Міні - проєкт "Чи можуть люди існувати без свійських тварин?" розрахований на уроки з предмету Я досліджую світ. Проєкт оживить офлайн і онлайн уроки.
МІНІ – ПРОЄКТ «ЧИ МОЖУТЬ ЛЮДИ ІСНУВАТИ БЕЗ СВІЙСЬКИХ ТВАРИН ?»
Вступ
Зміни за останні кілька десятиліть викликають захоплення, але водночас й змушують нас хвилюватись. Із виникненням всіх цих нових речей виникає багато нових проблем, з якими люди ніколи раніше не стикалися. Щодня з'являються нові види робіт та навіть цілі професійні галузі, саме тому сучасні педагоги повинні замислитись, чи відповідають знання та навички, яким вони навчають, запитам часу. Із плином часу стає зрозумілим, що задля забезпечення всебічного та гармонійного розвитку дитини просиджування над книжками недостатньо. Варто не лише володіти інформацією, а й вміти її шукати та аналізувати.
Педагоги всього світу шукають нові та ефективні методи та технології для формування компетенцій, необхідних сучасному підростаючому поколінню – компетенцій XXI ст. Однією з таких технологій наприкінці XX ст. виступила STEM-освіта.
В своїй роботі я хочу зупинитися на одній з галузей STEM освіти, а саме на STEM - проєкті . Для мене ця діяльність знайома теоретично, дякуючи моїм вихованцям вона стала практичною.
Мета проекту:
● вчити працювати в команді;
● формувати ключові компетентності учнів;
Завдання проекту:
учнів для самореалізації в процесі створення проєкту;
системного мислення учнів;
людини і природи;
просторі, висловлювати власні судження;
Дана робота актуальна для вчителів початкових класів, вихователів.
Основна частина
STEM – проєкт це групова, навчально – пізнавальна, творча або ігрова діяльність учнів, яка має загальну ціль, методи, засоби діяльності.
Відповідно до реалізації STEM - проєкту потрібна реалізація основних методологічних підходів Нової української школи розвивальний, проєктно – діяльнісний, особистісноорієнтований. STEM прекрасно прилаштовується до вимог НУШ
Дуже важливе значення має визначення проблеми або задачі, для вирішення якої потребує саме реалізація цього проекту. Проблема має бути актуальною зараз або в найближчому майбутньому. Вона має практико орієнтований характер передбачає використання пошукових, дослідницьких методів. Переважає як індивідуальна так і групова діяльність. Обов’язковим є дотримання структури проекту із зазначенням поетапних результатів. Робота над проєтом здійснюється за попередньо розробленим планом.
Для учасників проєкту є важливим усвідомлення результатів проекту. Діти повинні і розуміти навіщо вони здійснюють той чи інший проєкт.
STEM - ПРОЄКТ «Чи можуть люди існувати без свійських тварин?»
Тип проекту: навчальний, дослідницький
Термін виконання: короткостроковий, березень - квітень 2023 року
Учасники проекту: учні 3 клас
Фасилітатор проекту: вчитель початкових класів
Етапи проекту
І етап – підготовчий
● об’єднати учні у групи для розробки STEM-проекту;
● визначити назву проекту;
● з'ясувати мету проекту
● окреслити завдання проекту за предметами;
● розподілити завдання в проекті за етапами реалізації;
● передбачити продукт проекту.
ІІ етап – основний
● створення активної дошки;
● підбір матеріалу для зйомок відеороликів;
● зйомка відеороликів.
ІІІ етап – підсумковий
● систематизація і оформлення матеріалів;
● презентація активної дошки, відеороликів.
План реалізації проекту
Предмет : Я досліджую світ
Тема: Чи можуть люди існувати без свійських тварин?
Завдання:
Робота груп в рамках STEM-проекту «Чи можуть люди існувати без свійських тварин?»
Група |
Завдання групи |
Результат
|
І |
Дослідити як відбувається перетворенням диких тварин на свійські шляхом приручення й одомашнення |
Порівняльна таблиця про зайчика і кролика
|
ІІ |
Які продукти виготовляють з молока? Що ми знаємо про яйця? Які бувають яйця? |
Відеоролики
|
ІІІ |
Що люди отримують завдяки свійським тваринам? |
Доповнити активну дошку
|
IV |
А ще до свійських тварин належать… Довести, що ставковий короп, акваріумні рибки, бджола медоносна і шовковичний шовкопряд теж свійські. |
Доповнити активну дошку
|
V |
Шляхом голосування цеглинками lego довідатися, які свійські тварини є вдома у однокласників. |
Діаграма
|
ВИСНОВКИ
Це була перша моя спроба разом з учнями зробити спільний STEM - проєкт в умовах онлайн і офлайн навчання. Робота на мою думку, стала корисною для кожного, тому і вийшла дуже цікавою, інформаційною і злагодженою. Позитивним був сам досвід попрацювати разом, адже так засиділися вдома на одинці. В цьому проєкті у кожної групи була своя задача, але всі вони були пов’язані між собою. Діти зрозуміли, що отримати гарний результат можна лише після опрацювання інформації і визначення головного. За що я їм дуже вдячна, тому що без їхньої роботи проєкт залишився б тільки моїм бажанням. Результат перевершив мої сподівання. Я отримала масу позитиву від спільної роботи.
У ході над проектом було досягнуто таких результатів:
Створена мобільна дошка «Чи можуть люди існувати без свійських тварин?»
Зняли відеоролики «Які бувають яйця?», «Що ми знаємо про яйця?», «Чи корисне молоко?»