Милуємося красою землію Малювання дерев.

Про матеріал
Розробка уроку образотворчого мистецтва для учнів 4-го класу з детальним поясненням усіх етапів уроку відповідно до теми.
Перегляд файлу

Тема уроку. Милуємося красою землі. Створення образу дерева: «Ніжна берізка», «Могутній дуб», «Струнка тополя». Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!»

Мета уроку. Поглиблювати знання учнів про засоби графіки та графічні матеріали. Розширити поняття про особливості будови різних дерев. Розвивати графічні навички, асоціативно-образне мислення дітей. Формувати емоційно-естетичне сприйняття творів мистецтва. Завдання. Ознайомити дітей з роботами художників-графіків.

Закріпити знання про особливості будови різних дерев.

Вчити створювати художній образ дерева за поетичним описом. Розвивати асоціативно-образне мислення дітей.

Обладнання:

— проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

— художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, маркери, кулькові та гелеві ручки, вугілля, пастель, крейди;

Хід уроку

І. Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Визначення мети і завдань уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Тема нашого уроку — «створення образу дерева». Тому ми спочатку ознайомимося з роботами художників-графіків, дізнаємось більше про дерева та навчимось створювати художній образ за поетичним описом. Розгляньте репродукції картин художників-графіків.

— Які дерева тут зображені? (Сосни, тополі, дуби, берізки.) Які бувають стовбури у дерев? А які — гілки? Кого вам нагадують дерева на фото?

C:\Users\User\Desktop\27332192_841095149393788_5874935222806609605_n.jpgC:\Users\User\Desktop\27336885_841094826060487_5762274993779730669_n.jpgC:\Users\User\Desktop\unnamed.jpgC:\Users\User\Desktop\detskie-raskraski-topol10.jpg

Перед вами різні графічні матеріали та зображення різних видів дерев в графічному стилі.. Оберіть ті, які найбільше підходять для певного образу дерева. Наприклад, для старого дуба можна обрати фломастер або м’який олівець. Для берізки — гелеву ручку, твердий олівець. Пастеллю зручно малювати крону дерева, стару кору, траву, землю. Ви можете спробувати всі матеріали й поєднати кілька образів дерев у єдиній композиції. За задумом можна створити образ одного або двох дерев. Пам’ятайте про вибір формату альбомного аркуша. Кілька дерев краще розмістити на горизонтальному форматі. Одне або два дерева впишуться у вертикальний формат. Правильно визначте лінію горизонту та розмістіть передній і дальній плани. Головне має бути у центрі аркуша. Працюйте акуратно, не натирайте гумкою. Хто не впевнений, спочатку легенько промальовуйте композицію простим олівцем.

Таємнича мова графіки

Графіка — найпоширеніший вид образотворчого мистецтва.

Мова графіки лаконічна. Художник-графік передає свої думки й почуття за допомогою крапок, ліній, штрихів і плям.

За технікою виконання графіку поділяють на Малюнок, малюнок і гравюру.

Малюнок виконують твердими матеріалами (олівець, вуглина, крейда), малюнок — рідкими матеріалами (чорнило, туш).

Гравюра — це друкована графіка.

Малюнок — це основа образотворчого мистецтва. Правильно виконаний Малюнок передає пропорції та об’єм предметів, їх просторове розміщення, відображає характер дійових осіб. Намагайтеся передати градації тону.

 

III. Вправи за зразком.

Простір можна передати за допомогою виразних засобів графіки.

Лінія. Змінюючи натиск на графічний матеріал, можна змінити і товщину лінії: більш яскраві соковиті ділянки лінії здаються ближчими, а в міру ослаблення товщини — віддаляються, ніби тануть у просторі.

Штрих — коротка лінія, виконана одним рухом руки. За допомогою штрихів можна відтворити контур, форму, об'єм фактуру, простір. Наприклад, штрихом на папері легко подовжити краплю дощу.

Пляма – днотонно зафарбована, різна за кольором, формою, розміром, густотою, характером тону. Все це дозволяє плямі створити ілюзію об’єму, глибини, допомагає точніше виразити реальність.

IV. Пробне застосування знань, формування умінь.

За допомогою засобів художньої виразності графіки намалюйте улюблене дерево. Придумайте своєму малюнку назву.

Фізкультхвилинка.

V. Застосування знань, умінь і навичок у нових умовах.

Бесіда за запитаннями.

— Які дерева на ближньому плані: світлі чи темні?

— На якому плані предмети будуть намальовані більш насиченим тоном?

— На якому плані дерева та інші предмети більш детально опрацьовані?

Послідовність виконання роботи.

1) Визначіть мотив пейзажу (характер, настрій). Пам’ятайте про масштабне зображення малюнка.

2) Намітьте плямами, лініями основні та другорядні елементи композиції.

3) Опрацюйте елементи композиції, виділіть головне тоном (сюжетно-композиційний центр), надайте малюнку цілісності, виразності, закінченості.

4) Ведіть роботу від загального до часткового, від темних плям до світлих.

5) Використовуйте лінію для передавання пластики, руху, характеру; пляму — для передавання тону, фактури.

VI. Перегляд, аналіз та оцінювання роботи учнів. Підсумок у року.

— На мою думку, дерева будуть задоволені портретами; які ви створили та колективною композицією, якй ми дали дуже цінну та важливу для усього людства назву «Збережи дерева – зелені легені планети!» Вони дуже нагадують поетичні образи та змушують нас постійно пам’ятати про усю необхідність рослинного світу нашої Планети Земля! Отож, бережімо природу та ділімося своїми переконаннями щодо цієї теми з іншими людьми!

— Які засоби створення образів ви використали?

— Чи сподобалось вам малювати дерева?

— Поспостерігайте у природі за образами дерев і поділіться своїми враженнями на наступному уроці.

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
1483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку