступних форм діяльності:

  • класних (години спілкування, бесіди, ранки, вікторини, екскурсії, ігри, конкурси та інше);
  • колективних справ (виставки творчих робіт);
  • гурткову роботу (вокальні, танцювальні, фізкультурно-спортивні, писанкарство);
  • спортивні заходи (ігри, естафети);
  • батьківські уроки (он-лайн).

 Виховні заходи проводились тільки в окремо взятому класі, у форматі он-лайн або на свіжому повітрі. Це такі заходи, як:

  • «Прощавай, початкова школо!» (онлайн,4 класи);
  • «Прощавай, Букварику!» (онлайн,1 класи);
  • Станційні ігри на свіжому повітрі (2-3 класи);
  • Інтерактивна гра на свіжому повітрі «Знайомство зі школою!» (1 клас);
  • Конкурс «Ліцей має таланти» (он-лайн, 1-4 класи)

 Сприяло розвитку та виявленню творчих здібностей та обдарувань серед молодших школярів і проведення предметних тижнів:

  • Української мови та писемності;
  • Англійської мови;
  • Інформатики.

Науково-методична робота зумовила зростання професійної майстерності вчителів та вихователів, сприяла розкриттю та реалізації творчого потенціалу кожного. Про це свідчать результати атестації педагогічних кадрів. У 2020-2021 навчальному році атестувались 3 вчителя та 2 вихователя, з них 2 підтвердили вищу кваліфікаційну категорію. Козлова Н.Д. підтвердила педагогічне звання «вчитель-методист». Присвоєно першу кваліфікаційну категорію Кудрявській Л.О. та Півень О.В. Всі педпрацівники, які атестувались, повністю виконали індивідуальний план самоосвіти, брали активну участь у масових формах методичної роботи, виступали на педрадах, семінарах, звітували про свою діяльність на засіданнях методоб’єднання.

Шляхи реалізації теми ліцею «Використання компетентісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті Нової української школи» за 2020-2021 навчальний рік можна підсумувати таким чином:

п/п

Зміст

Форма

Відповідальний

Узагальнення

1

Інноваційні освітні технології в контексті Нової української школи

Педрада

 

Саінчук І.М.

Рішення педради

2

Навчання Web-техно-логіям на базі платформи LearningApps

Практичний

семінар

Кудрявська Л.О.

Банк інтерактивних вправ

3

Від конфлікту до педагогічного спілкування

Психолого-педагогічний семінар

Дробот Л.І.

Рекомендації

4

Заохочення і покарання» в освітньому просторі НУШ (форми й методи формувального оцінювання).

Засідання МО

Горлушко І.В.

Протокол засід. МО, рекомендації

5

Формування освітнього простору на основі педагогіки співробітництва: творчість класного керівника, шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів.

Засідання МО

Козлова Н.Д.

Протокол засід. МО, рекомендації

6

Воркшоп виховних проектів в освітньому просторі НУШ.

Засідання МО

Пугач І.Ю.

Узагальнення матеріалів

7

Участь учнів початкової школи у:

  • Міжнародному математич-ному конкурсі «Кенгуру»(2-4кл.);
  • Конкурсі з інформатики «Бобер» (3-4кл.);
  • Всеукраїнському конкурсі «Розумничка» (англійська мова),
  • Конкурсах та олімпіадах для учнів початкової школи на платформі «На урок».

Конкурси

Саінчук І.М.

Дробот Л.І.

Кудрявська Л.О.

Стремецька О.Д.

Звіт МО

8

Проведення предметних тижнів:

  • української мови;
  • інформатики;
  • англійської мови.

 

Предметні тижні

 

Талавира Л.І.

Кудрявська Л.О.

Стремецька О.Д.

Дробот Л.І.

Творча група

 

Для автоматизації навчального процесу у 2020-2021 навчальному році вчителі  початкової школи ліцею взяли участь у впровадженні нової електронної освітньої системи «Єдина школа». Вони прослухали он-лайн семінари, вебінари, відвідали майстер класи та впродовж року організували з учнями та батьками роботу за такими модулями:

  • «Адміністрування»;
  • «Електронний журнал»;
  • «Електронний щоденник».

Під час призупинення навчального процесу (квітень, 2020р.) спільними зусиллями вчителів, дітей та батьків вдалося на високому рівні організувати дистанційне навчання,  зробити його ефективним та результативним, надати нашим учням доступ до навчальних матеріалів та завдань, налагодити зворотній зв’язок.

Для формування навчального матеріалу всі вчителі створили  Google classroom для кожного класу. В Google classroom надсилалися завдання з повним поясненням та відео матеріалами, власними презентаціями для самостійного опанування згідно розкладу. Вчителі використовували різні інтернет ресурси, зокрема You Tube, освітній проект «На урок», Classtime, Всеосвіту та іншу. Також навчилися створювати власні тести в Google forms та Learning Apps, знімати та монтувати відеоуроки. На платформі  Zoom проходили онлайн уроки, консультації та батьківські конференції.

Однак, поряд з позитивними результатами у роботі методичного об’єднання вчителів початкових класів та вихователів ГПД є ряд недоліків:

  • недостатня реалізація можливостей вчителів щодо розробки авторських програм, власних науково-методичних і дидактичних матеріалів, публікацій інноваційного досвіду;
  • недостатня продуктивність в оволодінні окремими вчителями та вихователями комп’ютерними технологіями;
  • потребує більшої продуктивності робота з обдарованими учнями;
  • посереднє використання мотиваційного компоненту уроку.

Виходячи з аналізу науково-методичної роботи, підсумків навчально-виховної роботи та  враховуючи недоліки за поточний навчальний рік, у 2021-2022 навчальному році методичне об’єднання вчителів початкових класів та вихователів ГПД працюватиме над вирішенням таких завдань:

  • формування ключових та предметних компетентностей випускника початкової школи;
  • оволодіння найдосконалішими формами методами та прийомами навчання учнів початкової школи направленими на підвищення мотивації учнів до навчання;
  • створення середовища для реалізації обдарованостей молодших школярів, їх залучення до Всеукраїнських й міських конкурсів та олімпіад;
  • забезпечення умов для професійного розвитку вчителя початкових класів;
  • формування потреби у безперервній освіті;
  • використання Інтернет ресурсів для самоосвіти вчителів та учнів, організації дистанційного навчання;

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губа Тетяна Ігорівна
    Дякую за чудовий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 жовтня 2022
Переглядів
4303
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку