Урок української літератури у 6 класі допоможе ознайомитися із байкою М.Годованця "Голуб і Лелека", визначити основну частину і мораль твору, охарактеризувати алегоричні образи.
Десяте жовтня Дистанційна робота. Микита Годованець. «Голуб і Лелека». Коротко про письменника. Тема патріотизму в байці. Діалоги персонажів та їх роль у розкритті алегоричного змісту твору.
Номер слайду 2
1 – 12 питання – 1б1. Невеликий алегоричний віршований або прозовий твір повчального змісту - це2. Назвіть автора байки «Бджола і Шершень».3. В образі Бджоли ми бачимо … (яку?) людину. В образі Шершня ми бачимо … (яку?) людину. Г. С. Сковорода був … 6. Алегорія - це… 7. Хто автор байки «Вовк і Кіт»?8. В образі Кота ми бачимо … (яку?) людину9. В образі Вовка ми бачимо … (яку?) людину. 10. Як називається частина байки, у якій міститься повчальний зміст?11. Поясни вислів «сродна праця»..12. Назви частини байки… Повторення вивченого. Літературний диктант
Номер слайду 3
Відповіді:1. Байка 2 . Г. Сковорода3 ..працьовиту4 .. ледачу5 .. філософом6 перенесення властивостей одного предмета на інший7. Л. Глібов 8 … розумну9 .. підступну 10 .. мораль11. праця, яка приносить задоволення.12. .. подія і мораль
Номер слайду 4
Аудіочитання http://surl.li/lzpvd
Номер слайду 5
Робота над змістом байки
Номер слайду 6
Основна частина. Мораль (повчання)Літературознавчий практикум. Будова байки. Прочитайте спочатку основну частину, а потім мораль (повчання).
Номер слайду 7
Знайди афоризми (влучні вислови) у творі. «Любов до рідного — могутнє диво!». «Нехай живеш на чужині щасливо, А туга гірко в серце б’є ».«Зове Вітчизна й путь далека, І ти летиш, як з вирію Лелека В гніздо своє».
Номер слайду 8
Символіка лелекисимвол любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світсимвол сімейного благополуччясимволлюбові до рідної землі, своєї Батьківщини. Провісник весни
Номер слайду 9
Годованець Микита Павлович народився 26 вересня 1893 року в с. Вікнина Тернівської волості Кам'янець-Подільської губернії (нині — Гайворонський район Кіровоградської області) в селянській сім'ї. Після закінчення Степашанської вчительської школи навчався на дворічних курсах з підготовки до університету, вчителював у церковно-парафіяльних школах сіл Орлівка та Бубнівка на Поділлі. В 1914-1918 роках перебував не військовій службі. Повернувшись до рідних місць, деякий час вчителював по селах, а затим став працювати в редакціях газет "Червоний край" (Вінниця) та "Радянська Волинь" (Житомир).
Номер слайду 10
Помітним внеском досвідченого митця в розвиток української байки стали його книги "Байки" (1957), "Заяча математика" (1961), "Конвалія і Лопухи" (1966), "Талановита Тріска" (1967). Тривалий час Годованець трудився над художнім освоєнням байки античних часів, епохи Відродження, творчої спадщини видатних західноєвропейських майстрів цього жанру. Його праця увінчалася виданням книг "Ріка мудрості. Байки за Езопом" (1964), "Веселий педант" (1965), "Байки зарубіжних байкарів у переспівах та перекладах Микити Годованця" (1973). Помер 27 серпня 1974 року.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Творче завдання
Номер слайду 13
Дискусія. А який шлях обрали б у тяжку життєву годину ви , Голуба чи Лелеки? Чому?
Номер слайду 14
Якось-то … ,Коли настали теплі дні,Лелека з … прилинув. На дороге гніздо своє,— Тоді ж чому. Ти кинув ту … ,Розхвалений той рай,І повернувся на … ?Любов до … — могутнє диво!Нехай живеш на чужині щасливо,А … гірко в серце б'є: Зове … й путь далека…Віднови рядки... Довідка. Вкраїну, навесні, країну, рідного, вирію, туга, Вітчизна
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Опрацювати сторінки 46 -49. Скласти план розповіді про М. Годованця. На вибір: - Створити образ Голуба і Лелеки за допомогою фарб. - Дати письмову відповідь на 2 питання рубрики «Підсумуй» с.49. – Написати твір – есе «Любов до рідного – могутнє диво…»