Мистецтво в нашому житті

Про матеріал
Новорічна пора - час дивовижних ідей і втілення мрій. Ялинка на уроці образотворчого мистецтва може слугувати фундаментом мрій , а втілити їх на папері , звісно для візуалізації діти зможуть на уроці. Урок-конференція , який пердбачає залучення дітей різного рівня творчості. А найголовніше, що на уроці в активній фазі перебувають всі органи чуття за рахунок використання різних форм і методів навчання.
Перегляд файлу

План-конспект уроку №13

РОЗДІЛ ІІ. Декоративно-ужиткове мистецтво

Тема: Листівка  - вид декоративно-ужиткового мистецтва.

Мета:

- дидактична : формувати в учнів знаня про види декоративно-ужиткового мистецтва; вміння розпізнавати техніки в різних галузях і створювати листівку в різноманітними техніками;

- розвивальна: розвивати мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, уміння порівнювати, аналізувати й робити висновки,  вчитись працювати в рольвій грі.

- виховна : виховувати інтерес до мистецтва .

Очікувані результати: 

 - учні вивчають історію видів декоративно-ужиткового мистецтва і техніки для виконання листівок;

- аналізують і порівнюють техніки ;

- створюють листивки-хоббі.

Форма проведення уроку: урок-конференція.

Тип уроку: комбінований.

Інновації: Технологія розвитку критичного мислення, ІКТ, медіа технологій, рольва гра, музичний супровід, інтерактивних технології. Технологія виготовлення листівок.

Основні поняття і терміни: Види декоративно-ужиткового мистецтва, листівка, вишиванка, витинанка, флористика, ліплення.

Обладнання: Комп’ютер, мультимедійне обладнання, принтер, Інтернет, відео, великі листівки, листівки з прихованими літерами, музична новорічна композиція, аркуш паперу формату А5 складений навпіл, гелева ручка, лінер, кольорові олівці, фарби, простий олівець, ластик, паперові кульки 3х кольорів ( зелені, жовті, червоні).є

 

 

Хід уроку
  1. Організаційний момент. (1 хв)

Вчитель: Доброго дня шановні присутні, гості , майстри. Вітаємо вас на міжнародній конференції творців і діячів галузі декоративно-ужиткового мистецтва.

II. Актуалізація опорних знань учнів. (7 хв)

Вчитель: Всі ви люди творчі, але творчість має коріння з дитинства, тому зараз, пропоную зануритися в дитячу атмосферу і розгадати загадки про види декоративно-ужиткового мистецтва:

  1. Л ( Лозоплетіння ) – Вид мистецтва, завдяки якому

                                        Меблі, кошики й прикраси плетені існують в домі.

  1. И (Витинанка) – Ажурні розрізи  в папері,

                                       У вишуканішій манері,

                                       Майстрині роблять бездоганно ,

                                       Орнаменти ріжуть старанно.

  1. С ( Флористика) – Букети – не лише квіткові,

                                           В зимовій казці килимковій,

                                           Гілля і  свічки все зібрати ,

                                           І у шедевр об’єднати.

  1. Т ( Вітраж) -  Ми бавилися з сонечком, ми світло пропускали,

                                  Навіщо нас порізали, чому розфарбували ?

                             Нас поєднали між собою, цементом всіх зафіксували,

                             Як гарно, кажуть всі , і у вікні нас не впізнали.

  1. І  ( Кераміка) – Посуд, іграшки, прикраси

                                Плитку гарну на підлозі,

                                Шматок глини все прикрасив,

                                Опинившись в майстерних руках до печі в дорозі.                                  

  1. В ( Вишиванка) – Вона є символ України,

                               Віддзеркалення вкраїнської душі,

 Де рясніють кетяги калини,

                                          Й мамина сльоза на полотні.

  1. К ( Кування)  -  Шмат заліза, розжарений, міцний, брудний,

                                В майстерні перетвориться на витвір ексклюзивний.     

  1. А (Писанкарство)  - Вид мистецтва для родини,

                                           У якій натхнення нині,

                                           Великодневі свята

                                      Не уявляє без них дітвора.

(За кожну правильну відповідь вчитель вручає листівку з невидимими літерами, отримавши листівки учні розфарбовують пустий аркуш і бачать літеру, яка щойно проявилася. Після розгадки всіх загадок і отримання всіх 8 літер – учні виходять у центр і формують з літер слово : «ЛИСТІВКА» )

Вчитель:  Тема нашої сьогоднішньої зустрічі : «Листівка , як вид декоративно-ужиткового мистецтва».

III. Мотивація навчальної діяльності. (4 хв)

Вчитель: З нами на прямому зв’язку ведуча новин зі спеціальним випуском про історію виникнення листівок.

Показ відео матеріалу.

Після перегляду учні самостійно формулюють мету уроку, відповівши на запитання :

  • Чого ви очікуєте від нашої зустрічі?
  • Чи хотіли б ви чомусь навчитися? Чому саме?
  • Листівка для вас , це що?

IV. Вивчення нового матеріалу. (11 хв)

       Вчитель: У нас в студії присутні мистецтвознавці, які нагадають нам про різні види декоративно-ужиткового мистецтва. Розпочнімо з надзвичайної розповіді про чарівний світ вишиванки.

Доповідь 1: Вишиванка – символ України

Наврядчи майстрині, що започаткували ремесло вишивання, могли собі уявити, що у 21 столітті вишиванка стане символом величного козацького народу. Чому так сталося?

Крізь віки мандрували традиції вишивання. Їх продовжували, розширювали та шанували. Вишиванка змогла осучаснитись і залишитись такою, як тисяча років тому водночас. Саме з нею уособлюють найкращі емоції та думки, адже вона увібрала в себе віковічну історію.

Останніми роками популярність вишиванок значно зросла. Це пояснюється політичною ситуацією та курсом на українізацію. Сьогодні модно носити вишиванку не тільки на національні свята, а й кожен день. Чому українці ходять у вишиванках? Тому, що вони – частина становлення нації. Вишиванку часто називають одягом патріотів. Зараз кожен може купити розкішні, буденні, молодіжні, стародавні або ж сучасні вишиванки.

 

Доповідь 2: Найдавніші вишиванки

Історики досі вагаються, називаючи приблизний час започаткування ремесла вишивання. В одному дослідники суголосні: в добу палеоліту вишиванка вже була популярною та високо шанувалась серед наших пращурів.
Поблизу села Мізин, що розташоване на Чернігівщині, археологи знайшли лляні сорочки, прикрашені унікальними вишитими візерунками. Ці залишки вишитих сорочок вважаються найдавнішими зразками цього ремесла.
Згодом, у Миколаївській області були проведені розкопки могили знатної та заможної сарматки. Курган Соколова Могила залишився чи не єдиним не пограбованим. В ньому археологам вдалось розкопати вовняним одяг, ймовірно сорочку, оздоблений стародавнім вишиттям. Цей факт доводить важливість вишитого одягу для людей, адже його клали в могилу разом із золотом.
Серед вишиванок, знайдених у Києво-Печерській лаврі, вирізняються ті, які вишивала черниця Марія-Магдалина Мазепина – мати відомого гетьмана.
Ці факти зайвий раз доводять, що вишиванка пройшла тернистий шлях крізь віки, щоб залишитись взірцем патріотизму для мільйонів українців зараз.

Вчитель : Багатогранний і дивовижний світ мистецтва, він роками наповнюється новими видами і техніками. До виступу запрошується мистецтвознавець з розповіддю поро надзвичайну красу витинанки.

 

Доповідь 3: Виникнення та розвиток витинанки. Археологічні дослідження засвідчують ажурні візерунки зі шкіри, хутра, повсті в кочових народів V ст. до н. е. Серед знайдених у розкопках Пазирикських курганів речей (Алтай) — великий повстяний килим, виконаний технікою вирізування й аплікації, а також різноманітні предмети кінського спорядження, оздоблені ажурними і силуетними шкіряними прикрасами. Ажурні візерунки зі шкіри і тканини як прикраси одягу побутували в минулому на всій території України. Вони набули масового поширення у гуцулів і лемків. На плечах і передніх полах гуцульських кожухів та кептарів з сап'янових витинанок укладали візерунки різних форм. Лаконічно витятими аплікаціями із сап'яну і тканини прикрашали святковий одяг у центральних та східних областях України.

Перші паперові прикраси, які можна вважати своєрідними аналогами традиційних витинанок на Україні, виникли у Китаї у зв'язку з винаходом і розповсюдженням там паперу. Письмові джерела Ганського і Сунського періодів (VII—XII ст.) розповідають про цей вид народної творчості і його майстрів. Напередодні свята весни жінки наклеювали на вікна своїх будинків графічно чіткі паперові «чуанхуан» (віконні візерунки), які виготовляли заздалегідь, узимку.

 

Доповідь 4: Ажурні паперові прикраси слов'янських народів мали декоративне спрямування і спиралися на широкий діапазон технічних прийомів виготовлення, різноманітну рапортну будову та традиційні народні мотиви орнаменту. Своєрідним прототипом українських витинанок можна вважати невеличкі шматочки білого паперу з ажурно витятими краями, що служили підкладкою і оздобою для канцелярських печаток середини XVI ст. Українські народні витинанки — яскравий, своєрідний вид народної декоративної творчості, що має глибокі й багаті традиції, їм притаманні силуетне узагальнене зображення, чіткий візерунок, дзеркальна симетрія, лаконізм форми, обмеженість деталей, спокійний, рухомий ритм, відсутність натуралізму, логічна відповідність між формою, матеріалом і технікою виготовлення.

Доповідь 5: Флористика. Багато з нас помилково вважають, що лаври засновників флористики належать європейцям. Однак це не так. Насправді батьківщиною цього квіткового мистецтва є Стародавній Єгипет. Ще за п'ять тисячоліть до нашої ери у єгиптян було традицією прикрашати палаци знатних людей композиціями з квітучих рослин. Уже в ті часи єгиптяни виготовляли спеціальні посудини з безліччю маленьких отворів. Такі вазони допомагали першим флористам правильно сформувати квіткову композицію. Ще одний цікавий винахід належить саме єгиптянам - це накладні коміри з живих рослин. Вони мали основу з найтоншого папірусу і були прикрашені бісером, пелюстками великих квітів, ягодами, листям плюща, маслин і фінікової пальми. 

Сусідам єгиптян по Середземному морю - грекам - так само було властиве прагнення до всього прекрасного. Вже тоді вони були високими естетами і глибоко цінували красу квітів. У другому тисячолітті до нашої ери в Греції підбором кольорів, плетінням вінків і складанням композицій з живих рослин займалися фахівці. Стародавні греки вважали, що рослини мають розум, і тому квіти і зелені гілки вважалися найдорожчим подарунком. Сьогодні існуює велика кількість майстерень, в яких процвітають творчі ідеї і втілюються в життя найнедзвичайніші композиційні ансамблі.

V. Практична робота ( 13 хв)

Тема: « Ялинка-Хоббі».

Обладнання: аркуш паперу формату А5 складений навпіл, гелева ручка, лінер, кольорові олівці, фарби, простий олівець, ластик.

Хід роботи:

  1. Накреслити на папері трикутник і обмежити лінії надпису.
  2. Обрати основну тему композиції – хобі.
  3. Простим олівцем накреслити елементи своєї улюбленої справи в межах трикутника. Зробити новорічний надпис.
  4. Навести елементи лінером або гелевою ручкою.
  5. Розфарбувати Ялинку-хоббі.

VІ.Закріплення вивченого матеріалу: (5 хв)

Вчитель: На нашій конференції присутні гості – дизайнери, які представлять новорічну колекцію листівок.

Ваше завдання, підготувати опис листівок з конкретизацією технік виконання.

  • Дефіле у новорічних листівках.
  • Учні описують техніки виконання листівок.

VІІ. Рефлексія. (2 хв)

Вчитель: Будь – яка робота повинна бути оцінена, так як я ялинка, яка знаходиться в приміщенні має бути прикрашена. Пропоную зараз поєднати 2 справи і зробити оцінювання своєї праці прикрашаючи ялинку.

  1. Ви отримали новорічні кульки 3х кольорів , кожен з них має змістовну складову, а саме:
  • зелена – мені дуже сподобалася конференція, було дуже цікаво і зрозуміло;
  • жовта – зустріч була привітною, але дещо можна виправити;
  • червона – конференція мене не зацікавила і користі не принесла.

2. Оберіть колір вашого настрою від проведеної конференції і закріпить обрану кульку на свою листівку.

VІІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці. (1 хв)

Вчитель:

  1. Пропоную у якості підсумків прикрасити нашу ялиночку вашими надзвичайними листівками.
  2. Заповніть будь-ласка листи само оцінювання, щодо своєї плідної праці на нашій сумісній конференції.

ІХ. Домашнє завдання: (1 хв)

Вчитель: Листівка асоціюється зі святом, але якщо вона має музичний супровід , настрій підвищується ще більше.

  1. Доберіть музичний супровід до своїх листівок «Ялинка-хоббі»
  2. Доповідь : « Вертеп» (За вибором)
  3. Ескіз на форматі А5 – Вертеп. ( За вибором)

Вчитель: Дякую за участь , до нових зустрічей.

                      Лист самооцінювання

 

Вид роботи

Максимальна кількість балів

Самооцінка

1.

Загадки

2

 

2.

Доповідь

3

 

3.

Творча робота «Ялинка-Хоббі»

4

 

4.

Демонстрація великої листівки, опис техніки

2

 

5.

Активність

1

 

6.

Всього:азом

12

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
15 січня 2021
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку