Виховна робота. Тема : " Дотримання правил дорожнього руху"

Про матеріал
Тема: Дотримання правил дорожнього руху Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я школярів. Завдання: – розкрити сутність поняття «безпека»; – ознайомити учнів із моделлю безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки»; – сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі. Ключові слова: безпека, безпечна поведінка, дорога, транспортний засіб. Необхідне забезпечення: оформлення дошки плакатами та малюнками відповідної тематики, музичний програвач та запис веселої мелодії для рухавки.
Перегляд файлу

Тема: Дотримання правил дорожнього руху

Мета: обґрунтувати важливість дотримання безпечної та відповідальної поведінки на дорозі задля збереження життя та здоров’я школярів.

Завдання:

     розкрити сутність поняття «безпека»;

     ознайомити учнів із моделлю безпечного дорожнього середовища «Трикутник безпеки»;

     сприяти розумінню особистої відповідальності кожного з учасників дорожнього руху за безпеку на дорозі.

Ключові слова: безпека, безпечна поведінка, дорога, транспортний засіб.

Необхідне забезпечення: оформлення дошки плакатами та малюнками відповідної тематики, музичний програвач та запис веселої мелодії для рухавки.

 

Хід заняття

Вступне слово

Познайомити дітей з темою заняття. Наголосити  на важливості та актуальності.

Інтерактивна бесіда «Безпека на дорозі»  

- І школи,  і будинки, в яких ми живемо, розташовані біля дороги. По проїжджій частині рухається транспорт. Які транспортні засоби можуть там рухатись?

- А вздовж проїжджої частини – тротуар. Для чого він необхідний?

- Ані транспорт, ані пішоходи не заважають одне одному. Це тому, що є чіткі правила, для всіх учасників дорожнього руху. Порушуючи ці правила, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Якою ж має бути наша поведінка на дорозі? (Безпечною.)

- Діти, давайте поміркуємо, що ж таке безпека?

 

Безпека – це стан, при якому ніщо нікому та нічому не загрожує.

- Від кого або від чого залежить безпека на дорозі?

Вислухавши відповіді дітей, слід намалювати  на дошці «Трикутник безпеки» та на його прикладі наголосити на тому, що на безпеку на дорозі впливають стан доріг (вони мають бути безпечними), стан транспортних засобів (автомобілі мають бути безпечними) та поведінка людей (вона має бути безпечною та відповідальною).

Інтерактивна гра «Подорож»  

- Діти запрошую вас у цікаву подорож. Для того, щоб вирушити в путь, нам необхідно обрати транспорт. Називайте, хто на якому транспорті буде подорожувати?

- Що необхідно нам знати, вирушаючи у дорогу! (Правила дорожнього руху)

- А навіщо нам їх знати? (Щоби подорож була безпечною)

- Зараз я прошу вас підвестися, тому що ми будемо грати. Я буду називати певні дії, і ми всі разом будемо їх виконувати. Всі готові? Рушаймо!

- По автомобілях! (діти сідають за парти)

- Плавно, спокійно, але надійно закриваємо двері! (діти демонструють, як вони закривають дверцята)

- Обов’язково, пристебаємо ремінь безпеки! (діти роблять руками відповідні рухи)

- Оглядаємось навколо! (діти озираються на всі сторони)

Заводимо мотор! (діти озвучують і показують, як вони заводять мотори)

- Натискаємо на газ! (діти демонструють відповідні рухи)

- Поїхали!

Звучить весела музика.

- Будьте уважними. Пильно слідкуйте за дорогою. Ми рухаємося по трасі, поряд багато різних автомобілів. Звертайте увагу на перехрестя, транспортні зупинки, пішохідні переходи, тротуари.

- Прошу всі транспортні засоби «припаркувати» на спеціально обладнаних місцях. Зараз потрібна Ваша допомога одному хлопчику, який вирушив до школи. І, на мою думку його поведінку не можна назвати безпечною. Аби з ним нічого лихого не сталося, давайте йому допоможемо. Слухайте уважно, я розказуватиму вам історію про Данилка, як тільки ви почуєте, що він робить щось правильно плескайте у долоні, а якщо неправильно – тупайте ногами, тобто попереджайте його.

Історія про шлях до школи

Данилко взяв ранець і вирушив до школи. Всі люди йшли по тротуару, він теж. (Діти мають відреагувати оплесками).

Пішоходи зупинилися, підійшовши до проїжджої частини. На невеликій відстані, повільно рухалася вантажівка і Данилко вирішив, що встигне перебігти. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

- Діти, а чому ви попереджаєте, Данилка?

Рухаючись далі Данилко вирішив читати назви на всіх вивісках, які йому зустрінуться. Та йому не дуже це вдавалося, бо він весь час на когось або на щось натикався.

- Чому так відбувалося? (Педагог вислуховує відповіді і нагадує правила, як необхідно рухатися по тротуару).

Часу до початку уроків залишалось мало і Данилко вирішив поспішати. А попереду ще одна дорога. Хлопець стрімко направився до пішохідного переходу. (Пауза)

Світлофор привітно всім моргав своїм червоним оком. Данилко оглянув дорогу – машин не було видно. Побіжу, – вирішив хлопець. (Діти мають відреагувати тупотом ніг)

- А зараз, що неправильно робив Данилко?

А ось і школа!

 

З вашою допомогою Данилко безпечно добрався до школи. А могла би статися і біда. Сьогодні ми часто чуємо, що діти потрапляють у дорожньо- транспортні пригоди.

 Щоб цього не сталося , треба завжди виконувати равила дорожнього руху:

  • Зупинятися, перш ніж зробити крок на проїжджу частину;
  • Завжди використовувати підземний перехід, якщо він є;
  • Перетинати дорогу тільки в зазначених місцях (біля світлофора, пішохідним переходом);
  • Не переходити вулицю, почувши сигнал машин екстреної допомоги або спецмашин; 
  • Під час переходу вулиці подивитися ліворуч, праворуч і знову ліворуч; переконатися, що немає машин, і тільки після цього переходити вулицю;
  • Триматися подалі від машин, що виїжджають заднім ходом;
  • Ніколи не грати навіть на тихій проїжджій вулиці або дорозі;
  • Не бігти через дорогу.

 

Важливо не лише знати правила дорожнього руху, а й обов’язково їх виконувати !

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2022
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку