Тема заняття: Один, мало, багато
Мета заняття:
● Навчальна – ознайомити дитину з різними за кількістю групами предметів; вчити виділяти окремі предмети із групи і складати групу з окремих предметів; встановлювати співвідношення поняттями «один», «багато», «мало»;
● Розвивальна – розвивати мовлення, логічне мислення, зорове сприйняття, увагу, дрібну моторику пальців рук;
● Корекційна – коригувати мовлення дитини;
● Виховна – виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: дидактичний та роздатковий матеріал.
Заняття складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для дітей дошкільного віку з ЗПР, автори Хайдарова, Блеч, Київ, 2016 р.
План-конспект індивідуального корекційно-розвиткового заняття
з розвитку мовлення
для дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення
Тема заняття: Один, мало, багато
Мета заняття:
● Навчальна – ознайомити дитину з різними за кількістю групами предметів; вчити виділяти окремі предмети із групи і складати групу з окремих предметів; встановлювати співвідношення поняттями «один», «багато», «мало»;
● Розвивальна – розвивати мовлення, логічне мислення, зорове сприйняття, увагу, дрібну моторику пальців рук;
● Корекційна – коригувати мовлення дитини;
● Виховна – виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: дидактичний та роздатковий матеріал.
Заняття складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для дітей дошкільного віку з ЗПР, автори Хайдарова, Блеч, Київ, 2016 р.
Хід заняття:
I. Організаційний етап.
1. Привітання. Повідомлення теми та мети заняття
- Доброго дня! Як настрій? Сьогодні у нас буде дуже цікаве заняття.
- Ти готовий/готова? (Так)
II. Формувальний етап.
1. Логопедична зарядка.
А) Дихальні вправи
1) «Кораблик»
Інструкція: Дитині пропонується широка ємність з водою, а в ній - паперові кораблики, якими можуть бути прості шматочки паперу, пінопласту. Дитина, повільно вдихаючи, направляє повітряний струмінь на «кораблик», підганяючи його до іншого «берега».
2) «Снігопад»
Інструкція: Зробіть сніжинки з вати (пухкі грудочки). Запропонуйте дитині влаштувати снігопад. Покладіть «сніжинку» на долоньку дитині. Нехай вона правильно її здує.
● Комплекс вправ на вироблення цілеспрямованого струменя видихуваного повітря:
1) Вправа «Подути на широкий язик».
- Відкрий широко ротик та розслаб м`язи язика, потім докладай зусилля щоб подути на свій язик. Подивись на мене та повтори!
2) Вправа «Здування з кінчика язика».
- Зараз я тобі на кінчик язика покладу маленький шматочок серветки, а ти намагайся її здути.
Б) Артикуляційна гімнастика
Примітка: Всі вправи виконуються перед дзеркалом, або перед дзеркальцем тримаючи у руках.
Неслухняний язичок
Широкий язик покласти на нижню губу та промовляти «пя-пя-пя», неначе похлопувати свій «неслухняний язичок» верхньою губою.
Неслухняний язичок
Треба наказати
Як виконувати вправу –
Треба показати.
Лопата
Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 10 – 15 секунд.
Язичок широкий, як лопата,
Що сьогодні будемо копати?
- Не копати будемо, а вчити,
Як лопатку язиком робити!
Трубочка
Висунути широкий язик. Бокові краї язика завернути угору. Подмухати в отриману трубочку. Виконувати в повільному темпі 10-15 разів.
Ми на дудці вигравали,
Губку в трубочку складали.
Ду-ду-ду, ду-ду-ду.
За собою всіх веду.
2. Засвоєння нового матеріалу.
● Дидактична вправа «Один-багато» (див. дидактичний матеріал):
Мета: навчити дітей утворювати множину іменників.
Інструкція:
-Покажи пальчиком де багато предметів, а де мало.
-Назви один предмет, багато предметів.
● Пальчикова гімнастика:
«Акварель»
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Інструкція: Рука – це пензлик, пальці – волосинки. Плавними рухами «розфарбовуйте» знизу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які говориться у віршику.
Вправа з розвитку дрібної моторики рук:
Фізкультхвилинка
«Грибок»
Грицько йшов-йшов-йшов,
(ходьба на місці)
Білий гриб знайшов.
Раз - грибок,
Два - грибок,
Три - грибок,
(нахили корпуса вперед)
Поклав їх у кіш.
Вправа «Що я бачу?»
Інструкція: Тобі потрібно сказати правильно, дивлячись на малюнок. Наприклад: Один велосипед – багато… (велосипедів) Один автобус - багато ... (автобусів). Один автомобіль – багато. (автомобілів)
Вправа «Четвертий зайвий»
Інструкція: Розглянь малюнки, скажи, який малюнок зайвий у кожному рядку. Покажи пальчиком де багато предметів, а де мало (один). Назви їх.
IІІ. Заключний етап
● Дидактична гра «Плескай, якщо…»
- Тобі потрібно буде плескати у долоні коли почуєш слова яких «багато».
Мовленнєвий матеріал: автомобілів, білок, книга, ручка, машин, рюкзаків, підручників, рука, нога, телефонів, ліжко, чашка, чашок, ложок, каструль, ноутбуків, кішок, собак, корів, кінь, ручок.
● Релаксація
Бесіда:
Дидактичний матеріал до вправи «Один-багато»