• Кожна дитина унікальна і має право на щасливе дитинство.
• Інклюзивне навчання – це спільна відповідальність вчителя, учнів та батьків.
• Тільки разом ми можемо створити атмосферу, де кожен учень почувається комфортно і може розвиватися.
Перегляд файлу
Класна година в інклюзивному класі: "Ми різні, але разом"
Мета класної години:
Посилити розуміння учнями цінності різноманітності та інклюзії.
Сформувати позитивне ставлення до однолітків з особливими потребами.
Розвинути навички співпраці та взаємодопомоги.
Створити атмосферу прийняття та поваги в класі.
Структура класної години:
Вступ (5-7 хвилин)
Привітання учнів.
Короткий вступний розповідь про те, що кожна людина унікальна і має свої особливості.
Запитання до класу: "Чим ми відрізняємося один від одного?" (відповіді учнів можуть стосуватися зовнішності, інтересів, здібностей тощо).
Основна частина (20-25 хвилин)
Розповідь про інклюзію: простими словами пояснити поняття "інклюзія", навести приклади з життя класу.
Обговорення:
Які переваги дає інклюзивне навчання?
Як ми можемо допомогти однокласнику з особливими потребами?
Які якості важливі для дружби?
Вправа "Моє бажання": кожен учень пише на листочку одне бажання для свого однокласника з особливими потребами (наприклад, "Я хочу, щоб ти був щасливий", "Я хочу разом з тобою грати в ігри").
Перегляд короткого мультфільму або відеоролика про інклюзію (можна знайти в інтернеті).
Заключна частина (10-12 хвилин)
Підведення підсумків: обговорити з учнями, що нового вони дізналися, які почуття викликала класна година.
Створення плакату або колажу "Ми разом!" з малюнками і написами учнів.
Обіцянка: заохотити учнів продовжувати проявляти доброту, взаємодопомогу та толерантність один до одного.
Активності та вправи:
Гра "Знайди пару": роздати учням картки з різними якостями (добрий, розумний, смішний тощо). Завдання – знайти пару з такою ж якістю і пояснити, чому саме ця якість є важливою.
Вправа "Дерево дружби": намалювати на ватмані дерево, на гілках якого учні будуть прикріплювати листочки зі своїми іменами та побажаннями для однокласників.
Розповіді про свої особливості: запропонувати учням розповісти про свої захоплення, таланти, що їм подобається і не подобається. Це допоможе учням краще пізнати один одного і зрозуміти, що всі ми різні.
Рекомендації:
Підготовка: ретельно підготуйте матеріали для класної години, продумайте всі деталі.
Індивідуальний підхід: враховуйте особливості кожного учня, адаптуйте завдання та вправи.
Співпраця з батьками: залучайте батьків до підготовки та проведення класної години.
Позитивна атмосфера: створюйте атмосферу довіри, підтримки і взаєморозуміння.
Регулярність: проводити подібні заходи регулярно, щоб закріпити отримані знання та навички.
Важливо пам'ятати:
Кожна дитина унікальна і має право на щасливе дитинство.
Інклюзивне навчання – це спільна відповідальність вчителя, учнів та батьків.
Тільки разом ми можемо створити атмосферу, де кожен учень почувається комфортно і може розвиватися.