Мистецтво спілкування

Про матеріал
Виховувати культуру спілкування; прищеплювати дітям культуру поведінки та правила поведінки, що роблять людину вихованою, культурою, духовно багатою, навички побудови культури людських стосунків; викликати бажання у них бути прикладом для інших.
Перегляд файлу

Тема: Мистецтво спілкування

Мета: Виховувати культуру спілкування;

прищеплювати дітям культуру поведінки та правила поведінки, що роблять людину вихованою, культурою, духовно багатою, навички побудови культури людських стосунків;

 викликати бажання у них бути прикладом для інших.

Хід заняття

I Організаційний момент

  1.   Вітання. Емоційне налаштування.

Добрий день!

- Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок.

1.2 Гра « Карусель»

Учні стають у два кола ( зовнішнє і внутрішнє).Діти, що стоять у зовнішньому колі, називають спільні ознаки із тим, хто стоїть навпроти них у внутрішньому колі. А учні, що стоять у внутрішньому колі, називають ознаки, які відрізняють їх від тих, хто стоїть у зовнішньому колі.

1.3 Повідомлення теми і мети заняття

Сьогодні ми поговоримо про те, що потрібно робити, щоб кожному було приємно з вами спілкуватись  і щоб про кожного з вас люди могли сказати, що ви вихована, культурна людина. Отож, тема нашої роботи «Мистецтво спілкування»

2 Основна частина

2.1 Вступне слово вчителя

Життя кожної людини минає поміж людей.

 Жодна людина не існує сама по собі. Давайте уявимо ситуацію, коли ви прийшли до школи після канікул. Що буде робити кожен, хто прийшов до класу? ( відповіді учнів)

Давайте розшифруємо слово, записане на дошці: П С І К Л У Н Я Н А В

Лише у спілкуванні із собі подібними людина пізнає найбільші цінності життя – дружбу і любов. 

2.2 Гра «Мікрофон»

- Що таке спілкування? (Спілкування - це взаємодія двох або декілька осіб в обміні інформацією чи в практичній діяльності. )

-За допомогою чого ми  спілкуємося?

  (Спілкуються з допомогою слів, жестів, міміки, мови, листів, телефону, комп'ютера. )

- Як же потрібно спілкуватися з людьми, щоб вони не ображалися, а раділи спілкуванню з вами?

2.3.Гра «Так-Ні»

Я називатиму правило, ви маєте кивком голови ствердити або заперечити його.

1 Будьте завжди ввічливими, привітними, доброзичливими.

2 Намагайтеся, щоб спілкування з вами для людей було корисним і приємним.

3 Завжди перебивайте співрозмовника.

4. Умійте слухати інших і ніколи не перебивайте.

5 Під час спілкування розповідайте лише про себе та про те, що цікаво вам.

6.Говоріть голосно, перебивайте співрозмовника.

7.Завжди вживайте грубі слова.

8. У спілкуванні використовуйте звертання і ввічливі слова.

Отже, уміння спілкуватися складається з:

        уміння говорити,

        уміння слухати,

        уміння правильно і доречно використовувати міміку і жести.

Найголовніше під час спілкування  це ввічливість, доброзичливість та повага до співрозмовника. Слова ввічливості й усмішка на твоєму обличчі сприятимуть досягненню успіху в спілкуванні, допоможуть заслужити повагу людей. 2.4 Гра «Незакінчені речення».

– Допоможіть закінчити речення:

При зустрічі першим … (вітайся, усміхайся).

Будь …, … (привітним, доброзичливим).

Уважно слухай … (не перебиваючи співрозмовника).

Не … (кричи).

Намагайся висловлюватися … (чітко і зрозуміло).

Будь відвертим і щирим, … (говори лише правду).

Від уміння спілкуватися залежить … (настрій людини, здоров’я, емоційний стан).

Стався до людей так, якби ти хотів, щоб … (люди ставилися до тебе).

До старших звертайся … (на «Ви»).

Вмій…(дружити )

2.5.Обговорення ситуацій «Де і з ким ми спілкуємося.»

Розгляньмо ситуації. З ким ми можемо спілкуватися? Що нам дає таке спілкування?

https://resources.cdn.miyklas.com.ua/e1741b0e-15fb-44aa-8126-86c89892c455/%D0%A0%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%814.png

 

2.6.Читання і обговорення вірша   

Сашко в трамваї повному –

Розсівся він «як слід»…

А біля нього згорблений

 Стоїть старенький дід.

Хтось до Сашка звертається:

-Чи вас у школі вчать.

Як місце дати старшому.

Як старших поважать?

- Та вчать, - Сашко відказує,-

Але оце якраз

Розпочались канікули -

Ніхто не учить нас!..

-Чи правильно вчинив Сашко?(ні)

-Що потрібно було зробити хлопчику? ( Поступитися місцем дідусю)

- Чи ввічливо хлопчик відповів на запитання? (ні)

2.7 Аналіз прислів’їв

 Мудрий не все каже, що знає, а дурний не все знає, що каже. (Мудрий, перед тим ,як щось сказати, обдумує. А не дуже мудрий говорить все підряд, не має звички думати).

Удар забувається ,а слово пам’ятається. (Синець зійде, якщо ти десь вдарився або тебе хтось вдарив. А розум довго буде прокручувати погані слова і душа буде боліть)

 Хто багато обіцяє, той рідко слово дотримує. ( Обіцяти можна багато. І,зазвичай, хто найголосніше кричить, той  найменше й робить.)

Як ви розумієте ці прилів’я?

2.8. Про культуру мови.

Культура мови – це загальноприйнятий етикет: ті звернення до людей, які прийняті у суспільстві, вітання, прощання,побажання. Їх не так уже й багато, але відіграють вони неабияку роль у житті кожного.

 Тому треба це добре знати, вміти  поводитися між людьми так, щоб усім було приємно.

Пропоную розглянути такі ситуації.

2.9 Обговорення ситуацій

Люди стоять і розмовляють, а вам конче треба щось запитати, тоді як бути? (Відповіді дітей).

 Можна так: «Пробачте, будь ласка, дозвольте звернутися! Шановні пані, ви б не допомогли мені знайти будинок за адресою…? Дуже вам дякую!».

На таке звернення люди, охоче  відгукнуться і допоможуть, бо наш народ добрий і щирий.

І ніколи не губіть «чарівних слів»,  без них, як без рук, нічого не зробиш, нічого не досягнеш, їх зовсім небагато, але вони надзвичайно важливі у нашій мові це слова – прошу, пробачте, дякую, вибачте, будь ласка, вдячний вам, щиро дякую.

У нашій рідній мові

Чарівні є слова.

Слова ці всім відомі,

Бо сила в них жива.

«Добридень»,  «До побачення» -

І усмішка сіє.

Велике мають значення

Ось ці прості слова!

Як скаже син чи донечка:

«Спасибі» вам, «Будь ласка» -

-         Погляньте, яка у неї вогненна зачіска! Вам приємно дивитись на її полум'я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо?

( Тепло)

- Як ви вважаєте, чи може людина світитися, як свічка, дарувати світло та тепло? За якої умови це може статися? ( Тоді,коли людина робить добрі справи, гарні вчинки.)

-У доброї людини очі сяють, як зорі, а своїми добрими вчинками вона заспокоює, ніби притягує до себе. Якщо накрити свічку скляним ковпаком, то побачимо: світло є, а тепла ми не відчуваємо. Запалена свічка - добра, щира людина, а свічка накрита ковпаком- людина, яка дбає тільки про себе. Пам’ятайте про це!

ІІІ.Підсумок

- Всі ми різні. Кожен з нас особливий, індивідуальний. Але всі ми люди і повинні прагнути у спілкуванні бути ввічливими, чемними, уважними, вміти не тільки вислухати один одного, а й відстоювати свою думку.

Добрі слова - корені.

Добрі думки – квіти.

Добрі справи – плоди.

Добрі серця – сади.

Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур'янами, наповнюйте його сонячним світлом, добрими словами і добрими справами

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку