Ми за безпечний інтернет

Про матеріал
Сценарій для проведення Дня безпечного інтернету. Година спілкування з елементами тренінгу "Ми за безпечний інтернет"
Перегляд файлу

[Введите название организации]

Година спілкування з елементами тренінгу «Ми за безпечний інтернет»

(6-7 клас)

 

 

 

 

 

 

 


Мета:   розширити й поглибити знання про Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати етичне спілкування між товаришами, дорослими,  інформаційну культуру учнів.

Обладнання: соціальні ролики про безпечний Інтернет, комп'ютерна презентація, проектор,  комп'ютер, роздатковий матеріал.

 

Вид виховної години: інформаційно-пізнавальна

 

Форма проведення: година спілкування з елементами тренінгу

 

Хід заняття

 

Вчитель. Сьогодні, 7 лютого 2023 року відзначають День безпечного Інтернету. Він заснований Єврокомісією у 2004 році, традиційно святкується у вівторок другого тижня лютого з 2004 року.

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Ми за безпечний інтернеті». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті

 

Вправа  «Інтернет»

 

Мета: обговорити з учасниками  слова,  які асоціюються у них з мережею Інтернет. Побудова асоціативного куща «Інтернет»

 

  • Діти, чи можете ви сказати, що таке Інтернет? (Відповіді учнів)

 

-Інтернет - це найбільша та найвідоміша із сучасних глобальних мереж, що об'єднує комп'ютери та комп'ютерні мережі всього світу.

 

  • На вашу думку, для чого створений Інтернет? (Відповіді учнів)
  •  
  • Вірно, Інтернет створений для зручності спілкування, отримання нових знань, перегляду нових фільмів, здобуття будь-якої інформації.

-Чим корисний Інтернет і для чого ви його використовуєте? (Відповіді учнів)

Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє вам дізнаватись про світ цікавого, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу.

А хто з вас користується мережею? (Відповіді учнів)

В Інтернеті є свої правила,  яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій.

Перегляд відео  «Про Петрика»

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Проблемне запитання «Як захистити себе в інтернеті?»

 

Вправа «Хто більше?»

Вчитель  пропонує учасникам  за 1 хвилину написати якомога більше назв соціальних мереж. Кожна команда по черзі зачитує по назві, якщо ця назва є в обох групах назви закреслюють. Перемагає та група, у якій залишиться більше не закреслених назв. (Друзі.Life, UkrOpen, Ukrface, Facebook, Twitter, Tumblr, Instagram, Google +, Viber, Telegram, WhatsApp, YouTube, Odnoklassniki)

- Навіщо створюються соціальні мережі?

-Скільки часу в день вони забирають?

-Назвіть альтернативи сидінню у мережі.

Вправа. «Позитивні та негативні сторони мережі Інтернет»

Вчитель: А зараз, діти,  група Віруси називає  негативні сторони мережі Інтернет, а Браузери  – позитивні.

Небезпечні сторони Інтернету: неправдива реклама, спам, агресивні, невиховані чи психічно хворі люди, віруси, шкідливі програми, сайти для дорослих, неперевірені дані, Інтернет шахраї, спілкування з незнайомими людьми, агресивні ігри, реклама.

Безпечні сторони Інтернету: пошук цікавої інформації, музики, фільмів; листування та спілкування зі знайомими; можливість навчатись, читати книжки, використовувати корисні інформаційні джерела, веб-портали, інтернет-бібліотеки, грати в розвиваючі ігри, дізнатись про останні новини у світі.

 

Вчитель:  Отже    користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Слід всім пам’ятати, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання.  Користуйтесь Інтернетом із розумом.

Перегляд відео про безпечний інтернет

 

Діти, хто з вас знає, що таке нік? (Відповіді учнів)

 

Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я.

Вправа.  «Анонім»

Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм.

 У вас на столах лежать аркуші паперу, на яких ви повинні  написати вигадані ніки.  Кожна група окремо записує ніки своїх учасників. Потім групи  обмінюються аркушами.  Завдання учасникам: за нікнеймами назвати учня.

 

-  Чи легко було вгадати учасника?

- Для чого потрібен нік?

Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному

 Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Слово вчителя: Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.

 Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

 Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;

погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;

повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою

 

Методичний прийом «Інтернет-Світлофор»

Мета: розробка правил поведінки в Інтернеті.

Метод: індивідуальна робота

Опис вправи:

-У вас є три картки: червона-«Так робити неможна!», жовта- «Будь уважний!», зелена- «Роби так!». Я зачитую правила користування Інтернетом, а ви піднімаєте ту картку, яка є, на вашу думку, правильною.

Орієнтовний список правил

  1. Запрошують листуватися, грати, обмінюватися – перевірити, чи немає підступу.
  2. Використовуй «НІК» у листуванні.
  3. Поважай іншого користувача.
  4. Відкривай тільки ті посилання, в яких впевнений.
  5. Розсилай сам спам, та «інформаційний бруд».
  6. Грубіянити, чіплятися, чинити тиск на співрозмовників.
  7. Зустрічатися з інтернет-знайомими.
  8. Погоджуватися на зустріч лише в день та в людному місці.
  9. Якщо опинився в складній ситуації- поговори з кимось.
  10. Встанови на комп'ютер антивірусні програми

 

Інтернет-залежність — психічний розлад, нав'язливе бажання вийти в Інтернет і хвороблива нездатність вчасно відключитися від нього. Це явище може спричинити стан, у якому людина фокусуватиметься на віртуальному, а не реальному світі. Людина в такому стані може ігнорувати потребу у їжі, туалеті, сні, живому спілкуванні, фізичній активності і тощо.

У 2008 році інтернет-залежність офіційно визнано хворобою. Визначення захворювання і його діагностичні критерії були розроблені співробітниками Пекінського центрального військового госпіталю за матеріалами 1300 «проблемних» користувачів інтернету.

Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

  • Чи став комп'ютер для вас другим життям? Хочете знати напевно? Тоді давайте пройдемо тест на інтернет-залежність.

 

Виберіть, будь ласка, один із двох варіантів відповідей (А або Б) той, котрий найкраще підходить для опису вашої поведінки в Інтернеті й запишіть в таблицю.


1. А. Коли мені смутно або самотньо, я звичайно виходжу в Інтернет.
1. Б. Я не почуваю необхідності вийти в Інтернет тоді, коли в мене поганий настрій.

2. A. Коли я проводжу в Інтернеті менше часу, чим звичайно, я почуваю себе подавлено.
2. Б. Мій емоційний стан не залежить від того, скільки часу я проводжу в Інтернеті.
 

3. A. Я почуваю, що моє захоплення Інтернетом заважає моєму навчанню, роботі або відносинам з людьми поза Інтернетом.

3. Б. Використання Інтернету не заважає моїм відносинам з людьми, навчанню або роботі. 
 

4. А. Багато моїх знайомих не знають, скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті.
4. Б. Більшість моїх знайомих знає, скільки часу я проводжу в Інтернеті.

5. A. Я часто намагаюся зменшити кількість часу, що я проводжу в Інтернеті.
5. Б. Я не намагаюся зменшити кількість часу, що я проводжу в Інтернеті.

6. A. Коли я не в Інтернеті, я часто думаю про те, що там відбувається.
6. Б. Коли я не в Інтернеті, я рідко думаю про нього.


7. A. Я волію спілкуватися з людьми або шукати інформацію через Інтернет, а не в реальному житті.

7. Б. Я далеко не завжди вдаюся до допомоги Інтернету, коли мені потрібно знайти інформацію або поспілкуватися.

Ключі:
Вибір варіанта "А" оцінюється в 1 бал, вибір варіанта "Б" - 0 балів.
Від 0 до 3 балів не зловживаєте Інтернетом.

Від 3 до 5 балів звичайний користувач, але інколи забагато часу проводити в Інтернеті 
Від 6 і вище Ви занадто багато часу проводити в Інтернеті. Озирніться навколо на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями. 

Вправа «Правила розумного користувача Інтернету»

Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:

- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

 Правила розумного користувача Інтернету:

  1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
  2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
  3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
  4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
  5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
  6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти своє реальне ім’я, адресу й номери телефонів батьків.
  7. Я не буду вірити всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі.
  8. Я буду обмежувати свій час перебування в соціальній мережі
  9. Я буду використовувати антивірусні програми.
  10. Я не буду робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  11. Я буду  обережним зі своїми віртуальними друзями.
  12. Я не буду шкодити і заважати іншим користувачам.

Вправа «Пакуємо папки»

Мета: провести рефлексію заняття. Визначити рівень обізнаності дітей з даної тематики, та зацікавленість цією проблемою.

Заняття дійшло логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з нашого заняття, які знання вам стануть у пригоді?

- Якщо учасник отримав нові знання, які стануть йому корисні у житті – стікер « відправляють»  у Папка;

- якщо учасник не отримав ніякої цінної для себе інформації, або йому було нецікаво - стікер « відправляють»  у Корзину;

- якщо отримані нові знання потрібно повторити для кращого засвоєння - стікер « відправляють»  у Програму.

ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як, та на що,  витрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Користуйтеся Інтернетом із розумом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку