План-конспект корекційного заняття
для дітей з розладами аутичного спектру
1 клас
Підготувала вчитель-дефектолог КЗ «Знамянська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради»
Шевченко Вікторія Вікторівна
Тема. Ми-школярі
Мета. Стимулювання мовної та психічної активністі, повторення правил поведінки під час уроку, формування пізнавального інтересу до завдань, розвиток фонематичного слуху, розвиток дрібної моторики пальців рук.
Хід заняття
I. Привітання
Вчитель. - Добрий день, діти. Зараз ми з вами перевіремо, хто сьогодні присутній на уроці?
Вправа «Впізнай однокласника»
Мета: вчити дитину розрізняти обличчя однокласників, вказувати на відповідну фотографію ( класний куточок або стенд «Наш клас» ) чи на саму дитину.
Хід вправи.
1. Впізнавання по фотографії.
На моніторі телевізора чи комп’ютера показуємо фото учнів класу. Діти впізнають та називають імена своїх однокласників, впізнають себе на фото.
2. Впізнавання обличчя.
Коли в класі знаходяться знайомі діти, вчитель пропонує «Підійди до ...».
Вчитель. -Діти, давайте з вами повторимо правила поведінки на уроці. Пригадайте, ви повинні сидіти за партою з прямою спиною, якщо хтось хоче відповісти - піднімає руку.
Потрібно, щоб:
Вчитель. -Діти, яка зараз пора року? (Демонстрація карток : пора року Зима і Весна). Якщо на дворі холодно і йде сніг… то ми говоримо, що це Зима. А тепер доповніть речення : Весною… (називають з допомогою вчителя прикмети весни).
II. Розклад заняття
Вчитель. Діти, уважно подивіться на наш розклад. Продзвенів дзвінок на урок (Показуємо дзвіночок і прибираємо його). Що у нас далі за розкладом? Учень. -Буква «Ве»
III. Гра «Cпіймай літеру».
Вчитель. Зараз ми пограємо з цією буквою. Коли ви побачите картинку в назві якої є буква «Ве» - ви плескаєте в долоні.
А тепер на слух. Коли ви почуєте в словах звук [В] –плескаєте в долоні.
Вчитель. Хто хоче знайти цю букву з-поміж інших букв?
Вчитель: - Тепер напишемо нашу букву «Ве». (Діти пальчиками або паличками пишуть букву на дощечках з піском). А зараз ми виліпимо її з пластиліну або викладемо з мозаїки на вибір:
IV. Геометричні фігури
Вчитель. Подивіться на наш розклад. Що ми будемо робити далі?
Діти називають наступний етап уроку. Фігури.
-Правильно. Ми будемо вибирати геометричні фігури. Візьміть червоний квадрат. (Діти по черзі вибирають необхідну за кольором і формою фігуру, яку називає вчитель).
-Молодці. Покладіть цю фігуру праворуч (ліворуч, вгорі,внизу). Подивимося, які фігури у Святослава, (Федіра, Максима). Назвіть їх.
V. Закінчення заняття
Вчитель. -Подивіться на наш розклад. Що далі? Так. Дзвіночок. Правильно, далі дзвінок з уроку. Давайте визначемо, хто сьогодні буде дзвонити у дзвоник? Тепер ви можете встати з-за парт. Дякую за роботу на уроці!