Методика критерій оцінювання знань здобувачів освіти

Про матеріал
Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з дисципліни «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ» підготовки фахового молодшого бакалавра напряму 14 Електрична інженерія, спеціальності 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ

«КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ ІНДУСТРІАЛЬНИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

 

Циклова комісія електротехнічних дисциплін

 

 

 

 

 

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

з дисципліни «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ»

 

 

напрям  14  Електрична інженерія

 

спеціальність  141  Електроенергетика, електротехніка та

                                 електромеханіка

 

            освітньо-кваліфікаційний рівень      фаховий молодший бакалавр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Луцьк, 2023

 Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з дисципліни «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ» підготовки фахового молодшого бакалавра напряму 14 Електрична інженерія, спеціальності 141 Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка.

 

 

 

 

 

Укладач:

Астапов С.В.    викладач електротехнічних дисциплін, спеціаліст першої категорії  Відокремленого структурного підрозділу Костянтинівського індустріального фахового коледжу Державного вищого навчального закладу «Донецький національний технічний університет».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з дисципліни «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ» схвалена на засіданні циклової комісії електротехнічних дисциплін.

Протокол від "31" __08_ 2023 року № _2_

Изображение выглядит как насекомое

Автоматически созданное описание 

Голова циклової комісії    __________________      Інга ГОЛІК

                                                    (підпис)

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

з дисципліни

«Теоретичні основи електротехніки»

 

Особливістю «Теоретичних основ електротехніки» (ТОЕ) як навчальної дисципліни є спрямованість на використання знань, умінь i навичок у житті. Навчання електротехніці у кінцевому результаті має не тільки дати суму знань, а й сформувати достатній рівень компетенції. Тому складовими навчальних досягнень здобувачів освіти з дисципліни «Теоретичні основи електротехніки» є не лише володіння навчальним матеріалом та здатність його відтворювати, а й уміння та навички знаходити потрібну інформацію, аналізувати її та застосовувати в стандартних i нестандартних ситуаціях у межах вимог навчальної програми до результатів нав­чання.

Оцінюються:

– рівень володіння теоретичними знаннями, що їх можна виявити під час усного чи письмового опитування, тестуван­ня;

– рівень умінь використовувати теоретичні знання під час розв’язування задач різного типу (розрахункових, експериментальних);

– рівень володіння практичними уміннями та навичками, що їх можна виявити пiд час виконання лабораторних робіт;

– зміст i якість творчих робіт здобувачів освіти (рефератів, проєктів, творчих експериментальних робіт, зборку схем, комп’ютерне моделювання схемних процесів тощо).

Основними видами оцінювання є: поточне, тематичне, підсумкове за семестр.. Поточне оцінювання носить  заохочувальний, стимулюючий та дiагностико-корегуючий характер, його необхідність визначається викладачем.

Навчальні досягнення здобувачів освіти характеризуються за такими рівнями:

І. «Незадовільно»: діяльність здобувача освіти здійснюється під керівництвом викладача. Здобувач освіти не знає значної частини програмного матеріалу, допускає істотні помилки в практичних розрахунках, не володіє термінологією дисципліни, не знає умовних графічних позначень електротехнічних елементів.

ІІ. «Задовільно»: відповідь здобувача освіти будується на рівні репродуктивного мислення. Недостатньо точні формулювання, неточності при виконанні практичних завдань на вибір і застосування електротехнічних приладів. Програмний матеріал засвоєний у частині основних розділів. Здобувач освіти володіє термінологією дисципліни, знає умовні графічні позначення електротехнічних елементів, але має ускладнення  при рішенні практичних завдань. Слабкі навички при користуванні довідковою літературою та інформаційними матеріалами. Здатний виконувати завдання за зразком.

ІІІ. «Добре»: відповідь здобувача освіти будується на рівні самостійного мислення. Гарне знання структури дисципліни, грамотний виклад матеріалу. Знання елементної бази електротехніки, основних законів і формулювань. Недостатньо точні формулювання, незначні неточності при виконанні практичних завдань на вибір і застосування електротехнічних приладів. Програмний матеріал в основному засвоєний. Несуттєві пробіли в засвоєнні другорядних питань. Здобувач освіти володіє термінологією дисципліни, знає умовні графічні позначення електротехнічних елементів, уміє застосовувати теоретичні знання при читанні принципових схем електротехнічних пристроїв. Здобувач освіти знає істотні ознаки понять, явищ, закономірностей, зв’язки між ними, самостійно застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, робити висновки, виправляти допущені помилки.

IV. «Відмінно»: відповідь здобувача освіти будується на рівні самостійного мислення. Знання задач і структури дисципліни, грамотний і логічний виклад матеріалу. Знання елементної бази електротехніки, основних законів і формулювань. Здобувач освіти виконує  практичні завдання на вибір і застосовує електротехнічні прилади. Програмний матеріал засвоєний цілком. Здобувач освіти вільно володіє термінологією дисципліни. Здобувач освіти має глибокі, міцні, узагальнені знання про явища, поняття, теорії, їхні суттєві ознаки та зв’язок останніх з іншими поняттями; здатний використовувати знання як у стандартних, так i в нестандартних ситуаціях.

Визначальним показником для оцінювання вміння розв’язувати задачі є їх складність. Складність завдання залежить від типу завдання, його комплексності (вимагає знань з однієї або кількох різних тем), типового (за алгоритмом) або нестандартного розв’язку, кількості послідовних логічних кроків та операцій, здійснюваних здобувачем освіти під час її розв’язування. Такими кроками можна вважати вміння (здатність):

         усвідомити технічну частину задачі;

         записати її умову в скороченому вигляді;

         зробити схему або рисунок (за потреби), побудувати графіки та  проаналізувати їх;

         виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти їх у таблицях чи довідниках;

         виразити необхідні величини в одиницях СІ;

         обрати чи вивести формулу для знаходження шуканої величини;

         виконати відповідні математичні дії й операції;

         здійснити обчислення числових значень невідомих величин;

         оцінити одержаний результат та його реальність, раціональність обраного способу розв’язування задачі.

 Чим складнішим є завдання, з яким справився здобувач освіти, тим вищим балом оцінюється його досягнення.

Оцінювання рівня володіння здобувачами освіти практичними уміннями та навичками здійснюється за результатами виконання лабораторних та практичних робіт. При цьому необхідно враховувати вміння здобувача освіти:

          планувати проведення дослідів чи спостережень;

          збирати установку за схемою;

          проводити спостереження, знімати покази приладів;

          оформляти результати дослідження (складати таблиці, будувати графіки тощо);

          визначати та обчислювати похибки вимірювання;

          проводити висновки роботи.

Додатково поставлені лабораторні (експериментальні) роботи викладач може використовувати для створення проблемних ситуацій, мотивації діяльності здобувачів освіти під час вивчення нового матеріалу, з метою вдосконалення практичних умінь i навичок (складати схеми, проводити вимірювання тощо). Такі роботи, як правило, не оцінюються.

Основна частина лабораторних робіт виконується після вивчення відповідного навчального матеріалу на етапі закріплення та узагальнення знань i вмінь здобувачів освіти або під час тематичного оцінювання. 

Рівні складності лабораторних робіт можуть задаватися:

      через зміст та кількість додаткових завдань i запитань відповідно до теми роботи;

      через різний рівень самостійності виконання роботи (за постійної допомоги викладача, виконання за зразком, докладною або скороченою інструкцією, без інструкції);

      організацією нестандартних ситуацій (формулювання здобувачем освіти мети роботи, складання ним особистого плану роботи, обґрунтування його, визначення приладів та матеріалів, потрібних для її виконання, самостійне виконання роботи та оцінка її результатів).

      Обов’язковим при оцінюванні для всіх рівнів є врахування дотримання здобувачами освіти правил техніки безпеки під час виконання лабораторних робіт. При оцінюванні практичних знань та вмінь здобувачів освіти потрібно користуватися характеристиками рівнів оволодіння цими уміннями, поданими нижче.

 

 

 

Критерії оцінювання рівня володіння здобувачів освіти
теоретичними знаннями

 

Рівні

навчальних досягнень здобувачів освіти

 

Критерії оцінювання

навчальних досягнень здобувачів освіти

Незадовільно

      Здобувач освіти володіє навчальним матеріалом на рівні­ розпізнавання теорії та практичних дій, за допомогою викладача відповідає на запитання, що потребують відповіді “так” чи “нi”.

      Здобувач освіти описує теоретичні навички на основі свого попереднього досвіду, за допомогою викладача відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді.

 Здобувач освіти за допомогою викладача описує теорію або його частини у зв’язаному вигляді без пояснень відповідних причин, називає визначення, розрізняє позначення окремих електротехнічних величин.

Задовільно

      Здобувач освіти за допомогою викладача описує теоретичні навички, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях викладача тощо.

      Здобувач освіти відповідає на теоретичний матеріал, відтворює знач­ну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих електротехнічних величин, записує основні формули, рівняння i закони.

 Здобувач освіти може зi сторонньою допомогою пояснювати теорію, виправляти допущені неточності (власні, інших здобувачів освіти), виявляє елементарні знання основних по­ложень (законів, понять, формул).

Добре

       Здобувач освіти може пояснювати теоретичний матеріал, виправляти допущені неточності, виявляє знання i розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій).

       Здобувач освіти уміє пояснювати теорію, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (викладача, одногрупників тощо) ро­бити висновки.

  Здобувач освіти вільно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок.

Відмінно

       Здобувач освіти  вільно володіє вивченим матеріалом, уміло послуговується науковою термінологією, вміє опрацьовувати наукову інформацію (знаходити нові фак­ти, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети тощо).

       Здобувач освіти на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми оцінює різноманітний матеріал, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання.

  Здобувач освіти вільно володіє програмовим матеріалом, виявляє здібності, вміє самостійно поставити мету дослідження, вказує шляхи її реалізації, робить аналіз та висновки.

 

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
при розв’язуванні задач

 

Рівні навчальних досягнень здобувачів освіти

 

Критерії оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти

Незадовільно

Здобувач освіти уміє розрізняти електротехнічні величини, одиниці вимірювання з даної теми, розв’язувати задачі з допомогою викладача лише на відтворення основних формул; здійснювати найпростіші математичні дії.

Задовільно

Здобувач освіти розв’язує типові задачі та виконує впра­ви на одну - дві дії (за зразком), виявляє здатність обґрунтовувати деякі логічні кроки з допомогою викладача.

Добре

Здобувач освіти самостійно розв’язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язку.

Відмінно

Здобувач освіти самостійно розв’язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом, розв’язує нестандартні задачі.

 

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти
при виконанні лабораторних та практичних робіт

 

Рівні навчальних досягнень здобувачів освіти

 

Критерії оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти

Незадовільно

Здобувач освіти демонструє вміння користуватися ок­ре­мими приладами, може скласти схему досліду лише з допомогою викладача, виконує частину роботи, порушує послідовність виконання роботи, відображену в інструкції, не робить самостійно висновки за отриманими результатами.

Задовільно

Здобувач освіти виконує роботу за зразком (інструкцією), або з допомогою викладача, результат роботи здобувачу освіти дає можливість зробити правильні висновки або їх частину, під час виконання роботи допущені помилки.

Добре

Здобувач освіти самостійно монтує необхідне обладнання, виконує роботу в повному обсязі з дотриманням необхідної послідовності проведен­ня дослідів та вимірювань. У звіті правильно і акуратно виконує записи, таблиці, схеми, графіки, розрахунки, самостійно робить висновок.

Відмінно

Здобувач освіти виконує всі вимоги, передбачені для достатнього рівня, виконує роботу за самостійно складеним планом, робить аналіз результатів, роз­раховує похибки (якщо потребує завдання). Більш високим рівнем вважається виконання роботи за самостійно складеним ори­гiнальним планом або установкою, їх обґрунтування.

Критерії оцінювання іспиту

з дисципліни

«Теоретичні основи електротехніки»

 

Оцінка «відмінно» виставляється здобувачу освіти, який повністю оволодів програмним матеріалом, точно й повно виконав практичні завдання; виявив творчу самостійність, вільне володіння науковим апаратом, знання спеціальної літератури, тверді переконання та вміння їх захищати, високу комунікативну культуру, уміння робити практичні висновки; на семінарських, лабораторних заняттях, практичних заняттях показав достатній рівень розвитку умінь й навичок точного застосування знань.

Оцінка «добре» виставляється за тих же умов. Відмінність у знаннях здобувач освіти полягає в дещо обмеженому й звуженому прояві тих же якостей, які слугують критерієм відмінної оцінки – творча самостійність, використання наукового апарату, знання літератури тощо. Але вже немає тієї свободи викладу матеріалу, як у першому випадку, можуть допускатися окремі помилки, що легко виправляються самим здобувачем освіти під час бесіди.

Оцінка «задовільно» виставляється за повне знання програми та за виконання завдань. У цьому випадку здобувач освіти може й не виявити самостійності суджень. Відчувається, що він дещо просто «завчив», однак навчальний матеріал він загалом знає. Має певне уявлення про вимоги практики, може знайти нові приклади або умови застосування знань на практиці. Знає літературу, але, можливо, не всю і не може дати достатньої критичної оцінки. Володіє необхідними вміннями. Можливі недоліки в аспекті комунікативної культури.

Оцінка «незадовільно» виставляється, якщо здобувач освіти не має повних знань. Завдання не виконані або виконані невірно. Уміннями й навичками Здобувач освіти не володіє. Навчальної літератури зовсім не знає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання екзаменаційного білету

 

Оцінки навчальних досягнень здобувача освіти

 

Критерії оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти

Незадовільно

Слабко володіє основним програмним матеріалом; допускає грубі помилки при формулюванні, визначенні й при виведенні основних залежностей; на додаткові запитання відповідає невпевнено і неправильно; практичну задачу не розв’язано; навики роботи з ЕОМ слабкі. Здобувач освіти уміє розрізняти електротехнічні величини, одиниці вимірювання з даної теми, розв’язувати задачі за допомогою викладача лише на відтворення основних формул; здійснювати найпростiшi математичні дії.

Задовільно

Здобувач освіти розв’язує типові задачі та виконує впра­ви на одну - двi дії (за зразком), виявляє здатність обґрунтовувати деякі логічні кроки за допомогою викладача. Твердо володіє основним програмним матеріалом; припускає деякі неточності у формулюваннях та виводах основних залежностей; зазнає ускладнень при відповідях на додаткові запитання; правильно, але не до кінця розв’язано задачу; має слабкі навики роботи з ЕОМ.

Добре

Грамотно і логічно дає відповіді на запитання екзаменаційного білету; при викладенні матеріалу припускається деяких помилок з другорядних питань курсу; правильно відповідає на додаткові запитання; правильно розв’язав задачу, але допустив помилки у одиницях вимірювання або чисто математичні помилки; впевнено працює з ЕОМ.

Відмінно

Послідовно дає логічні відповіді на запитання екзаменаційного білету; правильно розв’язав задачу; вільно відповідає на додаткові запитання; володіє логічним мисленням; вільно застосовує ЕОМ при розв’язанні задач. Здобувач освіти самостійно розв’язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним способом.

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку