Методичний посібникРОЛЬ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНИХ ТА ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ В УМОВАХ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ

Про матеріал
Посібник розкриває систему роботи вихователів з національно-патріотичного виховання, як засобу формування соціальних та життєвих компетентностей учнів в умовах школи-інтернату.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

 

ШЕВЧЕНКІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ

ШКОЛА-ІНТЕРНАТ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ПРЕДМЕТІВ

ГУМАНІТАРНО-ЕСТЕТИЧНОГО ПРОФІЛЮ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

 

РОЛЬ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ФОРМУВАННІ СОЦІАЛЬНИХ ТА ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ В УМОВАХ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ

                              

/Files/images/IMG_9005.jpgМетодичний посібник

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              с. Шевченкове

                                                        2019 р.

 

 

 Упорядник: Гнатенко Л.П. – вихователь 4 класу

 

 

 

Матеріали схвалені та рекомендовані до використання засіданням методичної ради школи-інтернату (протокол № 5  від    12/04/2019 року)

 

 

 

Анотація

     Посібник розкриває систему роботи вихователів з національно-патріотичного виховання, як засобу формування соціальних та життєвих компетентностей учнів  в умовах школи-інтернату. Зокрема, коротко подана інформація про  позакласні  заходи національно-патріотичного спрямування, що проводились протягом 5 років дослідно-експериментальної роботи школи «Педагогічні умови соціалізації обдарованих дітей в умовах школи-інтернату».

     Сподіваємося, що наші напрацювання й спостереження нададуть класним керівникам, вихователям допомогу щодо шляхів реалізації національно-патріотичного виховання, допоможуть у пошуках нових активних і цікавих сучасним дітям форм, методів та технологій, які будуть сприяти їхньому творчому зростанню. Це допомога у визначенні нових дієвих шляхів модернізації виховного процесу в умовах Нової української школи.

                                                    

                                                       Зміст

1. Актуальність проблеми формування національно-патріотичних почуттів учнів в умовах школи-інтернату………………………………..4

2. Роль національно-патріотичного виховання у формуванні соціальних та життєвих компетентностей учнів Шевченківської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату………………………………………5

3. Зміст, форми та основні шляхи реалізації завдань патріотичного виховання в умовах школи-інтернату………………………………….8

4. Висновки………………………………………………………………..28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Патріотизм – це, образно кажучи,сплав почуття й думки,

осягнення святині - Батьківщини – не тільки

розумом, а й передусім серцем…

Патріотизм починається з любові до людини.

Патріотизм починається з колиски».

Василь Сухомлинський

Актуальність проблеми з формування національно-патріотичних почуттів як засобу формування соціальних та життєвих компетентностей учнів  в умовах школи-інтернату обумовлена змінами в державі та суспільному житті України.   Одним з найважливіших завдань школи в умовах національного відродження України є виховання гармонійної, духовно багатої та національно свідомої особистості. Особливого значення набуває виховання відповідальної, ініціативної, творчої особистості.

       На розв'язання цих завдань спрямовані важливі державні документи: Закони України "Про освіту" та "Про вищу освіту", Національна доктрина розвитку освіти України, Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, «Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», «Національна програма патріотичного виховання громадян, розвитку духовності»,  в яких наголошується, що успішна самореалізація молодої людини можлива тільки за наявності її особистої системи цінностей, яка має бути адекватною мінливим умовам сьогодення.

       «Національне виховання є одним із головних пріоритетів, органічною складовою освіти. Його основна мета - виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування у молоді потреби та уміння жити в громадянському суспільстві, духовності та фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури»,  зазначено вНаціональній доктрині розвитку освіти.

       Важливу роль у духовному піднесенні народу, зокрема молоді, відіграли події останніх років. Перед школою постало завдання – приділити більше уваги патріотичному вихованню в контексті загальновиховного процесу.

      Цей процес тривалий і складний, тому формування патріотичних почуттів завжди було і є важливим у системі шкільної освіти. 

     Школа має на меті підготувати молодих людей до життя у відкритому демократичному, культурному, гуманному і громадянському суспільстві, виховати особистість. Забезпечити їх не тільки знаннями та навичками, а й надати соціальну підготовку і сприяти моральному та емоційному розвитку, розвитку громадянина.  

     Формування ціннісних орієнтацій є важливим чинником  духовного розвитку школярів. У зв'язку з цим провідного значення у формуванні духовно-моральних цінностей набуває світогляд особистості, на основі якого формується система ціннісних орієнтацій. Гуманістична мораль, національна свідомість і самовідданість особистості зумовлюють усвідомлення найпріоритетніших цінностей життя, якими є Батьківщина, народ, культура.  

      Патріотичне виховання є складовою частиною загального виховного процесу,що являє собою систематичну і цілеспрямовану діяльність школи та громадських організацій з формування в учнів високої патріотичної свідомості, почуття любові до України, готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків.

     Як зазначав В.О. Сухомлинський, патріотизм, як діяльна спрямованість свідомості, волі, почуттів, діалектично пов'язаний з освіченістю, етичною, естетичною й емоційною культурою, світоглядною стійкістю, творчою працею.

     Сучасне виховання має стати засобом відродження національної культури, зупинення соціальної деградації, стимулом пробудження високих моральних якостей - совісті, патріотизму, людяності, почуття громадянської і власної гідності, творчої ініціативи, засобом самоорганізації, особистісної відповідальності дітей та молоді, запорукою громадянського миру і злагоди в суспільстві.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Роль національно-патріотичне виховання у формуванні соціальних та життєвих компетентностей учнів Шевченківської спеціалізованої  загальноосвітньої школи-інтернату

 

/Files/images/IMG_9005.jpg     Наша школа – це співучий вулик дитячих мрій і захоплень! Вона живе своїм особливим життям. Це не просто приміщення, де навчаються діти, це – дитяча Дзвінка Країна. Вона притягує до себе, приваблює нестримною радістю, веселим сміхом, дитячою безпосередністю, чистотою ніжної дитячої душі. Тут ростуть і навчаються учні. Тут формується їх характер і поведінка, словом, відбувається становлення людини, яка виходить із цих стін і йде у самостійне життя. Життя сформулювало соціальний запит на виховання творчої особистості, яка зможе творчо мислити, творчо приймати рішення і потім творчо їх виконувати. Соціально активна та духовно багата творча особистість учня формується в процесі безпосередньої участі в освітньому процесі, що здійснюється на уроках учителем, а в позаурочний час – класним керівником, вихователем, батьками, громадськістю.

        Для педагогічного колективу Шевченківської спеціалізованої  загальноосвітньої школи-інтернату з  поглибленим   вивченням предметів гуманітарно-естетичного профілю Черкаської обласної ради патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним  -  формування громадянина-патріота України підготовленого до життя, наділеного громадянською відповідальністю, національною самосвідомістю, високими духовними цінностями, родинними і патріотичними почуттями,  виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини, створювалися умови для розвитку творчо обдарованої молоді, її індивідуальних якостей, набуття за час навчання соціального досвіду.

    Джерелами патріотичного виховання є рідне слово батька і матері, колискова пісня, рідна оселя, садиба, батьківщина і Батьківщина, героїчне політичних діячів, вчених, письменників, діячів мистецтва і культури, конкретна діяльність особистості щодо матеріального та культурного збагачення своєї країни. 

    Основною метою національно-патріотичного виховання в нашій школі є передання вихованцям соціального досвіду, успадкування ними духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування незалежно від національної приналежності особистісних рис громадянина Української держави, духовності, трудової, моральної, розумової, естетичної, правової, фізичної та екологічної культури.

    Дана мета охоплює весь освітній процес: уроки, позакласна діяльність, заняття на мистецькому факультеті.

    Для досягнення мети по патріотичному вихованню школа працює над такими завданнями:

 - виховання справжнього громадянина – патріота своєї держави з високою національною свідомістю;

 - спрямування виховної роботи в школі на формування у школярів (представників різних національностей) любові до України, поваги до її територіальної цілісності, усвідомлення належності до єдиної спільноти «український народ»;

 - виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

 - формування в учнів міцної громадянської позиції, що проявляється в усвідомленому знанні історії своєї держави, закономірностей її розвитку; бажанні творити майбутню незалежну єдину країну;

 - залучення учнівської молоді до оволодіння суспільними цінностями, розвитку в них потреби до самовиявлення, самореалізації, самоствердження, визначення духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та минулого;

 - вивчення біографії справжніх героїв України;

 - формування почуття духовної та психологічної готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку;

 - використання педагогами різноманітних активних методів і форм виховної роботи, що передбачає формування у вихованців ініціативності, критичного мислення, творчого підходу до справи, відповідальності за свої дії та вчинки; - об’єднання великої шкільної родини (педагогів, учнів, батьків, працівників школи) задля відчуття власної причетності до майбутньої долі рідного краю, як невід’ємної складової єдиної країни.   

 

 

3. Зміст, форми та основні шляхи реалізації завдань патріотичного виховання в умовах школи-інтернату.

 

Зміст патріотичного виховання в школі-інтернаті розкривають такі розділи: державний, соціальний, родинний.

        Державний розділ складають: уявлення про українську державу, Прапор, Герб, Гімн; про рідний край (село, селище, місто), про рідні місця, рідну мову; розуміння сутності обов’язку перед Батьківщиною, громадської активності, поняття про захист честі й гідності Батьківщини, гордість за свою країну, розуміння моральної суті основних громадянських прав та обов’язків, визначених у державних документах України; високий рівень національної самосвідомості; шанобливе ставлення до Збройних Сил України, бажання стати до їх лав, розуміння величі українського народу, як основи непорушності держави.

         Соціальний розділ патріотичного виховання передбачає: розвиток інтересу до історії рідного краю, героїчного минулого країни, життя прославлених земляків; знайомство з діяльністю дитячих громадських організацій; виявлення потреби охороняти історичні пам’ятки, зберігати матеріальні цінності Вітчизни; вміння виявляти волю, доброзичливість, правдивість, наполегливість, самостійність, творчу активність, відповідальність у навчанні та праці; нетерпиме ставлення до порушників закону, до аморальних вчинків; дбайливе ставлення до національних багатств, рідної природи; розуміння значення праці батьків та українського народу, готовність виконувати громадські обов’язки; толерантне ставлення до людей, уміння жити поруч.

      Родинний розділ головним чином спрямований на виховання любові до батьків, чемного ставлення до старших у сім’ї, вчителів, ветеранів, пошану до пращурів, до героїв Батьківщини, знання місць знаходження могил та пам’ятників, догляд за ними; знання переказів, легенд, повір’їв, народних пісень, знайомство з народним мистецтвом; пошана до народних і релігійних традицій, звичаїв, національних і родинних свят та дотримання них.

    Стрижнем усієї освітньої роботи є патріотичне виховання, оскільки ми повинні виховати особистість, яка має почуття гордості за свою державу, сумлінно виконує громадські обов’язки, усвідомлює соціальні проблеми Батьківщини та українського народу, любить рідних та близьких людей. Без цього людина не має обличчя, вона втрачає себе.

    Патріотичне виховання  відбувається в тісній співдружності вихователів та вчителів мистецького факультету, вчителів загальноосвітніх предметів, з батьками, з громадськістю села, з працівниками  Національного заповідника «Батьківщина Тараса Шевченка», органами місцевого самоврядування, волонтерськими організаціями.

    Кінцевою метою  патріотичного виховання в нашій школі-інтернаті є формування всебічно розвиненої, компетентної особистості, здатної до самореалізації,  національно свідомої патріотичної людини, збагаченої національними та загальнолюдськими цінностями, яка усвідомлює власну національну ідентичність, вивчає історію свого народу, готова відстоювати його ідеали, поважає всіх громадян України, підтримує прагнення кожної особистості до духовного, інтелектуального, творчого та фізичного розвитку задля розвитку держави в цілому.

     Формуванню соціально активної, всебічно розвиненої, компетентної особистості, здатної до самореалізації має правильно спланована педагогічна діяльність вихователів, класних керівників,які прогнозують, аналізують, організовують,співпрацюють,контролюють  повсякденне життя і діяльність учнів свого класу. Саме вони, спілкуючись з дитиною,є  сполучними ланками освітнього середовища. Правильна постановка  вихователем мети і завдання по патріотичному вихованню допомагає обрати оптимальні форми і методи її організації.

У виховній роботі педагоги школи намагаються дотримуватись принципів єдності активних та інтерактивних методів виховання, досягаючи їх інтеграції в кожному окремому виховному національно-патріотичному заході.

      Широко використовуються в організації позакласної роботи з учнями   такі методи, як: екскурсії, бесіди, тематичні диспути та дискусії, «круглі столи», вікторини, рольові ігри, конференції, лекції, тренінги, «відкриті трибуни», ділові ігри, різні форми роботи з книгою, періодичною пресою, безпосередньо пов’язані з тематикою національно-патріотичного виховання і покликані ознайомити учнів з найбільш яскравими сторінками нашої героїчної історії. Такі форми позакласної роботи користуються значною популярністю серед учнів, свідченням чого є їх активна участь в організації та проведенні даних заходів.

    В Шевченківській школі-інтернаті патріотичне виховання планується та здійснюється  згідно вікових особливостей учнів.

    Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час; гуманізації взаємин у системах "учитель-учень","учень-учень";використання вчителем демократичного стилю спілкування з учнями; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості.

    У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій.

    У початкових класах соціальна і громадянська компетентності, як ключові, є міждисциплінарними  і спрямовуються на соціалізацію особистості, набуття громадянських якостей, дотримання соціальних норм і правил.

   Шкільний вік, як період становлення особистості, має свої потенційні можливості для формування вищих моральних почуттів, до яких і відноситься почуття патріотизму. Дитину ще в шкільному віці необхідно навчити бути приязною, відповідальною.

    Перш ніж дитина навчиться співпереживати бідам та проблемам Батьківщини, вона повинна навчитися співпереживанню як людському почуттю. Захоплення просторами країни, її красою та природними багатствами виникає тоді, коли дитину навчили бачити красу безпосередньо навколо себе. Також, перш ніж людина навчиться трудитися на благо Батьківщини, необхідно навчити її добросовісно виконувати трудові доручення, прищеплювати любов до праці.

    У підлітковому віці виховується духовно осмислений, рефлексивний патріотизм, який поєднує любов до свого народу, нації, Батьківщини з почуттям поваги до інших народів, своїх і чужих прав і свобод.

    У старшому шкільному віці пріоритетними рисами ціннісного ставлення до Батьківщини є відповідальність і дієвість. Діти не лише ідентифікують себе з українським народом, але й прагнуть жити в Україні, мріють пов’язати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її становлення як суверенної і незалежної демократичної, правової і соціальної держави; трудитися на її благо, захищати її; поважати Конституцію і виконувати норми Закону; бережно ставитися до етно-етичної культури народу України; володіти рідною та державними мовами; визнавати пріоритети прав людини, поважати свободу, демократію, справедливість. У ситуації, яка склалась в Україні, формування соціальної ментальності особистості є головною домінантою системи виховання. Процес патріотичного виховання має бути підпорядкований набуттю дитиною вмінь ототожнювати себе з державою, власним родоводом, а також формуванню відчуття відповідності власних вчинків і позицій ідеалам духовності.

    Кожен навчальний рік в школі-інтернаті починається з урочистого свята «Перший дзвоник», на якому уже доброю традицією для учнів є національне вбрання, патріотичні флешмоби і державна мова та пісні. Обов’язковим атрибутом нового навчального року є перший урок, спрямований на національно-патріотичне виховання  «Україна – єдина країна»,«Ми – майбутнє України», “Україна на карті Європи”, “Ми для Європи – Європа для нас… Нові горизонти відкрити вже час!” Щоб діти більше розуміли, що єдина Україна неможлива без їхньої участі, створено відеоролик «Ми і Україна  єдині», де учні на фоні націанальної символіки декламували патріотичні вірші, співали пісні та кружляли в запальному українському танці.

На данном изображении может находиться: стол и цветок    Значна увага в нашій школі приділяється організації та проведенню цілої низки заходів громадянсько-патріотичної спрямованості, які відіграють важливу роль у виробленні в учнівської молоді суспільно значущої мети – побудови громадянського суспільства та правової незалежної Української держави. Серед них: інформаційно-просвітницькі години: «Український рок – музика проти війни», «Історія Збройних сил України», «Дай мені, мамо, хустину на згадку», цикли годин присвячених річницям від народження видатних українських письменників та громадських діячів.

На данном изображении может находиться: 11 человек, люди улыбаются, люди стоятОдним із методів формування патріотичних почуттів у вихованців школи є щорічне проведення на початку осені свята квітів «З Україною в серці», «Я вірю в майбутнє твоє, Україно!», «Квітує рідна Україна», «Мій рідний край, моя квітуча, Україно!», де діти разом з батьками, вихователями, класними керівниками готують змістовні  квіткові експозиції, що відображають всю красу Шевченкового краю, любов до рідного краю «Без верби і калини немає України». Через окремі квіткові експозиції було передано біль і незагоєну рану за втраченими синами України в зоні АТО, героями Небесної Сотні.

     Проводяться тижні патріотичної роботи, які передбачають проведення уроків Мужності, лінійки Слави, вечорів пам’яті, вогники-зустрічі з дітьми війни, ветеранами, воїнами АТО, воїнами Афганістану, виховні ÐÐ° данном изображении может находиться: 11 человек, люди улыбаются, люди стоят, ребенок, дерево и на улицегодини, бесіди, екскурсії тощо.

    Традиційними  лінійками стали покладанням квітів до обеліска Слави  в день Партизанської слави, в день визволення с. Шевченкового від фашистських загарбників та в день Перемоги. 

На данном изображении может находиться: 28 человек, люди улыбаются, в помещении     Щороку вихователі разом з учнями проводять заходи, присвячені Дню визволення України від фашистських загарбників, Дню козацької слави, Дню Гідності і Свободи, Дню пам’яті героїв Небесної Сотні, Дню Перемоги.       Цікавим і змістовним був захід присвячений Дню козацької слави і дню Покрови «Ми нащадки славних козаків».  З днем Покрови Пресвятої Богородиці і Днем захисника Вітчизни привітали учні та працівники Шевченківської спеціалізованої школи-інтернату шановних гостей, які приїхали до школи.
     Були в цей вечір і поетичне слово, і пісня, і спомини про запорізьких козаків, а хвилиною мовчання вшанували всіх, хто віддав своє життя за Батьківщину, за її волю і незалежність. Окрасою свята були дорогі гості – учасники народного хору з сусіднього села Моринці. Коли хористи почали виходити на сцену, зала розцвіла і красивими костюмами, і щирими усмішками, і сяючими очима. Вони зачарували всіх присутніх своїми голосами, мелодіями прекрасних пісень, які розлились по всіх куточках школи. Які тільки не звучали пісні: і про рідний край, і про Україну, і про кохання! Всі присутні змогли ще раз доторкнутися серцем до української пісні, до духу вольності і свободи, віри в майбутню щасливу долю нашої України.

Описание: Описание: D:\Documents\Desktop\157_1403\IMG_5550.JPG     Учні нашої школи взяли участь у Всеукраїнському флешмобі «Борітеся – поборете», присвяченому Дню Українського Добровольця. Разом з учителями учні вийшли на шкільне подвір'я, тримаючи прапор України. Присутні скандували рядки із поеми «Кавказ» Т.Г.Шевченка:

«І вам слава, сині гори,

Кригою окуті,

Описание: Описание: D:\Documents\Desktop\157_1403\IMG_5579.JPGІ вам, лицарі великі,

Богом не забуті.

Борітеся – поборете,

Вам Бог помагає!

За вас правда, за вас слава

І воля святая!»

      Потім учні вишикувались у формі тризуба, що було однією з умов Міжнародної акції «Тризуб – це Україна», оголошеної Світовим Конгресом українських молодіжних організацій.

IMG-5a025e8690fa2d17e09cc75261c600cc-VСприяють вихованню почуття патріотизму в учнівської молоді проведення Шевченківських літературних свят, які стали традиційними в нашій школі: «Ми тебе не забули, Тарасе!», «В сім’ї вольній, новій», «Вінок Кобзареві», «Шевченкове слово в віках не старіє», «Сторінками життя Тараса Шевченка» та творча зустріч з праправнуком Великого Кобзаря        М.П. Лисенком з представленням авторської книги «Коріння Шевченкового роду».

       У школі проводяться такі заходи, як декади української мови та літератури, День української писемності, заходи, присвячені Міжнародному дню рідної мови. З цією метою проводяться випуски тематичних газет, виставки художньої літератури «Мистецтво живого слова», тематичні лінійки до Дня української писемності та мови «Етапи становлення української писемності», мовознавчі вікторини «Буду я навчатись мови золотої», конкурс писарів «Мистецтво каліграфії», День української пісні та вишиванки «Барвиста пісня кольору», мовознавча вітальня «Возвелич мову нашу рідну». Ці заходи передбачають виховання любові до Батьківщини, її історії, культури, любові до рідної мови, що є обов’язком для кожного учня нашої школи. В учнів формується почуття національної свідомості, утверджується патріотичний дух.

Туризм і краєзнавство в системі виховної освіти нашої школи є незамінними засобами патріотичного виховання і здорового способу життя. З цією метою проводяться велопробіги по місцях бойової слави с. Шевченкове та навколишніх сіл Звенигородщини з покладанням квітів, ознайомлення з історичними та пам’ятними місцями  рідного краю, меморіальними комплексами.     Також проводяться екскурсії по визначних місцях IMG_4046Черкащини, ознайомлення з історичними постатями, подіями, пам’ятками. Ці поїздки та походи стали традиційними. Наші вихованці їдуть до м. Києва, Черкас, Канева, Умані, Чигирина, Корсуня та ін. Кожного разу знайомляться з чимсь новим, цікавим, незнаним. Учні побували із своїми наставниками в Музеї побуту та архітектури під відкритим небом у м. Переяслав-Хмельницький, у дендропарку «Софіївка» м. Умань, в Корсунь-Шевченківському державному історико-культурному заповіднику та здійснили цікаву екскурсію-подорож  до  Стеблева  - батьківщини видатного класика української літератури І. Нечуя-Левицького, де учні оглянули будинок-музей І. Нечуя-Левицького  та прослухали цікаву  екскурсію. Скільки вражень, роздумів викликають у дітвори такі екскурсії!

    Стало доброю традицією в нашій школі в кінці навчального року пошановувати усіх учнів хто мав хороші успіхи у навчанні, здобув перемоги в предметних олімпіадах, захисті науково-дослідних робіт, в різноманітних конкурсах, фестивалях.

На данном изображении может находиться: 2 человека, люди улыбаются, в помещенииЦього року відмінники навчання, переможці у різноманітних випробуваннях були нагороджені дорогим подарунком – безкоштовною поїздкою до Києва на екскурсію до Верховної Ради України, до музею братів Кличків, на Площу для пошанування пам’яті Героїв Небесної сотні та й просто пройтися центральною вулицею столиці Хрещатиком, проїхати потягом метро. Вражень – не передати словом, бо їх було дуже багато, особливо візит до Верховної Ради. Є що розповісти і про музей Кличків, і про незвичний тривожний стан, коли з фотографій дивились на них ті, хто пішов з цього життя, щоб стало воно для всіх українців і багатшим, і радіснішим, щасливішим. Їх ми називаємо Героями Небесної сотні.

Описание: D:\Documents\Desktop\157_1403\IMG_5593.JPGОписание: D:\Documents\Desktop\157_1403\IMG_5582.JPG     Окремої уваги заслуговує волонтерська діяльність колективу школи, яка сприяє  встановленню соціальних зв’язків, опануванню дітьми новими навичками, формуванню у них прагнення до відповідальної патріотичної поведінки, світогляду справжнього громадянина України. В школі діє волонтерський загін «Добротворці». Учні щотижня  відвідують своїх підшефних (ветеранів, людей похилого віку). Щороку наші учні разом з наставниками вітають  ветеранів Другої світової війни з річницями визволення України від фашистських загарбників. Привітання звучать у вигляді пісенних дарунків, які виконують учні школи. Не обділяють увагою наші вихованці пенсіонерів-учителів, запрошуючи їх на різні виховні заходи: День учителя, 8 Березня, День Перемоги та багато інших. Такі зустрічі дозволяють людям поважного віку відчути себе потрібними, а дітей вчать бути милосердними, людяними, пам'ятати і знати історію свого минулого.

Щороку членами учнівського парламенту проводиться акція «Від серця до серця», де педагогічний  колектив  та учні школи збирають допомогу онкохворим дітям. Це і гроші, й іграшки, навчальне приладдя.

Учні школи переймаються долею бійців, котрі воюють в зоні АТО і знаходяться на лікуванні. Для підтримки воїнів АТО школярі взяли участь в акції «Діти Шевченківської школи-інтернату – воїнам АТО», придбавши кілька десятків теплих шкарпеток та валянок. Майже кожен учень надіслав свою підтримку пораненим бійцям у листах та малюнках, власноруч виготовлених оберегах.

 З метою формування в учнів школи загальнокультурних і громадянських цінностей, соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, розвитку в учнів національної свідомості, патріотизму, культури міжетнічних відносин в школі проводиться проектно-пошукова діяльність, яку здійснюють учні 1-11 класів під керівництвом вихователів. Досвід проектно-пошукової роботи дозволяє стверджувати, що цей вид виховної діяльності сприяє набуттю нових, глибинних знань з формування в учнів національної свідомості, патріотичних почуттів та переконань, забезпечує систематизацію отриманих знань, формує в учнів практичні навички та вміння: «Волонтери - ангели української армії», «Вони прославляли та прославляють Черкащину», «Культура, народне мистецтво, художні ремесла та побут українців», «Черкащино, зоря моя єдина», «Мистецтво Майдану», «Художники Шевченкового краю», «Подорож у давню українську хату», «Птахи шевченкового краю», «Народ, осяяний пам’яттю,- нездоланний», «Коріння Шевченкового роду», «Від родини йде життя людини», «Лауреати Шевченківської премії», «Велике українське протистояння».

    Одна із провідних тем пошукової роботи класів – це рідна Черкащина, її історія, визначні місця, видатні особистості. Працюючи над проектом «Черкаський край – моя земля», учні провели екскурсійні поїздки до районного, обласного краєзнавчих музеїв, більш детально познайомилися з рідними Шевченківськими місцями, відкрили для себе по-новому те, що бачили щодня та мало звертали уваги, прилучилися до літературної творчості, участі у Всеукраїнському конкурсі «Мій рідний край».

    Цікавим та змістовним був пошук матеріалів до проекту «Садово-паркове мистецтво Черкащини». Відповідно до мети проекту потрібно було знайти відомості про пам’ятки архітектури, скульптури, віднайти історичні відомості про найвідоміші на Черкащині парки, замки, садиби епохи Відродження. Учні не лише самі дізналися про цікаві історичні дані, а й познайомили з ними учнів інших класів під час проведення звіту по проекту. Школярі отримали відомості про давній парк князів Голіциних та їхню садибу в с. Козацькому, про будинок-маєток пана Енгельгардта в с. Будище, про архітектурні пам’ятки в Корсунь-Шевченківському родини Лопухіних, про замок графа Шувалова в Тальному. Цей проект розширив знання учнів з історії рідного краю, збагатив знання про історичне минуле, про життя українського народу у XVIII-XIXстоліттях. Учні спланували екскурсійну подорож до Софіївського парку в м. Умані, а головне – навернулися до думки, що всі архітектурні пам’ятки мають бути збережені для наступних поколінь.

    Значна увага в проектних пошуках була приділена формуванню патріотичних почуттів, розумінню значення Батьківщини для кожного, хто вважає себе українцем. Збираючи матеріали до проекту «Все на світі можна вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину», учні відшукали та зібрали матеріали про героїчні сторінки історії нашого краю, про долі легендарних постатей України, про героїв Черкащини.

    Шевченківська  школа-інтернат є активним учасником у житті громади села.   Щороку в будинку культури відбувається святкове дійство на честь завершення останнього дзвоника, де  діти мають змогу продемонструвати свої вміння й таланти, здобуті протягом року в нашій школі. На це свято запрошуються мешканці села, батьки учнів, друзі сім’ї. 

    Здавлося б діти співом, танцем, віршем передають всю любов, повагу, честь і шану рідній землі, людям. Це і є патріотизм, який у кожного учня б’є ключем і надією на краще майбутнє для України. 

    Учні нашої школи щороку беруть участь у загальносільському мітингу на центральній площі в день народження Генія українського народу, нашого земляка Тараса Григоровича Шевченка.Там  звучить поезія і пісні на слова поета, відбувається всеукраїнський флешмоб  «Мені однаково, чи буду…» за участю представників від кожного навчального закладу села Шевченкове. В цей день звідусіль лунає невмируще слово Кобзаря, яке надихає молоде покоління на  звершення подвигів в ім'я нашого народу.

/Files/images/lyutiy_2014/PA250005.JPG     Педколективом та учнями Шевченківської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату з поглибленим вивченням предметів гуманітарно-естетичного профілю Черкаської обласної ради було проведено в сільському Будинку культури свято центральної вулиці села – вулиці Т.Г.Шевченка. Це було чудове, багате свято, свято-подарунок жителям села, свято пошанування тих, хто своєюпрацею формує добре ім’я селу, де пройшло Тарасове дитинство.

/Files/images/kvten_2017/IMG_0993.JPG    Колектив нашої школи постійно співпрацює з Національним заповідником «Батьківщина Тараса Шевченка». Там відбулась презентація виставки художніх полотен випускниці 2006 року Шевченківської спеціалізованої школи-інтернату Оксани Четверікової. В своїх картинах передає красу рідного Шевченкового краю, живе красивим, духовно багатим життям, що є ще одним прикладом, як людина мрію перетворює в дійсність.

    Також відбулася  презентація робіт вчителя  декоративно- прикладного мистецтва Даніліної В.О. та її учнів, вчителя образотворчого мистецтва  Олійник Л.В.

На данном изображении может находиться: 3 человека, люди стоят, дерево, растение, трава, ребенок, на улице и природа    22 вересня 2018 року на території Національного заповідника «Батьківщина Тараса Шевченка» відбулася визначна подія – урочисте відкриття пам’ятної дошкибіля «Тарасової калини». «Тарасова калина» - це кущ, якому понад 200 років. Тут, під гілочками такої «рідної його оселі», малий Тарас знаходив прихисток, затишок і розраду, ховаючись від злої мачухи. Ініціатором та організатором встановлення дошки є праправнук Тараса Шевченка по брату Йосипу Микола Павлович Лисенко.  Линули рядки поезій Великого Кобзаря, звучали уривки творів письменників, науковців, що писали про Шевченкову калину, торкали серце кожного з присутніх звуки бандури та ліричної української пісні у виконанні учнів Шевченківської спеціалізованої школи-інтернату.

    Шевченківська спеціалізована школа-інтернат в різні часи гостинно зустрічала науковців, відомих артистів, поетів, друзів з різних навчальних закладів України. В гостях у нас бували незвичайні гості з Англії, молоді музиканти, які не тільки знайомилися з історією України, її визначними місцями і неповторною красою, а й пропагували екзотичні для нас музичні інструменти- гавайські гітари (укулєлє) та різноманітні ударні  інструменти. Ця зустріч показала, що де б не жила людина ,якого кольору не була б її шкіра, якою мовою вона не розмовляла- головним завжди є її добра воля, її справи, її прагнення утверджувати на землі добро, мир  загальнолюдські цінності.

    Сонячного травневого дня до нашої школи завітала заслужена артистка України,  виконавицяукраїнського фольклору та авторськихпісень, громадськадіячка, директор ГО «Народна філармонія» Руслана Лоцман.

C:\Documents and Settings\Комп\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\20170519_164213.jpg    Пані Руслана презентувала пісні, що увійшли до альбому «Переможемо з піснею!»Усі присутні мали змогу насолодитися автентичним колоритом карпатських коломийок, глибше відчути любов до рідного краю у пісні «Народе мій», пройнятися незалежним козацьким духом («Віночок козацьких хітів»), розчулитися до сліз під час виконання пісні «Садок вишневий коло хати».

Свою непросту волонтерську творчу діяльність у зоні АТО Руслана Лоцман показала у відео до композиції «Комбат Маруся», яка користується неабиякою популярністю у наших військових. З квітня 2014 року і донині вона провела понад 350 благодійних концертів у рамках авторського мистецького проекту «Народна філармонія», виступаючи у військових частинах, госпіталях, в зоні АТО та підтримуючи українських військових і постраждалих від подій на Сході.

    Нашу гостю привітали музичними виступами вокальний ансамбль «Перлинки» та тріо «Чомучки», а на завершення концерту пані Руслана виконала спільно з нашими дівчатками композицію «Керелівка». Після концерту співачка подарувала шкільній родині свої диски, примірник пісенника на слова І.Кириліної, покладені на музику Русланою Лоцман, та прапор із зображенням В’ячеслава Чорновола, що був переданий до центру виховної роботи «Дзвони пам'яті». Проте найдорожчим подарунком для дітей стали надзвичайні враження та фотосесія з Русланою.

Описание: F:\фото гості\IMG_4822.JPG/Files/images/listopad2016/IMG_3201.JPG     У Шевченківській спеціалізованій школі-інтернаті відбулася незвичайна зустріч – у школу завітала дитяча письменниця, педагог, автор низки дотепних книжок, Член Національної спілки письменників України Лариса Ніцой, яка знає, як зацікавити малюків читанням і перетворити це у захоплення на все життя. Дітвора поринула у цікавий світ створення дитячої книги. Із захопленням діти слухали про пошуки ідей для написання книжок, а дорослі дивувалися вмінню Лариси Миколаївни зацікавити, тримати увагу, вести бесіду у формі діалогу з найменшими своїми читачами. Зустріч залишила в дитячих серцях тепло і радість від спілкування, бажання прочитати ще більше творів сучасної української літератури для дітей.

    Проводяться зустрічі учнівського колективу з випускниками школи різних років, яким наполеглива праця в навчанні, становленні допомогла стати відомими особистостями України:

    В.П. Патикою – видатним українським мікробіологом, академіком – Української академії аграрних наук, доктором біологічних наук, професором.

     В.М. Галатою – екс-начальником Національного Космічного агентства України та учнями –випускниками попередніх років.

На данном изображении может находиться: 9 человек, люди улыбаются, люди стоят и в помещении     Завдячуючи клопіткій, невтомній праці директора школи, заслуженого працівника освіти України, відмінника народної освіти Терещенко Л.Д. на базі  школи створена  Асоціації закладів освіти Черкащини, які носять ім’я Т.Г.Шевченка,  з метою  пошанування пам’яті Т.Г.Шевченка та  для активізації освітнього процесу по патріотичному вихованню учнівської і студентської молоді, збереженню традицій і звичаїв українського народу, по реалізації положень Концепції Нової української школи.

/Files/images/2017_rk/IMG_4947.jpg    Незвичайна, цікава, прекрасна зустріч учнів Шевченківської спеціалізованої школи-інтернату  відбулася з учнями Звенигородської спеціалізованої школи ім. Т. Шевченка в рамках реалізації проекту «Синергія Т.Г. Шевченка», започаткованого нашою школою, щоб пропагувати його твори, щоб познайомити  з невідомими для учнів фактами з життя поета, щоб міцніла в нашої молоді гордість за свою Україну, за її історію, за її красу, за визначні постаті нашої Батьківщини.

/Files/images/2017_rk/gromovik_tz/IMG_5360.JPG   У Шевченківській спеціалізованій загальноосвітній школі-інтернаті з поглибленим вивченням предметів гуманітарно-естетичного профілю Черкаської обласної ради проведено семінар – практикум учителів 1 класів шкіл Звенигородського району на тему «Інноваційні засоби соціалізації особистості учня початкових класів як важлива складова оновлення змісту освіти». Головна мета семінару передбачала пошук ефективних форм, творчого підходу до вирішення проблем навчально-виховного процесу з молодшими школярами, підтримка вчителів-новаторів, їх винахідництва.

     Семінар-практикум пройшов у творчій атмосфері, а його учасники отримали багато корисної інформації та позитивних емоцій. Від наших гостей, що відвідували нашу школу, ішли до нас, дітей і дорослих, найкращі людські почуття – доброта, людяність, милосердя, розум і підтримка. Такі цікаві і різнобічні зустрічі, шкільні заходи активно сприяють  формуванню патріота України, громадянина і взагалі чуйної, доброї, милосердної особистості.

    В нашій школі започатковано проведення обласного пленеру для юних художників Черкащини «Тараса пензлі оживають», який проходив протягом 28-30 червня в селі Шевченкове, де минуло тяжке дитинство Т.Г. Шевченка, поета, художника, гравера – гордості українського народу. Щиро сподіваємося, що «Шевченківський пленер «Тараса пензлі оживають» стане традиційним щорічним святом творчості, натхнення, сміливих ідей і таланту, яке об’єднає юних художників з усієї України. А згодом, надіємось, що цей пленер буде справді всеукраїнським, народженням нових зірочок у мистецтві нашої України.

IMG_0882На данном изображении может находиться: 12 человек, люди улыбаются, люди стоятОдним із дієвих методів національно-патріотичного виховання є залучення учнів до різноманітної військово-патріотичної діяльності, що дає змогу перетворити знання, одержані на уроках, в позаурочній діяльності на норму поведінки, на особисті переконання кожного учня,  формує  високі  духовно – моральні  принципи  і  громадянську  відповідальність,  відданість  своїй  Вітчизні, патріотичні  якості. Так, щороку учні нашої школи беруть активну участь у  проведенні  районної дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Джура»,що сприяє вихованню  учнів на бойових традиціях старшого покоління і є важливою складовою виховної роботи. Під бойовими традиціями розуміються історично складені моральні правила і звичаї, нормиповедінки людей, які спонукають їх зразково виконувати свій військовий обов’язок, чесно і добросовісно служити Вітчизні. До своєї рідної школи учні завжди повертаються з перемогою.

Описание: C:\Users\user06\Desktop\P2220021.JPG    Доречними також є проведення інформаційної хвилинки «Тиждень моєї України», де діти знайомляться з новинами  життя з регіонів  України, області, району,свого рідного села та життя школи. Захід проводиться  щопонеділка за 15 хвилин до початку самопідготовки.

Ефективним осередком виховання  патріотичних  почуттів  у  молоді є куточок бойової слави «Дзвони пам’яті» (керівник Мізецька Р.В.), де розміщені  експозиції, присвячені Героям Небесної Сотні і воїнам АТО, подвигам українського народу в період  Другої світової війни, воїнам-інтернаціоналістам України та жертвам Голокосту 1932-1933 років.

P4010773         Учнівським та педагогічним колективом школи зібраний цікавий матеріал з історії рідного краю, про давні звичаї, обряди. Дані матеріали висвітлені в різних експозиціях шкільної музейної  кімнати   «Народознавча світлиця» (керівник світлиці Галій Л.О.). Учні школи  проводять змістовні екскурсії  в музеї для відвідувачів, повертаючи їх до витоків народного життя.Шкільна Народознавча світлиця – це центр формування в учнів глибокої духовності, високих морально-етичних почуттів, нерозривного зв’язку та єдності минулого та сучасного, відкриття якої було присвячене 190-річниці з дня народження Т.Г. Шевченка. Вона стала центром введення дитини у чарівний світ культурно-історичних надбань українського народу і на цій основі - виховання високоморального, національно-свідомого підростаючого покоління – патріотів, спадкоємців, продовжувачів прогресивних національних традицій.

Описание: /Files/images/P4190066.JPG    Потужним осередком патріотичного виховання являється Світлиця Т.Г. Шевченка (керівник Терещенко О.М.), яка створена до  дня народження  поета, Пророка українського народу. Вона живе, збагачується, приймає гостей. Метою створення світлиці Т.Г.Шевченка стало бажання педколективу показати, як шанують у нас в Україні та  світі поета, художника, нашого земляка Тараса Григоровича, як виконуємо його заповіт «…не забудьте пом’янути незлим тихим словом».Часто там звучить  наша українська пісня, поетичне слово, формується прекрасний духовний світ маленьких і старших вихованців Шевченківської спеціалізованої школи-інтернату, що є одним з основних завдань педколективу школи-інтернату.

Описание: /Files/images/P4120181.JPG       Ще одним із осередків національно-патріотичного виховання є картинна галерея  нашого земляка, художника Івана Кулика.Тут не тільки проходять екскурсії для учнів і гостей школи, тут проходять різноманітні позакласні заходи (виховні години, усні журнали, години спілкування і ін.), учителі дають учням писати міні-твори, перекази, диктанти по картинах поета. Учителі образотворчого мистецтва беруть на уроки окремі картини як ілюстративний матеріал. Таким чином в дітей виховується любов до рідної землі, краси рідної природи, любов до свого краю, України.

Описание: /Files/images/P4100147.JPG          Осередком виховання патріотичних почуттів в учнів також являється шкільний  музей «Історія школи» (Отдатчикова Л.М.), при відвідуванні якого в учнів формується почуття гордості за наш навчальний заклад, поваги до історії та традицій школи, пошани до її працівників.

З метою організації патріотичного виховання учнівської молоді у школі  проводяться  заходи:

Державні:

- День партизанської слави «Народ України пам’ятає»

- День національної Гвардії України;

- День української писемності та мови;

- День Збройних сил України;

- День вшанування пам’яті В’ячеслава Чорновола;

- День вшанування героїв Небесної Сотні;

- День Соборності України;

- День героїв Крут;

- День виведення військ з Афганістану;

- «Перемоги день ясний»;

- День захисту дітей;

- День Конституції;

- День Незалежності України.

- Народні:

- День українського козацтва (до 14 жовтня);

- День Святого Миколая (до 19 грудня);

У школі проводяться  відзначення таких свят:

До Дня толерантності у школі: «Толерантність, як запорука людяності», «Основні заповіді доброти» .

- Народні:

- День українського козацтва (до 14 жовтня);

- День Святого Миколая (до 19 грудня);

- Новорічні свята та різдвяні віншування (конкурс колядок та щедрівок).

     Проведено відзначення Дня толерантності у школі:«Толерантність як запорука людяності», «Основні заповіді доброти» .

      До Міжнародного дня інвалідів проведено концерти-вітання для людей поважного віку,  що проживають в Звенигородському будинку інвалідів  та  с. Будище Звенигородського району.

     Організовувались вечори-зустрічі з випускниками школи різних років випусків: «Формула особистого успіху в житті».

Проведено змістовні виховні заходи, що спрямовані на формування в дітей та учнівської молоді поваги до Конституції України, законів української держави:

  - «Козацькому роду нема переводу»

  - «Славимо рідний край!»

  - «Славні імена земляків».

     Виховні години по виховних групах «Наші земляки – герої Революції Гідності»;загальношкільний вечір-реквієм: «Перемоги день ясний» за участю дітей війни, ветеранів педагогічної праці, голови ветеранської організації села.

    До вшанування пам’яті жертв Голодомору, провели виховний захід«На колінах стою перед вами, сповідаю жалобу сумну».

    Взяли участь у всеукраїнській акції «Засвіти свічку».

    Провели інтелектуальний конкурс «Юні знавці рідної мови».

    Конкурс на кращого читця-декламатора «Лунай, величне наше слово», а також провели День української вишивки.

    До вшанування пам’яті героїв Крут переглянули відеофільм «На Аскольдовій могилі поховали їх».

    Провели тематичні заходи до дня Соборності України (по виховних групах), усний журнал до Дня Соборності України «Україна єднає нас».   Уроки пам’яті на тему: «Наші земляки – учасники бойових дій на території Республіки Афганістан».

На данном изображении может находиться: 10 человек, люди улыбаются, люди стоят     Вечір-зустріч учнівської молоді із захисниками України різних поколінь: із воїнами Афганцями, героями Національної гвардії, головою ветеранів села Олефір М.Г «Відлуння героїчних подій».

      Взяли  участь а Обласному фестивалі «Духовні скарби Черкащини».

      Фестиваль сучасної української патріотичної пісні "Мелодія єднає, на мир надихає".

     Виставка малюнків учнів 1-5 класів «Я – маленький громадянин держави України».

     Учні нашої школи прийняли участь у Всеукраїнській  акції «Рушник Великому Тарасу».

    Благодійна акція «Радість людям».

    Родинне свято до Міжнародного дня сім’ї – «Від родини йде життя людини»

    Проведені виховні години:

«Наш край у творах мистецтва», «П’ять хвилин з мистецтвом», «До мови серцем пригорнись», «Велич творів художників для життя людей», «Я творча особистість», «Світ моїх захоплень».

    Взяли участь в інтернет-проекті «Квіти біля школи».

    Проведено екологічні акції:

«Підгодуй пташину – збережи співоче життя», «Годівничка», «На допомогу птахам», «Посади деревце біля школи», «Трояндовий шкільний розмай».

    Місячники «Черкащино, моя ти вишиванко, край ніжних квітів, миру і добра», «Тобі, рідна школо, найкращі квіти».

    Продовжуємо брати участь в тематичних експедиціях з краєзнавчих досліджень рідного краю: «Сто чудес України», «Мій рідний край, моя земля», «Краса і біль України».

     Запропоновані виховні справи мають стати поштовхом до подальшої роботи з об’єднання учнів, педагогів, батьків довкола спільної цінності – територіальної цілісності держави, згуртованості суспільства.

      У сучасних умовах поряд із зростанням  виховної функції школи підвищується роль сім'ї у вихованні дітей, підсилюється значення суспільного виховання. Школа є центром виховної роботи і широко використовує допомогу батьків у роботі з національно-патріотичного виховання учнів. У нашій школі батькам рекомендуються такі форми і методи національно-патріотичного виховання дітей у сім'ї:

- ознайомлення дітей з сімейними традиціями;

- читання та обговорення книг на патріотичну тематику;

- бесіди про героїчні подвиги українського народу;

- спільний перегляд  героїко-патріотичних фільмів, телевізійних передач;

- заохочення дітей до участі  в догляді могилами воїнів та надання допомоги інвалідам війни;

- фізична підготовка та загартування дітей.

Описание: На данном изображении может находиться: 1 человек, дерево, небо и на улицеШкола-інтернат активно співпрацює з батьками учнів. Вони є частими гостями та учасниками   в позакласній роботі учнів. Але наша співпраця на цьому не обмежується. Батьки дітей є активними учасниками у національно-патріотичному вихованні школярів, бо це вони допомагають в організації екскурсій, походів, велопробігів по рідних місцях. Батьки перші відгукуються допомогти, коли збирається чергова гуманітарна допомога у зону АТО, хто грошима, хто продуктами, хто теплими речами. Батьки  деяких  наших  учнів  (Бойко  Я.О.,  Чухліб  Є.С.,  Бойко Р.Р.) є волонтерами , які  постійно допомагають військовим у зоні АТО. 

Всі вище згадані форми роботи сприяють підготовці до суспільного життя, формуванню демократичної культури, виконанню громадських обов'язків, опануванню загальнолюдською культурою, моральному ставленню до людей, соціально-політичної адаптації, що є основними складовими процесу соціалізації, яка визначається  наступною моделлю:

Я - людина

Я - особистість

Я - громадянин

Я - творець

 Тож якщо всі ці складові будуть втілені у випускникові школи, ми отримаємо достойного громадянина і патріота своєї держави. А за словами В.О. Сухомлинського «Достатньо виховати одне покоління, щоб бути  спокійним за наступні».

 

                                           4. Висновки

 

    Результатом проведеної роботи є досягнення поставленої мети: виховання учнів, її випускників такими особистостями, які докладуть зусиль до формування в Україні громадянського суспільства, розквіту національної свідомості, патріотизму та верховенства прав людини, що дасть змогу державі забезпечити гідне її місце в цивілізованому світі, а кожній конкретній особистості – прокласти шлях вільного саморозвитку і збереження індивідуальності;виховання людини-громадянина, для якої демократичне громадянське суспільство є осередком реалізації її творчих можливостей, формування активної громадянської позиції, національної гордості, розвиток лідерських здібностей учнів, які можливі за умови їхньої міжособистісної комунікації, поширення набутого досвіду в колективі та соціалізації особистості.

G:\29746202_815388095327374_199290696_n.jpg    І прикладом цього є гордість за випускників школи, які сьогодні обороняють кордони нашої України, віддано служать своїй Вітчизні та українському народу. Це:

 Красюк Олександр Анатолійович, який в тяжкі для України часи не зрадив своїй присязі, яку давав на вірність Україні, а проявив мужність у боротьбі за її незалежність, волю і свободу.

 Дядченко Світлана Петрівна, яка добровольцем пішла на захист східних рубежів нашої держави і проявила себе як справжній патріот, допомагаючи бійцям на фронті.

 Ми гордимося воїнами-захисниками, які віддали своє життя за те, щоб ми могли сьогодні навчатися, жити і творити на благо своєї Батьківщини. Вічна пам'ять героям-захисникам:

Дядченку Сергію Петровичу, мама якого, Дядченко Наталія Григорівна, є працівником нашої школи.

Бойку Віктору Анатолійовичу, жителю нашого села Шевченкового, родичка якого, Удовиченко Віра Іванівна, також працює в нашій школі. 

Отже, необхідною умовою підвищення ефективності патріотичного виховання учнівської молоді та підготовки до дорослого життя, на нашу думку, є, насамперед, використання цікавих та інноваційних форм роботи з учнями, таких як тренінги, дослідження, створення соціальних проектів; важливий  безпосередній зв`язок теоретичних знань із конкретною діяльністю,тобто участь у благодійних акціях та акціях вшанування пам`ятних дат, зустрічі з діючими бійцями та ветеранами війни, співпраця із громадськими організаціями  тощо. Це, на наш погляд, дозволить учням глибше усвідомити свою причетність до минулого, теперішнього і майбутнього України, відчути себе справжнім патріотом своєї держави і в подальшому житті жити і працювати на благо своєї Батьківщини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
28 грудня 2019
Переглядів
923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку