Міні - проект «Малярні роботи в побуті власними руками»

Про матеріал

Розробка міні - проекту "Малярні роботи в побуті власними руками" допоможе вчителям трудового навчання та технології при підготовці до уроків у 7 класі. Використані технології: основна - технологія малярних робіт, допоміжна - декупаж. Матеріали можуть бути використані у класах, що не мають поділу. Бажаю успіхів!

Перегляд файлу

Учитель трудового навчання та технології

 навчально – виховного комплексу №9

м. Хмельницького

Штельмах Світлана Юліанівна,

спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Урок трудового навчання. 7 клас

 

Міні - проект «Малярні роботи в побуті власними руками»

 

Тема: Малярні роботи. Технологія виконання малярних робіт

Мета: навчальна – формувати в учнів знання з технології виконання малярних робіт; ознайомити учнів із сучасними матеріалами, інструментами та особливостями їх використання при малярних роботах, вміння визначати зміст і послідовність виконання малярних робіт;

розвиваюча – сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів, умінь систематизувати отриману інформацію, розвивати вміння, вдосконалювати прийоми володіння інструментами, сприяти розвитку в учнів навиків застосування теоретичних знань на практиці, формування самостійності, інформованості, творчої професійної компетентності, розвивати логічне мислення, естетичні смаки, уяву, пізнавальні інтереси, пам'ять, емоції;

виховна – формувати творчу особистість, уміння управляти технологічним процесом, побудову раціонального алгоритму дій, екологічне виховання, уміння працювати у команді, відповідальність за результат роботи, повагу до праці, любов до обраної професії, готувати конкурентоздатного працівника на сучасному ринку праці.

 

Ключові поняття: малярство, малярні роботи, ремонт, рекламний флаєр, оголошення, візитка.

Обладнання, матеріали, інструменти, наочність: підручник, зошит, ручка,  матеріали, інструменти та пристосування для малярних робіт, акрилова фарба, спонжик, скляна пляшка, папір формату А4, кольорові олівці, фломастери, ножиці.

Матеріально – технічне забезпечення:  телевізор, навчальний фільм «Малярні роботи», малюнки, схеми, таблиці.

 

Міжпредметні зв’язки:  матеріалознавство, малювання, основи безпеки життєдіяльності.

 

Профорієнтація: маляр, дизайнер реклами.

 

Тип уроку:  комбінований.  

 

Використано вправу «Перша шпальта»  посібника з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас».

Цілі – розширити обізнаність щодо засобів масової інформації та їх підходу до прав людини; розвинути навички спілкування і співпраці; розвинути почуття відповідальності.

Відповідні правила: право на свободу думки, переконання та вираження; право на невтручання в особисте та сімейне життя, право на таємницю листування; право на житті участь у культурному житті суспільства.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів, готовності учнів до уроку, наявність спецодягу. Створення позитивного емоційного настрою.

 

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

  1. Вступне слово вчителя:

Усі ми мешкаємо у гарних та затишних квартирах чи будинках.

А хто ж робить наше житло таким? Звісно – архітектори, будівельники, малярі, штукатури, покрівельники, склярі.

Адже, з давніх давен  люди намагались прикрасити своє житло. Зображення різних мотивів на стінах стародавніх печер дали початок малярству.

2. Робота з підручником:

 Про це свідчать:

 зображення на стінах стародавніх печер §17 (стор.196, мал. 81);

 зображення на стінах палаців §17 (стор. 196, мал. 82);

 розпис традиційної української хати §17(стор. 197, мал.83).

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні на уроці мова піде про малярні роботи.

Саме малярні роботи надають будь – якому приміщенню гарного вигляду та захищають його від руйнування. (Учні записують тему уроку в зошит).

 

ІV.  Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Вправа «Мікрофон»:

- з якою метою проводять ремонт у приміщенні?

- чи брали ви участь у ремонті вашої оселі?

- у чому полягала ваша участь у ремонті квартири чи кімнати?

- які види ремонту ви знаєте?

- із чого ви б розпочали ремонт квартири?

- які види малярних робіт ви знаєте?

2. Прийом «Самомотивація»

- чому цю тему вивчають у школі?

- яке значення для мене матиме опанування знань із технології виконання малярних робіт?

3. Перегляд  навчального фільму «Малярні роботи».

Слово вчителя:

Коли дивишся як професійно виконує роботу майстер у відеофільмі, складається враження, що все просто. І з таким завданням легко може впоратись кожен. Сьогодні на уроці ми впевнимось чи наше враження підтвердиться, чи воно виявиться хибним.

Цей урок дасть вам можливість дізнатись головне про зміст і виконання малярних робіт і як ви зможете їх застосувати на практиці.

 

V. Сприймання та усвідомлення нових знань та вмінь

1. Складання конспекту з теми (користуючись підручником)

Малярні роботи – це……………………………………………..

До основних малярних робіт належать:…………………………

Як класифікуються малярні роботи:…………………………….

До малярних матеріалів належать:………………………………..

Інструменти і пристосування для малярних робіт:……………….

Фарба – це …………………………………………………………..

 

2. Робота з підручником (§17 стор. 199, таб. 25).

3. Правила фарбування щіткою, валиком, механічне розпилення фарби (§18 стор. 203-205).

 

VІ. Практична частина уроку

1. Фарбування скляної пляшки використовуючи акрилову фарбу та спонжик (початок  роботи з декоруваня пляшки в техніці «декупаж»)

 

Порядок виконання роботи

 

1. Повторити правила безпечної праці при роботі з фарбою.

2. Підготувати необхідні матеріали та інструменти (скляна пляшка, акрилова фарба білого кольору, спонжик)

3. Одягнути спецодяг.

4. Демонстрація вчителем основних прийомів роботи.

5. Самостійна робота учнів.

6. Інструктаж на робочих місцях.

7. Виявлення недоліків та способи їх усунення.

 

Слово вчителя: Отже, сьогодні ми засвоїли основні прийоми малярних робіт на практиці. Отримані знання та досвід допоможуть вам виконувати малярні роботи допомагаючи батькам у ремонті вашої оселі.

 

 

 

 

 

2. Профорієнтаційна робота

На попередньому уроці ви отримали випереджувальне завдання – підготувати повідомлення про професію маляра (виступи учнів з повідомленнями).

 

 

Висновок: Можливо у когось із вас це заняття стане улюбленою справою. І в подальшому житті ви пов’яжете свою професію саме із малярними роботамим.

 

3.Робота в групах (вправа «Перша шпальта» із з посібника «КОМПАС»).

 

Учасники зображають групу дизайнерів реклами та отримують завдання:

І група – створити рекламний флаєр фірми, що займається малярними роботами;

ІІ група – написати оголошення в газету про працевлаштування майстра - маляра;

ІІІ група – оформити візитку професійного маляра.

 

Слово вчителя: Отже, виконавши вправу «Перша шпальта» ви навчились створювати рекламний флаєр фірми, що займається малярними роботами, писати оголошення в газету про працевлаштування майстра – маляра та оформлювати візитку професійного маляра.

В майбутньому ці знання вам знадобляться для презентації себе не тільки як спеціаліста, але й успішно рекламувати свою роботу і навіть власну справу – бізнес.

 

 

 

VІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

1. Рефлексія:

  •       Що найбільше сподобалось на уроці?
  •       Чи все вдалося?
  •       Що саме викликало труднощі у виконанні?
  •       Чи зрозуміла я технологію виконання малярних робіт?
  •       З ким я можу поділитися  інформацією отриманою на уроці?
  •       Чи можна скористатись набутими знаннями у повсякденному житті?

2. Оголошення оцінок (аналіз допущених помилок та недоліків)

3. Підсумки уроку

 

 

VІІІ. Домашнє завдання

Підручник §17,18 (стор.196-208), дібрати паперові серветки для декорування пляшки в техніці «декупаж», підготувати клей ПВА, пензлик, ножиці, акрилові фарби відповідного кольору, лак, оздоблювальні елементи.

 

ІХ. Прибирання робочого місця

 

doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
16721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку