План-конспект індивідуального корекційно-розвиткового заняття з розвитку мовлення для дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення

Про матеріал

Тема заняття: Один, мало, багато

Мета заняття:

● Навчальна – ознайомити дитину з різними за кількістю групами предметів; вчити виділяти окремі предмети із групи і складати групу з окремих предметів; встановлювати співвідношення поняттями «один», «багато», «мало»;

● Розвивальна – розвивати мовлення, логічне мислення, зорове сприйняття, увагу, дрібну моторику пальців рук;

● Корекційна – коригувати мовлення дитини;

● Виховна – виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: дидактичний та роздатковий матеріал.

Заняття складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для дітей дошкільного віку з ЗПР, автори Хайдарова, Блеч, Київ, 2016 р.

Перегляд файлу

План-конспект індивідуального корекційно-розвиткового заняття

з розвитку мовлення

для дітей молодшого шкільного віку з вадами мовлення

Тема заняття: Один, мало, багато

Мета заняття:

                  Навчальна – ознайомити дитину з різними за кількістю групами предметів; вчити виділяти окремі предмети із групи і складати групу з окремих предметів; встановлювати співвідношення поняттями «один», «багато», «мало»;

                  Розвивальна – розвивати мовлення, логічне мислення, зорове сприйняття, увагу, дрібну моторику пальців рук;

                  Корекційна – коригувати мовлення дитини;

                  Виховна – виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: дидактичний та роздатковий матеріал.

Заняття складене за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для дітей дошкільного віку з ЗПР, автори Хайдарова, Блеч, Київ, 2016 р.

Хід заняття:

I. Організаційний етап.

1. Привітання. Повідомлення теми та мети заняття

- Доброго дня! Як настрій? Сьогодні у нас буде дуже цікаве заняття.

- Ти готовий/готова? (Так)

II. Формувальний етап.

1.  Логопедична зарядка.

А) Дихальні вправи

1) «Кораблик»

Інструкція: Дитині пропонується широка ємність з водою, а в ній - паперові кораблики, якими можуть бути прості шматочки паперу, пінопласту. Дитина, повільно вдихаючи, направляє повітряний струмінь на «кораблик», підганяючи його до іншого «берега».

2) «Снігопад»

Інструкція: Зробіть сніжинки з вати (пухкі грудочки). Запропонуйте дитині влаштувати снігопад. Покладіть «сніжинку» на долоньку дитині. Нехай вона правильно її здує.

                  Комплекс вправ на вироблення цілеспрямованого струменя видихуваного повітря:

1) Вправа «Подути на широкий язик».

- Відкрий широко ротик та розслаб м`язи язика, потім докладай зусилля щоб подути на свій язик. Подивись на мене та повтори!

2) Вправа «Здування з кінчика язика».

- Зараз я тобі на кінчик язика покладу маленький шматочок серветки, а ти намагайся її здути.

Б) Артикуляційна гімнастика

Примітка: Всі вправи виконуються перед дзеркалом, або перед дзеркальцем тримаючи у руках.

Неслухняний язичок

Широкий язик покласти на нижню губу та промовляти «пя-пя-пя», неначе похлопувати свій «неслухняний язичок» верхньою губою.

Неслухняний язичок

Треба наказати

Як виконувати вправу –

Треба показати.

Лопата

Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не тремтів. Утримувати 10 – 15 секунд.

Язичок широкий, як лопата,

Що сьогодні будемо копати?

 - Не копати будемо, а вчити,

Як лопатку язиком робити!

Трубочка

Висунути широкий язик. Бокові краї язика завернути угору. Подмухати в отриману трубочку. Виконувати в повільному темпі 10-15 разів.

Ми на дудці вигравали,

Губку в трубочку складали.

Ду-ду-ду, ду-ду-ду.

За собою всіх веду.

 

2.  Засвоєння нового матеріалу.

                  Дидактична вправа «Один-багато» (див. дидактичний матеріал):

Мета: навчити дітей утворювати множину іменників.

Інструкція:

-Покажи пальчиком де багато предметів, а де мало.

-Назви один предмет, багато предметів.

                  Пальчикова гімнастика:

«Акварель»

Намалювати можна нею   

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Інструкція: Рука – це пензлик, пальці – волосинки. Плавними рухами «розфарбовуйте» знизу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які говориться у віршику.

 

 

Вправа з розвитку дрібної моторики рук:

Фізкультхвилинка

«Грибок»

Грицько йшов-йшов-йшов,

(ходьба на місці)

Білий гриб знайшов.

Раз - грибок,

Два - грибок,

Три - грибок,

(нахили корпуса вперед)

Поклав їх у кіш.

Вправа «Що я бачу?»

Інструкція: Тобі потрібно сказати правильно, дивлячись на малюнок. Наприклад: Один велосипед – багато… (велосипедів) Один автобус - багато ... (автобусів). Один автомобіль – багато. (автомобілів)

 

Вправа «Четвертий зайвий»

Інструкція: Розглянь малюнки, скажи, який малюнок зайвий у кожному рядку. Покажи пальчиком де багато предметів, а де мало (один). Назви їх.

IІІ. Заключний етап

                  Дидактична гра «Плескай, якщо…»

- Тобі потрібно буде плескати у долоні коли почуєш слова яких «багато».

Мовленнєвий матеріал: автомобілів, білок, книга, ручка, машин, рюкзаків, підручників, рука, нога, телефонів, ліжко, чашка, чашок, ложок, каструль, ноутбуків, кішок, собак, корів, кінь, ручок.

                  Релаксація

Бесіда:

  1.              Що нового дізнався/дізналася?
  2.              Чого навчився\навчилася?
  3.              Що найбільше сподобалось?

 

 Дидактичний матеріал до вправи «Один-багато»

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку