Міні-тренінг "Формування комунікативної компетентності керівника засобами тренінгу "

Про матеріал

Розробка міні-тренінгу для керівників закладів загальної середньої освіти, що має на меті практичне обґрунтування ефективності використання спеціально організованих тренінгів для підвищення рівня комунікативної компетентності керівників відповідно до Концепції Нової української школи.

Перегляд файлу

Тема: Формування комунікативної компетентності керівника засобами тренінгу (Слайд 1)

Час проведення: 20 хв

(Слайд 2)

Мета: практичне обґрунтування ефективності використання спеціально організованих тренінгів для підвищення рівня комунікативної компетентності керівників відповідно до Концепції Нової української школи.

Методи:  - візуальні

        - інтерактивні

        - активні (бесіда)

Обладнання: Проектор, ноутбук, екран, стільці за кількістю учасників, презентація, зошити, ручки, 4 аркуші з фото для вправи №2.

Цільова аудиторія: директори загальноосвітніх закладів системи освіти.

ХІД ТРЕНІНГУ

Введення в тему тренінгу (1 хв)

- Доброго дня, колеги! Практичне розв’язання завдань сучасної освіти, можливе за умови оновлення – апгрейду) інструментарію педагогів та, насамперед,   керівників, здатних ефективно здійснювати управління школою, організовувати діяльність особистості, групи, колективу в складних умовах сьогодення.

 Змінюються вимоги, змінюються підходи, змінюються форми роботи. Так, на сьогоднішній момент розвиток педагогів нової формації відбувається через проведення тренінгів, елемент якого ми зараз з вами і відпрацюємо.

(Слайд 3) На сьогодні школі потрібен не керівник, а лідер. Керівник – планує, а лідер – визначає напрямок; керівник – розподіляє обов’язки, а лідер – об’єднує людей, керівник – контролює та вирішує проблеми, а лідер – мотивує та надихає. А для того, щоб надихати, мотивувати, об’єднувати для досягнення визначеної мети треба знати колектив у якому працюєш.

 

Вправа 1 (5 хв)

Тож не будемо відступати від регламенту тренінгу та проведемо вправу на знайомство.

Ви скажете, що ми і так добре знаємо один одного. Зараз  же ми ще раз з вами познайомимося.

(Слайд 4) При цьому кожен з нас скаже «Мене звуть ....» і «Мало хто знає, що я ...». Ви повідомите 2 маловідомих про вас факти. При цьому один факт повинен бути правдою, а один - брехнею ...

Обговорення: ми ще багато нового дізналися один про одного. Що нового дізналися ви про своїх колег? Чи багато ви знаєте про своїх колег, учнів, їх батьків?

  • У чому була складність завдання для вас?

Як бачите, навіть про знайомих ми завжди можемо дізнатися щось нове, що допоможе нам в побудові команди на засадах партнерських відносин.

 

  • Дякую! Ця вправа об’єднала в собі і вправу на знайомство, і вправу «енерджайзер», мета якої зняти емоційну напругу та «розтопити кригу».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 2 (6 хв)

 

Сьогодні право приймати на роботу покладено на директорів шкіл. Проте і до цього прийом на роботу  починався із співбесіди з директором. Що впливало на ваше рішення, чи стане людина частиною вашої команди, чи ні?  (Відповідають). Одна зі складових, які ви зараз назвали - це перше враження про людину ...

Зараз ви отримаєте лист з фото людини (4 варіанти). Поглянувши на фото, в самому низу аркуша напишіть характеристику цієї людини. 1-2 рядки. І загорніть лист (Як в старій дитячій грі). Передаємо листи по колу, характеризуючи кожне фото. (Слайд 5)

За умовами цієї вправи такі фото отримують кожен із учасників, і коли лист повертається до «хазяїна», зачитуємо характеристики по черзі. Ми, задля економії часу, запустимо лише 4 фото. Якщо вам ця людина знайома, не кажіть цього в голос. Просто напишіть хто це, його професію, або свої враження.

 Порівнюємо з реальною характеристикою. (Слайди 6-11)

Обговорення. Чи завжди наше перше враження про людину правильне і відповідають дійсності? Чому вчить нас ця вправа?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 3 (6 хв)

 

Сьогодні ми говорили, що змінюються підходи: ви тепер не керівники, які контролюють, а лідери, які надихають. Тож звичайна ситуація: за телефонограмою учитель (тобто зараз це я) повинен був створити портфоліо, відео, папку на конкурс. Приніс заздалегідь, проте рівень виконання занизький. Ваша реакція, яка повинна мене «вмотивувати». (Відповідають).

Крім конструктивної критики доцільно використовувати трансформуючу критику, яка допомагає не принижувати того, на кого вона спрямована, а надихати його зробити щось краще. Для початку, з позиції того, кого критикуєш, говориш про те, що він зробив добре.

- Далі, крок номер два. «І» - ситуація, в якій опинилися ви. Підкреслюю, не "АЛЕ", а "І".

Крок номер три. Запропонувати рішення, яке влаштувало б вас обох.

Якщо ситуація більш складна, то далі йдуть переговори, з приводу того, як можна її вирішити. Ось і вся техніка трансформуючої критики, або метод «сендвіча».

Враховуючі вищеназване, спробуйте мене мотивувати замінивши «АЛЕ» на «І».

Обговорення: що змінилося при заміні «АЛЕ» на «І»? Для вас, як особи, що критикує та для вчителя, якого критикують…

 

Рефлексія. Сьогодні ми говорили про зміни: форматів, свідомості, соціальної ролі адміністрації. Часу було замало, проте для оцінки ефективності нашого спілкування пропоную метод «3-П»:

Персона - про себе, про свої почуття і відчуття,

Процес - як пройшов тренінг,

Продукт - результат, якого ми добилися ...

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку