"Кластер - один із прийомів формування критичного мислення школярів"

Про матеріал

На мою думку, критичне мислення – це педагогічна технологія, яка стимулює інтелектуальний розвиток учнів. Розвиток критичного мислення стає дуже актуальним під час інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного розв'язання проблем, значну частину яких ми не можемо передбачити. Досвід показує, що для дітей основної школи цікавим є такий вид діяльності як переосмислення інформації через графічні схеми і таблиці. З-поміж різноманітних графічних способів опрацювання матеріалу учнів приваблюють кластери.Ця нетрадиційна технологія сприяє підвищенню мотивації учнів, дає дітям можливість проявити себе, висловити свою думку, надає простір для творчості. Складання кластерів школярі сприймають позитивно і при цьому показують вищий рівень засвоєння навчального матеріалу, аніж при вивченні тексту з використанням інших форм, зокрема, складання плану, тез, конспекту тощо.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас “Кластер – один із прийомів формування критичного мислення школярів”

Номер слайду 2

Слово «кластер» походить з англійської мови ( cluster – пучок, рій, скупчення). Кластер – виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. Включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності текстових суб’єктів, котрі створюють цілісну і наочну картину. Прийом «кластера» дозволяє представити на уроці великий обсяг інформації в структурованому і систематизованому вигляді, виявити ключові слова теми.

Номер слайду 3

Прийом кластера ➢ розвиває системне мислення; ➢ вчить дітей систематизувати не тільки навчальний матеріал, а й свої оціночні судження; ➢ вчить виробляти і висловлювати свою думку; ➢ формує обстановку співробітництва; ➢ розвиває навички одночасного розгляду кількох позицій, здатності до творчої переробки інформації; ➢ дає свободу творчої діяльності.

Номер слайду 4

Кластер можна використовувати на різних етапах уроку. Базова модель прийому:І етап - виклик: для активізації пізнавальної діяльності.ІІ етап - осмислення: для систематизації навчального матеріалу.ІІІ етап – рефлексія: для підведення підсумків.ІV етап – перспектива:проекти, презентації, конкурси…

Номер слайду 5

У якій послідовності діяти, складаючи кластер?Послідовність дій при складанні «грона» логічна й проста. ● Посередині класної дошки або чистого аркуша пишеться ключове слово або речення, що є головним у розкритті теми, ідеї. ● Далі навколо записуються інші слова чи пропозиції, які висловлюють факти, ідеї, образи, відповідні для обраної тематики. ● По мірі запису всі нові елементи з'єднуються прямою лінією з ключовим поняттям. ● Кожен «супутник», у свою чергу, теж має «супутників» - так встановлюються нові логічні зв'язки між поняттями.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Бать-ки. Осві-та. Та-лан-ти. Впли-ви. Дру-зіПра-ця. Гром. діял. Тво-ри. Участь у нелег.орган. Покаран-ня. Смерть. На-роджен.9.03.181410.03.1861 Крі-паки1823-смерть матері1825-смерть батька. Самоук, Петерб.академ.мист. Маляр-ство. Спів. Пое-зія. Дід Іван. Спів кобзарів. Усна нар.творч. Сошенко, Брюллов, Жуков-ський. Костомаров, Марко Вовчок. Київ.археол.комісія. Літ.праця. Маляр.,Гравіру-вання. Видан. Букваря. Видан.альбому. Живописна Україна Кобзар1840,1860 Повісті рос.мовою. Драма“Назар. Стодоля” Кирило-Мефодіїв-ськетовар. Ув’язне-ння в казематі10-річнезаслання. Нагляд поліції

Номер слайду 8

«Інсерт» Індивідуальна робота, самостійне читання матеріалу. Інсерт – з анлійської insert – «вставка, вклейка», «вставляти, вносити». Інсерт – це прийом такого маркування тексту, коли учні значками помічають те, що відоме, що заперечує їхні уявлення, що є цікавим і несподіваним, а також те, про що хочеться дізнатися більш детально. Вчитель звертається з проханням в процесі читання тексту робити позначки: V- цю інформацію знав, знаю, згадав;+ - це нова для мене інформація;? – ця інформація для мене незрозуміла, в мене з’явились питання.

Номер слайду 9

СЕНКАН1. Т. Шевченко2. Талановитий, далекоглядний3. Писав, малював, боровся4. Змушений жити на чужині5. Патріот чи Кобзар

Номер слайду 10

Дотримуйтесь правил: -Записуйте все, що спаде на думку.-Не зупиняйтесь, доки є час чи ідеї.-Встановіть якомога більше зв’язків.

Номер слайду 11

“Майстерність організації розумової праці учня полягає в тому, щоб дитина уважно слухала вчителя, запам'ятовувала, думала, не помічаючи того, що вона напружує сили, не змушуючи себе уважно слухати вчителя, запам'ятовувати, думати”. В. Сухомлинський

Номер слайду 12

СЕНКАН 1. Учитель2. Наполегливий, мобільний3. Творить, виховує, удосконалює4. Перебуває у постійному пошуку5. Наставник

Номер слайду 13

Дякую за співпрацю!

pptx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку