"Вчимося читати" (опис власного досвіду).

Про матеріал
Як навчити дитину читати, коли вона не читає? Як зробити читання цікавим в першім класі? Як заохотити всіх читати? Як за допомогою гри проводити уроки читання не нав'язливими, а веселими. Пропоную опис власного досвіду читання з дітьми, які приходять в перший клас.
Перегляд файлу

Вчимося читати

З досвіду роботи

З приходом учнів в 1 клас завжди працюю над темою «Вдосконалення навичок читання та емоційне сприйняття тексту», використовуючи методики Д. Т. Федоренка, В.О. Сухомлинського, Ш.О. Амонашвілі, М. О. Зайцева.

Перед собою ставлю мету:

  1. Уроки читання зробити цікавими і змістовними.
  2. Завдяки різноманітним ігровим вправам систематично організовувати роботу артикуляційного апарату, щоб розвинути фоне – матичний слух, мовленнєве дихання, пам'ять, увагу, запобігти можливим відхиленням.
  3. Поєднати розумове, моральне, естетичне, художнє, трудове виховання.

Діти приходять всі різні: одні – люблять школу, інші  - бояться її і навіть плачуть. Отже, перше моє завдання – сподобатися дітям, як товариш, наставник, порадник, вчитель, з яким можна посміятися, погратися і просто щиро поговорити про все. Налагоджую довірливі стосунки і з батьками, з моїми помічниками. І вже коли створена емоційна атмосфера, коли всі діти залюбки йдуть до школи, виникає наступна проблема; як же зробити так, щоб було бажання навчитися вчитися і як цікаво і правильно організувати такі уроки.

Починаю уроки читання з роботи артикуляційного апарату, з виділення голосних звуків, які записані на таблиці і які ми читаємо, співаємо кожен урок хором.

 Таблиця 1.

АА  АО  ОА  ОАО  АОА  УА  АУ  УО  УА  АИ  ОИ  УИ  ИА  ИО  ИУ

ІА  ІО  ІУ  ІИ  АІ  АО  АУ  АІ  АЕ  ОЕ  ИЕ   ІЕ  УЕ  ЕА  ЕО  ЕІ  ЕУ  ЕА

За цією таблицею я вчу дітей зливати голосні.

 Діти ці звуки знають і тому не зупиняючись ідемо далі.  Вчу зливати з приголосним голосні,  складати слова і читати їх.

Знаходити в різних позиціях у словах вивчену букву (на початку, в середині, у кінці). Добирати слова і ділити їх на склади.

При цьому використовую таблиці та картки  метод – ребуса.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\фото4\DSC04019.JPG

Метод – ребус це гра за допомогою  якої діти швидко вчаться

читати. Я називаю слово, а діти повинні назвати мені перший склад слова. Наприклад: маска, маска – мама; яблуко, маска – яма. Спочатку використовую малюнок з буквою на яку починається слово, потім склад, двоскладові, трискладові, чотирискладові слова з малюнками.

Картки гри метод – ребуса.

 

C:\Users\User\Desktop\метод-ребус\CIMG0748.JPG      C:\Users\User\Desktop\метод-ребус\CIMG0749.JPG

 

C:\Users\User\Desktop\метод-ребус\CIMG0745.JPG       C:\Users\User\Desktop\метод-ребус\CIMG0746.JPG

 

C:\Users\User\Desktop\метод-ребус\CIMG0744.JPG      C:\Users\User\Desktop\метод-ребус\CIMG0747.JPG

 

Про кожну букву вивчаємо віршик і відтворюємо її. До кожної вивченої приголосної букви використовую променеві таблиці.

 

 C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\фото4\DSC03989.JPG         C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\фото4\DSC03988.JPG

 

Як тільки діти навчилися складати звуки в склади використовую складову таблицю 2.

   А  О  У  Е  И  І

М МА  МО  МУ  МЕ  МИ  МІ

Н НА  НО  НУ  НЕ  НИ  НІ

В ВА  ВО  ВУ  ВЕ  ВИ  ВІ

Л ЛА  ЛО  ЛУ  ЛЕ  ЛИ  ЛІ

С СА  СО  СУ  СЕ  СИ  СІ

К КА  КО  КУ  КЕ  КИ  КІ

П ПА  ПО  ПУ  ПЕ  ПИ  ПІ

Р РА  РО  РУ  РЕ  РИ  РІ

Т ТА  ТО  ТУ  ТЕ  ТИ  ТІ

Д ДА  ДО  ДУ  ДЕ  ДИ  ДІ

З ЗА  ЗО  ЗУ  ЗЕ  ЗИ  ЗІ

Б БА  БО  БУ  БЕ  БИ  БІ

Ч ЧА  ЧО  ЧУ  ЧЕ  ЧИ  ЧІ

Х ХА  ХО  ХУ  ХЕ  ХИ  ХІ

Ж ЖА  ЖО  ЖУ  ЖЕ  ЖИ  ЖІ

Ш ША  ШО  ШУ  ШЕ  ШИ  ШІ

Ц ЦА  ЦО  ЦУ  ЦЕ  ЦИ  ЦІ

Щ ЩА  ЩО  ЩУ  ЩЕ  ЩИ  ЩІ

Ф ФА  ФО  ФУ  ФЕ  ФИ  ФІ

 В кожного учня роздрукована така таблиця. За цією таблицею співаємо, читаємо, складаємо слова.

Читання ускладнюється і переходимо до наступної таблиці 3.

 А  О  У  И  І  Е

МН МНА  МНО  МНУ  МНИ  МНІ  МНЕ

ВД ВДА  ДВО  ВДУ  ВДИ  ВДІ  ВДЕ

ПР ПРА  ПРО  ПРУ  ПРИ  ПРІ  ПРЕ

СТ СТА  СТО  СТУ  СТИ  СТІ  СТЕ

ЗВ ЗВА  ЗВО  ЗВУ  ЗВИ  ЗВІ  ЗВЕ

ЛК ЛКА  ЛКО  ЛКУ  ЛКИ  ЛКІ  ЛКЕ

ЧН ЧНА  ЧНО  ЧНУ  ЧНИ  ЧНІ  ЧНЕ

При вивченні м’якого знака з’являється нова таблиця 4.

 Н  НЬ  НО  НЬО

 Л  ЛЬ  ЛО  ЛЬО

 С  СЬ  СО  СЬО

 Т  ТЬ  ТО  ТЬО

 З  ЗЬ  ЗО  ЗЬО

 Ц  ЦЬ  ЦО  ЦЬО

Як тільки діти починають читати і розуміти прочитане пропоную дитячі кольорові книжечки з віршиками, читання з малюнками та з пропущеними голосними буквами. Намагаюся залучити батьків у придбанні нових, цікавих книжечок для своєї дитини. Таким чином пробудити цікавість до читання.               Використовую різні види читання.

docx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку