Ми у відповіді за тих, кого приручили

Про матеріал

Цей урок доброти допомогає розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними; сприяти розвитку активного пізнавального ставлення до природного оточення; вчитися турбуватися про тварин у різні пори року, виховувати почуття милосердя.

Перегляд файлу

Виховна година з елементами гри 
«Ми  у  відповіді  за  тих,  кого  приручили  » 
Мета: Розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із людиною; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними; сприяти розвитку активного пізнавального ставлення до природного оточення; вчитися турбуватися про тварин у різні пори року, виховувати почуття милосердя. 
Хід: 
1.Вступ. Переказ  ученийцею  «Покинуте  кошеня» та визначення теми заняття. 

 


2. Основна частина.

 

 Ми будемо говорити не лише про котів, тому що В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.

У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення.

  •                               25 червня, у світі відзначають Міжнародний день з собаками на роботі.
  •                               1 березня – Міжнародний день кота
  •                               16 серпня – Міжнародний день безпритульних тварин
  •                               4 жовтня, відзначається Всесвітній день тварин.

Він був запроваджений Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу..

Дата 4 жовтня вибрана не випадково. Це день католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин. За переказами, святий міг спілкуватися з тваринами. Звичайно,

домашнім улюбленцем може стати будь-яка жива істота.

  • Скажіть ,діти, а хто живе в ваших будинках поряд з вами і дарує вам радість? 
    ***Презентація  згідно  алгоритму,  (на  екрані  фото  дитини  із  улюбленцем) 1. Назвати тварину. 2. Сказати, як зовуть тварину. 3. Коротко розповісти про тварину( зовнішність, улюблені страви та заняття, характер) (по  одній  з  класу)
    *** Загадкова  вікторина  для  учнів  1  класу. («Кращий  знавець домашніх улюбленців) 
    1.У лусці мої боки — 
    Вони холодні та слизькі. 
    Плавать можу досхочу, 
    Та усе життя мовчу. (Риба) 
    2.Народилось їх багато, 
    Є в них мама, є в них тато. 
    Носять здобич не в мішку, 
    А сховавши за щоку? (Хом’яки) 
    3.Свинка, але не з хліва, 
    Мишка, та не польова, 
    їсти просить і вночі — 
    Булку, хлібчик, калачі. (Морська свинка) 
    4.Наче іграшка м’яка, 
    Щічки — мов у хом’яка. 
    Хвостик — ніби в білочки 
    У сірої ... (шиншилочки). 
    5.Гониться по хаті зайчик, 
    Стрибунець і побігайчик. 
    Просить хлібчик і морквину, 
    Сіно, крупи, капустину. (Кролик) 
    6. Шерсть гладенька 
    І м'якенька, 
    Спинка гнеться, 
    Хвостик в'ється — 
    Тільки лапки 
    Цап-царапки! 
    (котик). 
    7.Як веселка кольоровий, 
    Має здібності до мови. 
    Слово птаху лиш скажіть — 
    Він його повторить вмить. (Папуга) 
    8. Довгі вуха, куций хвіст, 
    До мисливства в нього хист: 
    Все знаходить навмання 
    Це маленьке _ _ _ _ _ _.(цуценя) 

    *** Я хочу, щоб ви запам’ятали, що тварини, які живуть у ваших будинках-це не іграшки,вони живі і мають право ,щоб господарі поважали їх бажання. Спостерігайте за ними, і ви завжди будете знати, чи бажає саме зараз ваша тваринка погратись, чи вона недобре себе почуває і хоче спокійно полежати. Якщо тварина захворіла, треба її підлікувати самому або показати лікарю-ветеренару. 
    Словник. Ветеринарний лікар-спеціаліст,який займається лікуванням тварин. 
    Історія ветеринарії. Лікувати тварин почали давно, ще в Давньому Єгипті. Історії відомий документ під назвою «папірус Еберса», де були описані 877 хвороб людей і тварин. Арістотель вивчав будову тіла тварин, а Гіппократ працював над класифікацією збудників інфекційних хвороб усіх живих істот на землі. 
    *** Тварини дуже близькі до природи, вони відчувають усі погодні зміни і можуть їх передбачати. Ця гра допоможе нам з’ясувати, наскільки ви спостережливі Брати  участь  будуть  учні  3  класу
    Гра «Тварини-метеорологи» 
    За правильну відповідь дитина отримує фішку. 
    Якщо то буде 
    -кіт шкребе кігтями підлогу - вітер 
    -кіт згортається клубочком - мороз 
    -собака риє землю - дощ 
    -собака качається по землі - дощ, сніг 
    -павук сидить у середні павутини -дощ 
    -павук плете нову павутину -гарна погода 
    -акваріумні рибки метушаться по акваріуму-на землетрус
    • Кури «збираються», стоять і чистять пір’я – на дощ. 
    • Півні розспівалися – на дощ.
  • Кури кудкудакають – на негоду. 
    Для найспостережливого-оплески в подарунок.

( Виконується  пісня  «Котику, Мурчику» учнями 2  класу)

 
*** Гра «Пантоміма» (беруть  учні  4 класу)

1.котик
2. Рибка 
3. Папуга
4. собака 
5. Хом’як 
6. павлін 
7. Кінь 
8. Щур

9.Іжачок
10 Кролик 


Підсумки гри. 
*** Ми настільки вдячні домашнім  улюбленцям, що встановлюємо їм пам’ятники. В історії відомо багато подій, в яких тварини виступили рятівниками людей. 
**Ось наприклад. В Парижі встановлений пам’ятник голубам. Можливо, присутні тут навіть знають за що саме. Якщо ні, то зараз ви це почуєте. 
Пам'ятники голубу встановлені у багатьох країнах світу, але найперший пам'ятник поставлений голубам в Парижі в 1880 році на площі Мейо. Під час облоги Парижа голубів на повітряних кулях відвозили і відпускали з листами. Пам'ятник не зберігся, є тільки листівка з пам'ятником повітроплавцям і голубам під час облоги Парижа. 
Пізніше вдячні парижани поставили пам'ятник голубам за допомогу у часи Першої світової війни 
** В Римі встановлено пам'ятник гусям, які, як відомо з легенди «врятували Рим». Легенда стверджує, що шум ворожих лазутчиків розбудимо чуйних гусей, а вони свом ґелґотанням розбудили сплячих вартових. 
****Капітолійська вовчиця – основна героїня легенди про заснування Рима. 
Колись давно жив цар Нумітор. У нього були діти-син і донька. Молодший брат Нумітора Амулій вирішив захопити владу. Амулій вбив Нумітора та його сина, а доньку Сильвію віддав до храму і примусив її взяти прийняти обітницю безшлюбності. Однак через чотири роки Сильвія народила хлопчиків-близнюків від бога родючості Марса. Оскаженілий Амулій, боячись помсти, наказав стратити племінницю, а її дітей втопити в ріцйі Тібр. Раб виконав його наказ, – відніс немовлят на берег річки і там залишив кошик в надії, що вода підхопить їх і погубить, однак прорахувався. Вода зійішла, а голодні близнюки так кричали, що їх почула вовчиця, що опинилася поблизу,она їх воблизала і нагодувала своїм молоком. Вовчиця щодня приходила, щоб доглядати за хлопчиками до тих пір, поки на них не натрапив пастух, який забрав їх, і дав імена – Ромул і Рем. Пізніше хлопці повернули собі владу. Побудували місто та тому місці,де знайшла їх вовчиця и дали йому ім’я-Рим. 

** Але найбільше пам’ятників по світу побудовано саме собаці,бо вона справді великий друг людини. 
У бронзового пса Балто, що стоїть у Центральному парку, – відполіровані до блиску спина і вуха. Тверду бронзу невпинно вигладжують тисячі дитячих рук, пестять легендарну собаку. У 1925 році Балто врятував від загибелі дітей крихітного заполярного містечка Ном. 

Містечко на березі Берингової моря – дітище «золотої лихоманки», що вибухнув на Алясці в кінці XIX століття. Потім золото закінчилося, і тут залишилося всього 1400 жителів довгої арктичної зими відрізаних від цивілізації. 20 січня 1925 року радіостанція Ному передала сигнал лиха: у місті – спалах дифтерії, сироватки немає, почали вмирати діти. 

Сироватка знайшлася в Сіетлі, за 1600 кілометрів від Нома. Перекинути її по повітрю було неможливо: пекельна холоднеча заморозила двигун літака. На поїзді пакет доставили в містечко Ненаю, але останні 650 кілометрів належало подолати собачим упряжкам. Два десятки відчайдушних каюров по черзі гнали свої упряжки з усією можливою швидкістю. Хуртовина посилювалася, температура повітря швидко падала (з мінус 30 до мінус 50 градусів). 

На завершальному етапі гонки пакет з сироваткою прийняв норвежець Гуннар Каасен. Його упряжку очолював Балто, пес породи хаскі. Він не вважався найсильнішим ватажком, але на цьому маршруті проявив вражаючі волю і хоробрість. Вибухнула така хуртовина, що Каасен не бачив власних рук і втратив всяку орієнтацію. Упряжка рухалася, відома тільки чуттям Балто. Страшний порив вітру підняв нарти і собак в повітря, пакет з сироваткою провалився під сніг, Каасен знайшов його дивом. 2 лютого Балто після восьмидесятикилометрового пробігу привів змучену команду в Ном. Їх зустрічали як рятівників. 

У лічені дні Балто став загальнонаціональним героєм. Був знятий фільм з героєм Аляски в головній ролі. У 1926 році скульптор Фредерік Рот виліпив статую пса для Центрального парку – Балто був присутній на офіційному відкритті пам'ятника. Табличка з описом його подвигу завершується трьома словами: «Витривалість, вірність, розум». 

Після недовгого тріумфу про подвиг швидко забули, Балто потрапив в недобрі руки, виступав в Лос-Анджелесі в шоу, тут з ним погано поводилися. Врятував його бізнесмен з Клівленда Джордж Кімбл – викупив, привіз у рідне місто, де після привітального параду пса поселили в зоопарку. Там Балто жив в пошані і достатку. Помер він у 1933 році у віці одинадцяти років. У музеї Клівленда виставлено зараз його опудало. 

Бронзовий ж Балто зустрічає дітей у Центральному парку – його м'язи напружені, насторожені вуха, він немов раніше чує поклик боргу і готовий долати темряву, заметіль, страх. 
*** «Ми відповідаємо за тих, кого приручили», – сказав французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері у своїй повісті «Маленький принц» про слабких і незахищених, які є поряд з нами. (перегляд  уривка  «Жив – був пес») Чому  не  слід  виганяти  із  дому  саме  старих  тварин? («Мікрофон  по  колу»)

 Учням  1  класу  довелос  побувати  в  гостях  у  людини,  яка  бачить  сенс  свого  життя  у  приручених  тваринах . (перегляд  відео)
І пам’ятайте,що необов’язково купувати тварину за гроші.

doc
Додано
2 жовтня 2018
Переглядів
2100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку