На допомогу вчителям, які використовують у своїй практиці проектні технології.
Завдання.
1 . З'ясувати які тіла в природі і техніці рухаються нерівномірно.
2. Розробити прийоми та методи обчислення швидкості нерівномірного руху.
3. Виконати експеримент та обчислення.
4. Проаналізувати отримані результати.
5. Зробити висновки.
6. Презентувати роботу в класі.
Учнівський проект
«Визначення середньої швидкості нерівномірного руху»
Підготували
учні 7 класу:
Двірцівського НВК
«ЗШ І – ІІІ ступенів – дитячий садок»
Бойко Тетяна, Уляк Назар
Вчитель – консультант
Луцко Оксана Петрівна
-2017-
Назва проекту. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху .
Керівник: вчитель фізики Луцко Оксана Петрівна.
Тип проекту. Творчо-практичний, короткотривалий, груповий.
Учасники проекту: Бойко Тетяна, Уляк Назар
Основний та другорядні навчальні предмети: фізика, природознавство,інформатика, математика
Вік учнів, клас . 13 років, 7 клас.
Проблема. Чи був правий Айнштайн, стверджуючи, що пошук істини важливіше, ніж володіння істиною. В чому істина руху?
Мета проекту. Визначити експериментально середню швидкість руху тіл, навчитися розв’язувати задачі; весело провести час.
Завдання проекту:
1. З’ясувати які тіла в природі і техніці рухаються нерівномірно.
2. Розробити прийоми та методи обчислення швидкості нерівномірного руху.
3. Виконати експеримент та обчислення.
4. Проаналізувати отримані результати.
5. Зробити висновки.
6. Презентувати роботу в класі.
Актуалізація проблеми. Проблема є актуальною для нас, тому що під час виконання проекту ми познайомимося з видами механічного руху , згадаємо поняття відстані, часу і швидкості, опишемо зв'язок між даними величинами, виконаємо дослідницькі роботи на визначення швидкості, покажемо зв'язок математики, фізики, ОБЖ, навчимося розв’язувати задачі на рух, на знаходження середньої швидкості.
Очікуваний результат
Ключове питання.
В чому істина руху?
Питання проекту.
Етапи реалізації проекту
Діяльність вчителя
Оскільки це перший проект для учнів з фізики, вчитель залучає бажаючих учнів взяти участь в проекті, знайомить їх із особливостями методу проектів, проводить інструктаж з техніки безпеки під час виконання експериментів. Перевіряє, чи знають учні , як шукати інформацію в Інтернеті, зберігати її та документувати. Перед початком роботи вчитель:
- обов’язково знайомить дітей з Законом про авторське право;
- навчає критично оцінювати сайти та інші посиланні під час роботи в Інтернеті;
- нагадує дітям про безпечну поведінку в Інтернеті;
- ознайомлює учнів з критерієм оцінювання проекту.
Вчитель складає лист оцінювання (Додаток 2), щоб допомогти учням у плануванні та формуванні результати своєї діяльності, розробляє план реалізації проекту (Додаток 1). Об’єднує учнів у групи для розробки та впровадження проекту. На протязі виконання проекту вчитель проводить різні консультації з теми проекту, контролює виконання експериментальних завдань, якщо треба, вносить корективи, перевіряє дотримання правил техніки безпеки. На завершальному етапі переглядає підготовлені презентації проекту, разом з учнями проводить захист головних ідей.
Діяльність учнів
Обєднання в групи, в яких обговорюють хід виконання роботи, записують свої попередні ідеї та які ресурси будуть використовувати. Впродовж виконання ведуть щоденник роботи над проектом. Пошук інформації в Інтернеті, вибір основного. Проведення дослідів, записи отриманих результатів, висновки. Під час виконання проекту учні опановують певні методики проведення експерименту, навчаються формувати результати у вигляді таблиць, будувати графіки, узагальнювати дані, робити висновки.
Подання ( звіт про виконану роботу)
Створення презентації, на якій розміщуватимуть результати дослідження.
Продуктом стає мультимедійна презентація та її захист.
Рефлексія
Здійснюють оцінку власної діяльності і діяльності в групі , взаємооцінювання відбувається за критеріями, передбаченими у формі оцінювання. Обговорення отриманих результатів проходить у формі бесіди , де учні дають аналіз своїй роботі за такими питаннями:
Висновки:
Дослідження, проведені під час проектної роботи удосконалили практичні навички, здобуті на уроках фізики.
Використані джерела
Додаток 1
План реалізації проекту
№ |
Що потрібно зробити перед початком проекту |
Хто виконує |
Термін виконання |
||||
1 |
Знайти та зібрати інформацію , яку можна використати у проекті |
Вчитель |
На підготовчому етапі |
||||
2 |
Провести консультацію учнів класу на першому уроці вивчення теми щодо роботи над проектом |
Вчитель |
На підготовчому етапі |
||||
3 |
Надати інформаційні бюлетені учням, розмістити інформацію в кабінеті фізики про заходи щодо організації та виконання проекту |
Вчитель |
На підготовчому етапі |
||||
4 |
Переконатися, що учні попередньо мають навички роботи з комп’ютером (створення презентацій вивчали у 5 класі на уроках інформатики), організувати консультації та забезпечити можливість навчання по створенню презентацій. |
Вчитель |
На підготовчому етапі |
||||
5 |
Об’єднання учнів за бажанням в групи, для виконання проекту. Вибір теми проекту, визначення мети проекту. Ознайомлення учнів з критеріями оцінювання їх роботи над проектом |
Вчитель |
На першому уроці розділу, за необхідності |
||||
6 |
Збір учнями необхідних матеріалів, їх обробка та аналіз |
Бойко Т., Уляк Н. |
На протязі вивчення розділу |
||||
7 |
Пошук та збір інформації в мережі Інтернет, літературні джерела (учні обов’язково вказують) |
Бойко Т., Уляк Н. |
Періодично, за потреби |
||||
8 |
Організувати самостійну роботу учнів у проекті |
Вчитель |
На протязі вивчення розділу |
||||
9 |
Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проекту |
Вчитель |
Індивідуальні бесіди |
||||
10 |
Організація та проведення експерименту Обробка результатів експерименту |
Бойко Т., Уляк Н.. |
Індивідуальні консультації |
||||
11 |
Аналіз підібраних задач, перевірка правильності розв’язків. |
Вчитель |
Індивідуальні консультації |
||||
12 |
Узагальнення та систематизація теоретичного матеріалу |
Бойко Т., Уляк Н. |
Індивідуальні консультації |
||||
13 |
Оформлення результатів проекту (створення слайдової презентації) |
Бойко Т., Уляк Н.. |
Індивідуальні консультації |
||||
14 |
Організація уроку захисту проектів
|
Вчитель |
За календарним планом |
||||
Додаток 2
Лист оцінювання проекту
Критерії оцінювання |
Максимальна кількість балів |
Отримані бали |
||
Само-оцінка |
Від інших учнів |
Від вчителя |
||
Виконання проекту |
5 |
4,3 |
4,9 |
5 |
Вчасність виконання проекту |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Відповідність змісту темі |
0,5 |
0,5 |
0,4 |
0,5 |
Розкриття теми проекту |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Доступність та цікавість матеріалу |
0,5 |
0,3 |
0,5 |
0,5 |
Логічність подання інформації |
0,5 |
0,4 |
0,5 |
0,5 |
Творчий підхід, використання наочності, технічних засобів |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Наявність експерименту в проекті |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Наявність фізичних задач,що відповідають темі проекту |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Вміння робити висновки |
0,5 |
0,3 |
0,5 |
0,5 |
Різноманітність та наявність джерел інформації |
0,5 |
0,4 |
0,5 |
0,5 |
Оформлення: |
2 |
2 |
2 |
2 |
Оригінальність |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ілюстрації до тексту |
1 |
1 |
1 |
1 |
Грамотність, ділові якості |
1 |
1 |
1 |
1 |
Культура мови, манери, відчуття часу, утримання уваги аудиторії |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Відповіді на запитання: повнота, аргументованість, товариськість |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Захист, креативність |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
Якість доповіді: повнота представлення роботи, результатів |
1 |
1 |
1 |
1 |
Переконаність та упевненість |
1 |
1 |
1 |
1 |
Об’єм та глибина знань з теми, ерудиція, міжпредметні зв’язки |
2 |
2 |
2 |
2 |
Загальний бал |
12 |
11,3 |
11,9 |
12 |