На мою думку, критичне мислення – це педагогічна технологія, яка стимулює інтелектуальний розвиток учнів. Розвиток критичного мислення стає дуже актуальним під час інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного розв'язання проблем, значну частину яких ми не можемо передбачити. Досвід показує, що для дітей основної школи цікавим є такий вид діяльності як переосмислення інформації через графічні схеми і таблиці. З-поміж різноманітних графічних способів опрацювання матеріалу учнів приваблюють кластери.Ця нетрадиційна технологія сприяє підвищенню мотивації учнів, дає дітям можливість проявити себе, висловити свою думку, надає простір для творчості. Складання кластерів школярі сприймають позитивно і при цьому показують вищий рівень засвоєння навчального матеріалу, аніж при вивченні тексту з використанням інших форм, зокрема, складання плану, тез, конспекту тощо.